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Was ist Pega CRM?

Pegasystems bietet einen transformativen Ansatz für CRM mit Produkten, mit denen du starke, dauerhafte und rentable Beziehungen zu deinen Kunden aufbauen kannst. Der Customer Process Manager (CPM) von Pega basiert auf den Kernfunktionen für BPM und ist auch mit branchenspezifischen Modellen, Prozessen und Schnittstellen für Finanzdienstleistungen, Gesundheitswesen und Versicherungen verfügbar.

Wer verwendet Pega CRM?

Unternehmen in einer Vielzahl von Branchen.

Pega CRM Software - 1

Du bist nicht sicher, ob Pega CRM das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

Pega CRM

Pega CRM

3,9 (13)
90,00 $
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
23
1
3,8 (13)
3,3 (13)
3,6 (13)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
25,00 €
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
195
26
4,0 (18.534)
4,0 (18.534)
4,1 (18.534)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu Pega CRM

Salesforce Sales Cloud
Am besten bewertete Funktionen
CRM
Für Vertriebsteams/ -organisationen
Kundennachverfolgung
Odoo
Am besten bewertete Funktionen
Arbeitsauftragserstellung
Kontrolle des Genehmigungsprozesses
Vorlagen
Zoho CRM
Am besten bewertete Funktionen
CRM
Hilfe Desk-Management
Vertriebsaktivitätsmanagement
SuperOffice GmbH
Am besten bewertete Funktionen
Kontaktmanagement
Leadmanagement
Sales-Pipeline-Management
SimpleCRM
Am besten bewertete Funktionen
Lead-Generierung
Leadmanagement
Mobiler Zugriff
Vtiger CRM
Am besten bewertete Funktionen
Kontakt-Datenbank
Kontaktmanagement
Leadmanagement
Salesforce Starter
Am besten bewertete Funktionen
Kontakt-Datenbank
Leadmanagement
Sales-Pipeline-Management
Agile CRM
Am besten bewertete Funktionen
Kontakt-Datenbank
Kontaktmanagement
Leadmanagement
SugarCRM
Am besten bewertete Funktionen
Kontakt-Datenbank
Kontaktmanagement
Leadmanagement

Bewertungen über Pega CRM

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
3,9
Benutzerfreundlichkeit
3,8
Kundenservice
3,6
Funktionen
4,2
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,3

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
46%
4
23%
3
15%
2
8%
1
8%
Robel
Robel
Junior Accountant in Kanada
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Umweltdienstleistungen, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

PEGA review

5,0 vor 6 Jahren

Kommentare: - I enjoy using PEGA CRM, very efficient, fast, rarely crashes and allows me to give a customer a great customer service experience over the phone

Vorteile:

- Rarely crashed and was very efficient in processing customer credit card requests. Took me only 1 day to be comfortable with software, was used to handle maintenance and changes of credit card accounts for TD Canada Trust bank.

Nachteile:

- Certain processes for a customer couldn't be done in PEGA and another software had to be used (for example removing an overlimit block on customer credit card). Would be improved if all processes can be done through PEGA software.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Computer-Software, 501–1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Build your application quickly

5,0 vor 5 Jahren

Kommentare: I use this tool daily to develop a CRM for a client in the area of tourism. Based on the processes defined by the business area of the company, we have designed and built the logic using the components provided by Pega to save time building the application.

Vorteile:

You can develop a web application from 0 without writing a single line of code. With its model-based approach it allows you to diagram your processes and from there build all the logic that your application needs. It has a wide range of prefabricated components with the best practices which reduce the chances of errors and reduce built time.

Nachteile:

To solve very specific needs of your application you need to adapt to the limits of this tool since you do not write code in it. Likewise, its continuous integration must be improved since working with branches makes it difficult to make the merge of the work of several people.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Bankwesen
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Give this one a pass

2,0 vor 6 Jahren

Vorteile:

There are deep cases where a product like Pega would thrive. However, increasingly these feel like edge cases as the market is very mature now. Works very well with legacy data and can be fairly easily customized for a specific client interaction type.

Nachteile:

It is easily the hardest application to work with that I have ever supported. Pega itself provides little insight into changes and things like secure connections to email servers. Everything is an extra cost, every feature requires custom development. It was pitched as a turnkey solution but has been anything but

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Informationstechnologie & -dienste, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Enterprise Level CRM Tool by Pega systems

4,0 vor 5 Jahren

Vorteile:

1. The software has customer service modules also integrated along with usual sales, marketing and CRM functionalities. 2. Multi-channel customer recognition capacities to provide complete data capture capabilities. 3. Since Pega is mainly BPM centric, a large number of clients have been able to find eligible use case an implemented Pega.

Nachteile:

Making customization can be quite challenging technically and also later maintenance also may become cumbersome.

Myca
Director, Customer Experience in USA
Philanthropie, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

CRM and BPM for "The Rest of Us"

4,0 vor 7 Jahren

Kommentare: Overall, Pega is an ideal solution for organizations with complex needs and deep data sets that need to stay in touch with their constituents or customers. The beauty of Pega is the flexibility of the platform. I'm happy to say we have ZERO custom code and even though we're not quite live, we have already gone through an upgrade with ZERO problems with compatibility.

Vorteile:

For a mid-sized nonprofit, Pega is a lifesaver. Sure, Microsoft Dynamics and SalesForce Cloud provide key CRM functionality at a reasonable price -- but both require significant and ongoing investments in consulting time, something that is tough for nonprofits to budget for. With Pega CRM, we are able to gain an enterprise-scale CRM solution PLUS a business process automation tool that can (eventually) be administered internally.

Nachteile:

Our implementation partner, Serendebyte, was not ideal. We had multiple challenges with attempting to get them to complete the agreed-upon scope. Word to the wise, no matter what the sales team says, take the time to bring your implementation team onsite before you agree to use them. Don't even trust a phone call! We didn't get the same team we talked to in the partner interview, and it showed.