Cisco Unified Communications Manager

Was ist Cisco Unified Communications Manager?

VoIP-Software, die Sitzungsmanagement-, Messaging-, Video-, Sprach-, Mobilitäts- und Webkonferenzfunktionen bietet.

Cisco Unified Communications Manager – Details

Cisco

2010 gegründet

Cisco Unified Communications Manager – Details

Cisco

2010 gegründet

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Startpreis

N/A
25,00 $/Monat
12,85 $/Monat
285,00 $/Jahr

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Kostenlose Version Ja
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Cisco Unified Communications Manager – Bereitstellung und Support

Kundenbetreuung

  • E-Mail/Helpdesk
  • FAQ/Forum
  • Wissensdatenbank
  • Telefon-Support

Einsatz

  • Cloud, SaaS, webbasiert
  • Windows (On-Premise)
  • Linux (On-Premise)

Funktionen von Cisco Unified Communications Manager

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Anrufer-ID
  • Anrufaufzeichnung
  • Anrufer-ID
  • Anruferprofile
  • Anrufprotokoll
  • Anrufverfolgung
  • Anrufverteilung
  • Anrufüberwachung
  • Aufzeichnung bei Bedarf
  • Automatische Anrufverteilung
  • Automatisches Telefonwahlgerät
  • Berichterstattung und Statistik
  • Berichterstattung über Anrufe
  • CRM
  • Call-Center-Management
  • Callcenter-Integration
  • Chat / Messaging
  • Computer Telephony Integration
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Analytik
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Echtzeitüberwachung
  • Fax-Management
  • IVR / Spracherkennung
  • Kommunikationsmanagement
  • Konferenzschaltungen
  • Kontaktmanagement
  • Live-Chat
  • Management der Anruflisten
  • Mehrere Benutzerkonten
  • Mobiler Zugriff
  • Multi-Channel-Kommunikation
  • SMS-Nachrichtenversand
  • Spam-Blockierung
  • Umleitung der Anrufe
  • Verfolgung von Interaktionen
  • Videoanruf-Aufzeichnung
  • Videokonferenzen
  • VoIP-Verbindung
  • Voice-Mail
  • Warteschlangenmanagement
  • Wechselseitige Audio & Video
  • Weiterleitung von Anrufen (Call Routing)
  • Workflow-Management
  • Überwachung

Siehe die vollständige Softphone Software Liste

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anrufaufzeichnung
  • Anrufer-ID
  • Anrufverfolgung
  • Anrufüberwachung
  • Audio / Video-Konferenzen
  • Automatische Anrufverteilung
  • Berichterstattung und Statistik
  • Berichterstattung über Anrufe
  • CRM
  • Call-Center-Management
  • Chat / Messaging
  • Compliance Management
  • Computer Telephony Integration
  • Dateitransfer
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Einmalige Anmeldung
  • Fax-Management
  • Filesharing
  • IVR / Spracherkennung
  • Integration des aktiven Verzeichnisses (AD)
  • Kalenderverwaltung
  • Kollaboration mehrerer Nutzer
  • Kommunikationsmanagement
  • Konferenzschaltungen
  • Kontakt-Datenbank
  • Kontaktmanagement
  • Live-Chat
  • Meeting-Management
  • Mobiler Zugriff
  • Multi-Channel-Kommunikation
  • SMS-Nachrichtenversand
  • SSL-Sicherheit
  • Umleitung der Anrufe
  • Verfolgung von Interaktionen
  • Video-Unterstützung
  • Videoanruf-Aufzeichnung
  • Videokonferenzen
  • Voice-Mail
  • Wechselseitige Audio & Video
  • Weiterleitung von Anrufen (Call Routing)
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen

Siehe die vollständige Unified Communications Software Liste

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anrufaufzeichnung
  • Anrufer-ID
  • Anrufverfolgung
  • Anrufverteilung
  • Anrufüberwachung
  • Automatische Anrufverteilung
  • Automatisches Telefonwahlgerät
  • Berichterstattung und Statistik
  • Berichterstattung über Anrufe
  • CRM
  • Call Screening
  • Call-Center-Management
  • Chat / Messaging
  • Computer Telephony Integration
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Analytik
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Echtzeitüberwachung
  • Einkauf & Empfang
  • Fax-Management
  • IVR / Spracherkennung
  • Konferenzschaltung
  • Konferenzschaltungen
  • Kontakt-Datenbank
  • Kontaktmanagement
  • Live-Chat
  • Management der Anruflisten
  • Mobiler Zugriff
  • Multi-Channel-Kommunikation
  • Online-Sprachübertragung
  • Rollen-basierte Genehmigung
  • SIP-Trunking
  • SMS-Nachrichtenversand
  • Umleitung der Anrufe
  • Vereinheitlichte Kommunikation
  • Verfolgung von Interaktionen
  • Videokonferenzen
  • Voice-Mail
  • Voicemail-Transkription
  • Warteschlangenmanagement
  • Warteschleifen
  • Weiterleitung von Anrufen (Call Routing)
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen
  • Überwachung

