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Was ist NetSuite OpenAir?

Von Ressourcenmanagement und Projektmanagement über Zeit- und Ausgabenverfolgung bis hin zu Projektbuchhaltung, -abrechnung und -fakturierung ermöglicht die PSA-Software (Professional Services Automation) von NetSuite OpenAir es deinem gesamten Geschäft für professionelle Dienstleistungen, Echtzeiteinblicke zu gewinnen, die Projektrentabilität zu steigern und die abrechenbare Ressourcennutzung zu maximieren, um fundierte, datengestützte Entscheidungen von einer einzigen, cloudbasierten Plattform aus zu treffen.

Wer verwendet NetSuite OpenAir?

NetSuite ist ideal für kleine und mittlere Unternehmen.

NetSuite OpenAir Software - 1
NetSuite OpenAir Software - 2
NetSuite OpenAir Software - 3
NetSuite OpenAir Software - 4
NetSuite OpenAir Software - 5

Du bist nicht sicher, ob NetSuite OpenAir das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

NetSuite OpenAir

NetSuite OpenAir

4,0 (39)
399,00 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
52
1
3,2 (39)
3,7 (39)
3,6 (39)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
10,99 €
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
235
92
4,4 (12.401)
4,4 (12.401)
4,3 (12.401)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu NetSuite OpenAir

Asana
Am besten bewertete Funktionen
Aufgabenmanagement
Projektplanung/Terminierung
Termin-Fristenmanagement
Toggl Plan
Am besten bewertete Funktionen
Aufgabenmanagement
Berichterstattung / Projektverfolgung
Projektplanung/Terminierung
Zendesk Suite
Am besten bewertete Funktionen
Echtzeit-Chat für Kunden
Supportticket-Management
Ticket-Management
Ravetree
Am besten bewertete Funktionen
Aufgaben-Fortschrittsverfolgung
Aufgabenplanung
Projektplanung/Terminierung
Scoro
Am besten bewertete Funktionen
Aufgabenmanagement
Aufgabenplanung
Berichterstattung / Projektverfolgung
Kantata
Am besten bewertete Funktionen
Abrechenbare & nicht abrechenbare Stunden
Projektplanung/Terminierung
Zeitverfolgung
Accelo
Am besten bewertete Funktionen
Aufgabenmanagement
Aufgabenplanung
Projektplanung/Terminierung
Productive
Am besten bewertete Funktionen
Projektplanung/Terminierung
Zeit & Kosten Verfolgung
Zeitverfolgung
CloudBlue PSA
Am besten bewertete Funktionen
Aufgabenmanagement
Berichterstattung / Projektverfolgung
Ticket-Management

Bewertungen über NetSuite OpenAir

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,0
Benutzerfreundlichkeit
3,2
Kundenservice
3,6
Funktionen
3,7
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,7

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
41%
4
36%
3
8%
2
13%
1
3%
Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Computer-Software, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Best expensive and project management tool

5,0 vor 4 Jahren

Kommentare: Good software for maintaining expense and project time management and reporting tool.

Vorteile:

Very easy to use and it is very easy to pull reports like time sheets and utilization in scheduled basis.Also easy to evaluate Vacation OFF timing of resource and it will help on OPEX cost estimations and tracking.overall user interface is good and easy to generate reports.easy to integrate with JIRA.

Nachteile:

Not really much but sometimes I feel they can do little more improvements on user interface and sometime it is little time taking method for editing submitted time-sheets.

Savannah
Talent Acquisition Specialist in USA
Informationstechnologie & -dienste, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

You can likely make OpenAir work for your needs

4,0 vor 5 Jahren

Vorteile:

We've really been able to make OA work for us. We use it for resource allocation and planning, expense reimbursements, vacation and sick time submissions, as well as normal daily time tracking. The ability to do all of that in one system is nice. It's fairly customizable if you're tech savvy.

Nachteile:

Despite constantly adjusting bookings and information in the OA system, it always seems like incorrect or outdated information sticks around. We've taken to calling them "OpenAir Gremlins". It's not a huge deal, because we know to discount the additional bookings, but it can be frustrating and make resourcing more difficult than it already is. It's also not the most user friendly. Filters allow for highly customizable content, which is great, but can be a bit clunky. Also the "save" vs "save and submit" buttons often leave us with unsubmitted time sheets or vacation requests.

Jennie
Director of Special Projects in USA
Elektrische/elektronische Fertigung, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Good riddance!

3,0 vor 4 Jahren

Vorteile:

My company used this software for almost 13 years. It wasn't completely awful, as evidenced by the fact that we stuck with it for as long as we did, but I don't have a lot of good things to say about it. It was visually appealing, and once you got the hang of it, the navigation became somewhat intuitive. That's about it.

Nachteile:

This software is cumbersome and rigid, and there are so many simple functions that it can't do that it's hard to understand why wasted their time making everything else so complex. The customer service is AWFUL - long waits to talk to people who are reading from a script. Their online help forum, SuiteAnswers, is equally bad. Most of the information is ancient. However, as I think about it, that probably doesn't matter, because OpenAir hasn't made any significant changes to its platform for many years, despite the fact that they said over and over and over that an update was right around the corner. The very worst thing about it is the astronomically high price. For between 15 - 20 users we were paying over $20K/year. It was overwhelming to think about changing since we had so much data stored in the system, but we have finally taken the leap not to renew our contract and move to BigTime, and I couldn't be happier.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Computer-Software, 5.001–10.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Good time tracking, limited project management features

4,0 letztes Jahr

Kommentare: Used for approximately 3 years to manage project, time tracking and resource management

Vorteile:

It’s a great tool for time tracking and reporting. simple reports that can be shared with customers

Nachteile:

Not many features for project management and resource management capabilities is limited. Also not very user friendly and requires training on its functionalities

Antwort von Oracle

letztes Jahr

Thanks for taking the time to leave a review! If you haven't already done so, feel free to check out our NetSuite Customer Community. https://community.oracle.com/netsuite

Pepijn
Marketplace specialist in Niederlande
Luxusgüter & Schmuck, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Pepijn's review

5,0 vor 6 Monaten

Vorteile:

What I like most about Netsuite openair is that it is really good to connect to other systems.

Nachteile:

I don't like the speed of it very much, sometimes it is a bit slow.