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Was ist Zoho CRM?

Zoho CRM bietet KMUs und Konzernen eine 360-Grad-Lösung für das Customer-Relationship-Lifecycle-Management. Zu den wichtigsten Funktionen gehören Kontaktmanagement, Verkaufstrichter, Pipeline-Management, Workflow-Automatisierung, KI-gestützter Konversationsassistent, Aufgabenmanagement, Verwaltung von Marketingkampagnen, Verkaufsprognosen, Kundenbetreuung und -service, Bestandsverwaltung, Berichterstattung und Analysen sowie nahtlose Integration in über 500 beliebte Geschäftsanwendungen in einem einzigen Geschäftssystem.

Wer verwendet Zoho CRM?

Zoho CRM ist für Selbstständige, KMU und Großunternehmen geeignet.

Wo kann Zoho CRM bereitgestellt werden?

Cloudbasiert
On-Premise (vor Ort)

Über den Anbieter

  • Zoho
  • 1996 gegründet

Support für Zoho CRM

  • Telefon-Support
  • 24/7 Live-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Armenien, Australien, Bahrain, Bangladesch, Belarus und 54 weitere

Sprachen

Arabisch, Bulgarisch, Chinesisch, Chinesisch (traditionell), Deutsch und 22 weitere

Zoho CRM Kosten

Startpreis:

14,00 €/Monat
  • Ja, kostenloser Test verfügbar
  • Ja, Gratisversion verfügbar

Zoho CRM bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Zoho CRM ist ab 14,00 €/Monat verfügbar.

Preismodelle Kostenlose Testversion

Über den Anbieter

  • Zoho
  • 1996 gegründet

Support für Zoho CRM

  • Telefon-Support
  • 24/7 Live-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Armenien, Australien, Bahrain, Bangladesch, Belarus und 54 weitere

Sprachen

Arabisch, Bulgarisch, Chinesisch, Chinesisch (traditionell), Deutsch und 22 weitere

Zoho CRM – Videos und Bilder

Zoho CRM Software - 1
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Videos zu Zoho CRM
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Zoho CRM Funktionen

  • Aktivitäts-Dashboard
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebot in sozialen Medien
  • Angebote / Schätzungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Vorlagen
  • Aufgabenmanagement
  • Automatisiertes Routing
  • Automatisierung von Geschäftsprozessen
  • Befragungs-/Umfragemanagement
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bonus-Management
  • Bonus-Verwaltung
  • CRM
  • Chancenmanagement
  • Chat / Messaging
  • Content-Management
  • Dashboard
  • Daten-Import / -Export
  • Datenvisualisierung
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenspeicher
  • Drag-and-Drop
  • Drip-Kampagnen
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail Marketing
  • E-Mail-Management
  • E-Mail-Vorlagen
  • Engagement-Tracking
  • Erinnerungen
  • Feedback-Management
  • Für Finanzinstitutionen
  • Für Versicherungsbranche
  • Für Vertriebsteams/ -organisationen
  • Gebietsmanagement
  • Inhalt-Bibliothek
  • KI/Maschinelles Lernen
  • Kalender-/Erinnerungssystem
  • Kalenderverwaltung
  • Kampagnenanalysen
  • Kampagnenmanagement
  • Kanalmanagement
  • Kommentare / Notizen
  • Kommunikationsmanagement
  • Kontakt-Datenbank
  • Kontaktmanagement
  • Konversion-Tracking
  • Kunden-Objekt-Abstimmung
  • Kundenaktivitäts-Tracking
  • Kundendatenbank
  • Kundenerlebnis-Management
  • Kundenhistorie
  • Kundenmanagement
  • Kundennachverfolgung
  • Kundenspezifisches Branding
  • Lead Segmentierung
  • Lead-Distribution
  • Lead-Erfassung
  • Lead-Generierung
  • Lead-Pflege
  • Lead-Qualifizierung
  • Leadmanagement
  • Leistungskennzahlen
  • Leistungsmanagement
  • Live-Chat
  • Marketing-Automatisierung
  • Meeting-Management
  • Mehrsprachig
  • Mobiler Zugriff
  • Multi-Channel-Kommunikation
  • Multichannel-Datenerfassung
  • Multichannel-Marketing
  • Negatives Feedback Management
  • Pipeline-Management
  • Priorisierung
  • Prognose
  • Projektmanagement
  • Prädiktive Analytik
  • Quotenplanung
  • ROI-Tracking
  • Rollen-basierte Genehmigung
  • Sales-Pipeline-Management
  • Segmentierung
  • Self-Service Portal
  • Service Level Agreement (SLA) Management
  • Social Marketing
  • Social Media-Überwachung
  • Social-Media-Integration
  • Spender-Management
  • Suchen / filtern
  • Terminplanung
  • Terminverwaltung
  • Textanalyse
  • Treueprogramm
  • Umfragen & Feedback
  • Verfolgung von Interaktionen
  • Verkaufsberichte
  • Verkaufsprognose
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Vertriebsaktivitätsmanagement
  • Vertriebsplanung
  • Vertriebszulassung
  • Visuelle Analytik
  • Vorlagen-Management
  • Websitebesucher-Nachverfolgung
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Workflow-Konfiguration
  • Workflow-Management
  • Zielseiten / Web-Formulare
  • Zielsetzung/-verfolgung
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen
  • Zugriffsquellen-Verfolgung

