AppsFlyer

Wer verwendet AppsFlyer?

Anwendungsinhaber, Manager für Nutzerakquise, Kampagnenmanager, Mobile Marketing, Business-Intelligence-Manager und Entwickler in allen Branchen und Regionen des digitalen Ökosystems

Was ist AppsFlyer?

Mobile Marketing-Analyse- und Attribution-Plattform, die Tools zum Messen, Nachverfolgen und für die Optimierung von mobilen Marketingkampagnen beinhaltet.

AppsFlyer – Details

AppsFlyer

https://www.appsflyer.com

Gegründet 2011

AppsFlyer – Kostenübersicht

AppsFlyer bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion.

302452
302451
302453
152805
302476
302452-thumb
302451-thumb
302453-thumb
152805-thumb
302476-thumb

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

24/7 (Live Vertreter)

Support während der Geschäftszeiten

Online

AppsFlyer Funktionen

Klickbetrug Software
Aktivitätsüberwachung
IP-Adressen-Überwachung
IP-Blocking
Konto-Benachrichtigungen
Risikobewertung
Rückerstattung-Management
Stichwort-Nachverfolgung
Zeit auf der Website nachverfolgen
A/B-Tests
Customer Journey Mapping
Dashboard
Kampagnen-Tracking
Kanalzuordnung
Leistungskennzahlen
Prädiktive Analytik
ROI-Tracking
Social Media-Kennzahlen
Website-Analytik
Customer Journey Mapping
Kanalübergreifende Zuordnung
Konversion-Tracking
Multi-Touch-Attribution
Prädiktive Analytik
ROI-Tracking
Segmentierung der Audienz
Zuordnungsmodellierung
A/B-Tests
Beibehaltung nachverfolgen
Deinstallation nachverfolgen
Ereignisse innerhalb der App nachverfolgen
Kanalzuordnung
Kohortenanalyse
Push-Benachrichtigungen
Trichter-Analyse
Umsatz-Nachverfolgung
E-Mail Marketing
Engagement-Überwachung
Gutscheine
Kanalzuordnung
Kontextabhängige Zielansprache
Push-Benachrichtigungen
Standortbasiertes Marketing
Text-to-Win (Text-Nachrichten für Gewinnspielteilnahme)
Versenden von Textnachrichten

AppsFlyer – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 17 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,1/5
Benutzerfreundlichkeit
3,9/5
Kundenservice
3,9/5
Funktionen
4,1/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,2/5
Abdur R.
Mananger
Bekleidung & Mode, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 24.8.2019

"Exclusive software for marketing analytics"

Kommentare: When can work on our audience that is gathered through it easily

Vorteile: Appsflyer is one if the best when it cames to analyis the marketing you have done beacuse it is very simple to get going with it and also it is very trure and accurate to gather the data from the different platforma

Nachteile: The appsflyer is very good but I think it is a bit expensive when it is compared with other softwares

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 24.8.2019
Adir R.
Co-Founder & CEO
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 23.7.2018

"A great mobile attribution platform"

Vorteile: First, great pricing model which is compatible for indie developers as well as enterprise. A good tool for tracking mobile attribution of campaigns and installs.

Nachteile: A few issues -
1. Revenue data is cohorted and not "actual", which sometimes creates discrepancies when comparing to other platforms (i.e. Google Play console / iTunes analytics)
2. No easy way to deep-analyze data. You have to export a raw report and pivot it in excel (they recently launched a pivot feature but it's an enterprise feature...)

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 23.7.2018
Steven S.
Software Engineer
Computer-Software, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    7/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 29.6.2020

"Efficiently measure campaign reach"

Kommentare: We used apps flyer to reveal how our banner adds were performing, as measured by clickthroughs, on social platforms.

Vorteile: Easily generate campaign banner links for social platforms and determine which get the most clicks. Works with app deeplinks too. Really easy to set up and the findings are rich and presented in a clear manner on the dashboard.

Nachteile: Nothing really to improve here. It's a simple concept but very powerful in measuring the reach of marketing campaign imagery and text. Easier integration with MVT frameworks to enable headline testing might be useful.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 29.6.2020
Verifizierter Rezensent
Gerente de Operações
13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    2/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 1.3.2018

"Started measure and track my app campaigns quickly"

Vorteile: Measure every event and customer behavior in the app for every campaign, with maximum details to decide if it reached my goals or not. Also the fraud control help you prevent from bad traffic sources.

Nachteile: If you advertise in a non-integrated media source (direct publisher), you cannot integrate it manually by yourself, and have to ask the publisher to make their integration with Appsflyer support team (and it takes a while).

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 1.3.2018
Eduardo O.
Senior Digital Analytics Analyst
Telekommunikation, 10.001+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 1.6.2020

"Great overall quality."

Vorteile: Data visualization is certainly a plus in AppsFlyer. Once you're able to understand the difference across all the reports is easy to rapidly mine insights about traffic quality, deployment issues

Nachteile: It is very difficult to explain the difference between reports, I am aware that each one has a different purpose and data processing rules, but using LTV as a main data visualization has been a challenge since a lot of people tend to missunderstand the information shown in the graphics. There is a time when the business is mature enough to start re-engagement campaigns, but, with AppsFlyer this next comes with a "double attribution" problem, since the re-targeting events are attributed both to the user accquisition campaign and retargeting campaing, this (quite often) leads the company been obligated to paid for the same event to more than one partner.

Antwort des Softwareanbieters

von AppsFlyer an 5.6.2020

Hi Eduardo,

Thanks for being a valued AppsFlyer customer and providing your feedback. I reached out to our Product Team to get some clarification for you:

LTV is our primary (but not only metric) since understanding the LTV is the key to understanding the ROI on marketing initiatives and this the biggest challenge that our customers asked us to help with. So this is the default.

As for "double attribution" we have configurable postbacks and engagement windows which can be used to control attribution and postbacks for Acquisition and re-engagement campaigns.

These Help Center articles may be helpful on the second point:
https://support.appsflyer.com/hc/en-us/articles/208439256-In-app-events-postback-configuration

https://support.appsflyer.com/hc/en-us/articles/207033786-Retargeting-attribution-guide#setup-reengagement-window

I hope this helps!

- AppsFlyer

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 1.6.2020