Was ist HireHop?

HireHop wurde für die Vermietungs- und Verleihbranche entwickelt, um ihr eine leistungsstarke, funktionsreiche, erschwingliche und einfach zu bedienende Software zu bieten.
HireHop wurde von Menschen entwickelt, die in der Verleih- und Vermietungsbranche gearbeitet haben, und anhand von Feedback von Nutzern wie dir. Dies hat es möglich gemacht, eine funktionsreiche, leistungsstarke und zukunftssichere Cloud-Software zu entwickeln, die auf die Vermietungs- und Verleihbranche zugeschnitten ist.

Wer verwendet HireHop?

Verleih und Vermietung von Anlagen und Werkzeugen, Events, Film und TV, Möbeln, Musikinstrumenten, Festzelten, AV, Sound, Beleuchtung, Takelwerk, Bühnen, Fahrzeugen, Generatoren und Strom, Sets, Theming, Veranstaltungsorten, Kränen und mehr…

HireHop – Details

HireHop

2012 gegründet

HireHop – Details

HireHop

2012 gegründet

HireHop – Videos und Bilder

Videos zu HireHop
HireHop Software - 1 - Vorschau
HireHop Software - 2 - Vorschau
HireHop Software - 3 - Vorschau
HireHop Software - 4 - Vorschau
HireHop Software - 5 - Vorschau

Kosten ähnlicher Produkte wie HireHop vergleichen

Startpreis

38,00 €/Monat
50,00 $/Monat
48,00 $/Monat
Nicht verfügbar

Kostenlose Version

Kostenlose Version Ja
Kostenlose Version Nein
Kostenlose Version Nein
Kostenlose Version Nein

Gratis Testen

Gratis Testen Ja
Gratis Testen Ja
Gratis Testen Ja
Gratis Testen Nein

HireHop – Bereitstellung und Support

Kundenbetreuung

  • E-Mail/Helpdesk
  • Wissensdatenbank
  • Telefon-Support
  • Chat

Einsatz

  • Cloud, SaaS, webbasiert
  • Mac (Desktop)
  • Windows (Desktop)
  • Linux (Desktop)
  • Windows (On-Premise)
  • Linux (On-Premise)

Training

  • Persönlich
  • Live Online
  • Webinare
  • Dokumentation
  • Videos

Funktionen von HireHop

  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebote / Schätzungen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Asset Lifecycle Management
  • Auftragsmanagement
  • Auftragsverfolgung
  • Barcode / RFID
  • Barcode / Tickets scannen
  • Barcode-Erkennung
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestandsverfolgung
  • Bestell-Management
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenspeicher
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail-Vorlagen
  • Einzelhandel-Lagerverwaltung
  • Elektronische Unterschrift
  • Elektronische Zahlungen
  • Geräteinstandhaltung
  • Gerätenachverfolgung
  • Inspektions-Management
  • Instandhaltungsmanagement
  • Integration in QuickBooks
  • Integration in die Buchhaltung
  • Inventarverwaltung
  • Kalenderverwaltung
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kundendatenbank
  • Kundenmanagement
  • Mehrere Standorte
  • Nutzungsberichte
  • Prognose
  • Rabattmanagement
  • Rechnungsmanagement
  • Rechnungsverarbeitung
  • Reservierung-Management
  • Reservierungs-Management
  • Suchen / filtern
  • Verfolgen von Vermögensanlagen
  • Verfügbarkeit-Management
  • Verfügbarkeitsanzeige
  • Versandmanagement
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Wartungsplanung

Siehe die vollständige Verleihsoftware Liste

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebote / Schätzungen
  • Anpassbare Berichte
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Auftragsmanagement
  • Auto-/Bootsverleih
  • Barcode / Tickets scannen
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestandsverfolgung
  • Bestell-Management
  • Buchhaltung
  • Daten-Import / -Export
  • Dokumentenmanagement
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail-Vorlagen
  • Elektronische Zahlungen
  • Erinnerungen
  • Eventplanung
  • Geräteinstandhaltung
  • Gerätenachverfolgung
  • Geräteverleih
  • Immobilien-Vermietung
  • Inspektions-Management
  • Instandhaltungsmanagement
  • Integration in QuickBooks
  • Integration in die Buchhaltung
  • Inventarverwaltung
  • Kalenderverwaltung
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kundendatenbank
  • Kundenhistorie
  • Kurz- / Langzeit-Vermietung
  • Mehrere Standorte
  • Online-Buchung
  • Rabattmanagement
  • Raten-Management
  • Rechnungsmanagement
  • Reservierung-Management
  • Reservierungs-Management
  • Säumnisgebühren-Berechnung
  • Terminplanung
  • Transaktionshistorie
  • Verfügbarkeit-Management
  • Vermietung medizinischer Geräte
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Wartungsplanung
  • Wiederkehrende Mieten

