Wer verwendet AUTOsist?

Jedes Unternehmen, das eine einfache und kostengünstige Möglichkeit zur Verwaltung der Flottenwartung, zum Einreichen von Inspektionen, zum Erstellen von Arbeitsaufträgen, zum Verwalten von Kraftstoff und andere wichtige Datensätze benötigt.

Was ist AUTOsist?

Suchst du nach einer einfachen Lösung für die Verwaltung deiner Flotte? Mit AUTOsist kannst du auf einfache Weise Wartung, Inspektionen, Kraftstoff und andere wichtige Aufzeichnungen verfolgen. Das System ist webbasiert und verfügt auch über eine mobile App für iOS und Android, sodass du deine Flotte jederzeit, überall und auf jedem Gerätetyp verwalten kannst. Lege ganz einfach Erinnerungen fest, lade Belege und Dokumente hoch und weise mehrere Nutzer zu. AUTOsist kann mit jeder Art von Flotte verwendet werden, bei der du die Effizienz steigern, Ausfallzeiten reduzieren und Kosten senken möchtest.

AUTOsist – Details

AUTOsist

https://autosist.com

Gegründet 2014

AUTOsist – Kostenübersicht

AUTOsist bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von AUTOsist ist ab 50,00 $/Monat verfügbar.

Startpreis

50,00 $/Monat

Kostenlose Version

Ja

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

24/7 (Live Vertreter)

Support während der Geschäftszeiten

Online

AUTOsist Funktionen

Equipment Maintenance Software
Arbeitsauftragsverwaltung
Bestandskontrolle
Garantie-Nachverfolgung
Gerätenachverfolgung
Job-Management
Wartungsplanung
Arbeitsauftragsverwaltung
Bestandsverwaltung von Einzelteilen
Fahrzeuginformationen
Garantie-Nachverfolgung
Kostennachverfolgung
Kraftstoff-Nachverfolgung
Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
Reifen-Management
Reparatur-Nachverfolgung
Wartungsplanung

AUTOsist – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 82 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,7/5
Benutzerfreundlichkeit
4,6/5
Kundenservice
4,8/5
Funktionen
4,5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6/5
Kelly M.
President
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 28.5.2018

"Autosist is exactly what our company needed to help with our maintenance."

Kommentare: We are able to track our preventative maintenance to make sure trucks are serviced on regular intervals. Being able to search old records is a huge positive. I no longer have to dig through paper records to find a service record.

Vorteile: When the software is used on a daily basis, it sends us reminders about preventative maintenance. This is extremely important for us on our spare trucks as those are driven by multiple people and no 1 person is responsible for that truck. The way you can use the software to let the shop know of problems with the truck when they are noticed is great. This gives the maintenance shop a heads up that they will have to address it. They don't find out when the truck comes in. Autosist will build inspections to your specs. Their customer service is great. If you have a question, you talk to a person. You don't have to deal with an automated system.

Nachteile: The only thing I feel Autosist is missing is the ability to track inventory. Other than that, I have no complaints.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 28.5.2018
John S.
Police Maintenance Supervisor
Strafverfolgung, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 3.6.2020

"Autosist Review"

Kommentare: We haven't experienced any real issues with the Autosist software. The customer service response is always quick and they take care of what needs to be done. The benefits of using this software have been organizing all of our vehicle assets to one place, saving time and money, and tracking our fuel usage and mileage with the mobile portion of the app.

Vorteile: The Autosist app helped us organize all of our vehicle data to one place that was accessible to all of our users. We are able to track fuel costs, when inspections are done and what was found wrong or missing and when the issues were resolved, and get reminders when service is due. We save time and money by being able to access the information on each vehicle without having to physically get in it to document and update our records.

Nachteile: The only thing that didn't work well for us in the Autosist app was the inability to have a second inspection tab which linked to the service portion of the software for engine repair. We have two areas of inspection that is not really applicable to probably the majority of users so I understand why it is set up this way but is probably the only thing I liked least about it. We carry a lot of equipment in our vehicles so we have an inspection that is done for Code 3 emergency equipment and another inspection for vehicle maintenance. It would have been nice to separate the two but other than that the app is awesome.

Antwort des Softwareanbieters

von AUTOsist an 5.6.2020

Hi John, thank you so much for your review and feedback! When you mention the 2nd inspection tab, are you referring to a 2nd inspection form for your other assets? If so, we can have as many custom inspection forms as you want and give you the ability to select the form you want based on the asset. Please email us at support@autosist.com and we can try and see what we can do for you.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 3.6.2020
Nathan C.
Dispatch Manager
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    2/5
  • Kundenbetreuung
    3/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    2/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    5/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 22.5.2018

"It is an OK app, pretty easy to use."

Kommentare: Quick link to the Vin #

Vorteile: The layout is pretty great. It's easy to add new vehicles to your fleet and also to edit them as necessary.

Nachteile: The fuel tracker. It would be easier to just be able to type in the gallons of gas and the odometer reads.

Antwort des Softwareanbieters

von AUTOsist an 25.5.2018

Hi Nathan, thanks for your review. We do have a quick link to the VIN - it displays no the garage page on the App and under the current odometer field on the web portal.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 22.5.2018
Louis R.
Tools & Parts Attendant
Hausmeisterservice, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 10.6.2020

"Excellent vehicle maintenance tracking software"

Vorteile: The excellent customer service ensured seamless uploading of our databases. Response to our emails is extremely quick and our requests are handled efficiently and to our complete satisfaction. When we initially started using this software we somehow managed to delete an entire data base. We notified [SENSITIVE CONTENT HIDDEN], who has been our customer service person, and he quickly restored the deleted data. As we became more familiar with the software we began using it more efficiently, and intuitively generated focused reports as needed. This software keeps our vehicle scheduled maintenance organized and accessible with just a few clicks. It has become an integral and indispensable asset for our department.

Nachteile: Not compatible with with MS Word apparently. Have to convert Word document to XL document to upload to database.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 10.6.2020
Ruthie M.
Administrative Assistant
Bau, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 3.12.2019

"Knowing about your vehicle when no one shares."

Kommentare: This has been great, it has taken a lot of tension out of the air, with me not having to ask the drivers for the information. An automatic reminder is sent out at the being of each month for the inspections, and with in minutes of a driver completing and submitting, I am aware of any issues he is having.

Vorteile: Just being able to know if any of our vans are due service, registration, or just having issues with one click on each van. I don't have to wait for the drivers to share any of the information, from when they get gas, to how their vehicle is preforming. I am still finding new ways of looking at the data.

Nachteile: I haven't found anything I don't like, the guys in the field take a little while to warm up to using it to it's maximum potential. I would like for the map option to be a little more informative, but I am still learning my way around it.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 3.12.2019