InventoryCloud

InventoryCloud

von Wasp Barcode Technologies

Wer verwendet InventoryCloud?

Die Inventarlösungen von Wasp sind auf Unternehmen aller Größenordnung ausgerichtet. Von der Verwaltung von kleinen Lagerbeständen bis hin zur Konsolidierung von Beständen über mehrere Standorte hinweg für große Unternehmen.

Was ist InventoryCloud?

Die Inventarlösungen von Wasp sind für Organisationen jeder Größe konzipiert. Von der Verwaltung kleiner Bestände mit hohem Verbrauch bis hin zur Verwaltung mehrerer Lagerhallen zur Konsolidierung der Lagerbestände mehrerer Anbieter- oder Lieferanten-Unternehmen. Steigere die Rentabilität mit einem automatisierten Echtzeit-Ansatz für eine nutzerfreundliche Bestandsverwaltung. Beseitige Inventarabschreibungen, führe schnell Audits durch und verschwende keine Zeit mehr mit der Suche nach verlorenem Inventar.

InventoryCloud – Details

Wasp Barcode Technologies

http://www.waspbarcode.com

Gegründet 1994

InventoryCloud – Kostenübersicht

InventoryCloud bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion.

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Installiert - Windows

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Online

InventoryCloud Funktionen

Barcode Software
Barcode / RFID
Barcode-Generierung
Barcode-Scanning
Benutzerdefinierte Etiketten
Erhalten von Etiketten
Etikettenvorlagen
Inventarverwaltung
Seriennummern-Nachverfolgung
Versandetiketten
Alarmfunktion / Benachrichtigungen
Berichterstattung / Analyse
Bestandsoptimierung
Bestückung
Einzelhandel-Lagerverwaltung
Fertigungsbestandsmanagement
Lagerhaus-Management
Lieferanten-Management
Mobiler Zugriff
Multichannel-Management
Nachbestellungen verwalten
Produktkennzeichnung
Prognose
Artikelverwaltung
Barcode / RFID
Bestandsoptimierung
Bestandsverfolgung
Check-in/Check-out
Kostennachverfolgung
Lieferanten-Management
Nachbestellungen verwalten
Prognose
SKU-/UPC-Codes
Seriennummern-Nachverfolgung
3PL-Management
Auftragsmanagement
Barcode / RFID
Echtzeit-Synchronisierung
Einkauf
Inventarverwaltung
Mehrere Standorte
Prognose
Qualitätsmanagement
Retourenmanagement
Versand-Management
Wareneingangs- / Einlagerungsverwaltung

InventoryCloud – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 48 Nutzerbewertungen

Gesamt
3,7/5
Benutzerfreundlichkeit
3,8/5
Kundenservice
3,7/5
Funktionen
3,5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,5/5
Ahmed A.
Information Systems Technician
Informationstechnologie & -dienste, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: GetApp
  • Bewertet am 26.4.2019

"Impressive for being fairly unknown"

Vorteile: This is hard to say. You have the dashboard that has everything you need to look at immediately. You can then navigate to anything you want. You need to check receipts? 2 clicks. Shipment just arrived? 2 clicks, record it, done. So convenient.

Nachteile: I haven't gotten any complaints from anyone except elderly folks using the system as well as new-hires. I wish they had a more thorough software trainer in place. It would make my life easier. I have also gotten some lip about notifications, but we will see.

  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: GetApp
  • Bewertet am 26.4.2019
Kris R.
Scientist
Chemikalien
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    7/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 23.7.2015

"Waspnest Inventory Control"

Vorteile: Following are the best features of Waspnest product.
1. Easy to understand interface which require no prior knowledge on inventory methods.
2. User friendly and painless backup and restore. This is very critical especially if you are changing from one computer to another. Almost every year we upgrade our laptop. So carrying forward the inventory created is very easy. It takes lots of effort inputting all the inventory all over. Several hours of was saved by this feature.
3. Any type of inventory process will require user involvement. Waspnest product makes this process easy and comfortable to users even with little or no experience in inventory and book keeping.
4.Importing and exporting to/from excel files is very helpful as it is easy to share the list of items with others.
Vendor is very helpful in selecting the right product for our company. The cost of the software is reasonable even for small business to try out.

Nachteile: Labeling is not clearly explained. Unless you have prior knowledge on UPC codes etc. it will be difficult to work with this feature.
Detailed tutorial will be helpful. Not sure if online video tutorial will be helpful in this regard.
It will helpful if the program prompts duplicate or similar entries to avoid two entries for the same item.

  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 23.7.2015
Anthony D.
President
Unternehmensberatung, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    1/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    1/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    1/5
  • Kundenbetreuung
    1/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    1/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    Nicht bewertet
  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 18.10.2017

"Completely Unprofessional"

Vorteile: Pros were the sales rep was super persistent when selling me the equipment and software.

Nachteile: The cons? After this guy sold me the software and scanners, the moment i received the equipment and needed assistance this guy was no where to be found. I tried leaving a message several times, have an email thread for nearly 3 months of him not responding to my request for help but me receiving his automated sales emails, spoke with customer service on 4 different occasions never got a follow up, finally got to the accounting dept who had said they would handle it and cancel it out to only find out months later they're still sending me invoices and never credited me back anything. This began in 02/17 its now 10/17 and i am following up again with Billing as i tried again 2 weeks ago promising they would fix this and still nothing. Now the supervisor relayed a message they would clear out the 2 of the 4 months of unpaid bills and meet me in the middle ( the customer who didnt get an answer back for 4 months and im supposed to pay in full or split the bill?) then to come back and tell me theyll cover all 4 months and that i should try and "re-sell" their equipment online (the same equipment i was sold on and not able to use due to bad customer service, its still in the box and they wont credit me back. Completely unprofessional, offering me to split invoices and re-sell equipment for products i wasnt able to use since the day i got it. If they correct this ill let it be known but until then the way this has been handled is so unprofessional acting like theyre doing me a favor canceling out 2 of the 4 months and not giving me credit for the 1st month and equipment i was swindled into.

  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 18.10.2017
Chuck S.
driver
Baumaterial, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 6.12.2019

"great for product lables"

Kommentare: works for what my company needs it for havet be able to find a better software

Vorteile: works great to creat customized product labels integrates barcodes or qr codes for inventry systems

Nachteile: it cost money to update the software .lately the software keeps shutting down or freezes the computer

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 6.12.2019
Kevin M.
President
2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    3/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    6/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 4.5.2018

"Makes things easier"

Vorteile: Bar-code are able to be put on labels so it can make life so much easier when you have a lot of labels to make

Nachteile: my version does not center the information on the label automatically I have to do it manually when I create each label.

  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 4.5.2018