OnSemble

Wer verwendet OnSemble?

Jede Organisation, die eine sichere, flexible Plattform zur Verbesserung der Kommunikation, zur Steigerung des Mitarbeiterengagements, zur besseren Betreuung von Kunden, zur Erreichung der Zielausrichtung und zur Verwaltung des Onboarding wünscht und mehr.

Was ist OnSemble?

OnSemble ist mehr als ein Mitarbeiter-Intranet. Es ist ein kompletter Hub, der deine Mitarbeiter mit den Informationen verbindet, die sie brauchen, genau wenn sie sie brauchen. Die Lösung ist die Homepage für dein Unternehmen. Die Drag-and-drop-Oberfläche von OnSemble sorgt dafür, dass deiner Fantasie keine Grenzen gesetzt sind. Du kannst Seiten entwerfen, die deine Kultur widerspiegeln, ohne eine einzige Zeile Code einzugeben. Die Anwendung ist ein Intranet, das deine Mitarbeiter tatsächlich nutzen werden.

OnSemble – Details

Passageways

https://www.passageways.com/employee-intranet

Gegründet 2003

Videos zu OnSemble
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OnSemble – Preisübersicht

OnSemble bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von OnSemble ist ab 5,00 $/Monat verfügbar.


Startpreis

5,00 $/Monat

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Nein

OnSemble – Bereitstellung und Support

Kundenbetreuung

  • 24/7 (Live Vertreter)
  • Support während der Geschäftszeiten
  • Online

Einsatz

  • Installiert - Mac
  • Cloud, SaaS, Web
  • Installiert - Windows
  • Mobile - iOS Native
  • Mobile - Android Native

Training

  • Persönlich
  • Live Online
  • Webinare
  • Dokumentation

OnSemble Funktionen

  • Anpassbare Vorlagen
  • Audioinhalte
  • Bildbearbeiter
  • Dokument-Indexierung
  • Elektronische Formulare
  • SEO-Management
  • Textbearbeitung
  • Versionskontrolle
  • Video-Inhalte
  • Volltextsuche
  • Website-Management

Siehe die vollständige CMS-Software Liste

  • Aufgabenmanagement
  • Bearbeiten in Echtzeit
  • Brainstorming
  • Content-Management
  • Diskussionsforum
  • Dokumentenmanagement
  • Kalenderverwaltung
  • Kontaktmanagement
  • Projektmanagement
  • Versionskontrolle
  • Videokonferenzen

Siehe die vollständige Collaboration Tools Liste

  • Content-Management
  • Diskussionsforum
  • Gruppenmanagement
  • Ideenfindung
  • Mitgliederverzeichnis
  • Mitgliedschaft-Management
  • Moderation
  • Veranstaltungsmanagement
  • Website-Management

Siehe die vollständige Community Software Liste

  • Aktivitäts-/Newsfeeds
  • Aufgabenmanagement
  • Chat / Messaging
  • Content-Management
  • Dokumentenmanagement
  • Filesharing
  • Kalenderverwaltung
  • Mitarbeiterverzeichnis
  • Umfragen & Feedback
  • Wissensmanagement

Siehe die vollständige Digital Workplace Software (Digitaler Arbeitsplatz) Liste

  • Compliance-Verfolgung
  • Dateitypumwandlung
  • Dateiwiederherstellung
  • Dokument-Indexierung
  • Dokumentaufbau
  • Dokumentenarchivierung
  • Dokumentenaufbewahrung
  • Elektronische Unterschrift
  • Offline-Zugriff
  • Optische Zeichenerkennung (OCR)
  • Versionskontrolle
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit

Siehe die vollständige Dokumenten-Management-Systeme Liste

  • Benutzer-Bereitstellung
  • Compliance Management
  • Einmalige Anmeldung
  • Multi-Faktor-Authentifizierung
  • Passwort-Management
  • Privileged Account Management
  • Self-Service-Zugriffsanfrage
  • Zugriffszertifizierung

Siehe die vollständige Identity Management Systeme Liste

  • Aktivitäts-/Newsfeeds
  • Befragungs-/Umfragemanagement
  • Bildschirm teilen
  • Blogs
  • Echtzeit-Chat
  • Meeting-Management
  • Mitarbeiter-Datenbank
  • Mitarbeiterfotos
  • Newsletter-Management
  • Videokonferenzen

Siehe die vollständige Interne Kommunikation Tools Liste

  • Aktivitäts-/Newsfeeds
  • Blogs
  • Content-Management
  • Diskussionen / Foren
  • Kalenderverwaltung
  • Richtlinien Managemen-
  • Suche
  • Wiki
  • Wissensbasis-Management

