Was ist Klipboard?

Die All-in-one-Außendienstmanagement-Software umfasst ein Cloud-Dashboard und mobile Apps. Das Tool hilft Unternehmen mit einer mobilen Belegschaft, ihre Abläufe zu optimieren, den Kundenservice zu verbessern und ihr Geschäft auszubauen. Zu den umfassenden Funktionen zählen CRM, intelligente Planung und Auftragsverwaltung, automatisierte Kundenkommunikation, mobile Workflow-Formulare, Anlagenverwaltung, Anlagenservice-Erinnerungen, GPS-Verfolgung, Zeiterfassungsblätter, Angebotserstellung, Rechnungsstellung und Integration in die Buchhaltung. Teste Klipboard mit einer kostenlosen Testversion

Wer verwendet Klipboard?

Bauwesen und Engineering, Gebäudemanagement und Wartung, Elektriker, Klempner und Heizungsmonteure, Brandschutz und Sicherheit, HLK, Wasseraufbereitung und Hygiene, industrielle Fertigung, Einzelhandel.

Wo kann Klipboard bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert, Mac (Desktop), Windows (Desktop), Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Über den Anbieter

  • Klipboard
  • Ansässig in London, UK
  • 2015 gegründet
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Kanada, Neuseeland, Vereinigte Staaten, Vereinigtes Königreich

Sprachen

Englisch

Über den Anbieter

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Klipboard – Videos und Bilder

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Klipboard

29,00 £/Monat
Kostenlose Version
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Nicht verfügbar
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69,95 $/Monat
Kostenlose Version
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30,00 $/Monat
Kostenlose Version
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Klipboard Funktionen

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebote / Schätzungen
  • Anlagegegenstand-Management
  • Anpassbare Vorlagen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Audit Trail
  • Berichterstattung / Analyse
  • Bestandskontrolle
  • Bestell-Management
  • Compliance Management
  • Daten-Import / -Export
  • Datenerfassung und Übertragung
  • Datenspeicher-Management
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Elektronische Unterschrift
  • Erinnerungen
  • Formularverwaltung
  • Für HLK-Unternehmen
  • GPS
  • Geräte-Management
  • Gerätenachverfolgung
  • Inspektions-Management
  • Instandhaltungsmanagement
  • Integration in die Buchhaltung
  • Inventarverwaltung
  • Job-Management
  • Kontakt-Datenbank
  • Kreditplanung
  • Kundendatenbank
  • Kundendienst-Historie
  • Kundenhistorie
  • Kundenportal
  • Mitarbeiter-Datenbank
  • Mitarbeitereinsatzplanung
  • Mitarbeitermanagement
  • Mobiler Zugriff
  • Online-Zeiterfassung
  • Prädiktive Wartung
  • Remote-Datenerfassung
  • Standortverfolgung
  • Störfallmanagement
  • Techniker-Management
  • Terminplanung
  • Timesheet Management
  • Verfolgen von Vermögensanlagen
  • Versandmanagement
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Vorbeugende Wartung
  • Wartungsplanung
  • Zahlungseinzug im Außendienst
  • Zeit & Kosten Verfolgung
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen

Alternativen für Klipboard

Give field operators the ability to be more efficient.
Skalierende Außendienst-Plattform in der Cloud für die Cloud entwickelt, die auf allen mobilen Geräten für den Einsatz im Außendienst leicht funktioniert.
Smart work management, from complex projects to simple jobs . Plan, Schedule and Complete work using a smooth user interface and apps.
INControl is a configurable platform solution focusing on a digital document and operational process management.
Collabit Software is the best UK workflow management software. It eases all internal processes in all-size companies.
Vereinfachte und vollständige Lösung für deine Kostenvoranschläge und Aufträge, Versand, Inventar, Verkaufsstelle, Buchhaltung und Echtzeitverfolgung.
Cloudbasiertes CMMS, das Arbeitsaufträge und Gebäudemanagement optimiert. Erstelle Projekte, weise Arbeitsaufträge zu und verwalte Anlagen.
Lass dein kleines Unternehmen größer aussehen. Jobber hilft Heimservice-Unternehmen dabei, Angebote zu erstellen, Termine festzulegen, Rechnungen zu erstellen und schneller bezahlt zu werden.
Für HLK-Unternehmen für Wohn- und Gewerbeimmobilien, die Sanitär- und Elektroindustrie, die ihren Umsatz steigern und Geschäftsabläufe optimieren möchten.
Smart, flexible paperless forms, Job Scheduling, CRM and Smart Automation all included in one powerful but super simple to use solution
Gerätewartung, Flottenmanagement, Versandplanung, Zeitmessung, Echtzeitberichterstattung, Cloud- und Offline-Fähigkeit.
360° Enterprise Asset Management in Microsoft Dynamics 365 Finance and Operations manages asset operational and support lifecycles.
Innovatives, IoT-fähiges IWMS (Integrated Workplace Management System). Integrierte Lösungen für Gebäude-, Immobilien- und Arbeitsplatzmanagement.

