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Was ist DeskAlerts?

Spare wertvolle Zeit, indem du vordefinierte Nachrichten an eine vordefinierte Zielgruppe sendest. Sende dringende Benachrichtigungen mit einem Klick an deine gesamte Belegschaft oder nur an Mitarbeiter, die direkt betroffen sind. Benachrichtige über 10.000 Nutzer in 1 bis 2 Sekunden. Sende Benachrichtigungen an Laptops, Desktops und mobile Geräte von Mitarbeitern.

DeskAlerts ermöglicht die Versendung von Kommunikation an PCs, auch wenn diese gesperrt sind, sodass lebensrettende Informationen nicht davon abhängig sind, dass ein Computer aktiv ist.

Wer verwendet DeskAlerts?

IT-Abteilungen und Helpdeskmitarbeiter verwenden das System, um Mitarbeiter rechtzeitig über geplante Ausfälle der Systeme zu informieren, sodass den Mitarbeitern genug Zeit bleibt, Vorkehrungen zu treffen.

Wo kann DeskAlerts bereitgestellt werden?

Cloudbasiert
On-Premise (vor Ort)

Über den Anbieter

  • DeskAlerts
  • Ansässig in Alexandria, USA
  • 2006 gegründet

Support für DeskAlerts

  • Telefon-Support

Erhältlich in diesen Ländern

Argentinien, Australien, Belgien, Deutschland, Frankreich und 18 weitere

Sprachen

Deutsch, Englisch, Französisch, Koreanisch, Portugiesisch und 1 weitere

DeskAlerts Kosten

Startpreis:

3.300,00 $/Jahr
  • Ja, kostenloser Test verfügbar
  • Keine Gratisversion

DeskAlerts bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von DeskAlerts ist ab 3.300,00 $/Jahr verfügbar.

Preismodelle Kostenlose Testversion

Über den Anbieter

  • DeskAlerts
  • Ansässig in Alexandria, USA
  • 2006 gegründet

Support für DeskAlerts

  • Telefon-Support

Erhältlich in diesen Ländern

Argentinien, Australien, Belgien, Deutschland, Frankreich und 18 weitere

Sprachen

Deutsch, Englisch, Französisch, Koreanisch, Portugiesisch und 1 weitere

DeskAlerts – Videos und Bilder

DeskAlerts Software - 1
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Videos zu DeskAlerts
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DeskAlerts Funktionen

  • Aktivitäts-/Newsfeeds
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Echtzeit-Chat
  • Kommunikationsmanagement
  • Kundenspezifisches Branding
  • Multi-Channel-Kommunikation
  • Pulsbefragungen
  • Third-Party Integrations
  • Umfragen & Feedback
  • Vorlagen
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen

Alternativen für DeskAlerts

Der Anbieter sorgt für Unterstützung bei der Bereitstellung einer effektiven Notfallkommunikation mit Transparenz und Pünktlichkeit, die im Notfall von entscheidender Bedeutung sind.
Leistungsstarkes Umfragesoftwaretool für Unternehmensberatungen, damit Kundschaft verborgenes Wissen und Ideen aufdecken, Entscheidungen treffen und Maßnahmen vorantreiben können.
Multichannel-Notfallbenachrichtigungssoftware, die leistungsstarkes Zwei-Wege-Messaging und integrierte Bedrohungsinformationen bietet. Erfahre mehr über AlertMedia
Notfall- und Massenbenachrichtigungslösung, mit der Unternehmen auf einfache Weise Sprach-, Text-, Social-Media- und E-Mail-Benachrichtigungen versenden können.
Automatisiere deine Geschäftsabläufe auf allen Geräten. Es ist einfach und schnell.
Factorial optimiert die HR-Prozesse in jeder Phase des Mitarbeiterlebenszyklus, damit HR sich auf das Wesentliche konzentrieren kann. Erfahre mehr über Factorial
Welder ist eine HR-Software für Unternehmen, die das Engagement und die Zufriedenheit ihrer Mitarbeiter messen und verbessern möchten.
MangoApps ist eine integrierte Suite von Arbeitsplatzanwendungen wie Intranet, Arbeitsbereiche, Filesharing, Messaging, Schulung, Anerkennung und mehr.

