Wer verwendet Klaviyo?

Klaviyo ist hauptsächlich für E-Commerce-Shops konzipiert, da sich das Tool nahtlos in Plattformen wie Magento, Shopify und WooCommerce integrieren lässt. Klaviyo lässt sich auch über nutzer*innendefinierte Websites in B2C- und B2B-Unternehmen integrieren.

Was ist Klaviyo?

Modernes E-Mail-Marketing muss nicht kompliziert sein. Über 15.000 Marken wie Brooklinen, Bonobos und Chubbies steigern ihren Umsatz und bieten mit Klaviyo erstaunliche Kund*innenerlebnisse. Du kannst ganz einfach Daten von deiner E-Commerce-Plattform, POS-Software und anderen Marketingtools abrufen und hast so endlose Segmentierungsmöglichkeiten. Und im Gegensatz zu anderen Plattformen zeigt dir Klaviyo, wie viel Umsatz du mit jeder E-Mail-Kampagne oder -Automatisierung erzielen kannst. Beobachte deinen Umsatzanstieg mit Klaviyo.

Klaviyo – Details

Klaviyo

https://www.klaviyo.com/

Gegründet 2012

Klaviyo – Kostenübersicht

Klaviyo bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Klaviyo ist ab 20,00 $/Monat verfügbar.

Startpreis

20,00 $/Monat

Kostenlose Version

Ja

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Online

Klaviyo Funktionen

E-Mail Marketing Software
A/B-Tests
Abonnenten-Management
Automatische Antworten
Berichterstattung / Analyse
Bildbibliothek
CAN SPAM-Compliance
Drip-Kampagnen
Dynamische Inhalte
Ereignisgesteuerte E-Mail
Kundenbefragungen
Mailinglisten-Management
Mobil-ootimierte E-Mails
Vorlagen-Management
WYSIWYG-Email-Editor
Zielseiten / Web-Formulare
A/B-Tests
Analytik / ROI-Verfolgung
Anpassbare CTAs
Drip-Kampagnen
Dynamische Inhalte
Lead Scoring
Sales Intelligence
Segmentierung
Social Marketing
Suchmaschinen-Marketing
Websitebesucher-Nachverfolgung
Zielseiten / Web-Formulare
Berichterstattung / Analyse
Geplanter Nachrichtenversand
Kontaktmanagement
Kurzwahlnummern
MMS
Massen-SMS
Mobile Coupons
Mobile Keywords
Nachrichten-Personalisierung
Text-to-Win (Text-Nachrichten für Gewinnspielteilnahme)
Umfragen/Abstimmungen
Zwei-Wege-Messaging

Klaviyo – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 177 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,7/5
Benutzerfreundlichkeit
4,5/5
Kundenservice
4,4/5
Funktionen
4,6/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4/5
Craige hardel -.
Owner
Marketing & Werbung, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 26.8.2019

"Best ecommerce autoresponder out there"

Kommentare: My go to solution for ecommerce clients. It has automation ,good templates and everything else

Vorteile: Robust features that just work. It's a bit getting used to but you can do most of what you want with them Really good templates for those starting out and experienced as well

Nachteile: Their onboarding process could be easier They have tutorials but they're fuzzy and should be made available with webinars being an option.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 26.8.2019
Arthur S.
CEO
Einzelhandel, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    1/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    5/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 3.1.2020

"Best CRM for ecommerce, Worst for Customer Support"

Kommentare: With no phone support and 30 - 40 minute wait times for chat support and 24 hour response times for email support and no support on weekends, this makes Klaviyo's customer support the absolute worst I have ever seen. Maybe it's due to their growing pains. Their support staff are a mixed bag in terms of knowledge and being helpful and while that's not the norm for most SASS companies, I think that's pretty common across most CRM companies.

Vorteile: Fairly easy to learn for such powerful software
Integration with Facebook
Their native integrations and Not having to use Zapier for a lot of my integrations.

Nachteile: There is almost nothing to not like about this software but to learn it, you need to learn Klaviyo speak.
If I had to pick one thing it would be some of the finicky ways in which the email builder acts when dragging in a new widget or row and trying to position it.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 3.1.2020
Samantha R.
Customer Service Representative
Computer-Software, 5.001-10.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 8.5.2020

"Could not recommend Klaviyo enough "

Kommentare: Overall a 10/10 for Klaviyo. I recommend it to everyone I know who is on the hunt for a similar product and will continue to do so. It’s made a huge positive impact for me.

Vorteile: This is by far the best email marketing software I’ve ever used. It’s easy to set up and use, very self-explanatory, has every function you could want and is a great value for money compared to competitors.

Nachteile: Absolutely nothing. I’ve had only great experiences with Klaviyo, both the actual software and their customer support who are top notch.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 8.5.2020
Dayle S.
Web Developer / Marketing Manager
Konsumgüter, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    1/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    1/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 26.12.2019

"Great product... with problems."

Kommentare: Being a developer myself, I informed the Klaviyo team of the deprecated code errors their plugin was displaying on peoples websites, and to the fact that their plugin slowed customers websites down drastically. The reply I received a couple of days later was: "Unfortunately we do not update our plugin very often - but our team will get around to it eventually." This was 2 years ago, and the plugin still has not been corrected. So it still produces errors, and still slows peoples websites down.

Vorteile: Klaviyo is extremely easy to setup, especially compared to its competitors. You have the freedom to link Klaviyo with your Wordpress/WooCommerce website seamlessly. Everything can be automated! Such as emails after order received, emails after payment received, multiple emails after certain time duration's for things like newsletter subscriptions and a lot more options are available to include users website Wishlists, items they left in their shopping carts to remind them, and all emails are fully customisation using the Klaviyo's inbuilt email form designer. You can also arrange customer lists, newsletter subscription user lists, and any other lists you may require. The possibilities are endless!

Nachteile: Using Klaviyo on your Wordpress website as subscription signup form slows your website down, a lot! Although unnoticeable to customers surfing your site, Klaviyo also throws a few error on your page as it uses deprecated (out-dated) code. If the Klaviyo form builder doesn't produce the look/type of form you require, then you must build the form yourself by coding direct on your website (Which beats the point of having a form builder). The Klaviyo plugin does not update, and never announces that there is a new version. You must remove the plugin from your website, manually download the latest version from their website, and then upload/install/activate the new plugin. There is no option to change languages or string translations of forms, form input boxes, or form buttons. And these translations cannot be picked up in Wordpress plugins such as Lingotek or Polylang. The same applies to the confirmation pages after the user submits the forms.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 26.12.2019
Rebecca B.
Marketing Director
Internet, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 19.3.2020

"Best Email Marketing Tool, Especially for Ecommerce "

Kommentare: It's saved me hours of time & made our email marketing much more robust! I love the analytics, where we can really see just how email marketing is contributing to our revenue.

Vorteile: Setting up email automations and segmenting your lists is SO easy with Klaviyo. It's incredibly user friendly, and allows you to setup your automations in a visual format. You can trigger an email off of any event you've setup to send to Klaviyo. It's great for ecommerce - setting up abandoned cart sequences or sending emails based on product views is simple.

Nachteile: There's very little I dislike about this software! My only complaint is small - when creating a new sequence, you can't change the "trigger" that initiates the flow.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 19.3.2020