Homebase

Homebase

von Homebase

Wer nutzt diese Software?

Für Cafés, Schnellrestaurants, Full-Service-Restaurants, Einzelhändler und jedes andere Geschäft mit Angestellten auf Stundenbasis.

Durchschnittliche Bewertung

290 Bewertungen
  • Gesamt 4.6/5
  • Benutzerfreundlichkeit 4.6/5
  • Kundenservice 4.6/5
  • Funktionen 4.5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis 4.6/5

Produktinformationen

  • Startpreis 0,01 $/Monat
  • Kostenlose Version Ja
  • Gratis Testen Ja
  • Einsatz Cloud, SaaS, Web
    Mobile - iOS Native
    Mobile - Android Native
  • Training Persönlich
    Live Online
    Webinare
    Dokumentation
  • Kundenbetreuung 24/7 (Live Vertreter)
    Support während der Geschäftszeiten
    Online

Angaben zum Hersteller

  • Homebase
  • https://joinhomebase.com/
  • Gegründet 2014

Über Homebase

Homebase macht die Arbeit auf Stundenbasis für das gesamte Team einfacher. Mit kostenlosen Online-Tools und mobilen Apps für Manager und Mitarbeiter beseitigt Homebase den Papierkram und die Probleme bei Terminplanung, Gehaltsabrechnung, Einstellung und Teamkommunikation. Spare jede Woche mehr als 4 Stunden, indem du joinhomebase.com besuchst. Wird von über 100.000 Unternehmen aller Größen in den USA verwendet.

Homebase Funktionen

  • Beurteilungen
  • Einstellungen (Personalbeschaffung)
  • Hintergrund-Screening
  • Kandidatenverfolgung
  • Lebenslauf-Analyse
  • Lebenslauf-Suche
  • Personalbeschaffungs-Agenturen
  • Self-Service Portal
  • Stellenanzeige veröffentlichen
  • Vorstellungsgespräche planen
  • Workflow-Management
  • internes Personalwesen
  • Automatisierte Terminplanung
  • Berichterstattung / Analyse
  • Lohn- und Gehaltslisten-Management
  • Mobiler Zugriff
  • Online Stempeluhr
  • Ressourcenmanagement
  • Schichttausch
  • Terminplanverteilung
  • Textnachrichtenversand
  • Arbeitsplatz-Nachverfolgung
  • Berichterstattung / Analyse
  • Biometrische Erkennung
  • Krankheitsausfall-Nachverfolgung
  • Lohn- und Gehaltslisten-Management
  • Mitarbeiter-Standortverfolgung
  • Mobiler Zugriff
  • Online-Stechkarte
  • Stechkarte
  • Textnachrichtenversand
  • Timesheet Management
  • Urlaubsverwaltung
  • Aktivitäten/News Feed
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Audio Calls
  • Aufgabenmanagement
  • Diskussions-Threads
  • Echtzeit-Chat
  • Filesharing
  • Integration von Dritten
  • Mobiler Zugriff
  • Suche
  • Umfragen & Feedback
  • Videokonferenzen
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Abrechnungsfähige & Nicht-abrechnungsfähige Stunden
  • Automatische Zeiterfassung
  • Mehrere Abrechnungstarife
  • Mitarbeiter-Datenbank
  • Mobile Zeiterfassung
  • Offline-Zeiterfassung
  • Timesheet Management
  • Urlaubsverwaltung
  • Überstunden-Berechnung

Die hilfreichsten Reviews für Homebase

Great system for employee time tracking.

Bewertet am 3.1.2019
Kevin T.
Recruiter
Internet, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Great experience! US-based representative whom were very kind, understanding and WILLING AND READY to resolve any and all issues when I needed to call to resolve the only issue I’ve ever had.

Vorteile: Homebase is extremely easy to set up employee time clock which happens to be free if your business has a single location and with a single location you may set it up for unlimited employees. For a small business owner where every dollar and cent matters, it’s a no brainer. A business owner may assign or allow the employee to set up their clock in and out code. Also, it may be set to take a photo of the employee during the clock in and out sessions to help or eliminate other employees from clocking in and out for them. Homebase offers an iPad, iPhone and an android app. You may also use your device's browser. We downloaded the app, installed it on an iPad for our employees to clock in and out on. The administrator has 100% access via web browser login. There’s also a feature which allows employees to clock in and out in the field which would geo-tag the location of the clocking activities.

