Was ist FieldPulse?

FieldPulse ist eine neue Art und Weise, mit der Außendienst-Unternehmen und Management ihren Betrieb einfach verwalten können. FieldPulse konzentriert sich darauf, dass es für das gesamte Team sowohl im Außendienst als auch im Büro lächerlich einfach zu bedienen ist, und stellt sicher, dass du die Kontrolle über ein professionelles, schnelles, vorbereitetes und profitables Geschäft hast. Kontrolliere den Auftragsplan, bleib mit deinen Mitarbeitern und Kundschaft in Kontakt und stelle die Qualität und Mund-zu-Mund-Propaganda sicher, die deine Kundschaft erwarten. Eine All-in-one-Lösung.

Wer verwendet FieldPulse?

Außendienst- und mobile Dienstleistungsunternehmen, unabhängige Auftragnehmer und Subunternehmer, die Kundschaft verwalten, Aufträge für Mitarbeitende planen und Kostenvoranschläge/Rechnungen für Kundschaft erstellen.

Wo kann FieldPulse bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert, Mac (Desktop), Windows (Desktop), Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Über den Anbieter

  • FieldPulse
  • Ansässig in Dallas, USA
  • 2015 gegründet
  • Telefon-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Kanada, Vereinigte Staaten

Sprachen

Englisch

Über den Anbieter

  • FieldPulse
  • Ansässig in Dallas, USA
  • 2015 gegründet
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Englisch

FieldPulse – Videos und Bilder

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FieldPulse

89,00 $/Monat
Kostenlose Version
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35,00 $/Monat
Kostenlose Version
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Nicht verfügbar
Kostenlose Version
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49,00 $/Monat
Kostenlose Version
Gratis Testen

FieldPulse Funktionen

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebote / Schätzungen
  • Angebotserstellung
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Vorlagen
  • Arbeitsauftragserstellung
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Aufgabenmanagement
  • Auftragnehmer-Management
  • Auftragskostenrechnung
  • Auftragsänderungsmanagement
  • Automatisierte Terminplanung
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • CRM
  • Compliance Management
  • Daten-Import / -Export
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenspeicher
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail-Management
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Echtzeit-Planung
  • Elektronische Unterschrift
  • Elektronische Zahlungen
  • Erinnerungen
  • Fotoerfassung
  • Für HLK-Unternehmen
  • Für Schlosser
  • Für die Klempnerei
  • Für gewerbl. & industr. Elektroinstallateure
  • GPS
  • Gebot-Management
  • Gerätenachverfolgung
  • Inspektions-Management
  • Integration in QuickBooks
  • Integration in die Buchhaltung
  • Inventarverwaltung
  • Job-Management
  • Job-Planung
  • Kalender-Synchronisierung
  • Kalenderverwaltung
  • Kontakt-Datenbank
  • Kontaktmanagement
  • Kosten-Datenbank
  • Kostenschätzung
  • Kundendatenbank
  • Kundendienst-Historie
  • Kundenhistorie
  • Kundenmanagement
  • Kundenportal
  • Kundenspezifisches Branding
  • Leistungskennzahlen
  • Materialforschung
  • Mehrere Standorte
  • Mitarbeitereinsatzplanung
  • Mitarbeitermanagement
  • Mobile App
  • Mobile Benachrichtigungen
  • Mobile Unterschriftenerfassung
  • Mobiler Zugriff
  • Online-Buchung
  • Online-Zeiterfassung
  • Preismanagement
  • Projektmanagement
  • Qualitätsmanagement
  • Rabattmanagement
  • Rechnungsmanagement
  • Routing
  • SMS-Nachrichtenversand
  • Schätzung
  • Self-Service Portal
  • Standortverfolgung
  • Subunternehmen-Management
  • Techniker-Management
  • Terminplanung
  • Textnachrichtenversand
  • Timesheet Management
  • Umfragen & Feedback
  • Verfolgung von Interaktionen
  • Versandmanagement
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Vorbeugende Wartung
  • Wartungsplanung
  • Workflow-Management
  • Zahlungsabwicklung
  • Zahlungseinzug im Außendienst
  • Zeit & Anwesenheit
  • Zeit & Kosten Verfolgung
  • Zeitverfolgung