Alternativen für Zoho CRM

Bietet E-Mail-Tracking, Datenbanksuche nach potenziellen Kund*innen, gemeinsame Nutzung von Präsentationen in Echtzeit und einen Auto-Dialer mit Anrufaufzeichnung und Protokollierung.
HubSpot CRM hat alles, was du brauchst, um bessere Beziehungen zu Leads und Kunden zu organisieren, zu verfolgen und aufzubauen. Erfahre mehr über HubSpot CRM
NetSuite CRM bietet leistungsstarke Frontoffice-Funktionen und sorgt für nahtlosen Datenfluss über den gesamten Kundenlebenszyklus.
Bitrix24 ist nach Angaben des Entwicklerteams eines der am schnellsten wachsenden kostenlosen Online-CRM-Systeme und wird von über 15 Millionen Unternehmen verwendet. Erfahre mehr über Bitrix24
Customer-Relationship-Managementsoftware, die eine manuelle Dateneingabe überflüssig macht und Data Science nutzt, um Benutzern zu helfen, bessere Entscheidungen zu treffen.
ClickUp ist eine wunderschöne, intuitive Plattform, die Frustration beim Arbeiten mit anderen Personen eliminiert. ClickUp ist die am besten bewertete App 2017.
Agile CRM ist eine komplette Verkaufs-, Marketing- und Service-Suite, die es Kleinen und mittleren Unternehmen ermöglicht, wie die Fortune 500 zu verkaufen und zu vermarkten.
Freshsales ist eine vollwertige CRM & Lead Management Software für Hochgeschwindigkeits-Sales-Teams.
monday.com, eine robuste CRM-Software, ist ideal für das Kundenbeziehungsmanagement dank einer hochgradig sicheren Umgebung für deine Kundendaten. Erfahre mehr über monday.com

Bewertungen über Zoho CRM

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,3
Benutzerfreundlichkeit
4,1
Kundenservice
4,1
Funktionen
4,3
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,3

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
51%
4
34%
3
11%
2
2%
1
1%
Duncan
Duncan
Chief Operating Officer
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Bankwesen, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

No frills - and it shows

3,0 vor 5 Jahren
Untertitel auf Deutsch sind im Videoplayer verfügbar
Mario
Inhaber in Deutschland
Bildungsmanagement, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

ZOHO CRM - Das Flaggschiff der CRM Software

5,0 letztes Jahr

Kommentare: Erst kennt man ZOHO nicht. Beschäftigt man sich, dann ist man Fan. Absolut empfehlenswert.

Vorteile:

Alles ist vollkommen frei zu konfigurieren. In der Standardversion zu Anfang läuft alles glatt. später kann man sich "sein" CRM so bauen, wie man es für den täglichen Bedarf braucht.

Nachteile:

Der größte Vorteil ist der größte Nachteil: es gibt SO viele Möglichkeiten, dass man anfangs überfordert ist, wenn man nicht Schritt für Schritt, am besten mit Unterstützung, voran geht. Sonst ist der (geniale) Berg der möglichen Einstellungen und Konfigurationen so groß, dass er einen erschlägt und man gar nicht anfängt. Manches ist nicht perfekt auf Deutsch übersetzt. Der Support ist Englisch.