Siehe die vollständige Intranet Software Liste

  • Asynchrones Lernen
  • E-Learning-Unternehmen
  • Elektronischer Handel
  • Gamification
  • Gemischtes Lernen
  • Hochschulbildung/Erziehung
  • Integrierter Autorensystem-Kurs
  • Mobiles Lernen
  • Portal für Lernende
  • SCORM-Compliance
  • Synchrones Lernen
  • Unternehmen/Geschäft
  • Videokonferenzen

Siehe die vollständige Lernplattformen Liste

  • Benchmarking
  • Leistungsmanagement
  • Mitarbeiteranerkennung
  • Negatives Feedback Management
  • Pulsbefragungen
  • Zielmanagement

Siehe die vollständige Mitarbeiter Engagement Software Liste

  • Content-Management
  • Dokumentenmanagement
  • Echtzeit-Chat
  • Filesharing
  • Kollaboration
  • Suche

Siehe die vollständige Portal-Software Liste

  • Aufgabenmanagement
  • Datenbank-Integration
  • Dokumenterstellung
  • Filesharing
  • Kollaboration
  • Notizen verwalten
  • Office Suite
  • Projektmanagement
  • Präsentations-Tools
  • Team-Chat

Siehe die vollständige Produktivitätssoftware Liste

  • Aktivitäts-/Newsfeeds
  • Blogs
  • Datensicherheit
  • Echtzeit-Chat
  • Gruppenmanagement
  • Medienbibliothek
  • Social-Media-Integration
  • Social-Media-Tagging
  • Veranstaltungsmanagement
  • Werbemanagement

Siehe die vollständige Social Networking Software Liste

OnSemble Alternativen

Mehr Alternativen zu OnSemble

OnSemble – Nutzerbewertungen

Alle Bewertungen lesen

Gesamtbewertung

4,6/5

Durchschnittliche Bewertung

Benutzerfreundlichkeit 4,3
Kundenservice 5
Funktionen 4,4
Preis-Leistungs-Verhältnis 4,7

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Floyd A.
Visual Communications Designer
Finanzdienstleistungen, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5 /5
  • Kundenbetreuung
    5 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 7.11.2018

"An Onsemble Ambassador"

Kommentare: The overall experience has been amazing as indicated above. But the lion share of my praise goes to the Implementation Manager. Without her I highly doubt that our Portal would have launched or without a doubt significantly delayed. Her knowledge base of the Onsemble platform and her attention to detail is astounding. As much as I get praised for creating an immersive Intranet, I know it's partly due to her support. She's an asset to the Passageways Organization...and to our team. The support team is nothing like I have ever experienced. Their response time and follow through is indeed a standard for the industry of IT support, this deserves 100% not 99% satisfaction.

Vorteile: Wow!... I can spend literally hours writing about my extreme satisfaction with the team and the software.
It has allowed our organization to experience another level of engagement with our staff. The ease of use and the “drag and drop” design feature has also allowed a team of 2 to be nimble, with the results and appearance of a team of 10. Our Executive leadership team believes transparency is the currency of leadership and the Onsemble platform has afforded them the opportunity to live out this value. From just- in-time information, thoughts on upcoming and/or current changes, future business strategies and recorded quarterly messages. This software has been and a catalyst to our increased employee engagement scores. We've only been 'live' for 6 months!

Nachteile: A missing mobile platform and the non responsiveness to different screens for the desktops version.

Antwort des Softwareanbieters

von Passageways an 5.9.2019

Thank so much for taking the time to review OnSemble! I'm thrilled to hear that there are no issues. As for responsiveness and mobile, we are actively working on that. If you need anything in the meantime, let us know.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 7.11.2018
Kathy M.
Website & eServices Specialist
Bankwesen, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5 /5
  • Kundenbetreuung
    5 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 12.9.2019

"Fostering team info and collaboration"

Kommentare: OnSemble gives our staff one place to go for organization-wide information. We can reduce emails in inboxes by archiving what's important. Onboarding new staff is easier when they have this hub to go to for HR information, department links, promotions or the employee directory . We love it!

Vorteile: We were able to customize our portal with our own unique branding and style. Creating, editing and maintaining the framework is really easy and help is available anytime we need it.

Nachteile: One of the pros can be a con if you aren't sure of your vision for your site. Though the system is really easy to use it does have a lot of complexity to it to be able to offer the extent of the customization options. Learning about all it can do is perhaps for people smarter than me! But, the implementation team and ongoing support helps get you through.