Alternativen für FieldPulse

Automatisierte Online-Banking-Downloadtransaktionen von deiner Bank oder Kreditkarte direkt in dein QuickBooks-Online-Unternehmen.
Führe dein gesamtes Schädlingsbekämpfungsgeschäft aus: von der Buchung bis hin zur Abrechnung im Büro oder unterwegs. Beginnt bei 29,99 $/Monat.
Einfach. Leistungsstark. Mobil. Schätzungs- und Auftragsmanagement, Versand, Rechnungsstellung, elektronische und mobile Zahlungen. Ab 99 $/Monat ohne Nutzergebühren
Die Software, die Mobiltelefone, Tablets und Computer synchronisiert, ermöglicht es Sanitärunternehmen, Personal, Aufzeichnungen sowie Kund*innen effizient zu verwalten.
Online-Terminplanung und -Kalender, Online-Dokumenten- und Foto-Zugriff, Online-Änderungsaufträge und -Auswahlgenehmigungen.
Fieldpoint offers flexible solutions for medium/large size businesses as well as customized robust solutions for enterprise companies.
Die führende Software für dein gesamtes Unternehmen – FieldEdge hilft dir, Zeit zu sparen und mehr Geld zu verdienen.
Für kommerzielle Subunternehmer und Wohnungsbauer, die ein produktiveres Geschäft betreiben möchten. All-in-one-Lösung mit Echtzeit-Erkenntnissen.
ReachOut Software für das Außendienstmanagement – erschwingliches, Smartphone-optimiertes, anpassbares Außendienstsystem, das heute verfügbar ist
Tradify ist eine Auftragsverwaltungssoftware für Handwerksbetriebe und Dienstleistungsunternehmen. Angebotserstellung, Terminplanung, Nachverfolgung und Abrechnung von unterwegs.
Führe mit BigChange, dem 5-in-1-System für Auftragsverwaltung, ein produktiveres, effizienteres und profitableres Serviceunternehmen.
simPRO ist eine leistungsstarke Softwarelösung für das Außendienstmanagement, mit der Handwerksfirmen den Betrieb rationalisieren und den Gewinn steigern können.
Skalierende Außendienst-Plattform in der Cloud für die Cloud entwickelt, die auf allen mobilen Geräten für den Einsatz im Außendienst leicht funktioniert.

Bewertungen über FieldPulse

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,6
Benutzerfreundlichkeit
4,4
Kundenservice
4,7
Funktionen
4,2
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,7

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
69%
4
20%
3
9%
2
2%
Lou D.
Lou D.
Owner in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Verbraucherdienste, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

I finally found what I was searching for!

5 vor 2 Jahren

Kommentare: So far so good!

Vorteile:

The features are great and they actually work! After trying every software on capterra and more, FieldPulse allowed me to stop looking and get back to business. As an owner/operator I'm able to access the features I need in the field as well as the desktop. All the features are there in addition to many customization options. And the support is second to none. I've been able to get a human at all hours of the day and they are dedicated to customer satisfaction. Getting set up was a breeze and the support team guided me every step of the way (when needed). A slick gui AND good functionality? I'll take it.

Nachteile:

It could be more customizable, but isn't too limited. There are certain features that I'd like to see that aren't currently present, but then again no one does it all. And any software that had these features certainly lacked in most others. The team is also very responsive and interested in user feature requests. Sure, it's got it's bugs here and there. But when I mention one, the team usually knows about it and are on it already. That, or it was user malfunction.

Antwort von FieldPulse

vor 2 Jahren

Lou, thanks for taking the time to leave that review! We're inspired by business owners like you. So it means a lot to us when you note that our product is feature rich and still getting better. Cheers to your success! --Dennis Behrman | Head of Marketing

Adam H.
Owner in USA
Bau, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Great features at a great price

5 vor 6 Monaten

Kommentare: My intended purpose for Field Pulse is to be able to manage 90% of my business from the field. I take calls, create clients, create estimates, complete work, invoice, and take payment all from my phone or tablet from the field. I want to minimize how much time spent on data entry on my computer in the office. With Field Pulse, I will primarily only need to work on complex estimates, back-up of data, and accounting audits from my computer at home. That will cut my workload down significantly. With the new Pricebook feature I may not even need to use my workstation pc to work on complex estimates. Time will tell on that one.

Vorteile:

I love the amount of features you get for the price. I am coming from Jobber which I use as the gold standard for small to medium sized field service business software. Compared to Jobber I feel that Field Pulse offers a very comparable set of features at half the price of Jobber. While improvement and new features are always welcome, I feel that Field Pulse is on par or better that their competition.

