Was ist Quinyx?

Ein führender Anbieter von cloudbasierten Workforce-Management-Lösungen, die sich am besten für Unternehmen mit mehr als 200 Mitarbeitern eignen. Mit einem Mobile-First-Ansatz trägt Quinyx dazu bei, personalbezogene Kosten durch die Automatisierung arbeitsintensiver Prozesse wie Terminplanung, Gehaltsabrechnung, Zeiterfassung, Kommunikation und Prognose zu reduzieren und gleichzeitig die Arbeitswelt für Mitarbeiter und Führungskräfte zu verbessern.

Wer verwendet Quinyx?

Mit über 500.000 Anwendern in personalintensiven Branchen ist Quinyx die perfekte Lösung für Unternehmen aus den Bereichen Einzelhandel, Hotel, Restaurant, Gesundheitswesen sowie Transportwesen und Lagerung.

Wo kann Quinyx bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert, Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Über den Anbieter

  • Quinyx
  • Ansässig in Stockholm, Schweden
  • 2005 gegründet
  • Telefon-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Deutschland, Dänemark, Finnland, Niederlande, Norwegen und 3 weitere

Sprachen

Deutsch, Dänisch, Englisch, Finnisch, Norwegisch und 1 weitere

Über den Anbieter

  • Quinyx
  • Ansässig in Stockholm, Schweden
  • 2005 gegründet
  • Telefon-Support
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Quinyx – Videos und Bilder

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Quinyx Funktionen

  • Ausfallzeit-Management
  • Automatisierte Terminplanung
  • Bedarfsplanung
  • Berichterstattung / Analyse
  • Budgetierung/Prognosen
  • Compliance-Verfolgung
  • Entschädigungsmanagement
  • Fähigkeiten-Nachverfolgung
  • Leistungskennzahlen
  • Lohn- und Gehaltslisten-Management
  • Mitarbeiter-Datenbank
  • Mitarbeitereinsatzplanung
  • Mitarbeitermanagement
  • Mobiler Zugriff
  • Online-Zeiterfassung
  • Schichttausch
  • Self-Service Portal
  • Timesheet Management
  • Urlaubsverwaltung
  • Zeit & Anwesenheit

Alternativen für Quinyx

Cloud-based all-in-one recruitment CRM software for staffing agencies and recruiters in Australia.
Roubler allows you to hire, onboard, roster, manage leave requests, process time & attendance and run payroll on one seamless platform.
UniFocus technology offers best-in-class workforce management tools that empower managers to make smarter, faster decisions. Erfahre mehr über UniFocus
Staff rota software that can schedule your rota automatically, with fully integrated time & attendance, cost control and HR.
Eine cloudbasierte HR-Suite aus 11 Softwareprogrammen, die den gesamten Mitarbeiterzyklus abdeckt: Anziehung, Identifizierung, Entwicklung und Engagement.
Smart work management, from complex projects to simple jobs . Plan, Schedule and Complete work using a smooth user interface and apps.
Workforce, Payroll and Talent software to consolidate and automate your people management.
Large and midsize business HR software with ultra flexibility and premium customer service.
Shiftboard ist der führende Anbieter von Software zur Personaleinsatzplanung und hilft bei der Optimierung komplexer Mitarbeiter*innenvorgänge.
Vereinfache die verwirrende und komplizierte Schicht-/Rotationsplanung, Terminplanung und Mitarbeiterzeiterfassung mit einer einfachen Software. Teste sie 14 Tage lang. Erfahre mehr über Papershift
Our goal is simple: Customers for Life. Our Workforce & HCM solution ensures compliance for your scheduling and time & attendance needs
Eine Belegschaftslösung für Unternehmen mit Tausenden von Angestellten, um Schichten und Zeit/Anwesenheit für Tausende von Standorten zu planen/nachzuverfolgen.
Nutzerfreundliches Online-Tool für die Mitarbeitereinsatzplanung, Zeiterfassung und HRM.