Philip
Leiter Service in Deutschland
Informationstechnologie & -dienste, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Starkes CRM

5,0 letzte Woche Neu

Kommentare: Zoho macht das Leben einfacher. In der kostenlosen Version wenig anpassbar, aber das ist schlussendlich der Preis, den man stattdessen bezahlen muss. Für uns funktioniert es dennoch sehr gut.

Vorteile:

Die Übersichtlichkeit ist super. Die Verzahnung der einzelnen Stammdaten und Auftragsdaten ist hervorragend gelöst und spart Klicks.

Nachteile:

Die Begrenzung der anzulegenden Datensätze ist in unserem Fall zu wenig. Dies "zwingt" einen über kurz oder lang in die Bezahlversion.

In Betracht gezogene Alternativen: Freshsales und HubSpot CRM

Gründe für den Wechsel zu Zoho CRM: Funktionen, die uns interssierten, waren einfach abbildbar Leichte Übersichtlichkeit Kostenfreie Variante

Jan
CEO in Schweiz
Internet, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Eine Katastrophe

1,0 vor 10 Monaten

Kommentare: Ein grosses Gebastel, das nicht funktioniert. Völlig unprofessionell, für Business nicht brauchbar.

Vorteile:

Ich kann, ausser des Preises, nichts finden, was positiv wäre.

Nachteile:

Automatisierungen funktionieren nicht. CRM- und Projektmanagementsoftware sind ein billiger Abklatsch von grossen Unternehmen. Keine Software (wir hatten 12 von Zoho im Einsatz) war professionell brauchbar.

David
David
Merketing Experte in Deutschland
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Marketing & Werbung, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Die Wollmilchsau unter den CRM Tools mit vielen Baustellen und unterirdischem Support

2,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Eine eierlegende Wollmilchsau zum Billigpreis?!
Jein, allerdings wie so oft
"wer alles kann, kann nichts so richtig!"
Der Umfang ist schier unglaublich, was gleichzeitig auch der größte Nachteil ist, es bedarf sehr viel zeit sich da rein zu arbeiten und schnell stößt man überall an die Grenzen der Tools.
Propagiert es zum Beispiel den Ersatz für Calendly, Zoom, Google Drive, Zapier zu bieten, ja auf den ersten Blick schon auf den zweiten Blick stellt sich heraus, nein Zuverlässigkeit, Qualität und Support sind meist mangelhaft.

Vorteile:

Der Umfang an Tools ist der beste Vorteil, gleichzeitig auch Nachteil. Man kann schnell starten und findet eigentlich fast alles, was es online braucht um Marketing zu betreiben. Für den Umfang ist es Billig, anders kann man das nicht sagen... Allerdings spiegelt sich der Preis auch in der Leistung wieder... Man kann sehr viel selbst reinprogrammieren, was einem fehlt. Dafür benötigt man allerdings entweder viel Zeit oder Kapital um es machen zu lassen.

Nachteile:

Viele Tools sind zu einfach gehalten und es fehlen essenzielle Einstellungen. Schnittstellen funktionieren nicht, auf Nachfragen wird nicht reagiert, erst die Frage bei der anderen Seite der Schnittstelle ergab, dass dort seit Monaten die Rechnung von Zoho für die API nicht bezahlt wurde und daher die API deaktiviert ist. Das ist der Punkt gewesen, an dem ich dann Zoho verlassen habe! Vom „Kundenservice“ nach nun 2 Wochen immer noch keinerlei Reaktion seitens Zoho dazu. Viele Tools stecken noch in den Kinderschuhen und BUGs zu melden sollte man öfters einplanen. Einmal installierte Tools kann man nicht mehr deaktivieren und so entsteht nach anfänglichen Tests ein enormes Durcheinander. Nicht mal der Support hat die Möglichkeiten ungenutzt überflüssige Tools aus der App Übersicht zu entfernen.

In Betracht gezogene Alternativen: Odoo und Pipedrive

Gründe für den Wechsel zu Zoho CRM: Günstiger und umfangreicher im Nachgang ein Fehler der mich viel Zeit/Nerven gekostet hat. Nun gehe ich wieder auf einzelne Lösungen, ich mag es, wenn alles funktioniert und der Support 5 Sterne Niveau hat.

