Was ist Salsa CRM?

Salsa CRM wird täglich von Tausenden gemeinnützigen Organisationen verwendet, um umfangreiche Unterstützerprofile zu erstellen, alle Spenden und Spenderinteraktionen zu verfolgen, Direktmailing-Fundraising-Kampagnen zu erstellen und Daten mithilfe von Fundraising-Dashboards und flexiblen Abfragetools anzuzeigen. Die Plattform bietet einen einfach zu bedienenden E-Mail-Builder, leistungsstarke Serienbriefe, Unterstützung für Direktmailing-Kampagnen und mehr. G2 Crowd stuft Salsa CRM als Top-Performer in der Kategorie Non-Profit-CRM ein.

Wer verwendet Salsa CRM?

Salsa bietet seine Lösungen ausschließlich für gemeinnützige Organisationen an. Von Start-up-Wohltätigkeitsorganisationen über mittlere gemeinnützige Organisationen bis hin zu globalen Organisationen führen die Kunden des Unternehmens die Bereiche Spenderbindung und -gewinnung an.

Salsa CRM – Details

EveryAction

2014 gegründet

Salsa CRM – Details

EveryAction

2014 gegründet

Salsa CRM – Videos und Bilder

Videos zu Salsa CRM
Salsa CRM Software - 1 - Vorschau
Salsa CRM Software - 2 - Vorschau
Salsa CRM Software - 3 - Vorschau
Salsa CRM Software - 4 - Vorschau
Salsa CRM Software - 5 - Vorschau

Kosten ähnlicher Produkte wie Salsa CRM vergleichen

Startpreis

0,01 $
Nicht verfügbar
N/A
100,00 $/Monat

Kostenlose Version

Kostenlose Version Nein
Kostenlose Version Nein
Kostenlose Version Nein
Kostenlose Version Nein

Gratis Testen

Gratis Testen Nein
Gratis Testen Ja
Gratis Testen Nein
Gratis Testen Ja

Salsa CRM – Bereitstellung und Support

Kundenbetreuung

  • E-Mail/Helpdesk
  • Wissensdatenbank
  • Telefon-Support
  • Chat

Einsatz

  • Cloud, SaaS, webbasiert

Training

  • Persönlich
  • Live Online
  • Webinare
  • Dokumentation

Funktionen von Salsa CRM

  • API
  • Ad-hoc-Berichterstattung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Formulare
  • Anpassbare Vorlagen
  • Aufgabenmanagement
  • Aufgabenplanung
  • Ausschuss-Management
  • Berichterstattung und Statistik
  • CRM
  • Daten-Import / -Export
  • Dokumentenspeicher
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail Marketing
  • E-Mail-Management
  • E-Mail-Tracking
  • E-Mail-Vorlagen
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Elektronische Zahlungen
  • Erinnerungen
  • Formularverwaltung
  • Freiwilligen-Management
  • Fundraising-Management
  • Integration in die Buchhaltung
  • Kalenderverwaltung
  • Kampagnen-Segmentation
  • Kampagnenmanagement
  • Kampagnenplanung
  • Kontakt-Datenbank
  • Kontaktmanagement
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kundendatenbank
  • Mitgliedschaft-Management
  • Mobiler Zugriff
  • Registrierungs-Management
  • Social-Media-Integration
  • Spenden-Tracking
  • Spender-Management
  • Subventions-Management
  • Veranstaltungsmanagement
  • Verfolgung von Interaktionen
  • Web-Formulare
  • Webseitenintegration
  • Workflow-Management
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen
  • Zusammenfassende Berichte
  • für gemeinnützige Organisationen

Siehe die vollständige CRM-Systeme für Nonprofit-Organisationen Liste

  • API
  • Ad-hoc-Berichterstattung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Formulare
  • Anpassbare Vorlagen
  • Anwesenheitsmanagement
  • Ausschuss-Management
  • Belegmanagement
  • Berichterstattung und Statistik
  • Buchhaltung
  • CRM
  • Daten-Import / -Export
  • Dokumentenspeicher
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail Erinnerungen
  • Echtzeit-Analytik
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Elektronische Zahlungen
  • Erinnerungen
  • Eventplanung
  • Formularverwaltung
  • Freiwilligen-Management
  • Fundraising-Management
  • Gebühren-Management
  • Integration in die Buchhaltung
  • Kalenderverwaltung
  • Kampagnenmanagement
  • Kommunikationsmanagement
  • Kontakt-Datenbank
  • Kontaktmanagement
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kundenspezifisches Branding
  • Mitglieder-Datenbank
  • Mitgliedschaft-Management
  • Mobiler Zugriff
  • Registrierungs-Management
  • Social-Media-Integration
  • Social-Media-Management
  • Spender-Management
  • Subventions-Management
  • Veranstaltungsmanagement
  • Webseitenintegration
  • Wiederkehrende- / Abonnement-Abrechnung
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen
  • für gemeinnützige Organisationen

Siehe die vollständige NPO Software (Non-Profit-Organisationen) Liste

  • ACH Zahlungsabwicklung
  • API
  • Ad-hoc-Berichterstattung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Formulare
  • Anwesenheitsmanagement
  • Belegmanagement
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Daten-Import / -Export
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail Marketing
  • E-Mail-Management
  • E-Mail-Vorlagen
  • Elektronische Zahlungen
  • Event-Ticketing
  • Eventplanung
  • Formularverwaltung
  • Freiwilligen-Management
  • Integration in QuickBooks
  • Integration in die Buchhaltung
  • Kampagnenanalysen
  • Kampagnenmanagement
  • Kampagnenplanung
  • Kontakt-Datenbank
  • Kontaktmanagement
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kundenspezifisches Branding
  • Mobiler Zugriff
  • Mobiles Spenden
  • Online-Spenden
  • Personalisierung
  • Pfand-Management
  • Registrierungs-Management
  • Social-Media-Integration
  • Spenden-Tracking
  • Spendenmanagement
  • Spender-Management
  • Subventions-Management
  • Veranstaltungsmanagement
  • Webseitenintegration
  • Wiederkehrende Spenden
  • Wiederkehrende- / Abonnement-Abrechnung
  • Zahlungsabwicklung
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen
  • Zusammenfassende Berichte
  • für gemeinnützige Organisationen

