Was ist HighQ?

HighQ’s modern, adaptable, and continuously-learning legal workflow platform delivers an open and scalable foundation, embedded machine intelligence and analytics, and smart integration points with firm-critical applications. Dramatically improve how you plan, organize, track, and complete work more efficiently with personalized client portals and real-time access and insights on legal project work, ready-to-use task lists and templates, and automated workflow-enabled legal process maps.

Wer verwendet HighQ?

Law firms, corporate legal, and government legal

Wo kann HighQ bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert, Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Über den Anbieter

  • Thomson Reuters
  • Ansässig in Toronto, Kanada
  • 2008 gegründet
  • Telefon-Support
  • 24/7 Live-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Belgien, Brasilien, China, Deutschland und 17 weitere

Sprachen

Arabisch, Chinesisch, Deutsch, Dänisch, Englisch und 21 weitere

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HighQ – Videos und Bilder

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20,00 $/Monat
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HighQ Funktionen

  • API
  • Aktivitäts-/Newsfeeds
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Vorlagen
  • Anpassbares Dashboard
  • Archivierung & Aufbewahrung
  • Audit Trail
  • Aufgaben importieren
  • Aufgaben-Fortschrittsverfolgung
  • Aufgaben-Tagging
  • Aufgabenbearbeitung / -aktualisierung
  • Aufgabenmanagement
  • Aufgabenplanung
  • Ausgabenmanagement
  • Automatisierung von Geschäftsprozessen
  • Bearbeiten in Echtzeit
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Compliance-Verfolgung
  • Content-Management
  • Dashboard
  • Dateitransfer
  • Daten-Import / -Export
  • Datenerfassung und Übertragung
  • Datenmanagement
  • Datensicherheit
  • Datenspeicher-Management
  • Datensynchronisation
  • Datenvisualisierung
  • Diskussionen / Foren
  • Dokumentenklassifizierung
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenspeicher
  • Dokumentvorlagen
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail-Management
  • Echtzeit-Analytik
  • Echtzeit-Chat
  • Echtzeit-Daten
  • Echtzeit-Synchronisierung
  • Elektronische Unterschrift
  • Erinnerungen
  • Erstellen von Unteraufgaben
  • Filesharing
  • Formularverwaltung
  • Für Juristen
  • Historische Berichte
  • Inhalt-Bibliothek
  • Kalender-Synchronisierung
  • Kalenderverwaltung
  • Kommunikationsmanagement
  • Kontrolle des Genehmigungsprozesses
  • Kostenverfolgung
  • Kundenmanagement
  • Kundenportal
  • Kundenspezifisches Branding
  • Leistungskennzahlen
  • Massen-Upload
  • Mobiler Zugriff
  • No-Code
  • Notizen verwalten
  • Offline-Zugriff
  • Optische Zeichenerkennung (OCR)
  • Portfoliomanagement
  • Projektmanagement
  • Prozess-/Workflow-Automatisierung
  • Rechtsfall-Management
  • Regelbasierter Workflow
  • Remote-Zugriff/-Kontrolle
  • Sichere Dateiansicht
  • Statusverfolgung
  • Suchen / filtern
  • Terminplanung
  • Verschlüsselung
  • Versionskontrolle
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Verwaltung von Rechtsangelegenheiten
  • Visuelle Analytik
  • Volltextsuche
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Wiederkehrende Aufgaben
  • Wissensbasis-Management
  • Wissensmanagement
  • Workflow-Konfiguration
  • Workflow-Management
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen

Alternativen für HighQ

An all-in-one and low-code platform to automate and digitalize applications, processes, services, data, and more.
Hochwertige Lösung für effektive Zusammenarbeit, Kommunikation, Social Networking, Workflow und Wissensmanagement. Erfahre mehr über Bitrix24
Box ist eine Plattform für das Dokumenten-, Asset- und Content-Management.
Bring dein Unternehmen ins 21. Jahrhundert, indem du Geschäftsprozesse in agile, zentralisierte Cloud-Anwendungen umwandelst. Keine Codierung erforderlich.
Ein Tool für die visuelle Zusammenarbeit, das eine gemeinsame Perspektive für dein Team und für jedes Projekt schafft – auf eine flexible, lohnende Weise, die auch noch Spaß macht. Erfahre mehr über Trello
Furious ist eine umfassende und intuitive Lösung zur Verwaltung und Steuerung deiner Teams, deines Dienstleistungsunternehmens oder deines Start-ups.
ClickUp ist eine wunderschöne, intuitive Plattform, die Frustration beim Arbeiten mit anderen Personen eliminiert. ClickUp ist die am besten bewertete App 2017. Erfahre mehr über ClickUp
Konfiguriere eine Cloud-Datenbank in Unternehmenslösungen ohne Programmierung. Erstelle Prototypen oder große Unternehmensanwendungen.
Dank der proprietären CORTEX-Technologie musst du dich nicht mehr zwischen einem leistungsfähigen und einem nutzbaren System entscheiden.
Automatisiere deine Geschäftsabläufe auf allen Geräten. Es ist einfach und schnell.
Groupe.io ist eine intelligente Unternehmenskommunikations- und Produktivitätsplattform, die Büro- und Remote-Mitarbeitende miteinander verbindet.
Axelor ist ein leistungsfähiges, flexibles und einfach anpassbares Open-Source-ERP-System, das aus mehr als zwanzig integrierten Geschäftsanwendungen besteht.
Eine Projekt-, Ressourcen- und Workflow-Managementlösung, die auf die Bedürfnisse von Marketing-, Agentur- und professionellen Service-Teams zugeschnitten ist.