Arpit
Arpit
IT Consultant in Indien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Personalbeschaffung & -besetzung, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Versatile CRM with extensive Features and customised Options

4,0 letzten Monat Neu

Kommentare: My overall experience with Zoho CRM has been positive, Once we got past the initial learning process, Zoho CRM became a crucial tool for our team. The platform’s integration with other Zoho applications and third-party tools has helps a lot.

Vorteile:

What I liked most about Zoho CRM is its customization and flexibility. The platform allows you to customize modules, workflows, and dashboards to place with specific business needs which makes it highly adaptable.

Nachteile:

With so many customization options, it took time to fully understand how to set the platform for our needs, when I newly start working in Zoho CRM, I found it a bit difficulty to use without proper training or resources.

Kelly
Owner in USA
Versicherung, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Testing different CRM's

4,0 vor 2 Wochen Neu

Kommentare: I like all of the features available I am just trying to figure out what all I need and how to use it.

Vorteile:

All the features available. There are so many.

Nachteile:

It is overwhelming with all the features and I am waiting to speak to someone so I can figure out which version I need.

In Betracht gezogene Alternativen: Google Workspace

Gründe für den Wechsel zu Zoho CRM: I am still trying to decide which CRM to use for my agency

Katrina
Clinical Certified Medical Assistant in USA
Gesundheit, Wellness & Fitness, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Zoho makes a difference

3,0 vor 4 Wochen Neu

Kommentare: It was a good experience unitl the issues started and had to keep being addressed. Overall I would still say it is a great crm system if they can fix the bug and keep things going.

Vorteile:

I enjoyed it at first because it was simple to use. It was also very easy to train others to use.

Nachteile:

After a few weeks of using Zoho it began to freeze and have connection issues. It made it difficult to use because everyday it had to be restarted and check for issues.

Pereira
Informatics Engineer in Portugal
Informationstechnologie & -dienste, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Looking for endless possibilities to elevate your business? Let me hook you up with Zoho CRM

5,0 vor 3 Monaten

Kommentare: We are grateful to have shifted from mundane spreadsheets into Zoho CRM. It has propelled our sales operations and enabled us to interact and connect with our customers without any hitches

Vorteile:

It is the dream of every business to have a tool or rather software that streamlines and optimizes daily operations. Zoho CRM is our go to tool. At an unbeatable price and with no hidden charges we get to enjoy its intuitive UI and sturdy features. During implementation and deployment of Zoho CRM I realized that the migration of our customer,sales and business data from our then solution to Zoho CRM happened soo effortless and with just a few clicks we were done. Even while an of our teams is working remotely, Zoho CRM ensures that there are no challenges of accessing customer information. It ensures boundless access to customer data at any time from their mobile devices and that way it keeps them on the go to continue with business proceeds and close those deals. Zoho CRM brings the two main business processes into a single place ie customers and sales management which has enabled us to optimize these operations meaningfully. Zoho CRM is adorned with reliable and highly advanced security features which protect our data from unauthorized access. Encryptions and audit logs have been very invaluable and convenient

Nachteile:

Zoho CRM delivers impeccable customization possibilities, ease of use, excellent battalion of customer support and a reliable and functional feature range.

Vanessa
Director in Australien
Öffentlichkeitsarbeit und Kommunikation, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Best CRM on the market

5,0 vor 3 Wochen Neu

Vorteile:

Zoho CRM is one the easiest and best software I have used. Highly recommended!

Nachteile:

Cost. For a small business / charity the monthly fee is a expensive.

In Betracht gezogene Alternativen: HubSpot CRM

Gründe für den Wechsel zu Zoho CRM: Zoho CRM is easier to use and create my own module.

Anonymer Rezensent
Informationstechnologie & -dienste, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

One of best CRM for Small Businesses

5,0 vor 2 Wochen Neu

Vorteile:

I like lead management process and workflow automation

Nachteile:

doesn't have the two-way messaging option yet

In Betracht gezogene Alternativen: Salesmate

Warum Zoho CRM gewählt wurde: Because Hubspot cost per contact basis which is huge

Zuvor genutzte Software: HubSpot CRM

Gründe für den Wechsel zu Zoho CRM: ZOHO has alot feature and in compare its quite cost effective

Richard
Owner in Vereinigte Arabische Emirate
Immobilien, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Kostenlose Testversion
Herkunft der Bewertung

Great choice for SME

5,0 vor 3 Wochen Neu

Kommentare: Very nice, easier learning curve than other CRMs but (naturally) still takes a little effort in setting up.