Antwort des Softwareanbieters

von Passageways an 13.9.2019

Thank you for taking the time to review OnSemble! I am so glad that you were able to really make it your own, and it's great to see that you made it a central hub for everyone. If you ever need anything, your Customer Success Manager is always there too.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 12.9.2019
Melinda W.
Executive Assistant
Finanzdienstleistungen, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    4 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4 /5
  • Kundenbetreuung
    5 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 18.11.2020

"Loving our OnSemble Intranet - Compass"

Kommentare: OnSemble has given us a mechanism to have more current communication without blasting out ALL emails. The central repository for resources and documents has proven to help keep documents up to date and reduce duplication.
The help desk module has streamlined several processes.
Overall, we are happy with OnSemble. It has brought us more current with our practices and is helping to get away from using email blasts and server folders for everything. After a year, we are still learning and revising and updating and refreshing. We are looking forward to additional updates to take some of the pain points away from our current version.

Vorteile: We were looking for a one-stop-shop for employee communication, documentation and other processes needing streamlined. OnSemble has provided a great platform for this. While it has not solved all our internal needs, it has provided a valuable, flexible and fun resource.
*Central repository for documentation, policies, procedures and forms, etc.
*Search function that makes finding documents a snap.
*Ability to personalize pages, giving departments flexibility to build to their needs.
*The help desk module has been excellent to work with and has been implemented for all but one area.
*The supply/inventory module has made supply ordering for branches so much easier and user-friendly.
*Building pages, once the basics are down, is pretty easy, even for the least "techy" person.
*Customer support is fantastic and they have an online forum where you can collaborate with other OnSemble users.
*Ability to create roles where people can be divided into different categories, allowing for confidentiality where and when needed.

Nachteile: *System Permissions module seems to be a bit out of date and does not appear to have upgrades to its functionality. This was a feature we were hoping to use more robustly.
*Forms module appeared to be something we could utilize, but does not customize as easily as we had hoped. However, we know other users have used it successfully.
*There are periodic bugs that don't seem to make sense or will only be repaired with updates.
*There is a risk of creating too many layers of permissions, making it cumbersome and confusing if you do not create a good mapping from the onset.
*Implementation seemed a little clunky, but it may have been we did not know the right questions to ask in the beginning.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 18.11.2020
Samantha R.
Learning & Development Manager
Bankwesen, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    3 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3 /5
  • Kundenbetreuung
    4 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 20.12.2019

"Passageways Employee Intranet"

Kommentare: OnSemble has been a great one stop shop resource for our staff. We’ve streamlined several processes and reduced the amount of email received. It’s created a fun environment for our staff.

Vorteile: Continual updates. We’ve been using Passageways for a long time but hadn’t kept up with upgrades. Upon relaunch, we were happy to be able to take advantage of many enhancements that have been provided along the way.

Nachteile: There are things that could be streamlined with building tools and roles/permissions. Sometimes, the site is buggy.

Antwort des Softwareanbieters

von Passageways an 6.1.2020

Thank you for taking the time to review OnSemble! We definitely appreciate that you've been a long-time customer. Continual updates will definitely be something that is important to us in 2020, so you can look forward to a more streamlined portal.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 20.12.2019
Bopha M.
Executive Assistant
Bankwesen, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    4 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4 /5
  • Kundenbetreuung
    5 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 27.10.2020

"Easy to Use"

Kommentare: I generally have a good experience with this software and the support team. This software is a very easy to use product with many useful "ready-made" modules, and "drag-and-drop" features that are great for jumpstarting an intranet site. The "Customer Success Managers" and the customer service team are supportive, helpful and proactive when trying to assist their clients. However, while the software allows for a lot of control in some regard, it does not allow control in others; for example, the look and feel of certain modules cannot easily be modified. The ease of certain aspects of the software seems to limit control over other aspects.

Vorteile: The drag and drop features are an incredibly useful feature. Many of the "ready-made" modules seem to be developed with "best practice" in mind and takes a lot of the work out when trying to rebuild an intranet site, especially for a novice (such as myself). The most recent software updates featuring "structures" have made modifications to the websites much easier as well. The software is continually being updated with its customer's feedback in mind. It can be setup to have access to active directory. This software allows for a lot of control and various ways to utilize its available features.

Nachteile: Certain aspects of the "look and feel" of the modules cannot be modified. For example, the font size of labels for sections of some modules cannot be changed. Parts of some modules seem outdated, for example the messaging board could be updated to have features such as "@" to tag a user. For some older modules, the look and feel seem outdated. The mechanism for the alerts features is not as easy to navigate as some of their other features.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 27.10.2020