Wer nutzt diese Software?

SaaS, E-Commerce, Agenturen

Durchschnittliche Bewertung

12 Bewertungen
  • Gesamt 4 / 5
  • Benutzerfreundlichkeit 3 / 5
  • Kundenservice 3.5 / 5
  • Funktionen 4 / 5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis 3 / 5

Produktdetails

  • Kostenlose Version Nein
  • Kostenlose Testversion Nein, Kostenlose Testversion
  • Einsatz Cloud, SaaS, Web
  • Training Live Online
    Webinare
    Dokumentation
  • Kundenbetreuung Support während der Geschäftszeiten
    Online

Angaben zum Hersteller

  • Kissmetrics
  • https://www.kissmetricshq.com
  • Gegründet 2008

Über Kissmetrics

Mit Customer Engagement Automation von Kissmetrics kannst du mehr Kunden gewinnen, binden und die Beziehung zu diesen Kunden ausbauen. Verhaltensanalyse, Segmentierung und E-Mail-Kampagnen-Automatisierung an einem Ort. Tiefes Verständnis und einzigartiges Engagement für jeden Kunden, vom Interessenten bis zum Fürsprecher. Konzipiert, damit Vermarkter und Produktteams Conversions, Einbindung und Bindung erhöhen können.

Kissmetrics Funktionen

  • Aktionsmanagement
  • Datenimport/-export
  • Kollaboration
  • Kundenprofile
  • Prädiktive Analytik
  • Umfragen & Feedback
  • Verhaltensbezogene Analysen
  • Vorlagen
  • Zuordnungsmodellierung
  • Daten-Identifizierung
  • Datenvisualisierung
  • Empfindungsanalyse
  • Prädiktive Analytik
  • Regressionsanalyse
  • Statistische Modellierung
  • Textanalyse
  • Verarbeitung von hohen Volumen
  • A/B-Tests
  • Customer Journey Mapping
  • Dashboard
  • Kampagnen-Tracking
  • Kanalzuordnung
  • Leistungskennzahlen
  • Prädiktive Analytik
  • ROI-Tracking
  • Social Media-Kennzahlen
  • Website-Analytik
  • Benutzerinteraktion-Nachverfolgung
  • Empfehlungsquelle nachverfolgen
  • Kampagnenmanagement
  • Konversion-Tracking
  • Seitensuche-Nachverfolgung
  • Seitenzugriff-Tracking
  • Stichwort-Nachverfolgung
  • Verwaltung mehrerer Websites
  • Zeit auf der Website nachverfolgen
  • Ziel-Nachverfolgung

Die hilfreichsten Reviews für Kissmetrics

Amazingly helpful, but really hard to implement and maintain

Bewertet am 15.8.2017
Verifizierter Rezensent
Sr. Online Marketing Manager
Medizinische Geräte, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
Quelle: GetApp
5/5
Gesamt
2 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: I think it's fair to say that Kissmetrics alongside Mixpanel are the 2 best tracking and leads analysis tools right now and for us, Kissmetrics won the competition for having a more accurate tracking tools and better pricing for a B2C company.
Generally these apps are made for B2B companies and therefore their pricing won't make sense for B2C since the total number of events they track easily impacts the price.

Nachteile: It takes a long time to implement it correctly especially if you have a complicated website with too many different events and properties.
They do help you to implement it but after it's done, you pretty much need to take care of new events tracking yourself. (Though, their support team still help you if you ask them questions)
There are certain limitations to it too:
- AdWords' dynamic tracking can't be reach by Kissmetrics. So if someone clicks on your AdWords ad, Kissmetrics only tells you it's Google. It can't tell you which ad group or ad it is coming from. Unless of course you deactivate the dynamic tracking and manually put the old UTM trackings for each ad in place.
- If you are doing Facebook Lead Ads, you should know since the lead conversion is happening outside of your main website, you can't store that information with the cookie attached to it to Kissmetrics or any other event tracking software.
- Kissmetrics says they have a good Salesforce integrations but it's not as smooth as you think it is. First of all, it's like an iframe within your SF and second of all, you can't do reporting within Salesforce regarding the Kissmetrics data. Their team says Kissmetrics should be the only place for your BI team to do reporting from.
All these aside, I still believe Kissmetrics is the best event tracking app out there with amazing pricing.