Vorteile:

Very easy to configure fields and custom modules

Nachteile:

Took some time to get used to the Lead/Contact/Deal structure

Mararia
Mararia
UIUX Designer in Kenia
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Informationstechnologie & -dienste, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Zoho Saved My Life

5,0 letzten Monat Neu

Kommentare: I had an overall good experience with Zoho CRM. For instance, process automation for repetitive tasks was a life saver such as making follow-up Emails. I Marveled at the customizable dashboards and metrics the software provides. Furtheremore, it integrates with a wide variety of social media tools.

Vorteile:

What i like about Zoho CRM is software is versatile and can be used in a wide variety of ways. For instance, It helped me organize customers contacts in an efficient manner plus when i was working for a Real Estate Organization. Furthermore, i was happy with the efficient customer support tools that the software contains. I used them in managing tickets and handle Customer Queries efficiently.

Nachteile:

Everything about the software is cool. Zoho has superior capabilities at the right price as compared to other Customer relationship management systems.

Junko
Junko
Business Consultant in Japan
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Zeitung, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Transform Customer Management

5,0 vor 4 Wochen Neu

Kommentare: We implemented Zoho CRM in our company six months ago and it has been a remarkable transformation in our customer relationship management. Since incorporating sales automation, we have seen a 25% increase in our conversions. The analytical reports have also allowed us to identify opportunities for improvement in our sales process.

Vorteile:

I like Zoho CRM because it is a software platform designed to help businesses manage their customer relationships more effectively. With a wide range of features and functionalities, this system suits the needs of small and large businesses, allowing full control over the customer lifecycle.

Nachteile:

Some users mention that customer service could be improved in response and time.

amit
amit
Team Lead in Indien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Programmentwicklung, 501–1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Reliable Business Email

5,0 letzten Monat Neu

Kommentare: It is a reliable option for businesses looking for a professional email solution without much hassle.

Vorteile:

I set it up for our small business, and it was easy to manage multiple accounts. It kept our work emails separate and more secure than regular email providers.

Nachteile:

The mobile app is sometimes slow to sync new emails.

Morton
CEO in Südafrika
Informationstechnologie & -dienste, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Happy with Zoho - My company perfomance increased

5,0 vor 5 Monaten

Kommentare: As a satisfied Zoho CRM user, I can confidently say that the platform has exceeded my expectations. Its intuitive interface makes it incredibly easy to navigate, even for those new to CRM systems. The customization options allow us to tailor the software precisely to our business needs, from custom fields to automated workflows. Integration with other tools, like our email and marketing platforms, is seamless, ensuring a smooth flow of information across our systems. The customer support team is responsive and knowledgeable, always ready to assist with any queries or issues. Overall, Zoho CRM has streamlined our operations, enhanced our sales tracking, and improved our customer relationships. It offers great value for its price, and I highly recommend it to any business looking to optimize their CRM processes.

Vorteile:

The customization options allow us to tailor the software precisely to our business needs, from custom fields to automated workflows. Integration with other tools, like our email and marketing platforms, is seamless, ensuring a smooth flow of information across our systems. The customer support team is responsive and knowledgeable, always ready to assist with any queries or issues.

Nachteile:

the packages are not that flexible, more especially for. us small compannies

In Betracht gezogene Alternativen: EngageBay CRM

Zuvor genutzte Software: QuickBooks Enterprise

Gründe für den Wechsel zu Zoho CRM: As a satisfied Zoho CRM user, I can confidently say that the platform has exceeded my expectations. Its intuitive interface makes it incredibly easy to navigate, even for those new to CRM systems. The customization options allow us to tailor the software precisely to our business needs, from custom fields to automated workflows. Integration with other tools, like our email and marketing platforms, is seamless, ensuring a smooth flow of information across our systems. The customer support team is responsive and knowledgeable, always ready to assist with any queries or issues. Overall, Zoho CRM has streamlined our operations, enhanced our sales tracking, and improved our customer relationships. It offers great value for its price, and I highly recommend it to any business looking to optimize their CRM processes.

