Was ist GoProof?

GoProof bringt die gesamte kreative Medienkollaboration an einem zentralen Ort zusammen, sodass Kreativ- und Marketingteams nicht eine Menge verschiedener Systeme verwenden müssen, nur um eine Genehmigung zu erhalten.

Die neuartige Integration in Adobe Creative Cloud ermöglicht es Teams, Proofs zu senden und Kommentare, Bearbeitungen und Datei-Uploads aus ihrer Adobe-App heraus zu erhalten sowie PDFs, JPGs und mehr zu senden.

Erstaunliche Kollaborationstools inspirieren zu beeindruckenden kreativen Bild- und Videoarbeiten, die einfach in einem nutzerfreundlichen Proof-Dashboard verwaltet werden können.

Wer verwendet GoProof?

Kreativ- und Marketingteams beliebiger Größe, die digitale und Printmedieninhalte prüfen, entweder intern oder als Agentur mit Kunden. Große Produktivitätsvorteile für Teams, die Adobe Creative Cloud verwenden.

GoProof – Details

Oppolis Software

2003 gegründet

GoProof – Details

Oppolis Software

2003 gegründet

GoProof – Videos und Bilder

Videos zu GoProof
GoProof Software - 1 - Vorschau
GoProof Software - 2 - Vorschau
GoProof Software - 3 - Vorschau
GoProof Software - 4 - Vorschau
GoProof Software - 5 - Vorschau

Kosten ähnlicher Produkte wie GoProof vergleichen

Startpreis

1.500,00 $/Jahr
Nicht verfügbar
10,00 $/Monat
9,80 $/Monat

Kostenlose Version

Kostenlose Version Nein
Kostenlose Version Nein
Kostenlose Version Nein
Kostenlose Version Ja

Gratis Testen

Gratis Testen Ja
Gratis Testen Nein
Gratis Testen Ja
Gratis Testen Ja

GoProof – Bereitstellung und Support

Kundenbetreuung

  • E-Mail/Helpdesk
  • FAQ/Forum
  • Wissensdatenbank
  • Telefon-Support
  • Chat

Einsatz

  • Cloud, SaaS, webbasiert
  • Mac (Desktop)
  • Windows (Desktop)
  • Windows (On-Premise)
  • Android (mobil)
  • iPhone (mobil)
  • iPad (mobil)

Training

  • Persönlich
  • Live Online
  • Webinare
  • Dokumentation
  • Videos

Funktionen von GoProof

  • @mentions
  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Aufgaben-Fortschrittsverfolgung
  • Aufgabenliste
  • Aufgabenmanagement
  • Aufgabenmanagement
  • Aufgabenplanung
  • Aufgabenplanung
  • Bearbeiten in Echtzeit
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bildschirm teilen
  • Brainstorming
  • Chat / Messaging
  • Content-Management
  • Datei-Verwaltung
  • Dateitransfer
  • Diskussionen / Foren
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenspeicher
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail-Management
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Einmalige Anmeldung
  • Etikettierung
  • Filesharing
  • Fortschrittsverfolgung
  • Kalenderverwaltung
  • Kommentare / Notizen
  • Kommunikationsmanagement
  • Kontaktmanagement
  • Kundenspezifisches Branding
  • Live-Chat
  • Mobiler Zugriff
  • Priorisierung
  • Prognosen
  • Projektmanagement
  • Projektplanung
  • SSL-Sicherheit
  • Sichere Datenspeicherung
  • Statusverfolgung
  • Versionskontrolle
  • Videokonferenzen
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Workflow-Management
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen

Siehe die vollständige Collaboration Tools Liste

  • @mentions
  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Anmerkungen
  • Anpassbare Felder
  • Audit Trail
  • Aufgabenliste
  • Aufgabenmanagement
  • Aufgabenplanung
  • Aufgabenplanung
  • Berichterstattung und Statistik
  • Datei-Verwaltung
  • Daten-Import / -Export
  • Direkter Vergleich
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenprüfung
  • Dokumentenspeicher
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Einmalige Anmeldung
  • Erinnerungen
  • Etikettierung
  • Filesharing
  • For Creative Agencies
  • Fortschrittsverfolgung
  • Fälligkeits-Tracking
  • Gantt-/Zeitstrahlansicht
  • Kalenderverwaltung
  • Kommentare / Notizen
  • Kontrolle des Genehmigungsprozesses
  • Kundenspezifisches Branding
  • Markup-Tools
  • Mehrere Projekte
  • Projekt-Nachverfolgung
  • Projekt-Workflow
  • Projektplanung
  • Projektzeiterfassung
  • Rollen-basierte Genehmigung
  • Statusverfolgung
  • Suchen / filtern
  • Termin-Fristenmanagement
  • Unternehmen/Geschäft
  • Versionskontrolle
  • Vorlagen-Management
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Workflow-Management
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen

Siehe die vollständige Online-Proofing-Tools Liste

Alternativen für GoProof

Mehr Alternativen zu GoProof

Erfahrungen mit GoProof

Alle 54 Nutzerbewertungen lesen

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,3
Benutzerfreundlichkeit
3,9
Kundenservice
4,4
Funktionen
3,9
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,2

Nutzerbewertungen nach Bewertung

5
19
4
31
3
4

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Christina R.
Christina R.
Owner / Designer in Kanada
Grafikdesign, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Great Proofing System on User End - still some simplifying required on client end

5 vor 2 Jahren

Kommentare: I love it! It has helped me streamline my graphics proofing process. I no-longer have to take my file into another file to create a low-res, watermarked PDF. I just click the client's name, and submit the artwork to their email - all from withing CC.

