Wer nutzt diese Software?

Für kleine Unternehmen und große Firmen, Vertriebsabteilungen, Marketing-, Bildungs- und E-Learning-Branchen, Personalabteilungen für Rekrutierungsprozesse oder Schulungen.

Durchschnittliche Bewertung

32 Bewertungen
  • Gesamt 4.2/5
  • Benutzerfreundlichkeit 4/5
  • Kundenservice 4/5
  • Funktionen 4.1/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis 4.1/5

Produktinformationen

  • Startpreis 25,00 $/Monat
    Preisinformationen
  • Kostenlose Version Ja
  • Gratis Testen Ja, Kostenlose Testversion
  • Einsatz Cloud, SaaS, Web
    Mobile - iOS Native
    Mobile - Android Native
  • Training Live Online
    Webinare
    Dokumentation
  • Kundenbetreuung Support während der Geschäftszeiten
    Online

Angaben zum Hersteller

  • ClickMeeting
  • http://www.clickmeeting.com
  • Gegründet 2010

Über ClickMeeting

ClickMeeting ist eine browserbasierte Webinar-Lösung, die die Möglichkeit von Webinaren für Unternehmen jeder Größe, vom Ein-Personen-Unternehmen bis hin zum multinationalen Unternehmen, bietet. Die webbasierte Lösung ist einfach zu bedienen und deckt den gesamten Webinar-Prozess von der Vorbereitung bis zur Präsentation und von der Interaktion bis zur Nachbereitung ab. Die Software benötigt keine Installation und funktioniert auf allen Geräten und Betriebssystemen.

ClickMeeting Funktionen

  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Berichterstattung / Analyse
  • Bildschirm teilen
  • F & A
  • Kundenspezifisches Branding
  • Live-Chat
  • Multi-Hosts
  • Promotion in sozialen Medien
  • Umfragen/Abstimmungen
  • Veranstaltungsmanagement
  • Webinars bei Bedarf

Die hilfreichsten Reviews für ClickMeeting

THE Alternative to appear.in or skype.

Bewertet am 18.12.2019
Pierre-clement L.
CTO
Marketing & Werbung, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4/5
Kundenbetreuung
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: My experience have been great with ClickMeeting, really ease to use and full of features !

Vorteile: I've been looking for a long time for an all in one tool that help us to create quick meeting room for up to 4 people but also being able to organise interactive webinar in order to generate more leads. That's when I found clickmeeting ! This all in one tool is perfect you can easily share your desktop, invite many people, create webinar, create simple meeting, interact on the same document and also easily share presentation. If like me you are searching for a perfect all in one webinar / meeting tool go for it !

Nachteile: The only cons I would have is that it might be tricky for some people, which are not familiar with the tool to give the ability for other participants to talk and activate their webcam. They have to go on the presenter video box and then click on the icons to activate their own mic and webcam.

Smooth Video Conference Calls

Bewertet am 2.11.2018
Verifizierter Rezensent
Account Manager
Marketing & Werbung, 10.001+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: I sometimes need to have voice conference calls with my clients because they are too busy to come to the office for a meeting or are traveling for business. I want them to feel at ease when talking to me and part of my job is to show them the benefits of our marketing efforts for their business. I use ClickMeeting when I make my video conference calls. With ClickMeeting, I’m guaranteed an uninterrupted call that can last for a long time. I need to keep my clients happy which is why accommodating their needs is my number one priority. This software helps me conduct successful conference calls.

Nachteile: I don’t have any complaints about this software. I have been using it for a long time and never experienced any problems so far. I hope it continues to deliver as promised.

Clickmeeting for webinar

Bewertet am 22.11.2019
Verifizierter Rezensent
Regional Director Of Business Development
Eventservice, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Kostenlose Testversion
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: It helped us to arrange a small scale webinars with our customers and we did not have too many errors but would be happy to see more features.

Vorteile: ClickMeeting provides Facebook and Youtube streams, if you are in the first steps arranging webinars ClickMeeting could be an option. Tutorials and customer support is really helpful. Statistic reports make it easy to measure your webinar success. It has a pool and survey features help you to understand customer needs.

Nachteile: Even though the software is easy to use but sad that at least for beginners they do not offer a free plan. I would be happy if I could see the wireless screen sharing integration.

Horrible functionality and customer service.

Bewertet am 17.12.2019
Brendan L.
VP
Finanzdienstleistungen, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Quelle des Nutzers 
1/5
Gesamt
1/5
Benutzerfreundlichkeit
1/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
1/5
Kundenbetreuung
1/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: It was easy to set up it got increasingly complicated with so many unnecessary options that weren't well explained.

Nachteile: EVERYTHING else was horrid. I lost 75% of my attendees due to the terrible functionality and un-user friendly platform.

Reliable online meeting room with multimedia options

Bewertet am 23.5.2019
Verifizierter Rezensent
Learning Experience Designer
E-Learning, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
3/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4/5
Kundenbetreuung
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: Clickmeeting has good facilitation features - you can have multiple presenters (max 3) and easily designate other users as presenters if you want to 'hand off' the microphone. It's very simple to record a session, and you can share your link with the attendees after your meeting. You can upload videos to the platform and the playback is smooth. There's a shared whiteboard feature where attendees can type or draw with you. My favorite feature is the question and answer mode: attendees can type their questions in the chat, and you can display the question for everyone to read.

Nachteile: Here are a few drawbacks of the tool that I have encountered so far: *Powerpoint presentations display well, but the animations set up in PPT don't work. *Attendees will need a short demonstration of the chat / interaction tools available. For example, if you want the attendees to use the 'raise hand' feature, you will need to tell them where to find it. For my webinars, I typically ask a staff member to moderate the chat, so that person should be prepared to support attendees who need to connect their phone audio and so forth. *Attendees can use their phones to connect the audio if their wifi is poor, but connection points may or may not be available in a city near them. *If you are sharing larger video files, you need to add them via the media manager rather than adding it directly in your meeting room. *You can set events to close at a certain date/time, which is great if you'd like to restrict access, but if you make a mistake when you select the time there does not seem to be a simple way to reschedule them without changing the event link (which means you'll have to re-invite your guests). The safer route is to create a permanent room with a stable URL.

Lies weitere Bewertungen