Bewertungen über DeskAlerts

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,3
Benutzerfreundlichkeit
4,5
Kundenservice
4,8
Funktionen
4,5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,0

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
54%
4
38%
1
8%
Olivier
Olivier
Head of IT Infrastructure in Belgien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Gesundheit, Wellness & Fitness, 5.001–10.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Good tool for instant notification

4,0 vor 4 Jahren

Kommentare: We were looking for an easy-to-use and nice looking "popup" tool with delegation capabilities and straight-forward notification push (we need a fast annoucement system). Deskalert do the job, with limited resources.
You may use it avery basically or even use one of the numerous features that help you to meet your specific needs.

Vorteile:

Easy to use to reach users to inform them about important information. Good layout and capabilities. Delegation is possible to allw users to use the tool for their own purposes.

Nachteile:

Deployement of agent was had but they enhanced the auto-deploy feature (not yet used) and self branding customisation remains limited even if the message content is fully customisable.

Antwort von DeskAlerts

vor 3 Jahren

Dear Olivier, we are proud to get such great feedback! Thank you very much for taking the time to describe your experience with DeskAlerts. We are happy that the software meets your requirements. We count ourselves lucky for customers like you! We appreciate you mentioning the auto-deploy feature. It took some time to develop it, but in the end, we got a lot of positive feedback from our customers. Thank you again for your opinion!

John
VP of Technology in USA
Finanzdienstleistungen, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

This is a great business alerting system

5,0 vor 3 Monaten

Kommentare: The support was wonderful and quick. It was tricky to install at first but the support team assisted wonderfully.

Vorteile:

I researched top Alerting type systems for work environment.

Nachteile:

We needed to constant updates to the client interface but that has been fixed now.

Jody
IT Director in USA
Gastgewerbe, 501–1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Do not recommend

1,0 vor 3 Monaten

Kommentare: Poor, support team tried to fix issues but never could. We requested a refund and were denied, after making our case and explaining we hadn't been able to use the product we were simply ignored.

Vorteile:

We didn't find anything that we liked about the software except for the demo

Nachteile:

We spent over a month trying to get it to work and it had problem after problem, from having to have prerequisite software installed, multiple support articles that were different, no resolution on issues for example the cloud server would stall and stop sending alerts, had to request support to reboot over and over, no resolution

In Betracht gezogene Alternativen: SnapComms

Gründe für den Wechsel zu DeskAlerts: We ended up leaving DeskAlerts, went over to SnapComms. Much better product that works with amazing support and a lower cost

Kumaren
InfraStructue Support in Südafrika
Telekommunikation, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

DEskAlerts Review

5,0 vor 3 Monaten

Kommentare: brilliant overall experience from deployment to easy use of the console and sending out alerts, updates, and surveys, made super easy.

Vorteile:

ease of setup ease of deployment excellent functions excellent support

Nachteile:

Creating templates could be made easier, especially with company logos etc

Siti Saleha
Siti Saleha
Sales And Marketing Specialist in Malaysia
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Telekommunikation, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

DeskAlerts review

4,0 vor 3 Jahren

Vorteile:

I've used DeskAlerts to deliver IT warnings regarding planned downtime's and technical challenges. While our email platform has been having troubles, DeskAlerts allows individuals to view the notifications even if they are undergoing other technological issues.

Nachteile:

It might be challenging to determine whether users have seen published messages. Some issues, such as the inability to stop the display are fixed swiftly by the support staff in no time, which i should give more credits to the support and developer team.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Psychische Gesundheitsfürsorge, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Great for company-wide alerts

5,0 vor 6 Jahren

Kommentare: DeskAlerts has been useful for me in sending IT messages about scheduled shutdowns or technical difficulties. This has been better than using email since our email software has been experiencing bugs, so DeskAlerts makes it so that people can see the alerts even with other technical problems.

Vorteile:

I liked that I did not have to rely on an email system and the variety of different options for who to send messages to.

Nachteile:

Only thing is that the company has had trouble moving to outside alerts for those outside the company but that hasn't been within my scope.

Antwort von DeskAlerts

vor 3 Jahren

Hello! Thank you for your kind words regarding DeskAlerts performance! It is great that DeskAlerts serves you as a reliable alternative for email, as this was one of the main challenges for our customers. We are proud that the software met your expectations! In the matter of sending messages to people outside the company, you probably meant those who do not have DeskAlerts installed on their devices. In that case, tools such as SMS notifications, MS Teams integration, and Digital Signage can be the best solution. All these tools are available in DeskAlerts and can be used simultaneously with tools like pop-up notifications and scrolling tickers.

Bruno
CIO in Belgien
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

DeskAlert for our hospital

5,0 vor 6 Jahren

Kommentare: Less calls to the help-desk - less stress for the users in case of some failure - capacity to inform people in emergency situations.

