Answerbase

Answerbase

von Lumin Creative

Wer verwendet Answerbase?

Die Software bedient Unternehmen jeder Größe und Branche, die eine Online-Community starten möchten. Die Community kann von alten Foren migriert werden oder einen neuen Weg finden, Kunden zu unterstützen und einzubinden.

Was ist Answerbase?

Answerbase ist eine Online-Frage-und-Antwort-Community-Plattform, die das Kundenengagement erhöht, deinen organischen Suchverkehr steigert und sich auf deine Geschäftsziele für Kundenbetreuung und Marketing konzentriert. Nutzer können Fragen stellen und erhalten qualitativ hochwertige Antworten. Sie können hilfreiche Inhalte sowie Artikel durchsuchen und ihren Wunsch nach Informationen über deine Produkte und Dienstleistungen effektiv erfüllen. Jedes System verfügt über nutzerfreundliche Verwaltungs- und Moderationstools, um die Plattform vollständig anzupassen, zu verwalten und zu erweitern.

Answerbase – Details

Lumin Creative

http://www.answerbase.com

Gegründet 2007

Answerbase – Kostenübersicht

Answerbase bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Answerbase ist ab 19,00 $/Monat verfügbar.

Startpreis

19,00 $/Monat

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Training

Live Online

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Answerbase Funktionen

Community Software
Content-Management
Diskussionsforum
Gruppenmanagement
Ideenfindung
Mitgliederverzeichnis
Mitgliedschaft-Management
Moderation
Veranstaltungsmanagement
Website-Management
Kampagnenmanagement
Kategorisierung / Gruppierung
Konversion-Tracking
Marken-Management
Redaktionskalender
SEO-Management
Social-Media-Management
Terminplanung veröffentlichen
Vertriebsmanagement
Veröffentlichungen in mehreren Kanälen
Video-Management
Zielgruppen-Targeting
Anpassbare Vorlagen
Audioinhalte
Bildbearbeiter
Dokument-Indexierung
Elektronische Formulare
SEO-Management
Textbearbeitung
Versionskontrolle
Video-Inhalte
Volltextsuche
Website-Management
Call-Center-Management
E-Mail-Management
Leistungskennzahlen
Live-Chat
Self-Service Portal
Social-Media-Integration
Terminverwaltung
Umfragen & Feedback
Virtueller Assistent
Warnungen / Eskalation
Warteschlangenmanagement
Wissensdatenbank
Workflow-Management
Abwanderungsraten-Management
Analytik
Community-Management
Feedback-Sammlung
Gamification
Inhalt-Syndizierung
Kommunikationsmanagement
Live-Chat
Video-Inhalte
Angebotsmanagement
Bestückung
CRM
Datensicherheit
E-Mail Marketing
Inventarverwaltung
Management mehrerer Geschäfte
Mobiler Zugriff
Multichannel-Marketing
Retourenmanagement
Review Management
SEO-Management
Vorlagen
Content-Management
Diskussionsforum
Entscheidungsbaum
Katalogisierung / Kategorisierung
Kollaboration
Self-Service Portal
Volltextsuche
Wissensbasis-Management

Answerbase – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 11 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,7/5
Benutzerfreundlichkeit
4,9/5
Kundenservice
4,9/5
Funktionen
4,7/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,8/5
Joseph C.
Online Community and Education Strategist
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 19.10.2017

"Amazing product, strong feature set, great support, affordable"

Kommentare: Solves major needs in an efficient and cost effective manner.

Vorteile: I have recommended Answerbase to a few clients based on the integration and customization options that are native to Answerbase. The product is easy to use and learn and does not require significant technical ability to integrate with existing assets. The support is top notch and goes out of its way to make sure customers are happy. I rarely do product reviews but Answerbase is an amazing solution for any knowledge base application.