Bewertungen über Quinyx

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,3
Benutzerfreundlichkeit
4,2
Kundenservice
4,3
Funktionen
4,1
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,3

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
35%
4
56%
3
8%
2
1%
Andreas
Andreas
HR-chef in Schweden
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Einzelhandel, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Head of HR

5,0 vor 4 Jahren

Kommentare: Very good support and a company that listens to their customers and let the customers give input to the development of the product.

Vorteile:

A lot of useful functionality and easy to integrate with other systems to be able to schedule in relation to sales/visitors/transactions etc.

Nachteile:

A bit hard for new managers to learn fully. It's easy to get started but a bit complex to learn all functionality. It's worth mentioning this is way easier in the new interface soon to be released.

Ben
Care Manager in UK
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Quinyx end productivty Crisis

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: Yarrow has boosted its productivity by effectively and efficiently controlling staff costing which is 80% Yarrow's budget. It has mitigated excessive wastage experienced prior to Quinxy.

Vorteile:

Yarrow Housing supports over 150 service users on weekly basis, Quinyx gives a clear analysis of individual service user and their individual costing which the commissioners have commended during Yarrow's bidding and tendering. It give the commissioners better understanding of the costing. Presently,Yarrow management team make swift and important decision within a short time due to the comprehensive information generated by Quinxy. Quinyx has boosted productivity in various sectors of Yarrow, in payroll, Yarrow has gone paperless which positively contributed in saving our damaging environment. In Accounts, the consultants can easily draw out management information for planned and impromptu meetings and have a ready snapshot of the organisational financial activities which were time consuming when spread sheet was in place. Furthermore, Quinyx has increase flexibility. Managers can amend and update their work during out of their work station which was virtually impossible prior to Quinyx. Employees are not left out, they can view the rota from their mobile devices, book annual leave, book bank shifts etc. Quinyx is user friendly, majority of employees have commend that Quinyx is easy to understand, not complicated for people with limited IT knowledge.

Nachteile:

Quinxy customer service are not ready available to resolve immediate trouble shooting such as creating more fields to suit the company needs.

Verifizierter Rezensent
Workforce Capacity Manager in UK
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Time Consuming

2,0 vor 3 Jahren

Vorteile:

There is an ease to seeing the daily shift data, it can be viewed multiple ways i.e. per person/contract/shift type

Nachteile:

Reports do not pull correct data. Too many clicks to gain access to any information.

Andreas
Project Manager in Schweden
Gesundheit, Wellness & Fitness, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Competent and effective WFM tool

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: Time consuming manual administrative work has been automated. Employee and mid level management satisfaction has increased since we implemented Quinyx WFM.

Vorteile:

Complex tool and easy to use. And that i can handle several types of agreements.

Nachteile:

Set up of user rights in classic version is complicated.

Fia
Fia
Sales & Process Assistant in Schweden
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Einzelhandel, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Excellent software once you get the hang of it

4,0 vor 4 Jahren

Kommentare: Quinyx is a great tool that saves our company time and effort regarding staff management, scheduling, leave applications and payrolls. It can be a steep learning curve when you first get started but after a while it's easy.
As admin I love the overview I get of all employees and how easily I can find the staff-information I need on the daily.

Vorteile:

The compatibility with other services is great. How easy it is to export the payrolls for all units at once. The overview you get of all employee's schedules and their hours. That the employees get a good overview of their hours and updates of schedule in real-time. Easy to punch in/out from website, webpunch or mobile device. Great with multiple options. The support is fantastic, quick responses and very educated answers. Always friendly. The help docs are also very useful.

Nachteile:

That you have to click so many times to get to where you want to go. Not always logical where to find certain reports/features/functions. Would like an option to change settings for all units at once, for example set the same geofencing radius for all units instead of doing it separately for every unit. Would also like to be able to search for an employee in all units, currently I have to search for a person in each unit if I have forgotten where they are placed. As admin I get a lot of questions from managers about the 'Detail schedule' view and what all the numbers mean, perhaps this page needs to be made clearer/more user friendly. Mobile app is amazingly functional and intuitive, but the website takes a lot of learning. Can sometimes load very slowly, especially in the 'Time-view'.