Blueboard

Blueboard

von Blueboard

Wer verwendet Blueboard?

Innovative Personalabteilungen und Talentführer

Was ist Blueboard?

Eine Plattform für Mitarbeiterprämien und -anerkennung für den modernen Arbeitsplatz. „Bester Arbeitgeber“-Auszeichnung mit Erfahrungen – sie sind einprägsamer, persönlicher und besser mit anderen zu teilen als Bargeld oder Geschenkkarten. Und sie haben eine langfristige Auswirkungen auf die wichtigsten Kennzahlen, nämlich Mitarbeiterengagement und Kundenbindung und sie unterstützten dabei, eine positivere Unternehmenskultur aufzubauen. Die Plattform von Blueboard macht das Senden von Erfahrungen einfach (mit nur einem Klick), und der sorgfältig kuratierte Katalog ist spannend und begeistert dein Personal.

Blueboard – Details

Blueboard

https://www.blueboard.com/

Gegründet 2014

Blueboard – Kostenübersicht

Blueboard bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion.

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Nein

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Online

Blueboard Funktionen

Corporate Wellness Software
Aktivitäts-Verfolgung
Bonus-Management
Gamification
Gesundheits-Coaching
Gesundheits-Risikobewertung
Gesundheitsüberwachung
Mitarbeiterportal
Programm-Management
Zielsetzung / Nachverfolgung
360-Grad-Feedback
Ausfallzeit-Management
Bewerber-Tracking
Einstellungen (Personalbeschaffung)
Entschädigungsmanagement
Leistungsmanagement
Lohn- und Gehaltslisten-Management
Mitarbeiter-Datenbank
Mitarbeiterprofile
Personalbeschaffungs-Management
Self-Service Portal
Verwaltung von Unterstützungsleistungen
Zeit- und Anwesenheitsmanagement
Benchmarking
Leistungsmanagement
Mitarbeiteranerkennung
Negatives Feedback Management
Pulsbefragungen
Zielmanagement
Belohnungspunkte
Bonus-Katalog
Gesellschaftliche Anerkennung
Leistungsmanagement
Manager-to-Peer-Anerkennung
Mitarbeiteranerkennung verfolgen
Nominierungen
Peer-to-Peer-Anerkennung
Verwaltung von Erwähnungen (online, in soz. Netzwerken)
Ziele
eKarten

Blueboard – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 18 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,9/5
Benutzerfreundlichkeit
4,9/5
Kundenservice
4,9/5
Funktionen
4,7/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,9/5
Jacob D.
Director of Development
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 27.8.2019

"Celebrate your Team's accomplishments with Experiences they'll remember"

Kommentare: -Great customer service
-Fast, friendly account managers
-Makes it very easy. We simply send the reward and Blueboard takes care of everything else
-If you're doing a big batch of rewards at the same time, Blueboard can help with a bulk import.

Vorteile: Love how Blueboard's platform makes it possible to reward people with experiences that are remembered, celebrated, and enjoyed every time. It's easy for other bonuses to be deposited and quickly forgotten or worse - become expected. By setting clear standards on how to qualify and earn an experience, people on our team have earned these rewards and been able to choose from a wide range of options (and usually are able to bring along 1 or 2 friends or family members depending on the experience). For example, here's the list of the recent experiences our team has enjoyed: River Rafting, Spa Day, Concert, Snorkel Tour, Harry Potter Show, Legoland, Wine Tasting, Top Golf, Cirque du Soleil, Escape Room, Pottery Class, Playoff Game, Paint Night.

Nachteile: The only tough part (and this isn't Blueboard's fault - this is organizational change) is getting everyone's buy-in to make the transition. All organizations have their own bonus structure and once established, it's tough to change it. People feel tied to it and even if people grumble about it, it's tough to change because everyone has their own opinions on it. We had to find the right time to make it happen and talk with a lot of people. The only thing I wish we did was make the transition sooner. If I start my own company, I'd start with Blueboard at Day 1.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 27.8.2019
Kaylan J.
Recruiting Operations Specialist
Finanzdienstleistungen, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 3.7.2019

"Using BlueBoard is easily the most rewarding part of my day. "

Vorteile: I thoroughly enjoy when my coworkers are sharing their photos of their trips they've taken thanks to BlueBoard. Not only do they seem refreshed from a wonderful vacation, they seem thankful and are excited to encourage other employees to utilize our referral program. There are several use cases for BlueBoard my company has yet to explore, but we are brainstorming how we can utilize BlueBoard's services to provide even more rewarding experiences for our employees.

Nachteile: There is a bit of a delay between when I've request our account to be filled and when my account actually reflects the funds, but that could be because of my own internal team's ability to pay invoices quickly. I'm happy that our whole company is excited about the referral rewards program thanks to BlueBoard, however BlueBoard isn't a fully global product so unfortunately not all of our employees can benefit from the program.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 3.7.2019
Katie A.
Accountant
Bekleidung & Mode, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    7/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 26.6.2019

"As a user, Blueboard is great"

Kommentare: I had a great experience organizing a trip to Glacier National Park with Blueboard. We were able to find the experiences that worked for me and the concierge was proactive in getting us the best booking with the vendors we used.

Vorteile: I loved the ability to contact a concierge when there was an issue or with any questions

Nachteile: It was tough to understand how the available trips would translate to the specific trip I wanted to take. But once I got into the process this became clear.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 26.6.2019
Aaron C.
Photo Retoucher
Fotografie, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 26.6.2019

"Best Employee Award Service Ever"

Kommentare: I've been awarded a couple times from my company and absolutely love working with Blueboard. They make me feel important and take care of everything so I don't have to lift a finger. My favorite memory to date was a "Swim with Dolphins" in Hawaii and I'll never forget it. This company really makes the employee feel valued because of their service.

Vorteile: The team is personal and makes it extremely easy to book an award. They offer amazing local opportunities and even create new options if you're interested in something not listed (depending on the award given).

Nachteile: I can't think of any really. Everything they offer is dialed and works like a charm.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 26.6.2019
Jade T.
Employee Experience & Engagement
Marketing & Werbung, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 16.7.2019

"Great solution for a growing global company"

Kommentare: The staff at Blueboard is absolutely amazing! Every question we have ever had about our account or the platform has always been answered immediately - probably the best part about our partnership!

Vorteile: Blueboard is very easy to use and has a lot of options for experiences in your local area. We have offices in 7 cities around the world, and needed a solution that would feel consistent across the board. Having a single company handling all the rewards made is so much easier than us trying to figure things out in each individual market!

Nachteile: Because it's a white glove concierge service, there is normally a short period of time between your request for an experience and hearing back from someone about its booking details. We have learnt that over time, it's important to explain this aspect to our employees so they don't expect it to be a brief transactional pick and go like an online purchase.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 16.7.2019