Nachteile:

The work flow is quite a bit different from what I would like. The best example is only having the ability to set one visit for each job. While the obvious workaround is to update the date each time a new date is needed or create multiple jobs under the project tabs, but, honestly, the easier solution is to have the ability to attach multiple visits to a single Job. That I believe is a more natural workflow for most users in my industry. In fact, Field Pulse, is the only field service management software that doesn't allow for this. All the big names like Jobber, Housecall Pro, Workiz, all use this workflow model with great success. I would also like the ability to view my client database alphabetically by last name. The current model is the alphabetize it by first name which is very backwards from any other CRM type solution on the market. I am not on a first name basis with many of my clients and when searching for them in my master list, I have to hunt for the last name.

Antwort von FieldPulse

vor 6 Monaten

Hi Adam! Thank you so much for taking the time out of your day to leave us such incredible feedback! We are currently building out the ability to track multiple visits for a single job! I've also added the ability to filter customers by first name to our development wish list. We will follow up with you as soon as both of those become available! Thanks again!

Ty D.
Owner in USA
Bau, Selbstständig
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Good Enough For Price

3 letztes Jahr

Kommentare: Overall it is ok for field invoices and payments, but for an overall solution to help your business run better it lacks in some areas. Probably worth paying more for others, after using a different software for my other business for the last 5 years I expect more out of this software, however Field pulse is considerably less expensive than the other software we use. They will probably continue to improve this though so with the cost effectiveness may be worth it in the long run.

Vorteile:

It made it easy to invoice and take payment in the field to avoid chasing money after the service call. Does ok for the cost.

Nachteile:

There are several features that are missing and or do not work well for our company. The reporting could be better, but there is no customer statement function and if you have related customers(which is for a customer with multiple service locations) they are not tracked together and there is no way to send an easy to read statement of all invoices for a particular customer with multiple locations. The Quick Books syncing is terrible and is mostly related to QB online but they keep claiming they will make it compatible with QB desktop but have yet to, to my knowledge. The app has issues as well I have to post date my invoices so the correct date shows up when sent to the customer. Deleting and changing invoices is a pain and when the QB sync screws up with payment it sometimes still says invoiced when it has been paid and there is no way to manually change the status.

Jason S.
Owner/Contractor in USA
Bau, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

FieldPulse - The all around software solution for contractors and service providers!!!

5 vor 2 Jahren

Kommentare: Overall, I think FieldPulse is one of the biggest contenders out there. Even up against Co-Construct and BuilderTrend which are priced way out of the hands of single person or small businesses to be able to incorporate and try and they don't even trial their software. FieldPulse has pretty much the features to be able to run a successful contracting or field service company.

Vorteile:

What I liked most about FieldPulse are the features that it has for the price of using the software. It is very reasonably priced for big companies all the way down to the single person business.

Nachteile:

Wish they had estimating options as well as item/service database features, but after talking to a rep, it looks that they are continually working on it and puts my expectancy on these features at ease knowing that they are improving all the time.

Antwort von FieldPulse

vor 2 Jahren

Jason, thanks so much for the review. It's hard working entrepreneurs like you that keep us motivated to build a great contractor platform. We are always improving the platform, and your comment about item/service database is clutch. We will have some tremendous new features to announce in the coming months, so stay tuned. Please always let us know if we can help in anyway. Our customer success team all sits right next to me here in Dallas, Texas and we love hearing from you guys! --Gabriel Pinchev, CEO

Tommy D.
Owner in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Bau, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Best CRM

5 vor 2 Jahren

Kommentare: We are an electrical service business and Fieldpulse has a been a huge deal in helping us manage our business activities on a daily basis. We are able to track all customers, projects, jobs, money. We are able to create estimates and invoice.

Vorteile:

Fieldpulse is a robust CRM that has many useful functions and the team continues to add to it. I have used other CRM's including jobber and none are as good as Fieldpulse. The Fieldpulse team also has great support that listens to you and actually supports you. They also have a feature called engage that integrates VOIP into their software. I believe this is something I have not seen in any other CRM.

Nachteile:

It can be quicker at loading pages. Would like to see estimate function be stronger such as integrating an estimate program or create one internally that would streamline for anybody to be able to use in the field and not just experienced users. Would like to see Fieldpulse integrate with many other apps like other softwares such as Zapier, Waveapps, Mailchimp.

Antwort von FieldPulse

vor 2 Jahren

Tommy, thanks so much for your great review. At the end of the day, our goal is to help you make more money and win back time. We're so glad that we can help your electrical business every day. Cheers, Gabe Pinchev, CEO