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Was ist ShipStation?

Webanwendung für Versand und Bestellung, die mit über 150 Versandunternehmen, Marktplätzen/Einkaufswagen und mehr verbunden ist. Automatisiere Aufgaben und drucke Aufkleber via Stapeldruck.

Wer verwendet ShipStation?

ShipStation ist eine webbasierte Versandsoftware für Multi-Channel-Händler*innen. Alle, die auf mehreren Plattformen (eBay, Amazon usw.) verkaufen und physische Waren versenden, können Zeit und Geld sparen.

ShipStation Software - 1
ShipStation Software - 2
ShipStation Software - 3

Du bist nicht sicher, ob ShipStation das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

ShipStation

ShipStation

4,6 (887)
9,99 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
71
25
4,5 (887)
4,5 (887)
4,4 (887)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
29,95 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
70
23
4,2 (317)
4,1 (317)
4,2 (317)

Weitere gute Alternativen zu ShipStation

BigCommerce
Am besten bewertete Funktionen
Auftragsmanagement
Datensicherheit
Einkaufswagen
Linnworks
Am besten bewertete Funktionen
Auftragsabwicklung
Inventarverwaltung
Paketversand
Amazon S3
Am besten bewertete Funktionen
Datenspeicher-Management
Verschlüsselung
Zugriffskontrollen / Berechtigungen
Fishbowl
Am besten bewertete Funktionen
Auftragsmanagement
Bestandskontrolle
Inventarverwaltung
Pirate Ship
Am besten bewertete Funktionen
Lieferpreisberechnung
Sendungsverfolgung
Versandetiketten
ShippingEasy
Am besten bewertete Funktionen
Sendungsverfolgung
Versand auf dem Landweg
Versandetiketten
XPS Ship
Am besten bewertete Funktionen
Etikettendruck
Sendungsverfolgung
Versandetiketten
Stamps.com
Am besten bewertete Funktionen
Paketversand
Sendungsverfolgung
Versandetiketten
Shippo
Am besten bewertete Funktionen
Lieferpreisberechnung
Sendungsverfolgung
Versandetiketten

Bewertungen über ShipStation

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,6
Benutzerfreundlichkeit
4,5
Kundenservice
4,4
Funktionen
4,5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
75%
4
18%
3
3%
2
1%
1
2%
Joe
Joe
President and Board Member
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Unterhaltung, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Really beats the other options!

5,0 vor 2 Jahren
Untertitel auf Deutsch sind im Videoplayer verfügbar
Jamie
Jamie
Managing Director in UK
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Baumaterial, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

The solution I've been searching for

5,0 vor 3 Wochen Neu

Kommentare: I have found the customer support to be more than excellent and that it is included within the 30-day trial period. Special mention to my customer support agent, [sensitive content hidden]. His knowledge of the system and platford is very good, as is his attitude and patience.

Vorteile:

The user interface, the dashboard and ease of the settings.

Nachteile:

Can't think of any. Keep up the great work

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Kunst & Handwerk, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Best in class order management, but inventory management is flawed

5,0 vor 9 Monaten

Kommentare: Positive. I've tried numerous competitors, but keep coming back to shipstation for just doing the business of shipping things flawlessly. If they would add inventory syncing and kitting/bundling, this product would be literal perfection.

Vorteile:

The workflows, batching, labelling, general UI and UX and the user-centric engineering make it obvious this was designed by product managers who have done ecommerce, rather than their competitors who are software engineers first and have no clue what store owners actually want.

Nachteile:

The inventory managenet is one way; anything you sell on any channel will decrement Shipstation's inventpry, but it won't then push the new stock count out to connected stores. Also therefore no support for kitting and bundling. They recommend you check out other integration partners but most of those cost 300+ per month which is 6x what I'm paying for Shipstation. They have competitors who offer these features free or cheap, but the competitors lack in the order/shipping management features.

Mahlon
Owner in USA
Essen & Trinken, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Very poor software design and way of doing business

1,0 letzten Monat Neu

Kommentare: Very poor experience. Never could get the right answers from support either. Seems like a company that really doesn't care about small businesses and customer support.

Vorteile:

It was a way to print shipping labels in one place for multiple carriers.

Nachteile:

They made you prepay for labels in certain $ increments before you could print labels, so you always have money tied up hoping to be able to use it sometime. Will only be able to ship FedEx and UPS if you have current account with them and can get the software to work together with your existing account. Not very user friendly compared to Pirate Ship.

Eddy
IT Support Engineer in Mexiko
Automotive, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Stores and order management

4,0 vor 2 Monaten

Kommentare: I find it easy to use and a great way to have all of your marketplaces centralized to assist your shipping team or your customers, we have various ways to locate an order and edit it to our needs.

Vorteile:

Once you do your basic set up you can start to keep track of your orders and for a long time, we can go back and edit orders from years back in case something new pops up with customer service

Nachteile:

Since it is a web page it can fail and make your process stop.Sometimes the cache on your account makes it slow to check on order if you have high volume (customer support can assist on this).now that they are testing their new look sometims old SS can be hard to work and you ahve to go to the new look, and viceversa.

Marc
General Manager in USA
Konsumgüter, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Good Platform to work on your e-commerce orders.

5,0 vor 8 Monaten

Kommentare: Works great to get all your orders fulfilled. We are very satisfied with that aspect. We do not intend to change away from it.

Vorteile:

The easy to gather all the orders from different selling channels into one tool. No extra entering of shipping information and I like how it does verify all your addresses.

Nachteile:

The Magento Module has issues. Live Rates do not just transfer from Shipstation to the website. It ends up being $0 for shipping that gets charged to our customers. I had to deactivate that functionality.