Siehe die vollständige VoIP-Software Liste

Alternativen für Cisco Unified Communications Manager

Mehr Alternativen zu Cisco Unified Communications Manager

Erfahrungen mit Cisco Unified Communications Manager

Alle 68 Nutzerbewertungen lesen

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,3
Benutzerfreundlichkeit
3,6
Kundenservice
4,2
Funktionen
4,3
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,7

Nutzerbewertungen nach Bewertung

5
33
4
24
3
8
2
2
1
1

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Oscar A.
Oscar A.
Ingeneer in Mexiko
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Informationstechnologie & -dienste, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Call Manager - Good for medium and large companies

5 vor 3 Monaten

Kommentare: In general I liked it.
I stayed in version 11.5 and it works very well, it still has support and I can upgrade phone firmwares without problem.
I think I will stick with this version for a bit longer before migrating to a subscription scheme with the new licensing.

Vorteile:

The versatility of the tool is what we like the most. It supports all protocols and is easy to integrate with third parties. Policies can be created very easily and user control is simplified with the integration to LDAP.

Nachteile:

Being able to upgrade software and IOS is no longer so simple. The new version 12 and 14 no longer support perpetual licensing. I think this is something that will affect small clients and will be very limited in the future.

Robert D.
Consultant in USA
Unternehmensberatung
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

More than just VoIP - A Powerful UC and Collaboration Suite

4 vor 6 Jahren

Vorteile:

Cisco Unified Communications Manager and its associated products (Unity Connection voicemail, Contact Center Express, etc.) provide a full suite of unified communications and collaboration capabilities. The solution can scale to from SMB to large enterprise and is highly flexible, allowing it to accommodate a wide range of business needs. The latest versions transition both voice and video communication onto a unified platform to drive the ubiquity of video adoption and impact the speed of business. Support for a wide range of endpoints, including PC, tablet, and mobile devices, allows for the adoption of collaboration tools by remote and mobile workers. The product is powerful and lends itself easily to fulfilling business goals.

Nachteile:

One of the primary negatives about Cisco UCM would be the cost, especially at smaller scales and when competing against a legacy TDM solution. Even for businesses that are driven primarily by cost though, the additional benefits such as integrated instant messaging, point to point video, and mobile device integration may prove to be enough of a differentiator to justify the extra expense. Organizations that are interested in managing their own solution will typically need to hire or have on staff a fairly high level engineer, though most IT people would be capable of learning how to handle at least basic moves, adds, and changes. The importance of solid solution architecture and maintenance can not be overstated enough.

Matthew Y.
Information Technology Manager in USA
Finanzdienstleistungen, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

Robust product set with strong functionality but a lot to learn

3 vor 3 Jahren

Kommentare: Great way to monitor and manage on-premise phone systems without paying a substantial fee to a consultant/product provider for management. Allows for a very robust amount of phone service management and integrate with several other third-party products for additional tools (have their own quirks and requirements for management and account permissions). All around great, and very matured, product for voice systems management.

Vorteile:

- Extremely robust feature set with depth in configuration and customization. - Diversified technology with a strong security interface. - Configuration rich interfaces with strong delineation of permission sets and redirects. - Administrative overhead easily reduced by account permissions sets

Nachteile:

- So robust can feel a bit overwhelming (version specific) - Deployment time frames can be long from purchase to full production implementation (good support though) - More hardware specific as far as integration than some other agnostic products.

Chirag S.
CITO in USA
Versicherung, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Reliable phone system

5 vor 9 Monaten

Kommentare: Overall, Cisco Unified Communication Manager was one of the most stable products that we didn't have to worry about at all. It powered our VoIP communication, voicemail delivery by email, allowed us to automate certain feature changes and more. It was rich in feature and features were hard to find. We stayed with default feature-set as much as possible.

Vorteile:

Cisco's unified communication manager is rock solid once set up. You won't have to worry about this system going down. We used it on-prem. While it has a lot of capabilities, we used only fraction of it. They also have APIs you could use to communicate programmatically and change ring groups/hunt groups, round-robin and more. It takes a while to master the features.

Nachteile:

The user interface has not been thought through very well. It looks old school. In today's day and age where the user interface design is clean, well-organized and easy to find, Cisco's Unified Communication Manager looks clunky (but it works)! There are lot of opportunities for Cisco to change its look and feel to make features easier to find.

Justin E.
Justin E.
Lead Network Engineer in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Bankwesen, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Enterprise Banking VoIP Solution

5 vor 3 Jahren

Kommentare: We have a very complex design of 4 clusters implementing 10 digit dialing scheme for everything nationwide. We were able to accomplish this with CUCM and it's extremely granular configuration ability.

Vorteile:

I have been administering Unified Communications Manager for almost 10 years . The stability of CUCM is unrivaled. The uptime of our voice environment in the last 4 years has been over 99.99% with the only downtime being due to patch/security updates and maintenance. I sleep well at night knowing that our environment is stable.

Nachteile:

The only complaints that I've had about CUCM have all been addressed in newer versions. The complexity of licensing was addressed with Enterprise License Manager. The difficulty of upgrades was addressed with Prime Collaboration Deployment. It's very difficult to find any cons with the current version of CUCM.