Siehe die vollständige Spendenverwaltung Software Liste

Alternativen für Salsa CRM

Mehr Alternativen zu Salsa CRM

Erfahrungen mit Salsa CRM

Alle 229 Nutzerbewertungen lesen

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,2
Benutzerfreundlichkeit
3,9
Kundenservice
4,4
Funktionen
4
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,1

Nutzerbewertungen nach Bewertung

5
93
4
90
3
28
2
12
1
6

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Verifizierter Rezensent
Operations Associate in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Darstellende Künste, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung
Quelle: GetApp

Essential Operating Tool

5 vor 5 Jahren

Vorteile:

Salsa CRM has been essential in making sure that our organization has run smoothly since inception. The product allows us to grow into new features as we grow as an org.

Nachteile:

Reporting and corresponding can be tedious at times but improvements to both have been made over time.

Mario C.
IT Support and DB Admin in USA
Non-Profit-Organisation Management, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Good, but needs fine tuning

4 vor 7 Monaten

Kommentare: Overall I have enjoyed setting up and implementing Salsa. My biggest complaint (other than the alphebetical order issue) is that the person inputting the data should have more of an understanding as to the inner working and fields available in Salsa. There are many fields that I have (and still am) currently modifying/getting rid of because the fields already existed in the system so I am moving the data. All someoned needed to request was to use the existing field to upload against but I was never told or given the option. I can see the issue possibly being from me not seeing the fields but in my mind, you all are the experts and are helping implement the system the best way possible.

Vorteile:

The options in the reporting system are great and I find it superior to most query/reporting tools.

Nachteile:

The fact that NOTHING is in alphabetical order. Why and how this has happened is ridiculous.

Leslie H.
Director of Development in USA
Gesundheit, Wellness & Fitness, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

Data Migration Less Than Desirable

3 vor 2 Jahren

Kommentare: During conversion, you cannot actually speak with a person unless you have paid. You have to email ALL your questions.

Vorteile:

It is way more user friendly that what we were using before = ETapestry but then, it's ETap so go figure.

Nachteile:

We are in process of conversion and here are my initial thoughts: 1) pay the extra money and have someone help you unless, you don't have that many constituents. 2) I was extremely disappointed. When migrating business or organizational contacts over, you will lose multiple contact names, period. They only let you migrate ONE name over which is contained in ONE text field box. This means if you ever want to do a mailing, there will be NO way to address a letter as Dear Ms FIRST NAME. This is so dumb. 3) You don't get to decide which accounts you want to split or keep intact. Once you send over your conversion template, any and all names that contain an "&" or "AND" get automatically split into two accounts. This includes organization contacts. So if you have a business IE: Brown & Smith Attorney at Law, you are SOL. 4) I could not figure out why they had Organziation TYPE and Individual TYPE on each account. In my experience, and account is either an ORG or an IND period but, here is the rub. YOU CANNOT add contact names to an existing ORG record. You have to create a seperate record and then link each IND to that ORG. So for multiple organizational contacts, they will be set up as INDIVIDUALS. The only way to sort out this mess, is to use the TYPE or ORG or IND. This is where you will list your indivuduals as say, BUSINESS CONTACT, CHURCH CONTACT, etc. This is a huge cluster &^#. Now I get why they don't let you sample the database before buying.

Antwort von Salsa Labs

vor 11 Monaten

Hi Leslie, Thank you for the feedback about our Standard Conversion process, our clients input means a lot to us. Salsa would love a chance to speak with you and review your concerns about your conversion. While we do have some standard practices that we use to make our conversions quick and affordable, we can certainly work with you to make the database work for your needs. We have training and consulting resources and would love a chance to speak with you to provide the best steps forward. Please email services@salsalabs.com and ask to speak with the Implementation Manager for more assistance. Additionally, there is no additional charge to speak with Salsa over the phone, so Salsa would love to learn where that expectation was set in the process so we can address that immediately.

Diane B.
Program Manager in USA
Non-Profit-Organisation Management, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

User friendly

4 vor 7 Monaten

Kommentare: Better constituent tracking.

Vorteile:

Copying previous emails makes it very easy to create new ones. Once you learn the functions, it is simple and straight forward to create emails.

Nachteile:

It would save time if brand colors could be saved to a palette for fonts and background colors in emails so that it isn't necessary to type them in each time I create a new row or title. I have repeatedly found that the text adds a return prior to completely filling a line. I have removed formatting, and it doesn't change this problem.

Kemberlee B.
Director of Operations and Editorial Development in USA
Bildungsmanagement, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Great for small organizations

5 vor 7 Monaten

Kommentare: Excellent customers service, resources, communication, and ease of use.

Vorteile:

I love the dashboard features that give you a quick glance across the board, ease of targeting list members, and the new event functions. Running our events through Salsa has made a huge fundraising difference for us.

Nachteile:

I realize these are small things, but for our organization, would be tremendously helpful -- the ability to embed RSS feeds and videos into email would make this an ideal tool.

Antwort von Salsa Labs

vor 6 Monaten

Kemberlee, It's awesome that even with a smaller team, you are able to utilize all these features in Salsa. I hope we continue to be a great resource for your (hopefully in-person) events in the future! We also appreciate the feedback on embedded RSS feeds being a feature that your organization could benefit from.