Vorteile:

As a Designer, I love this product. It works as a plug-in to the Creative Suite - so when I'm finish a design or edit, I can easily send the project to the client... and when it's been reviewed, I can see their requested markups.

Nachteile:

The only think I don't like (right now 'cause I know you will improve it further) is the fact that customers have difficulty understanding what is happening, and so I have to instead email them screen captures of the artwork for review instead. My customers tend to be people who know their craft inside out, but don't know the digital design world. It becomes overwhelming for them. I get emails from a few asking why they have to sign up, etc. Please find a way to make the end-user experience even more streamlined so its a simple as them looking right at the file from the link and no other confusing messaging.

Antwort von Oppolis Software

vor 2 Jahren

Thanks Christina for the amazing feedback! The good news is there are ways to simplify the collaborator experience, such as allowing them to see work and sign it off directly from the notification email. We'd love to show you!

Sarah D.
Creative Director, Publishing in USA
Essen & Trinken, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Right out of Creative Cloud and into reviewers hands

5 vor 2 Jahren

Kommentare: The ease of use for everyone who touches GoProof is a huge benefit. Also, we're making fewer errors, if there's a comment, it's easy for us to see what's been addressed and what has not.

Vorteile:

I love that our creators can push their work directly from the Creative Cloud software to their reviewers and access their proofs in the software, no need to toggle to a different program to read the needed changes. Our reviewers love the easy commenting tools and that they can review projects where ever they are.

Nachteile:

For big files, publishing the proof can lag. Sometimes, my users wonder if it stalled, but if they're patient, it always goes through.

Antwort von Oppolis Software

vor 2 Jahren

Thanks Sarah, we're glad you like it! And we're working hard every day to make it even better!

Andrew N.
Senior Graphic Designer in USA
Einzelhandel, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Web Platform Ok, App Needs Work

3 vor 2 Jahren

Kommentare: We operate 30+ retail locations in four states with each store having a separate manager that we rely on to review our weekly, bi-weekly and monthly print advertisements. GoProof provides us an easy-to-use, central platform that allows us to efficiently communicate, collaborate and share creative that would otherwise have to be distributed via email.

Vorteile:

The tool helps to keep our proofs organized by client and/or project type and it is very easy to use.

Nachteile:

One gripe we get all the time is that the app doesn't refresh when a revised proof is uploaded. This could be user error and/or just part of our situation, as many of our project stakeholders are working away from the office and w/out a wifi connection. I also wish there was a check box of some sort next to each comment so edits can be marked completed once they've been made. As of right now, it seems the only way to ensure something has been done is to leave a comment.

Antwort von Oppolis Software

vor 2 Jahren

Thanks for the review and feedback Andrew! The great news is you can check off edits as you do them. Here's how you do it https://www.goproof.net/adobe-creative-cloud-designers-can-mark-requested-changes-as-done-or-not-done-and-give-reasons-why/

Laura B.
Design Coordinator in Kanada
Immobilien, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

GoProof Review

4 vor 2 Jahren

Kommentare: I really do enjoy using GoProof and it has made our proofing and editing experience with our clients much more efficient then emailing back and fourth.

Vorteile:

I really love that it works right in our Indesign, other competitors we have looked at make you upload your proofs to an online platform every time. I also like that you can send reminders, and it's super helpful that Clients are able to attach documents, photos, etc. to their edits.

Nachteile:

The app doesn't always show the Client the most up to date version of the proof. We aren't always made aware if there is a glitch in the program and the proof doesn't get sent through. There is no way for us to edit a Clients email address, the resolution we found for this is to edit the client and re-add them, this isn't the easiest resolution.

Antwort von Oppolis Software

vor 2 Jahren

Thanks for the awesome feedback Laura. Feel free contact our Customer Success Team to discuss versioning and we'll dive in!

Candie C.
Graphic Designer in USA
Immobilien, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Great Product

4 vor 2 Jahren

Kommentare: Overall very pleased with the product. Wish it had more customizations but I understand this is still a small company and hopefully those will happen later.

Vorteile:

How easy it is to send clients design proofs without the extra emails in between. All comments and revisions are handled directly in InDesign.

Nachteile:

It loads slowly - and sometimes you have to restart the Extension within your programs.

Antwort von Oppolis Software

vor 2 Jahren

Thanks for the great review Candie! We're working hard to keep improving speed and stability. Please contact our Customer Success Team if you have specific cases.