Vorteile:

The capacity to publish rapidly to all users or specific ones important messages about use of critical product like EMR Electronic Medical Record - or important general informations

Nachteile:

Sometimes difficulties to check who have seen or not the published messages. Some bugs like unable to stop the display - but the support team correct the bugs relatively quickly.

Antwort von DeskAlerts

vor 3 Jahren

Hello Bruno! Thank you for your kind words! We are very proud that you chose DeskAlerts. Our team strives to meet expectations like yours, and we're happy to hear we hit the mark for you. We appreciate your estimation of our support team's work. They do everything possible to keep our customers satisfied. DeskAlerts is improving with every update, and we are certain that for the time passed after you left your feedback, many of the technical issues you mentioned are long gone. Thanks again for the wonderful review!

Luc
Luc
Senior System Administrator in Kanada
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Staatsverwaltung, 501–1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Works great.

4,0 vor 6 Jahren

Vorteile:

Very easy to install and configure. Easy to use to send alerts. API works great to automate with scripts or security systems.

Nachteile:

A few bugs here and there but they update often so you usually won't be dealing with them for long.

Antwort von DeskAlerts

vor 4 Jahren

Hello Luc! Thank you for using DeskAlerts and for this review. It means a lot for our team to know you find the software easy to use. We appreciate your feedback regarding the software update.

Nick
Senior Software and Desktop Systems Engineer in UK
Hochschulbildung, 5.001–10.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Excellent piece of software

5,0 vor 4 Jahren

Kommentare: DeskAlerts allows us to quickly and easily communicate with our users and, critically, allows us to report on who has (and hasn't) received the alerts. The alerts are very configurable and allow us to send fully branded messages at the click of a button (or two)

Vorteile:

Easy and intuitive to send out mass (or targeted) communications to our users. Gives simple, but clear, reports on how many users (and who) have seen them. DeskAlerts themselves (the company) are friendly and very responsive to support requests and feature development. DeskAlerts is being actively developed and improved with new features and tweaks to existing ones.

Nachteile:

Older versions of the software could be a bit clunky and buggy, but the latest versions have been much better.

Antwort von DeskAlerts

vor 3 Jahren

Thanks for the awesome review, Nick! We're so happy you love your experience with DeskAlerts. It is great to know you appreciate software features like acknowledgment and targeting, and you like how we develop the product. That is inspiring! We can't wait to have a chance to show you the new features we are currently working on.

Sergio
Sergio
CEO in Mexiko
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Informationstechnologie & -dienste, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Intensivelly communicated

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: we have become completely agile

Vorteile:

different channels to use and easy to react to market changes

Nachteile:

I really did not find any cons because this is very comprehensive solution

Jason
Deputy CIO in USA
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Good for internal communications

4,0 vor 3 Jahren

Kommentare: We have a lot of users that don't use email much, so DeskAlerts provides us a means to communicate when we have various system outages or planned downtimes without relying on email.

Vorteile:

Easy to use to send alerts internally to users' desktops.

Nachteile:

In the past there have been a lot of quality issues with the system (bugs), but lately the system has been working much better for us and the issues impacting us have been addressed.

Wissam
Senior IT manager in Bahrain
Logistik & Lieferkette, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Feedback

4,0 vor 4 Jahren

Vorteile:

Easy to train and use. Simple application .

Nachteile:

We had some feedback which were given directly to your colleagues.

Antwort von DeskAlerts

vor 3 Jahren

Hello Wissam! Thank you for your feedback. We are happy to know that you find it easy to use DeskAlerts. We worked hard to make the software user-friendly and are pleased to know we achieved this goal. Again, thank you for the valuable information you shared with us. It will help us become better.

Christian
IT Director in UK
Architektur & Planung, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

DeskAlerts In Action

5,0 vor 6 Jahren

Kommentare: DeskAlerts solve issues we had around notifying our staff of important issues and events. Previously we relied upon email which was often ignored or missed.

Vorteile:

The software is easy to use and fairly intuitive to navigate around

Nachteile:

The interface looks a little dated compared to how most GUI's are built nowadays.

Antwort von DeskAlerts

vor 4 Jahren

Hello Christian! Thank you so much for this review. We are happy to know that you find DeskAlerts handy and easy to use and that it helped your company solve communications issues. This means a lot to our team! In regards to GUI, we have improved it a lot. Moreover, this spring, we will release the brand new version of GUI. If you want to test it, please contact your account manager.