Nachteile: There are a few customization options that would be nice, but Answerbase allows access to an advanced API allowing for limitless customization.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 19.10.2017
Christiaan P.
Executive Director
Sport, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 23.11.2019

"Awesome customer service! Thank you! "

Kommentare: From the first demo to the implementation of our instance, the AnswerBase team were super helpful and responsive. Whilst we tested most of the features during our evaluation phase, we did miss a couple of feature details and found that certain functionality wasn't working in line with our expectations. To our delight, the team responded with fix options which were tested and implemented, providing us with an even better solution than expected for our members. AND, they delivered it early! It is so refreshing to work with customer-focused professionals who really understand the importance of under-promising and over-delivering! Great working with the AnswerBase team and I would certainly recommend this platform.

Vorteile: 1. Easy and quick to implement and integrate with our existing platforms. The API and Zapier integrations were perfect for us.
2. Users were able to get up and going on the system with little to no training, from a front end and back end perspective.
3. Value for money. This is a product that competes with the biggest and best of them, yet a very competitive price point.

Nachteile: 1. Admin User Interface is a little dated. However, I understand a new UI is being developed in line with how most platfroms are evolving.
2. Consistency across the content types. Again, one of these issues for us was addressed in a very quick time frame and a fully working implementation of a feature was added.
3. More a nice to have, but having an onboarding checklist to get the platform up and running would be helpful.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 23.11.2019
Nicolas B.
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    Nicht bewertet
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    Nicht bewertet
  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: GetApp
  • Bewertet am 18.7.2016

"Very good Support and easy to use"

Kommentare: We are a small company that offer a range of technical products (software and hardware) in the smart home/IoT business. We implemented a Q&A board since we felt this would be the best way to create high quality content for our community. After looking around we felt that Answerbase offered the best value for money and so far this has proven to be the case. Due to a good API we are able to utilize the platform in our service to improve our customer support. We are happy the solution

Vorteile: - Transparent pricing models
- Outstanding customer support
- Meeting customer needs
- Platform up and running in less than a day
- Good API that allows integration in other apps
- High quality software (very few minor bugs in the system)

Nachteile: I really do not have a lot to complain about.
- The platform is still growing and some (in my opinion) core features are still in the pipeline (July 2016) but, and I must say this, the team is doing a very good job to prioritize features based on the customer needs

Antwort des Softwareanbieters

von Lumin Creative an 19.7.2016

Hi Nic,

Thanks for the review! We are always prioritizing the functionality our customers want to see in the platform, and I'm excited to fill you in on new features soon!

Regards,

Answerbase Team

  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: GetApp
  • Bewertet am 18.7.2016
Verifizierter Rezensent
President
Telekommunikation, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 16.8.2018

"Excellent Support "

Kommentare: Q&A on our website with search traffic dedicated to us. - Had a great experience with their customer service when we noticed some issues related to the Google SSL penalty. They were helpful at finding options that worked well with our budget.

Vorteile: We looked at a few options- this one was robust and fairly priced for Q&A add-ons. Also gave us the ability to white-label it.

Nachteile: Can be complicated setup initially- but once set up- runs like a charm.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 16.8.2018
Michelle N.
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    Nicht bewertet
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    Nicht bewertet
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    Nicht bewertet
  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: GetApp
  • Bewertet am 18.8.2011

"Full featured Q&A community tool "

Kommentare: I would venture to say that many businesses would benefit from having a Q&A community on Answerbase.com. This type of solution works especially well for products and services where customers may need extra help in terms of using the product and understanding the scope. For some services, may it be health-related, real estate, business oriented, technology, law – anything where there are rules and laws that can be confusing — this type of community can very much help answer basic questions. From a marketing POV – a Q&A community can provide a masterful way to stay in touch with customers as well as evangelize people as experts for your product or service. Finally, Answerbase.com does a nice job of allowing you to have another outlet for optimizing your site as more people come to your website for advice and answers.

Nachteile: Very new on the market

Antwort des Softwareanbieters

von Lumin Creative an 20.6.2016

Thanks for the review Michelle!

When companies decide to make their Answerbase site public it can certainly have a customer support and marketing crossover. Customer support will save time and resources, and marketing will enough a customer facing platform that is optimized for search.

  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: GetApp
  • Bewertet am 18.8.2011