Glip by RingCentral

Glip by RingCentral

von RingCentral UK

Wer verwendet Glip by RingCentral?

Ein/e bis über 1.000 Nutzer*innen

Was ist Glip by RingCentral?

Dein Team verschwendet 1/3 seiner Zeit mit E-Mails. Glip, deine Kollaborationssoftware, ermöglicht es ihnen, mehr als 30 % ihrer Zeit zurückzugewinnen. Du musst also keine zusätzlichen Mitarbeiter*innen einstellen. E-Mails, verstreute Diskussionen und unzusammenhängende Ressourcen werden drastisch reduziert, da Teams Konversationen, Dateien, Aufgaben und Kalender gemeinsam nutzen. Deine Teams können jederzeit und überall über ihre bevorzugten Geräte in deiner Teamkollaborationssoftware zusammenarbeiten.

Glip by RingCentral – Details

RingCentral UK

https://www.ringcentral.co.uk/

Gegründet 1999

Glip by RingCentral – Kostenübersicht

Glip by RingCentral bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion.

Kostenlose Version

Ja

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Installiert - Mac

Cloud, SaaS, Web

Installiert - Windows

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

24/7 (Live Vertreter)

Support während der Geschäftszeiten

Online

Glip by RingCentral Funktionen

Aufgabenmanagement Tools
Aufgabentafel
Berichterstattung / Analyse
Erstellen von Unteraufgaben
Gamification
Gantt-/Zeitstrahlansicht
Management wiederkehrender Aufgaben
Mobiler Zugriff
Tabellenansicht
To-Do-Listenansicht
Verfolgung des Prozentsatzes bis zur Fertigstellung
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Zeitverfolgung
Anrufaufzeichnung
Audio / Video-Konferenzen
Call Center
Chat / Messaging
Fax-Management
Filesharing
IVR / Spracherkennung
Weiterleitung von Anrufen (Call Routing)
Aufgabenmanagement
Bearbeiten in Echtzeit
Brainstorming
Content-Management
Diskussionsforum
Dokumentenmanagement
Kalenderverwaltung
Kontaktmanagement
Projektmanagement
Versionskontrolle
Videokonferenzen
Aktivitäts-/Newsfeeds
Audio / Video-Konferenzen
Blogs
Chat / Messaging
Filesharing
Mitarbeiterverzeichnis
Newsletter-Management
Umfragen & Feedback
Veranstaltungskalender
Wissensmanagement

Glip by RingCentral – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 161 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,5/5
Benutzerfreundlichkeit
4,6/5
Kundenservice
4,5/5
Funktionen
4,5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6/5
Greg A.
Founder & Creative Director
Marketing & Werbung, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 30.12.2018

"Glip needs to be on more people's radar... it's fantastic!"

Vorteile: After going through an extensive process where our company tested multiple project management platforms (Slack, daPulse, Asana, Wunderlist, and more), Glip came out the clear winner. The ease of use and the way the whole platform is based on conversations were the determining factors. We love the way Glip is really just conversations that you can turn into all sorts of actionable items such as file sharing, task list generation, etc. Easy to use, incredibly feature rich, and improving all the time. Glip needs to be experienced by more people!

Nachteile: Honestly, the fact that not many people have heard of it compared to some of the competitors that we feel Glip is superior to. Folks we work with wanted to use other platforms and Glip was something they just had not heard of so collaborating was a little challenging at times due to that fact.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 30.12.2018
Carlo P.
IT Technician
Informationstechnologie & -dienste, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 13.12.2019

"A brilliant and powerful team messaging and collaboration solution"

Kommentare: Overall I have found it a great piece of software and has allowed us to collaborate much better and much more efficiently as a team - this is the Skype replacement we wish we found sooner!

Vorteile: Glip is very easy to use, as well as deploy. It allows many of us off-site technicians to collaborate and communicate, either directly or part of a team. The GIF implementation is also handy!

Nachteile: As I work on filtered sites (schools) I often have to unblock the URLs that are required for Glip, and some things like the GIFs cannot be unblocked as they dont align with school policies.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 13.12.2019
Maciej K.
Designer
Design, Selbstständig
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    1/5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    0/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 16.11.2018

"Low quality Slack clone"

Vorteile: Glip has apps for majority of platforms and is cheaper than Slack. It's being actively developed, so missing features are starting to show up.

Nachteile: Well, it's not that great overall compared to Slack. The major pain point is how it handles notifications (although they are working on it.) Since my company moved to Glip from Slack I started to miss a lot of important conversations since Glip won't notify you when someone uses your name (they have to explicitly mention you.) Until now Glip didn't have a way to notify you when someone direct messages you—again, they would have to mention you. The workaround was to enable notifications for everything, but that's not an option when you're part of a bigger organization. Another issue was (this feature is now in beta) showing how many direct messages or mentions you have in your dock. They would only show all unread messages from all your channels, so that could quickly grow to 1000+. Another thing besides notifications is lack of easy sign-in on mobile. Slack would send you a magic link you tap to sign in. It's especially annoying, since I'm being logged out on my mobile app quite often. Last but not least, design. It's a type-heavy app and typography simply doesn't cut it. Slack's look and feel is way way better. Overall, if you're looking for a Slack alternative, you may consider something else.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 16.11.2018
Ricardo O.
Creative Director
Marketing & Werbung, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 15.10.2019

"The web app is fantastic, the mobile implementations need work"

Kommentare: When using the web app Glip is great. Easy to use, and it offers a robust set of tools for different types of projects. The mobile apps are quite limited and do not live up to what the Glip web app can accomplish.

Vorteile: Glip offers an interesting set of tools to manage a team. Simple to use, yet very effective . Integrates effectively with a ton of other apps. To me Gmail integration is a great plus.

Nachteile: No Kanban view of tasks, sorting of tasks is a bit cumbersome and never extended to Mobile apps, which in my opinion look like an after thought

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 15.10.2019
Adam S.
Manager
Computer-Software, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 6.12.2019

"Makes Communication Faster and Easier"

Kommentare: Glip is through Ring Central and was a nice 'add-on' that you get with their product. We started using it because it was available and it has been very helpful.

Vorteile: It's a great tool that makes communicating in the office faster and easier. You can have different message groups set up so that you're sending the right messages to the right people. Its easy to use and in the years we've been using it we haven't had an issues.

Nachteile: We don't take advantage of everything it has to offer. We use it for the basic messaging functionality and have not run into any issues with it.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 6.12.2019