Wir helfen Unternehmen in Deutschland
seit 15 Jahren bei der Softwareauswahl

Was ist ALICE?

ALICE ist keine PMS-Lösung. ALICE ist eine führende Hotel-Management-Plattform, die in PMS-Systeme integriert werden kann, um bei der internen Kommunikation, dem Aufgabenmanagement und der Gästebindung zu helfen. ALICE wurde von Capterra zur beliebtesten Hotel-Management-App gewählt und verbindet alle Abteilungen auf einer einzigen Plattform. Das Team arbeitet effizienter und kann sich auf exzellenten Kundenservice konzentrieren.

Wer verwendet ALICE?

ALICE wird vorwiegend in der USA und Mexiko sowie in der Karibik und Europa vertrieben. Wenn sich deine Immobilie außerhalb dieser Märkte befindet, aber deine Mitarbeiter Englisch sprechen, kontaktiere das Unternehmen.

ALICE Software - 1
ALICE Software - 2
ALICE Software - 3
ALICE Software - 4
ALICE Software - 5

Du bist nicht sicher, ob ALICE das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

ALICE

ALICE

4,7 (15)
6.000,00 $
Jahr
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
18
Keine Integrationen gefunden
4,5 (15)
4,4 (15)
4,5 (15)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
Keine Preise gefunden
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
126
37
4,6 (850)
4,6 (850)
4,7 (850)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu ALICE

Hostaway
Am besten bewertete Funktionen
Für die Ferienvermietung
Kalenderverwaltung
Reservierung-Management
Guesty
Am besten bewertete Funktionen
Für die Ferienvermietung
Online-Buchung
Reservierung-Management
Holidu
Am besten bewertete Funktionen
Datensynchronisation
Kalenderverwaltung
Reservierung-Management
HelloShift
Am besten bewertete Funktionen
Front Desk Management
Haushaltungsmanagement
Mitarbeitermanagement
monday.com
Am besten bewertete Funktionen
Dashboard
Datensicherheit
Mitarbeitermanagement
RMS Cloud
Am besten bewertete Funktionen
Kundenbetreuung
Raten-Management
Reservierung-Management
Newbook
Am besten bewertete Funktionen
Kundenmanagement
Online-Anmeldung
Reservierung-Management
Aiosell
Am besten bewertete Funktionen
Bestandskontrolle
Dynamische Preise
Kanal-Analytik
ResNexus
Am besten bewertete Funktionen
Online-Buchung
Reservierung-Management
Zahlungsabwicklung

Bewertungen über ALICE

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,7
Benutzerfreundlichkeit
4,5
Kundenservice
4,5
Funktionen
4,5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
73%
4
20%
3
7%
Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Gastgewerbe, 501–1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

A for Alice

5,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

Effective. Easy to use and a good and fast way to get in contact with the guests. Efficient.

Nachteile:

Alice, is not missing anything. I have used it for the past two-three weeks, and there has been no error in using Alice.

MARIA (KOKY)
CHEF CONCIERGE in USA
Gastgewerbe, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

REVIEW FROM A CHEF CONCIERGE

4,0 vor 7 Jahren

Kommentare: ALICE is easy to manage & understand.
For those not to tech savvy is clear to work with. I would like for it to be a little more colorful since as Concierge I manage several tasks at once. Also the bliking of tasks should not interfere with other departments nor the constant emails from tasks not accepted from other departments.

Vorteile:

From a Concierge's standpoint, it is relatively easy to learn.

Nachteile:

1) Lack of color on the screen to separate tasks by category & importance 2) The constant bliking from tasks from other departments on my Concierge screen 3) The constant email blasts from tasks not accepted by other departments. 4) Sometimes the system will not allow you to change status of requests, nor times

Antwort von ALICE

vor 7 Jahren

Greetings Maria. Thank you for taking the time to send us a review. We rely on the honest feedback from customers like you to help us improve the product. The good news is, some of the issues you identified are easily solved due to the customizable features of ALICE. Our Customer Success team will reach out to you shortly to discuss strategies to improve your experience. Kind regards, The ALICE Team

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Gastgewerbe, 501–1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung
Quelle: GetApp

Great product - horrible support model

3,0 vor 9 Monaten

Vorteile:

Great features, ease of use, training employees has been simple. The application also integrates with PMS systems.

Nachteile:

Terrible customer support if you have an issue. I've been back and forth with your support team for the last 6 weeks and with each update there's a new tech involved and NO RESOLUTION, no call back, no escalation. Utterly terrible support for such a useful tool.

Katja
Concierge in USA
Gastgewerbe, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Straight-Forward Property Management Platform

5,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

This product is pretty easy to use. It has all of the elements necessary to create and manage tasks for our concierge, call center, porter, housekeeping and engineer/maintenance teams.

Nachteile:

As far as suggestions, if a task is created by using the "+ Guest Request" button, they don't show up under the individual unit number and have sometimes been difficult to track down. If there were a way to have all guest requests show up under a user's profile so that one doesn't have to Search Tickets to find it, that would alleviate some confusion. Another recommendation is, when reviewing a particular task under a resident's profile, if I press the back arrow, it resets the entire page and places me back on the home page and I have to search for the user again. I would recommend making it easier to return to the user profile after viewing a task.

Cinthya
Manager of rental and property services in Mexiko
Gastgewerbe, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Differences between the app for phones and pc

5,0 vor 7 Jahren

Kommentare: We have encounter issues due to the fact that the app for smartphones does not have as many functionalities than the app for PC. Thus, if you are on the field, you must have to get to a PC to create or modify some type of tickets. The other issue we have to encounter is that guest requests can't be modified. If there is a change of plans or guests made a mistake, a new ticket is the only option.

Vorteile:

It has been a productive communication channel for Staff and your customer support is excellent.

Nachteile:

the app for smartphones does not match in functionalities with the app for PC. It has been difficult to get the app in Spanish. Grammar errors in Spanish have been difficult to avoid appearing in the app.

Antwort von ALICE

vor 7 Jahren

Dear Cynthia, Thank you for taking the time to review ALICE. It has been a tremendous pleasure working with the Remixto team for almost a year now. The customer success team will look at your feedback and work hard to make improvements where possible. Thank you for your patience with the Spanish translation process. We appreciate your partnership as we strive to have a better language suite in the future. Please continue to reach out to Madelyn and support@aliceapp.com with your requests and feedback. Gracias, The ALICE Team