Evеrу tіmе wе thіnk оvеr hіgh рrоduсtіvіtу, wе rеmеmbеr аbоut Kіssmеtrісs

Bewertet am 26.2.2019
Vita M.
Operations Manager
Informationstechnologie & -dienste, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
Quelle: GetApp
4/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4 / 5
Kundenbetreuung
4 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Thе іmрlеmеntаtіоn wаsn’t аn іntuіtіvе рrосеss. Fоr іnstаnсе, оnсе, wе stорреd wоrkіng tо thіnk аnd fіnd thе dіffеrеnсе bеtwееn sеvеrаl tуреs оf lіnks (lіnk оf thе соnvеrsіоn раgе аnd lіnk оf dеstіnаtіоn). Hоwеvеr, thе vеndоr рrоvіdеd us wіth еssеntіаl hеlр, sо wе рrеttу sооn bесоmе іnvоlvеd іn thе рrоgrаm.

Vorteile: Wіth thе Kіssmеtrіс’s hеlр, wе саn sоlvе рrоblеms соnnесtеd wіth соnvеrsіоn аnd рrоvіdіng sеrvісе fоr оur сustоmеrs. Aftеr thе lеаrnіng сurvе, thе ассеss tо thе nееdеd dаtа іs vеrу sіmрlе аnd соmрlеtеlу еffоrtlеss. Thіs аllоws рrоvіdіng аnаlуsіs оf thе wоrkflоw, fоr іnstаnсе, bеttеr аnd fаstеr. Whаt іs mоrе, Kіssmеtrісs іs hеlрful іn A/B tеstіng аs wеll. Wе аrе рlеаsеd thаt thіngs саmе rоund аs thеу dіd, аnd wе раіd аttеntіоn tо Kіssmеtrісs. Wіth thе hеlр оf thіs sоlutіоn, wе mаnаgеd tо еxрlоrе thе раth whісh оur usеrs gо thrоugh bеfоrе buуіng аnd tо fіnd wеаk роіnts іn thе funnеl. Wе іdеntіfіеd thе рrоblеmаtіс mоmеnts whісh rеsultеd іn lоsіng thе lаrgеst реrсеntаgе оf usеrs, аnd wе орtіmіzеd іt. And rеаllу sооn, wе іnсrеаsеd оur соnvеrsіоn bу fіftееn реrсеnt.

Nachteile: Wе fееl lіkе іt wоuld bе mоrе usеful іf thе usеr іntеrfасе wаs mоrе іntuіtіvе іn usе. Hоwеvеr, еvеrуthіng саn bе lеаrnеd, аnd аftеr lеаrnіng, thе unfrіеndlу іntеrfасе іsn’t suсh а bіg рrоblеm, but stіll. Wе bеlіеvе thаt thіs рrоblеm саn bе еаsіlу рrеvеntеd. But thеrе іs оnе lіttlе dеtаіl. On thе оnе hаnd, thе sеrvісе іs соnstаntlу bеіng іmрrоvеd, аnd іt іs аwеsоmе, wіthоut а dоubt. On thе оthеr hаnd, thеу аlsо сhаngе thеіr usеr іntеrfасе, nоt сrіtісаllу, but іt tаkеs tіmе tо fіnd thе nесеssаrу fеаturеs оnсе аgаіn.

Has been extremely helpful to summarize our user's activity.

Bewertet am 12.7.2018
Verifizierter Rezensent
Customer Success
Internet, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
4 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Great help!

Vorteile: - Easy to use UI
- Different report types to track conversion, behaviors, populations
- Easy access to information
- Metrics dashboard (you can add s many as you need, and it appears in the first page)
- Scheduled report are great help

Nachteile: - Cohort reports could be enhanced
- You can't sort out info by week number (you have to manually set the dates if you need a weekly report, quick fix with a formula once you export the info)

When used correctly can give great insights, though it is hard to get there

Bewertet am 4.7.2016
Verifizierter Rezensent
Product Manager
Finanzdienstleistungen, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Quelle des Nutzers 
Quelle: GetApp
3/5
Gesamt
1 / 5
Benutzerfreundlichkeit
3 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
3 / 5
Kundenbetreuung
2 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: I started using Kissmetrics, cause I had data that I was looking for that wasn't available through Google Analytics. The initial implementation was ok, but than I realized that the data was not correct since the integration with other tools I used, such as Unbounce didn't work smoothly.
I didn't have enough guidance to learn that, but only realized things in advance. Their support was ok, but it took them too much time to coordinate a talk with them to solve all issues, and there were always other issues I had to discover after the previous ones were solved.

Vorteile: Interesting insights

Nachteile: - difficult to install and require a lot of work
- integration with other tools isn't complete

Really good with deep analytics

Bewertet am 15.12.2018
Verifizierter Rezensent
Investment Banking Analyst
Finanzdienstleistungen, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
Quelle: GetApp
5/5
Gesamt
2 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4 / 5
Kundenbetreuung
4 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: Kissmetrics does a good job helping you get the data you need to understand your customers and their behaviors on your site

Nachteile: Customized data means customized marketing campaigns that increase your conversions and reduce your churn

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