Wir helfen Unternehmen in Deutschland
seit 15 Jahren bei der Softwareauswahl

Was ist AppsFlyer?

AppsFlyer, der weltweit führende Attributionsanbieter, ermöglicht Vermarktern mit einer Suite an Mess- und Analyselösungen, ihr Geschäft auszubauen und innovativ zu sein. Mit höchsten Ansprüchen an Privatsphäre und Datenschutz verfolgt AppsFlyer einen kundenzentrierten Ansatz und unterstützt 12.000 Marken und mehr als 8.000 Tech-Partner darin, bessere Entscheidungen zu treffen.

Wer verwendet AppsFlyer?

App-Besitzer, UA-Manager, Kampagnen Manager, mobile Vermarkter, BI-Manager und Entwickler in allen Branchen und Regionen im digitalen Ökosystem

AppsFlyer Software - 1
AppsFlyer Software - 2
AppsFlyer Software - 3
AppsFlyer Software - 4

Du bist nicht sicher, ob AppsFlyer das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

AppsFlyer

AppsFlyer

4,2 (29)
Keine Preise gefunden
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
41
7
4,1 (29)
4,2 (29)
4,2 (29)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
Keine Preise gefunden
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
8
6
4,3 (763)
4,5 (763)
4,3 (763)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu AppsFlyer

Firebase
Am besten bewertete Funktionen
Berichterstattung / Analyse
Ereignisgesteuerte Aktionen
Web-Benachrichtigungen
MoEngage
Am besten bewertete Funktionen
Daten-Import / -Export
E-Mail Marketing
Marketing-Automatisierung
Mixpanel
Am besten bewertete Funktionen
Berichterstattung / Analyse
Datenvisualisierung
Nutzungsverfolgung/-analyse
Adjust
Am besten bewertete Funktionen
Cross Channel Attribution
Multi-Touch-Attribution
ROI-Tracking
Smartlook
Am besten bewertete Funktionen
Aktivitäts-Verfolgung
Engagement-Tracking
Risikokarten
CleverTap
Am besten bewertete Funktionen
Berichterstattung und Statistik
Marketing-Automatisierung
Mobile Benachrichtigungen
Singular
Am besten bewertete Funktionen
Dashboard
Leistungskennzahlen
ROI-Tracking
Kochava
Am besten bewertete Funktionen
Für dieses Produkt wurden noch keine Funktionen durch Nutzer bewertet.
Branch
Am besten bewertete Funktionen
Aussagen zu Entschädigungen
Bonus-Management
Self-Service Portal

Bewertungen über AppsFlyer

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,2
Benutzerfreundlichkeit
4,1
Kundenservice
4,2
Funktionen
4,3
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,2

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
28%
4
66%
3
7%
Swati
Swati
Digital Marketing Manager in Indien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Marketing & Werbung, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Perfect tool for App Marketers

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Appsflyer offers so many features through its easy to use User Interface and there is no learning curve to get familiar with the platform. We use Appsflyer on a daily basis to monitor campaign performance of various media sources and identifying sources which contribute the most towards fraud traffic.

Vorteile:

Appsflyer covers all the aspects that one might need during analysis of media sources for various acquisition as well as reengagement campaigns. Exporting in app events to media sources and deciding on access levels for integrated partners helps us keep all the control. Audience creation and exporting these audiences to ad platforms is pretty easy and custom dashboards help us in monitoring goals and metrics as per our requirement. Overall I'm very satisfied with Appsflyer.

Nachteile:

Appsflyer is only helpful for app analytics and attribution and we still have to rely on other tools like GA and Mixpanel for web analytics. If appsflyer could also add web analytics to its offerings then it would become a one stop solution for analytic needs.

Felipe
Performance Marketing Manager in Brasilien
Computer-Software, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Market leader and great customer support

4,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

The product itself is very user-friendly and has an extensive documentation that covers every use case we came across. Data loading times are very fast and that makes a big difference in operating directly through their interface via browser. Besides that, customer support was top tier (they cover most languages and time zones) and very effective in solving issues, including getting in touch with other companies to reduce our internal overhead.

Nachteile:

Support for specific customization is limited, despite the product by default being complete for 95%+ of the companies.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Started measure and track my app campaigns quickly

3,0 vor 6 Jahren

Vorteile:

Measure every event and customer behavior in the app for every campaign, with maximum details to decide if it reached my goals or not. Also the fraud control help you prevent from bad traffic sources.

Nachteile:

If you advertise in a non-integrated media source (direct publisher), you cannot integrate it manually by yourself, and have to ask the publisher to make their integration with Appsflyer support team (and it takes a while).

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Marketing & Werbung, 5.001–10.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Incredible app attribution and analytics solution.

5,0 letztes Jahr

Kommentare: On an overall level, I and my team have been totally satisfied with Appsflyer and its functionalities. It offers separate dashboards to monitor retention, reengagement and acquisition campaigns. Affiliate management is also very easy as their P360 helps in early negation of click frauds.

Vorteile:

Appsflyer has very easy to use functionalities and their support staff is very quick with the responses. The dashboards can easily be tweaked with business requirements and integrating ad partners, affiliates, creating one links for influencers is also very easy.

Nachteile:

With increasing app installs, the cost of their subscription also increases substantially, apart from that I don't see any drawbacks.

Adir
Adir
Director of Growth in Israel
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Computer-Software, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

A must-have for mobile app marketers

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: We're using Appsflyer to attribute mobile advertising spend across different ad sources and channels, and to understand which channels are the best-performing ones, so we can scale them in a ROI-positive way.

Vorteile:

Appsflyer is probably the most comprehensive mobile measurement tool for app developers and marketers. It gives you a full overview of marketing channels, sources, and events. You can compare different channel performance, see conversion rates within your app, track costs and revenue - so you can measure ROI, and reach smarter decisions about your advertising mix faster.

Nachteile:

The dashboards can sometimes be a bit overwhelming, especially if this is the first time you're using the product. The UI has many many elements, and it's easy to get lost in menus if you don't know what you're looking for or where to find it.