Wir helfen Unternehmen seit 18 Jahren,
bessere Software zu finden

Was ist Magnetic?

Verwalte deine gesamte Agentur auf einer einzigen Plattform. Magnetic ermöglicht es dir, jedes Projekt von Anfang bis Ende zu überwachen und sorgt dafür, dass keine Aufgabe unerledigt bleibt. Mit Magnetic kannst du die Ressourcenzuweisung genau bestimmen und die Arbeit entsprechend planen, Echtzeitberichte über die Arbeit in deinem Studio einsehen und mit den anpassbaren Vorlagen ganz einfach Angebote und Rechnungen erstellen. Magnetic lässt sich in Pastel und Xero integrieren, sodass Kunden dich einfach bezahlen können.

Wer verwendet Magnetic?

Mittlere bis große Werbeagenturen, die ihre internen Prozesse rationalisieren möchten, um Projekte intelligenter zu verwalten, ihre Arbeit schneller zu liefern und letztendlich ihren Gewinn zu steigern.

Magnetic Software - 1
Magnetic Software - 2
Magnetic Software - 3
Magnetic Software - 4

Du bist nicht sicher, ob Magnetic das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

Magnetic

Magnetic

4,6 (36)
10,00 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
69
8
4,3 (36)
4,5 (36)
4,6 (36)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
13,49 €
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
235
104
4,4 (13.366)
4,4 (13.366)
4,3 (13.366)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu Magnetic

Asana
Am besten bewertete Funktionen
Aufgabenmanagement
Projektmanagement
Projektplanung/Terminierung
Wrike
Am besten bewertete Funktionen
Dashboard-Erstellung
Finanzmanagement
Konfigurierbarer Workflow
Xero
Am besten bewertete Funktionen
Buchhaltung
Gewinn-und Verlustrechnung
Rechnungserstellung
Streamtime
Am besten bewertete Funktionen
Aufgabenmanagement
Berichterstattung / Projektverfolgung
Projektplanung/Terminierung
Trello
Am besten bewertete Funktionen
Aktivitäts-Verfolgung
Aufgabenmanagement
Projektmanagement
Wave
Am besten bewertete Funktionen
Abrechnung & Rechnungsstellung
Online-Abrechnung
Rechnungserstellung
Accelo
Am besten bewertete Funktionen
Aufgabenmanagement
Mehrere Projekte
Projektplanung/Terminierung
ProWorkflow
Am besten bewertete Funktionen
Aufgabenmanagement
Berichterstattung / Projektverfolgung
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Microsoft Excel
Am besten bewertete Funktionen
Daten-Import / -Export
Offline-Zugriff
Werkzeuge zur Zusammenarbeit

Bewertungen über Magnetic

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,6
Benutzerfreundlichkeit
4,3
Kundenservice
4,6
Funktionen
4,3
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
64%
4
31%
3
3%
2
3%
Michael
Michael
MD in Südafrika
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
E-Learning, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Magnetic Review

5,0 vor 4 Jahren

Kommentare: Overall good experience. We get great support from their customer success team. Never had downtime on the platform in over three years of use.

Vorteile:

The customization and flexibility is good

Nachteile:

Some features aren't easy to use and unclear

Antwort von Magnetic Software

vor 4 Jahren

Thank you for your review Michael. We are pleased that our customer success team is looking after you!

Theresa
Operations Manager in Südafrika
Design, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Magnetic Software Review

4,0 vor 4 Jahren

Kommentare: It establishes the traffic processes for you and makes it very easy as a Traffic / Operations manager to track the studio status.

Vorteile:

It is very easy to navigate your way around, it basically defines internal processes and helps the team stay in constant communication.

Nachteile:

The search is a problem. Sometimes if you are searching for a company name and you type it slightly differently, a totally different page will appear, with some opportunities / jobs / tasks missing, or other company jobs show up on the screen. It's a bit frustrating. In addition, it would be much more beneficial, especially when you are looking through the Accounts, if the CE's and TI's were in date order, so the most recent one will appear at the top of the list. Also, it would be great if the date that the job / Task / CE was visible (not sure if this is how we have set it up incorrectly).

Antwort von Magnetic Software

vor 4 Jahren

Thank you for your review Theresa. We are glad that you find Magnetic easy to use and that your traffic process is now simplified!

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Marketing & Werbung, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

An option for smaller enterprises in one time zone

2,0 vor 5 Monaten

Kommentare: A decent system, but not one we can use long term as it isn't scalable

Vorteile:

Communication is easy and it tracks time and project details well. It has very little down time and the team is responsive to queries.

Nachteile:

It lags, it doesn't accommodate different timezones very well and it glitches on comments and attachments, duplicating them at will. There are very few customisable fields and some fields cannot be removed.

Antwort von Magnetic Software

vor 5 Monaten

Hi there,    Thank you very much for sharing your feedback and for the 5 star rating on our customer support service! We are continually investing in feature and functionality development and are sorry to hear your experience with Magnetic has not been as optimal as you hoped.     The duplication of comments you describe was due to special characters in the job description which has since been fixed     In terms of customisable fields being limited, we support adding a wide range of customisable fields, and would love to explore this further to assist with resolve. Please reach out to our support desk on support@magnetichq.com to schedule a session with one of our experienced consultants.

Tamaris
Operations manager in UK
Marketing & Werbung, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Magnetic review

4,0 vor 4 Jahren

Kommentare: Overall very good. Any queries i have are dealt with quickly, amends to the system are taken on board and brought in if the development team feel it will benefit all companies who use the system. The staff who I have dealt with are excellent and happy to dedicate time to talk through issues.

Vorteile:

It looks good. Easy to use/self explanatory. Covers all aspects of process and teams within a creative agency (new biz, account mgt, accounts, studio). [SENSITIVE CONTENT HIDDEN], and the service team and [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] for implementation are excellent, quick and efficient!

Nachteile:

I think it depends how your agency works as to how well the system works for you. We have had to find some work arounds based on how we work. There can be some faffy things when it comes to using tasks as well as using the scheduling element. The HR function needs some work in terms of ease of adding multiple leave requests, allocating time available per day per staff member. Could do with a better handbook. The help area never seems to work properly when logging in. No integration with outlook!

Antwort von Magnetic Software

vor 4 Jahren

Thank you for your review Tamaris. We are glad that you find Magnetic easy to use. That's our aim :)

Yvette
Studio Manager in Südafrika
Essen & Trinken, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Easy and User Friendly

5,0 vor 4 Jahren

Kommentare: Magnetic has helped me tremendously with the roll-out with the south African and Sub-Saharan Africa region over the last 3 years to keep track of all projects within the studio. Its a great Project management software tool.
We had to transform and train various people across Africa, the system had to be easy to use and allow with limited data connectivity in some parts of Africa and some of which English was not their first language!

Vorteile:

The product has alot of functionality of which we currently do not make use off. It is light weight as easy to use.

Nachteile:

The software programme has an app available for mobile phone which is not easy to use as the web version and difficult to navigate around. Some days we not available to login using the laptop and need to use the mobile version for quick and seamless access (edit projects, add projects or tasks etc). We are not able to upload big file artwork in some instances and make use of WeTransfer.

Antwort von Magnetic Software

vor 4 Jahren

Thank you for your review Yvette! we are so pleased that Magnetic has helped you with your larger roll out project!