Siehe die vollständige Vermieter Software Liste

Alternativen für HireHop

Mehr Alternativen zu HireHop

Erfahrungen mit HireHop

Alle 63 Nutzerbewertungen lesen

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,9
Benutzerfreundlichkeit
4,7
Kundenservice
5
Funktionen
4,8
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,8

Nutzerbewertungen nach Bewertung

5
54
4
9

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Craig W.
MD in UK
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Eventservice, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Simple and elegant cloud based rental management software

5 letztes Jahr

Kommentare: Overall, Hirehop has made our lives so much easier. The swap was as painless as it could have been and their support is quick to respond and explain/fix any issues we had setting it up.

Vorteile:

So much more straight forward and easy to use than our previous product. Has some excellent features not present in other systems. Can be used in a very efficient manner by small/medium companies looking to streamline processes.

Nachteile:

There are a couple of minor things that we have learnt to overcome so not really significant such as a feature to be able to select a particular client contact for billing.

Sam G.
Production Manager in UK
Eventservice, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

HireHop usage at Utopium Bristol

5 letztes Jahr

Kommentare: Very positive user experience for both admin, warehouse and office use. The equipment tracking within our organisation has improved tenfold as the integration with existing process and third party equipment is faultless.

Vorteile:

HireHop provides an intuitive and fast cloud based hire software that allows our business to function fully both in the office and warehouse setting and remotely when required. We were impressed by the ongoing UK based support from the beginning of our demo and through the implementation process. Migrating from other hire software was simple via .csv and the package offered more than enough functionality for our operations.

Nachteile:

HireHop is constantly being developed and bettered so any missing features can be requested from support as they are required. Equally the team are happy to write custom script if needed and they run a constant beta of upcoming releases. Everything we thought was missing upon initial implementation over two years ago has now either been implemented or was present at the outset and we missed.

Antwort von HireHop

letztes Jahr

Thank you so much for the great review. We are really lucky to have you guys on board and have enjoyed working with you over the years, with hopefully many more fruitful years ahead. Take care and thanks again

Ayanna B.
Customer service in USA
Kunst & Handwerk, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Great work

5 vor 2 Monaten Neu

Kommentare: Higher half has been very helpful during my experience

Vorteile:

I feel like everything was very simple and the info tab they had for directions never gave me a hard time

Nachteile:

I didn’t like the font or the color of the site I felt like I could’ve been brighter

Patrick M.
Operations Director in UK
Eventservice, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Great affordable Rental Management System

5 letztes Jahr

Kommentare: Since using Hirehop we have a clear view of availability of our assets across the company, which has greatly improved profits in busier times of the year where we heavily rely on sub hires. The extra functionality has also improved our workflow and overall quality of the equipment and prep.. with Pre-prep boxes, maintenance tracking and routine service reminders

Vorteile:

Cloud based system is so intuitive and customisable, relatively easy to set up compared to other products previously used. We have over 20,000 assets across our branches and we were up and running in less than 6 weeks. The availability planning functionality is very good for an asset management system, with ability to enable/disable a 1st come 1st serve system approach to reserving assets

Nachteile:

We would love to cost values per line, for really accurate cost projections but other than that it really is great!

Antwort von HireHop

vor 11 Monaten

Glad to see you are happy. We have done a huge update, adding loads of additional features, one being costs and margins per line.

Andrew B.
Dorector in UK
Unterhaltung, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Hooray for Hire Hop

5 letztes Jahr

Kommentare: Hire Hop has always been evolving and improving. It feels good to know that as technology changes and improves we are working with a system that will follow that and keep us up to date, previous packages fall behind causing us to start again from scratch.

Vorteile:

It’s user interface, it is easy to look at and train people to use in the warehouse environment. You don’t need to be a computer programmer to use it. Although it appears less complicated than other packages it still is a powerful package with many hidden features and interventions with other software.

Nachteile:

Document editor, however the software has developer tools which slowed us to add our own customisation to meet the high demands we had for the system.

Antwort von HireHop

letztes Jahr

Thanks for the amazing review. We are constantly making the WYSIWYG document editor more powerful. We would love to get it as powerful as Google Docs or Word (maybe we are aiming too high), but rest assured, we are constantly adding little tweaks, we even did some over the last month. There is another major document editor update in the pipeline. Take care, thanks again and hopefully speak with you guys soon.