Gina M
President, Exit Planning Advisor, Broker in USA
Professionelles Training & Coaching, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

ZOHO ONE and ZOHO CRM

4,0 vor 7 Monaten

Vorteile:

Various pricing tiers, including a free version with basic features; user interface of Zoho CRM is fairly user-friendly; Great Customization options!; integrates seamlessly with other Zoho applications as well as third-party apps, such as Google Workspace, Microsoft Office 365, Zapier, and social media platforms. It also offers automation. Mobile Accessibility with the app

Nachteile:

Zoho CRM is user-friendly, but mastering its full range of features and customization options requires time and training, especially for users who are new to CRM software. There is limited customer support with long response times and difficulty in getting timely assistance for technical issues or queries. I personally have had a few issues with some minor glitches and the first response back is always some canned response that is annoying. After about 3 tries, they then ask you to send a video of the issue, and then MAYBE someone will help fix it all. There are still issues I am having after a year that have not been fixed, and these glitches are affecting my automation. For complex customization, may require technical expertise or assistance from Zoho's professional services, which incurs additional costs. Scalability: While Zoho CRM is suitable for small to medium-sized businesses, some larger enterprises may find its scalability limited compared to other CRM solutions on the market. Other: offline functionality of Zoho CRM is limited, which may pose challenges for users who frequently work in environments with poor or no internet connectivity.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Rundfunkmedien, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

One Stop Shop with complex UI

5,0 vor 3 Monaten

Vorteile:

I like that Zoho CRM is an all encompassing CRM ssoftware. I particularly like the automation abilities in the entire the sales process, including sending emails, following up with leads, and updating fields.

Nachteile:

The UI and onboarding is very difficult. And so is the customer support. It seems complex For a new user

In Betracht gezogene Alternativen: Salesforce Sales Cloud und HubSpot CRM

Gründe für den Wechsel zu Zoho CRM: Better pricing and there are many different software that the suite offers

IRFANUDEEN
IRFANUDEEN
Lead Business Development Associate in Indien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
E-Learning, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Optimal Sales Hygiene: A Recommended CRM Routine

4,0 vor 11 Monaten

Kommentare: I really give 4 out of 5 stars for Zoho CRM from my personal experience. Every lead management stages, lead stage insights, and lead details column are sufficient enough to do the best lead management.

Vorteile:

Zoho CRM offers high customization and comprehensive feature, it works as a best full-featured CRM tool for Sales and Marketing team.

Nachteile:

Nothing to list as a dislike about Zoho CRM, every features are best in it. I can say the price should be little more competitive than other CRM tools.

Garimella
Operations manager in Indien
Kapitalmärkte, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Best Resource Tool Zoho CRM

5,0 vor 4 Monaten

Kommentare: The automation tools in Zoho CRM save us so much time by automating repetitive tasks and allowing us to focus on more strategic work."

Vorteile:

I love how intuitively and easy to navigate Zoho CRM is. Even team members who aren’t tech-savvy can pick it up quickly."

Nachteile:

Customization Options: "The ability to customize everything from dashboards to workflows has been a game-changer for our business."

Shubhrant
Shubhrant
CyberSecurity Analyst in Indien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Informationstechnologie & -dienste, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

A Guide for Streamlining Customer Service Operations.Increasing Revenue and Improving Customer Connections.

5,0 vor 10 Monaten

Kommentare: Its really great software to use, oho CRM's outstanding connectivity features make it even more beneficial by enabling users to connect to a wide range of third-party programs and services with automation.

Vorteile:

Zoho CRM is a dependable and user-friendly customer relationship management solution with many great features. One of its primary benefits is its layout, which is easy to use and encourages customers to get started right away. Due to the platform's high degree of adaptability, businesses may quickly connect CRM with particular requirements and procedures. Zoho CRM's outstanding connectivity features make it even more beneficial by enabling users to connect to a wide range of third-party programs and services. Automation functions streamline repetitive operations and workflows, increasing the efficiency and consistency of organizational procedures.

