Was ist Quickbase?

Quick Base ermöglicht es Unternehmen, Ideen schnell in Anwendungen umzusetzen, die sie effizienter, fundierter und produktiver machen. Mit Quick Base kann jeder, unabhängig vom technischen Hintergrund, schnell Business-Apps erstellen, die er nutzen und mit anderen teilen kann. Erfahre, warum 6.000 Unternehmen, darunter die Hälfte der Fortune-100-Unternehmen, Quick Base vertrauen.

Wer verwendet Quickbase?

Unternehmensproblemlöser und IT-Führungskräfte, die darauf bedacht sind, die Problemlösungskompetenz jedes Einzelnen in ihrem Unternehmen freizusetzen, um tagtäglich innovativ tätig zu sein.

Wo kann Quickbase bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert, Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Über den Anbieter

  • Quickbase
  • Ansässig in Cambridge, USA
  • 1999 gegründet
  • Telefon-Support
  • 24/7 Live-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Kanada, Vereinigte Staaten

Sprachen

Englisch

Über den Anbieter

  • Quickbase
  • Ansässig in Cambridge, USA
  • 1999 gegründet
  • Telefon-Support
  • 24/7 Live-Support
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Sprachen

Englisch

Quickbase – Videos und Bilder

Quickbase Software - 1
Quickbase Software - 2
Quickbase Software - 3
Quickbase Software - 4
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Videos zu Quickbase
Quickbase Software - 1
Quickbase Software - 2
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Quickbase

600,00 $/Monat
Kostenlose Version
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12,00 $/Monat
Kostenlose Version
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Nicht verfügbar
Kostenlose Version
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10,00 $/Monat
Kostenlose Version
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Quickbase Funktionen

