Wir helfen Unternehmen in Deutschland
seit 15 Jahren bei der Softwareauswahl

Was ist GatherContent?

GatherContent hilft dir, all deine Inhalte an einem Ort zu verwalten, um den Workflow zu verwalten und zu verbessern.

Wer verwendet GatherContent?

GatherContent richtet sich an große Teams, die viele Website-Projektinhalte produzieren. Tausende von Designagenturen und große interne Entwicklungsteams nutzen GatherContent weltweit.

GatherContent Software - 1
GatherContent Software - 2
GatherContent Software - 3
GatherContent Software - 4
GatherContent Software - 5

Du bist nicht sicher, ob GatherContent das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

GatherContent

GatherContent

4,2 (17)
99,00 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
15
Keine Integrationen gefunden
4,1 (17)
4,2 (17)
4,2 (17)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
9,00 €
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
467
34
4,5 (4.630)
4,3 (4.630)
4,5 (4.630)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu GatherContent

monday.com
Am besten bewertete Funktionen
Dashboard
Mitarbeitermanagement
Vorlagen
Bynder
Am besten bewertete Funktionen
Bibliothek von Vermögenswerten
Dokumentenspeicher
Suchen / filtern
Marketing 360
Am besten bewertete Funktionen
Leadmanagement
Verhaltensanalysen
Workflow-Management
eXo Platform
Am besten bewertete Funktionen
Aufgabenmanagement
Dokumentenmanagement
Ideenfindung
XWiki
Am besten bewertete Funktionen
Content-Management
Textbearbeitung
Wissensbasis-Management
Cortex
Am besten bewertete Funktionen
Bibliothek von Vermögenswerten
Suchen / filtern
Zugriffskontrollen / Berechtigungen
Elcom CMS
Am besten bewertete Funktionen
Content-Management
Privates Netzwerk
Suchen / filtern
Acquia DAM (Widen)
Am besten bewertete Funktionen
Dokumentenspeicher
Metadata-Management
Zugriffskontrollen / Berechtigungen
Kontent.ai
Am besten bewertete Funktionen
API
Dokumentenmanagement
Optionen zur Inhaltsveröffentlichung

Bewertungen über GatherContent

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,2
Benutzerfreundlichkeit
4,1
Kundenservice
4,2
Funktionen
4,1
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,2

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
59%
4
24%
3
6%
1
12%
Michael
Michael
President in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Informationstechnologie & -dienste, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung
Quelle: GetApp
5,0 vor 7 Jahren
Jessie
Jessie
Content Marketing Direcor in USA
Schreiben & Editieren, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Transformed my editorial process

4,0 vor 7 Jahren

Kommentare: - More automated editorial process (saved time)
- Less time spent communication with writers on the status of their articles, where to find their assignments, and other logistical questions
- Better historical record of submissions
- No more loosing submissions in the "blackhole of Google Drive"

Vorteile:

I used GatherContent to get out of Google Docs and into a more sophisticated and consolidated platform for my editorial content. Some huge pros were: - Automated email notifications to writers when I changed the status on a page - HTML and plain text versions of everything - The way everything was organized - Flexible tagging / customized organization - Ability to create "forms" for content submissions (so, for example, I could encourage writers to fill out sections for standardized content, like a guide, rather than free-form compositions) - Overviews and content progress

Nachteile:

Sometimes it could be a bit glitchy. I know they're still working on it and the pros far outweighed the cons, but there were times where I'd click on one spot and start typing and the text would appear somewhere else... also if I'd put custom HTML into the HTML side (e.g. a class), it wouldn't save it.

Bob
Presidnet in USA
Finanzdienstleistungen, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Don't use if you're actually the owner of your business

1,0 vor 5 Jahren

Kommentare: I see no reason from a business owners perspective why this product exists. Regular old Word does the trick for content editing.

Vorteile:

nothing. It potentially makes our web developers job easier as they can upload to site faster but if you actually want to be involved in the content going into your site stay away.

Nachteile:

no ability to track changes and manage multiple parties editing the content with the ability to see who wrote what.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Internet, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

GatherContent smoothed the content management process

4,0 vor 6 Jahren

Kommentare: Improve our content management process and communication flow for content

Vorteile:

Before GatherContent, I managed content with Word, Excel or Google Docs. For years, I have prepared template for my customers and we were doing back and forth until a final version. Every time, no matter how much work I have put in my files, it was a total nightmare from the beginning to the end, because projects evolved, content changed, there's alway many person involved and different approval levels. I have been looking to improve the process and I was so glad to finally find a tool dedicated to this need. Gather Content allow to create templates, assign responsibilities, set due dates, manage status, track history, comments and more! It's easier for my clients to managed, edited, review and approved their content and for my team to be sure they really got the final version to integrate into website

Nachteile:

Gather Content could sometimes be glitchy and/or slow. I think it's when there's a lot of content in a same page.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Goodbye Microsoft Word, Endless Emails, and Disorganized Content Teams!

5,0 vor 5 Jahren

Kommentare: GatherContent really helps accelerate and organize the content production process. It reduces the time needed to get the job done, and reduces the amount of errors made.

Vorteile:

Finally, something for writers, designers, and developers to track and edit content production. It also helps content migration immensely for large website redesign projects. For someone that is user centered and content first, this tool (and the free training provided) will help make your case clear.

Nachteile:

Sometimes setting up workflow is not always straightforward, but that is more of a learning curve for teams and requires someone with more high-level project insight to create and help update.