Wer verwendet SABIO Knowledge Management?

Viele Branchen können von SABIO profitieren, aber die Software zielt vor allem auf Kundendienst- und Support-Organisationen ab, um Agenten und Mitarbeitern einen besseren, schnelleren Zugang zu bieten.

Was ist SABIO Knowledge Management?

SABIO ist eine Wissensmanagement-SaaS-Lösung, speziell für Kundendienstorganisationen entwickelt. Die Software ermöglicht eine neue Qualität des Informationsmanagement und bietet jedem einzelnen Kundendienstmitarbeiter das Wissen aller Abteilungen. SABIO steht für komplexe Informationsmanagement-Notwendigkeiten. Kein weiteres Informations-Monopol für einzelne Mitarbeiter. Einfach, schnell und für jedermann zugänglich.

SABIO Knowledge Management – Details

SABIO

https://www.getsabio.com/

Gegründet 2008

SABIO Knowledge Management – Kostenübersicht

SABIO Knowledge Management bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion.

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Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Einsatz

Installiert - Mac

Cloud, SaaS, Web

Installiert - Windows

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Online

SABIO Knowledge Management Funktionen

  • Content-Management
  • Diskussionsforum
  • Entscheidungsbaum
  • Katalogisierung / Kategorisierung
  • Kollaboration
  • Self-Service Portal
  • Volltextsuche
  • Wissensbasis-Management

Siehe die vollständige Wissensmanagement Software Liste

SABIO Knowledge Management Alternativen

Mehr Alternativen zu SABIO Knowledge Management

SABIO Knowledge Management – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 19 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,6/5
Benutzerfreundlichkeit
4,7/5
Kundenservice
4,8/5
Funktionen
4,5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,8/5
Dustin S.
Leiter Operations / Head of Operations
201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 20.10.2017

"Sabio helpes us and our teams to work more efficient and deliver better quality"

Kommentare: Higher productivity due to faster training times and less daily questions - and a big step regarding quality delivered to our customers

Vorteile: Easy to train to our employees, easy to setup for all our departments;
Smart architecture allowing all kind of departments to understand how to work with the software;
Our customers mostly fell in love and also started to participate in the knowledge manegent processes;
It really helps -. not just pretends to do so.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 20.10.2017
Miguel a. R.
Head of Department
Marketing & Werbung, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 26.8.2019

"Very helpful"

Kommentare: It really helped us. We are no longer as dependent on certain employees. We had problem in the past when an experienced employee left the organisation. Now we have all the organisations knowledge organised and available for everybody anytime.

Vorteile: It helped us in different aspects, mostly increasing productivity, reducing the training period of our new employees and increasing quality

Nachteile: After using Sabio myself and many employees of mine i'd say that the us of it is not instinctive enough. We have still issues on getting used to the seach function. It could be improved.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 26.8.2019
Verifizierter Rezensent
Assistant Professor
Bildungsmanagement, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Kostenlose Testversion
  • Gesamtbewertung
    2/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    3/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    7/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 9.11.2018

"Next generation biological data Management"

Kommentare: One stop data Management ... U can easily retive all information. Good experience

Vorteile: Well define GUI, optimiz process, good data handaling

Nachteile: Bigger size software, many bugs still need to fix.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 9.11.2018
Rolf L.
CEO
Verbraucherdienste, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 22.11.2017

"SABIO turns decentralised knowledge to company-wide wisdom"

Kommentare: Higher efficiency in customer service, centralised knowledge (just "one truth").

Vorteile: SABIO enables our own and customers' teams to always concentrate on "the real thing", because no one has to screen his inbox again and again or needs to click through a file chaos on a groupdirectory. Whenever a new information is added to a product or a change within a process occurs - update it in SABIO and it's there for everybody. It is easy to administer and even easier to use. SABIO gives us and our customers a central organised platform for all our company knowlegde and that helps us to have the right solution for our customers at the time being.

Nachteile: It is not much about the software - it is more likely about the selected approach that WE took. We had to re-engineer some content several times because we didn't take enough time in the beginning to think about the right structure. SABIO allows you to do it like you want to - which in our case was not the most efficient approach ;-)

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 22.11.2017
Lukas S.
Innovationmanager
Groߟhandel, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 5.5.2017

"I can wholeheartedly recommend SABIO, both as central knowledge management platform and as a partner"

Vorteile: We are using SABIO for almost 4 years and managed to consolidate our very heterogenous and extensive service center knowledge with this easy to use knowledge base. Our agents started using SABIO with virtually no training thus the user acceptance was and still is overwhelming. With SABIO we´ve significantly raised our response rate and got rid of other knowledge sources. SABIO helps us to keep our service knowledge on the point and helped us to further reduce our error rate. I can wholeheartedly recommend SABIO, both as central knowledge management platform and as a business partner. Thus far, I have not come across a company that so openly, constructively and authentically looks after the needs of its clients.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 5.5.2017