  • 3PL-Management
  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Agile Methodiken
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebote / Schätzungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Vorlagen
  • Arbeitsauftragserstellung
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Audit Trail
  • Aufgaben importieren
  • Aufgaben-Fortschrittsverfolgung
  • Aufgaben-Tagging
  • Aufgabenbearbeitung / -aktualisierung
  • Aufgabenmanagement
  • Aufgabenplanung
  • Auftragnehmer-Management
  • Auftragsabwicklung
  • Auftragsmanagement
  • Ausfallzeit-Management
  • Automatisierte Terminplanung
  • Automatisiertes Routing
  • Automatisierung von Geschäftsprozessen
  • Backup und Recovery
  • Barcode / RFID
  • Bedarfsplanung
  • Benutzer-Management
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung / Projektverfolgung
  • Berichterstattung und Statistik
  • Beschaffungsmanagement
  • Beschwerdemanagement
  • Bestandsoptimierung
  • Bestell-Management
  • Budgetierung/Prognosen
  • Budgetmanagement
  • Budgetverfolgung / Auftragskostenrechnung
  • CRM
  • Check-in/Check-out
  • Compliance Management
  • Compliance-Verfolgung
  • Daten-Import / -Export
  • Datenkatalogmanagement
  • Datenreplikation
  • Datenspeicher-Management
  • Dokumentenerstellung
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenspeicher
  • Dokumentkodierung & -kontrolle
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail-Management
  • E-Mails in Aufgaben umwandeln
  • ERP
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Einkauf & Empfang
  • Einsatz-Management
  • Einstellungen (Personalbeschaffung)
  • Entwicklung von Web-Apps/mobilen Apps
  • Erstellen von Unteraufgaben
  • Fahrzeuginformationen
  • Flottenmanagement
  • Formular-Automatisierung
  • Formularverwaltung
  • Fortschrittsverfolgung in Prozent
  • Fähigkeiten-Nachverfolgung
  • Für Juristen
  • Für die AEC-Branche
  • Für die No-Code-Entwicklung
  • Für geschäftliche Immobilien
  • Für iPad-Geräte
  • Gantt-/Zeitstrahlansicht
  • Garantie-Nachverfolgung
  • Gebietsmanagement
  • Gebot-Management
  • Genehmigungsmanagement
  • Geräte-Management
  • Gerätenachverfolgung
  • Grafische Benutzeroberfläche
  • Ideenmanagement
  • Immobilien-Datenbank
  • Inspektions-Management
  • Instandhaltungsmanagement
  • Integration in die Buchhaltung
  • Integrationsmanagement
  • Inventarverwaltung
  • Job-Management
  • Kalender-/Erinnerungssystem
  • Kalenderverwaltung
  • Kanban-Tafel
  • Kommerzielle Immobilienverwaltung
  • Kommunikationsmanagement
  • Kontakt-Datenbank
  • Kontaktmanagement
  • Kontrolle des Genehmigungsprozesses
  • Kostennachverfolgung
  • Kundendatenbank
  • Kundendienst-Historie
  • Kundenmanagement
  • Kundennachverfolgung
  • Kundenportal
  • Kundenspezifisches Branding
  • Lagerhaus-Management
  • Lead-Qualifizierung
  • Leadmanagement
  • Leistungskennzahlen
  • Lieferanten-Management
  • LieferantenQualitätskontrolle
  • Lieferantenstammdaten-Verwaltung
  • Lieferantenzahlung
  • Meeting-Management
  • Mitarbeiter-Datenbank
  • Mitarbeitereinsatzplanung
  • Mitarbeitermanagement
  • Mobiler Zugriff
  • Nachfragevorhersage
  • No-Code
  • Portfoliomanagement
  • Priorisierung
  • Produktkennzeichnung
  • Prognose
  • Projekt-Nachverfolgung
  • Projektmanagement
  • Projektplanung/Terminierung
  • Prozessmodellierung & Design
  • Qualitätsmanagement
  • RFI und Vorlagen
  • Rechtsfall-Management
  • Regelbasierter Workflow
  • Remote-Zugriff/-Kontrolle
  • Reparatur-Nachverfolgung
  • Ressourcenmanagement
  • Ressourcenzuordnung und -planung
  • Routing
  • Sales-Pipeline-Management
  • Schätzung
  • Segmentierung
  • Self-Service Portal
  • Sendungsverfolgung
  • Statusverfolgung
  • Subunternehmen-Management
  • Supportticket-Management
  • Terminplanung
  • Timesheet Management
  • Trainingsmanagement
  • Transportmanagement
  • Unterstützt zahlreiche Programmiersprachen
  • Verfolgen von Fehlern
  • Verfolgung der Kosten bis zur Fertigstellung
  • Verkaufsprognose
  • Versand-Management
  • Versandmanagement
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Vertrags-Lifecycle-Management
  • Verwaltung von Einzelteilen
  • Visuelle Modellierung
  • Volltextsuche
  • Vorbeugende Wartung
  • Vorfall-Berichterstattung
  • Vorgefertigte Module
  • Vorgefertigte Vorlagen
  • Vorlagen
  • Wareneingangs- / Einlagerungsverwaltung
  • Wartungsplanung
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Wiederkehrende Aufgaben
  • Wirtschaftsprüfung-Management
  • Wissensmanagement
  • Workflow-Konfiguration
  • Workflow-Management
  • Zeit & Anwesenheit
  • Zeit & Kosten Verfolgung
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen
  • Zugriffsquellen-Verfolgung

Alternativen für Quickbase

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Axelor ist ein leistungsfähiges, flexibles und einfach anpassbares Open-Source-ERP-System, das aus mehr als zwanzig integrierten Geschäftsanwendungen besteht.
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INControl is a configurable platform solution focusing on a digital document and operational process management.

Bewertungen über Quickbase

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,5
Benutzerfreundlichkeit
4,1
Kundenservice
4,3
Funktionen
4,2
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,1

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

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7%
2
1%
1
2%
George K.
George K.
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Informationstechnologie & -dienste, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung
Quelle: GetApp

Quickbase: the the missing link between applications and and business owners

5 vor 6 Jahren

Kommentare: I have used Quickbase for about 2 years now, and I have needed to create the application for my company from scratch.
After having dabbled with the likes of designing a SQL or Access database, to creating a seemingly easier FileMaker application, Quickbase ended up winning those, hands down.
From a UI/UX perspective, Quickbase is a very intuitive products. You will immediately notice the attention to detail in designing this product the very first time you run into an error in a formula, or any design element. All feedback from the application is so detailed to the point where it practically resolves the issue for you. No other application has ever done that for me. Furthermore, it allows even a non-technical user create fairly complex applications that are far from achievable using a normal database product. Even if you are looking to create certain more advanced functionality in Quickbase, for instance, interacting with other applications via the API, you have native connectors within Quickbase which is constantly growing, and you can use applications like Zapier to further than integration without requiring any programming knowledge. I can write about the benefits of this application for pages, but, I will just say that, if you are drowning in Excel sheets to run your business, and have no way to link your data in an elegant way, do yourself a favor, and check out Quickbase for this purpose.