Bewertungen über HighQ

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,8
Benutzerfreundlichkeit
4,6
Kundenservice
4,8
Funktionen
4,5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
75%
4
25%
Marya A.
Director of Innovation Technology in USA
Anwaltskanzlei, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

HighQ is Easy to Use and Very Versatile

5 vor 2 Monaten Neu

Kommentare: We are building client-centered sites for all of our company clients. We also plan to use this as our intranet and extranet.

Vorteile:

Super easy to use and feature rich. Good customer support. Versatile, no-code software.

Nachteile:

We'd like to see better integration with our legal document management system, more versatility in the dta visualizations.

Antwort von Thomson Reuters

vor 2 Monaten

Hi Marya - Thank you for your great HighQ review! We're pleased to hear that the solution is versatile and easy to use. We will pass along your helpful feedback regarding better legal document management system integration to the product team. We appreciate your continued partnership and for being a valued Thomson Reuters HighQ customer.

David s J.
Sr. Business Analyst in USA
Rechtsberatung, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

HighQ Collaborate-Exceptional for Internal and External Team Collaboration

5 vor 5 Monaten

Kommentare: I can only provide high praise for the solution - which is simple, robust and elegant - and for support and client success representatives that we work with.

Vorteile:

I and our Firm have used HighQ Collaborate since the fall of 2014 and have found it and the support team behind it to be consistently exceptional. There just isn't any other solution out there that truly measures up for administrators and end-users alike. It is both robust and user friendly. We rarely have to provide end-user training for this solution and have not sacrificed but only gained functionality. Few software solutions measure up to this one.

Nachteile:

I promise that I am just a client and am not on the payroll for TR/HighQ. This solution has very few flaws and TR/HighQ support does a fantastic job of listening to their clients and providing regular updates that are based on user community recommendations. They have excellent systems for this which include an online dev community and a solid knowledgebase that can be searched and referenced. That being said - there is one thing that I still wish they would get right... When creating a "choice list" for an iSheet there isn't an easy way to add a long list of items (something that SharePoint lists do exceptionally well). This would be beneficial if you wanted to create a list of 50 states for a choice list or if you had a client that had 100's of facilities that you wanted to make available in a choice list drop menu. These unfortunately have to be entered individually and manually. Also when adding a new entry (e.g. if a client acquires a new facility) the admin has to add it to the bottom of the list and then manually sort it up to its proper alpha-order spot in the long choice list. These tasks can be time consuming but are usually rare and one-off activities. While they are annoying - they are miniscule concerns and the massive benefits of this tool far outshine these small burrs.

Antwort von Thomson Reuters

vor 4 Monaten

Hi David - Thank you for your positive review of HighQ! It's great to hear that our solution is intuitive for your end-users to reduce the need for training. We will pass along your helpful feedback for a more simplified iSheet "choice list" experience to the product team. We appreciate your continued partnership and for being a valued Thomson Reuters HighQ customer.

Chris L.
attorney in USA
Anwaltskanzlei, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Decent product

4 vor 2 Monaten Neu

Kommentare: It takes a while to learn to use

Vorteile:

Has some advantages, but overall it has a learning curve.

Nachteile:

It can be pricy for what you get, but you need to use all features for the price.

Emily P.
Program Manager in USA
Informationstechnologie & -dienste, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Can't live without it!

5 vor 2 Jahren

Kommentare: Our overall experience has been hugely valuable to our department. It has saved our team hundreds and hundreds of hours over the years and we can't imagine going back to the way we worked before.

Vorteile:

We use this software to automate client intake and to generate Official Rules for game promotions. It has enabled our team to handle our large workload in a faster, more efficient, and streamlined way than ever before. We love being able to have a plain-language, easy to understand, questionnaire that still gets us the information we need to populate legal documentation and our clients love it too! Utilizing business rules for different templates allows us to calibrate and spot higher-risk legal issues and ensure we are spending our time on higher business value programs.

Nachteile:

We have had a great experience with Contract Express and there really aren't many negatives. To new users, I would say that the coding can take some time to learn if you are going to do it yourself. There are also some limitations in the design/flow/customization of the questionnaire but it's things that would be more "nice to have" and are not a requirement to using this software successfully.

Antwort von Thomson Reuters

vor 2 Jahren

Dear Ms. Peck, Thank you or your glowing review of Contract Express! We are elated to hear the software has enabled greater efficiency for you internally and for your clients as well. Thank you for being a valued Contract Express customer!

Maria K.
Senior Paralegal in USA
Internet, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Great software!

5 vor 2 Jahren

Kommentare: Digital River has very complicated contracts. This tool has helped us and our sales team more easily, efficiently, and quickly generate their own contracts, with all of the right reviews and approvals to ensure full compliance.

Vorteile:

The ability to (1) easily generate complex contracts; (2) the negotiation feature to ensure all changes are caught and accounted for; (3) the manner in which generated contracts are able to be routed for approval to different individuals/teams, if/when it is required; and (4) the great help and support from their customer service team.

Nachteile:

It is a little difficult to learn how to create contract templates without some training.

Antwort von Thomson Reuters

vor 2 Jahren

Hello Ms. Kouchis, Thank you very much for your positive review of Contract Express. We are delighted to hear it's been instrumental in self service contract creation while ensuring compliance as well! Thank you for being a valued customer!