Bewertungen über Klipboard

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,6
Benutzerfreundlichkeit
4,8
Kundenservice
5,0
Funktionen
4,5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
68%
4
27%
3
5%
Lee O.
UK
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Buchhaltung, Selbstständig
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung
Quelle: GetApp

Make all your worksheets digital: perfect for working offsite!

5 vor 4 Jahren

Vorteile:

Klipboard is perfect for multiple people who are working on projects when out of the office. The interface makes it very easy to use, especially the drag and drop which makes it quick to organize people and tasks. I like the attention to detail such as the use of maps view the location of all tasks.

Antwort von Klipboard

vor 4 Jahren

Hi Lee, thank you for your review. We are delighted to hear that you are benefiting from the features of Klipboard, making your business processes quicker and easier. We look forward to continuing to work with you!

Alex M.
Alex M.
Gym & Spa Project Supervisor in UK
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Altogether a good experience, a few problems but the team are quick to resolve

4 vor 4 Jahren

Kommentare: Saves us admin time, we now work paper free, we have improved the quality of service we deliver to our clients.

Vorteile:

Compared to how we use to do business, klipboard has enabled us to vastly improve the quality of service we deliver to our clients while reducing the admin time we used to waste with all the paperwork.

Nachteile:

There are a few teething problems, little things like a specific process to uploading the photos which if we don't follow, can cause the app to crash meaning we lose our work and have to start again.

Antwort von Klipboard

vor 4 Jahren

Hi Alex, glad to hear you are having a good experience using Klipboard. It is fantastic to hear how it has transformed the way you previously did business. It is also very pleasing to see that you give us 10/10 for likelihood to recommend. Our support team work hard to deliver the best service to our customers and they will be pleased to hear this is recognised. We believe you use the iPad app in the field and we understand it has crashed a couple of times for you during the image capture process. This can be common in apps however, we work hard to ensure we respond to all requests. Our recently released iPhone and Android app that uses the latest technology for robustness and stability, can be availed of by your team if you wish, however, we are in the midst of testing a new iPad app which we hope to release Feb 2018 which means you will have the same stability as the iPhone and Android users. Our customer success manager will be reaching out to you when it is released.

Verifizierter Rezensent
UK Customer Support Team Leader in UK
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Nanotechnologie, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Has taken time to find away around the various pages, it is a work in progress

3 vor 4 Jahren

Kommentare: Using Klipboard is in the early stages, it will take at leat a year to get an overall view.

Vorteile:

Has the ability to develop to our specific needs, working with our facilitator has help in guiding the way the company will use the program going forward. The app has enabled the team to use the scheduler and reporting documents in the field off line which has taken the need to search for Wifi, this has saved time.

Nachteile:

The administration of the desktop is time consuming and will need more work to help a quicker change in engineer schedules, a better way in updating and adding forms needs to be found to save time. Currently we have to colate any update and then send them to Klipboard for implementation.

Antwort von Klipboard

vor 4 Jahren

Hello, thank you for your review. We are glad to hear that you have found Klipboard to be flexible and that it is facilitating your business processes. Great that you also benefit from time saved by allowing your team to receive scheduled jobs in the field and complete reports offline. With regards to the desktop, we have a drag and drop scheduler functionality which allows for a quick and easy change to engineer schedules within seconds. You are able to create and change forms through our workflow generator yourself through our drag and drop system, however, as an additional service for your business we currently do it for you as it removes admin from your side. Our customer success team would be more than happy to run through these elements with you, if required.

Simon A.
Maintenance & Aftersales Manager in UK
Hausmeisterservice, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Easy to use, quick to setup and streamlined our operations

5 vor 4 Monaten

Vorteile:

We are a specialist servicing company within the Climbing/PPE industry and use Klipboard daily for our onsite inspections and machine servicing within our Service centre. Not only has it helped us work more remotely but also ensures that all of our inspections are logged in a secure & readily available format. The mobile app is easy to use and our service department estimates it saves considerable time on completion of each job. With this time saving & improved working methods that Klipboard has brought about, it means that we can grow revenues across the team.

Nachteile:

I can not really think of any cons, the system is always being updated with new features every couple of months.

Gemma R.
General Manager in UK
Computer- & Netzwerksicherheit, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Great Software Every Field Service Business Needs

5 vor 3 Jahren

Vorteile:

Very easy to setup and get going plus their support team have been very helpful on every occasion. The team in the field have been quick to adopt to using Klipboard. On their phones they have the Klipboard app which gives them all the details they need about the job such as notes and any previous job history. The flexibility in having your own customisable forms which also allow you to add photos and signatures ensures we can capture the data on jobs exactly to our business needs. Effectively it means we have left manual paper processes behind. The office has great insight too as they can easily schedule the jobs and see the progress of jobs in real time making management much more simple for us. It has definitely streamlined our operational processes and will help us deliver our services to our customers much more efficiently. I would highly recommended Klipboard.

Nachteile:

There is nothing to truly dislike about the platform. The setup tool for creating your customisable mobile forms does take a little time to get familiar with using in comparison to the rest of Klipboard.