Vorteile:

- Easy of use (Great UI/UX) - Flexible Interface - Scalable - Supports a full API for integration to virtually any other application - Allows for scaling to a multi-user application, allowing for complex workflows to match business process. - It's a mature product, which means that you would hard pressed to ask a question that hasn't already been answered by one of the Quickbase geniuses in the community forums. - The community support is fantastic, and their support is very quick and efficient.

Nachteile:

- Reports are not easily formattable. So, if you want to send out reports to your clients, or internally within the company, you would have to resort to 3rd party tools to allow for such functionality. I'm hoping that Quickbase will work on this particular aspect of their reporting in future releases.

Antwort von QuickBase

vor 6 Jahren

Thanks for the fantastic review, George! Glad to hear QuickBase is working for you and your organization. We are always working to enhance QuickBase -- including updating our reporting options -- so please stay tuned for great new features in the future!

Cody H.
CSR in USA
Buchhaltung, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Quick Base is a solid way to visualize and share data with controls

4 letztes Jahr

Kommentare: I have used Quick Base for a long time, and can get around easier than many of my colleagues. I view that as a mark against Quick Base, but overall it serves well as a place to store and visualize data for a distributed team.

Vorteile:

Quick Base is a solid way to visualize and share data with controls. It serves well as a data repository and tool for displaying large data sets.

Nachteile:

Not as intuitive as some of the competitors, sometimes it takes 2-3 menu clicks to get where you're going.

Verifizierter Rezensent
Chief Information Security Officer in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Einzelhandel, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Quickbase's Project Pipeline and Task Management features make it simple to keep track of projects

5 vor 2 Monaten Neu

Kommentare: Hundreds of websites are the subject of bids from a wide range of potential buyers. Instead of distributing Excel spreadsheets, all the information is kept in one location. It's possible for all of the departments involved to enter their own data. Upon completion of the data review and confirmation, the Project Administrator returns the completed work to the client for award and/or contract fulfillment. We've made it easier to show analytics by digitizing our data and centralizing it across all of our departments. Good experience for retail companies!

Vorteile:

While it can be set up in a matter of minutes, it's usually best to discuss the application's needs before getting started.

Nachteile:

Reports are difficult to format. There are third-party tools that allow for the functionality of sending reports to your clients or within your company. The reporting aspect of Quickbase is something I'd like to see improved upon.

Abe G.
CEO in USA
Finanzdienstleistungen, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

In Betracht gezogene Alternativen:

Disturbing Relationship with a company that should be there for your success

1 vor 2 Jahren

Kommentare: In the begining, we started using the app. everything was great until about a year in. im not happy and for the investment, take my advise, SPEND the Extra money and just use Salesforce they arent the best platform for no good reasons. we have already started using Salesforce and have befitted from the switch Greatly.

Vorteile:

This App is basically an excel sheet on steroids.

Nachteile:

The app takes you through multiple steps to save, add or edit an app page. When it comes to process, this app will make you click "Edit" then once you enter your data you have to click "save". The "premier" users or platinum users is ok but when you try to speak to them, all you get is "good luck going else where" . The fact is, they will lure you in, but lets face it. once you move your database in, they count on you not moving it out.

Verifizierter Rezensent
System Engineer in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Informationstechnologie & -dienste, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Streamlining procedures and saving time for all departments

4 vor 3 Monaten

Kommentare: Because I've been using QuickBase for so long, I'm more familiar with it than most of my coworkers are. Despite this, I think QuickBase is a good tool for storing and visualizing data for a dispersed team, even though it has certain shortcomings. Overall, I found Quickbase to be the best data management program I've ever used. After I integrated my data into Quickbase, I felt more professional since I no longer had to utilize Excel or numbers or my notes to handle my data.

Vorteile:

My favorite aspect of the workflow was that it could be constructed using a variety of different methods. QuickBase is an excellent tool for visualizing and sharing data. As a data store and visualization tool, it's a great fit. I appreciated the ease with which I was able to import all of my existing data from a variety of different applications.

Nachteile:

You could take a picture of your receipt or document and save it on your phone, which would allow you to transfer it to another device. Taking a photo with your phone is now more accessible than ever before, even if you don't have access to a scanner.