Nachteile: Not a lot a negative things to say. This software is best if you have multiple employees who may have a staggered schedule. Example: an employee opens, then you have a mid day shift, then a closer. You also have many employees that may be out in the field. geo-tag is not the best choice for a single entrepreneur who’s trying to track their time, set up easier ways to do so.

HomeBase Scheduling is the Bomb

Bewertet am 30.9.2019
Kathy G.
Manager
Einzelhandel, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Scheduling is always a pain to make sure shifts are adequately covered. HomeBase make this headache so much simpler to handle.

Vorteile: Ease if use, adaptability, manager notification, team communication, documentation of absence, mobile access, etc. are all so easy to use and makes life easier for scheduling coverage for shifts.

Nachteile: Some reporting features are hard to understand how to run them. Also for additional features, it requires upgrading to more expensive subscriptions.

Just okay

Bewertet am 6.12.2019
Timothy A.
Owner
Druck, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Kostenlose Testversion
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
3/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
Kundenbetreuung
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Overall the software itself seemed just ok, I couldnt easily find a way to add a specific job without assigning it to an employee. My hope was to have my employees clock in and choose a job, rather than me assigning one ahead of time, so that we could keep track of the number of hours spent on each project and the number of people actually touching a job before completion. From there we would begin to implement costs, etc. We didn't get that far because the annoyingness of being contacted too many ways too many times. Didn't feel worth it.

Vorteile: It was easy and free to sign up and try it which I think it great for a software company to offer so you can try before buy

Nachteile: Once we signed up I received 4 text messages, a voice call and multiple emails from our "new rep" who really wanted to chat about my account. Which if I wanted to chat, I would have called or got on the auto-chat that pops up every time I log-in. It was annoying enough that I closed our account after a few days.

Antwort des Softwareanbieters

von Homebase an 9.12.2019

Thank you for your feedback. It has been shared with our customer support team and sales team.

HomeBase Employee Scheduling

Bewertet am 23.10.2019
David G.
Owner
Einzelhandel, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: We LOVE HomeBase. It helps with scheduling of employees at our different stores with ease, especially working with part-time employees who need to block out their unavailability. Also like the TineOff request capability, so my managers can plan ahead for coverage. Out team members like the communications capability to request shift exchanges as well. Out store managers love the Time-keeping (clockIN and clockOUT) capabilities and late reminders. I like how easy it is to export the employees time-worked to our payroll software.

Vorteile: This is a very simple to use software and it is very easy to train our store managers to use it. It also gives visibility to All team members who is scheduled and for what shift.

Nachteile: It is really the best scheduling software. I do not have anything negative to day about it. The only thing that I wish it has, is the ability to have another layer of management report view that would allow my General manager to see that exclude those reports reserved for me as the owner. Current levels are "owner/general mgr", "store manager" and "user". It would be nice to separate "owner" reports from "general manager" reports.

Good value for high volume independent contractor payrolls, but missing some features

Bewertet am 28.5.2019
Ivy M.
General Manager
Gastgewerbe, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
3/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
3/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Homebase has saved us a lot of time and heartache with scheduling part time seasonal staff. I haven't found a better solution for my business yet that is even in the same ballpark for price.

Vorteile: Homebase has a good timeclock function, and it allows for nice, intuitive departmental divisions that allow multiple managers to schedule and process timesheets independently. It's very affordable for managing teams of hundreds of part-time, casual, seasonal contract employees. Staff seem to be able to navigate the mobile app and shift-claiming process with relative ease.

Nachteile: Because I'm scheduling for an event-based business, I wish I could assign a Customer/Job to a shift and export the data accordingly. This would make my cost allocations easier for accounting purposes. I don't think there's a way for my team to see the breakdown of their tips and wages from the app, so I get alot of questions about that breakdown.

Lies weitere Bewertungen