Nachteile:

While Zoho CRM's wide range of customization options make it very adaptable, they can also add to its complexity and overwhelm customers who need a simpler solution. Although Zoho CRM has the ability to integrate with many third-party programs, some customers have reported difficulties doing so, which can occasionally cause compatibility problems. Furthermore, even if the automation tools are strong, individuals lacking advanced technical knowledge may find it difficult to develop complicated automation workflows since it may demand a deeper grasp of the system.

Amit
IT Recruiter in Indien
Personalbeschaffung & -besetzung, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Why Zoho CRM is a Game-Changer - For Effective recruitment

4,0 vor 6 Monaten

Kommentare: It is a very powerful tool that enhances recruitment efficiency and effectiveness. It is useful to focus on building relationships with candidates.

Vorteile:

It simplifies repetitive tasks, enhance candidate tracking, and improve communication, allowing me to focus more on building relationships and making quality hires.

Nachteile:

I found it challenging to adapt certain features to fit the specific requirements of different roles and industries I was hiring for.

Hemant
Hemant
Data Analyst in Indien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Computer-Software, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Zoho CRM: The Ultimate CRM Revolution for Modern Enterprises

4,0 vor 4 Monaten

Kommentare: Overall, Zoho CRM is a powerful CRM solution that has helped me in scaling business. Its rich features and strong integration capabilities have made it an essential part of my business operations. The customer support and complexity of implementation can be significant considerations but the benefits far outweigh these concerns.

Vorteile:

Zoho CRM provides a comprehensive and flexible customer relationship management solution that has significantly streamlined my business process. It has a user-friendly interface that can be easily configured with easy accessibility to all information with simple clicks. Zoho offers a lot of customization options ,this ability to customize it to your needs makes it much easier to slot into your existing processes. It helps me to create various dashboards stats and see how their performance is for a particular time duration. Also a thing that i like about zoho is that it integrates seamlessly with a wide range of third-party applications which allows us to connect various systems and helps in enhancing overall productivity.

Nachteile:

So far, I don't have any dislike about Zoho CRM but a thing i would like to add on is that some features are not easy to implement it requires some time and learning, which could be a challenge for new users and businesses with limited resources. Also the free and lower-tier plans offer basic functionality, which might not be sufficient for growing businesses.

Tyler
Director of Business Development in USA
Professionelles Training & Coaching, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Zoho CRM Admin for over a decade!

5,0 vor 8 Monaten

Vorteile:

What help us choose Zoho CRM over other platforms is the customization. This allowed us to put together a custom tailored user experience. As our company has grown we have been able to take advantage of the integration with other platforms. Zoho CRM workflows i.e. automations are heaven sent! We have been able to automate so many of our emails, field updates, quotes and sales orders etc. To keep things simple this CRM is flexible, scalable and has a ton of options.

Nachteile:

Because you have so much flexibility the learning curve can be a bit overwhelming at first. We are on a ZohoOne Enterprise edition and the ZohoOne team has help me countless times with Flows and integrations. When searching for a phone number it can be picky, for example if I have a phone number 888-888-8888 i have to include the hyphen. I can't just search the phone number 8888888888.

Pragnesh
Sr. Field Engineer in USA
Elektrische/elektronische Fertigung, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Zoho CRM for managing customers at fraction cost

4,0 vor 9 Monaten

Kommentare: Overall a positive experience for the price we have paid for this tool. As more and more users are starting to use this tool, I expect to have better features developed in future.

Vorteile:

Cost is most important feature and graphics made available makes the tool more pleasing then just crunching numbers everyday. As install base is growing, we are able to recruit team members who have used this tool in some way or shape in their past lives. Internet calling feature to protect our identity is a great feature.

Nachteile:

Internet calling phone numbers sometimes show up as spam calling on customers cellphone which is concerning.

Kasuku
Marketing Manager in USA
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Zoho CRM Is a Great Tool that Improves Our Customers Interactions and Operations

5,0 vor 4 Monaten

Kommentare: I like all the experiences I have with Zoho CRM.
It has been a powerful tool.

Vorteile:

It is easy to manage our customer operations and conversations using Zoho CRM. Zoho CRM has exceptional features that are easy to understand.

Nachteile:

Since I started using Zoho CRM, everything has been perfect. It has no flaws.