Wir helfen Unternehmen in Deutschland
seit 15 Jahren bei der Softwareauswahl

Was ist Budgyt?

Erschwingliche Budgetierungs- und Finanzberichterstattungslösung für kleine bis mittlere Unternehmen und gemeinnützige Organisationen. Ab 99 $ pro Monat.

Spare laut Hersteller 80 % der Zeit und Ausgaben für das Erstellen und Verwalten mehrerer Abteilungen oder Projektbudgets im Vergleich zu Tabellenkalkulationen. Budgyt ist eine äußerst anpassungsfähige cloudbasierte Budgetierungs- und Berichterstattungslösung, die sowohl für Finanz- als auch für Nicht-Finanzmitglieder deines Teams äußerst nutzerfreundlich ist.

Wer verwendet Budgyt?

Kleine bis mittlere Unternehmen und gemeinnützige Organisationen, die nach einer erschwinglichen und nutzerfreundlichen Budgetierungssoftware suchen, die das Risiko und die Schwierigkeit der Verwendung von herkömmlichen Tabellenkalkulationen eliminiert.

Wo kann Budgyt bereitgestellt werden?

Cloudbasiert
On-Premise (vor Ort)

Über den Anbieter

  • Budgyt
  • Ansässig in New York, USA
  • 2012 gegründet

Support für Budgyt

  • Telefon-Support
  • 24/7 Live-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Afghanistan, Amerikanische Jungferninseln, Anguilla, Antigua und Barbuda, Aruba und 49 weitere

Sprachen

Englisch

Budgyt Kosten

Startpreis:

Nicht vom Anbieter bereitgestellt
  • Ja, kostenloser Test verfügbar
  • Keine Gratisversion

Budgyt bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion.

Kostenlose Testversion

Über den Anbieter

  • Budgyt
  • Ansässig in New York, USA
  • 2012 gegründet

Support für Budgyt

  • Telefon-Support
  • 24/7 Live-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Afghanistan, Amerikanische Jungferninseln, Anguilla, Antigua und Barbuda, Aruba und 49 weitere

Sprachen

Englisch

Budgyt – Videos und Bilder

Budgyt Software - 1
Budgyt Software - 2
Budgyt Software - 3
Budgyt Software - 4
Budgyt Software - 5
6 weitere anzeigen
Videos zu Budgyt
Budgyt Software - 1
Budgyt Software - 2
Budgyt Software - 3
Budgyt Software - 4
Budgyt Software - 5

Budgyt Funktionen

  • Anpassbare Berichte
  • Asset Lifecycle Management
  • Audit Trail
  • Berichterstattung / Analyse
  • Budgetierung/Prognosen
  • Cash Management
  • Daten-Import / -Export
  • Einkommen & Bilanz
  • Finanzanalyse
  • Finanzberichterstattung
  • Finanzmanagement
  • Gewinn-und Verlustrechnung
  • Hauptbuch
  • Konsolidierung / Roll-Up (Reporting)
  • Kostenverfolgung
  • Lohn- und Gehaltslisten-Management
  • Mehrere Abteilungen / Projekte
  • Mehrere Währungen
  • Projektbuchhaltung
  • Spesenmanagement
  • Strategische Planung
  • Versionskontrolle
  • „Was wäre wenn“-Szenarien

Alternativen für Budgyt

Cashflow-Prognosesystem mit Planungs- und Berichterstattungs-Tools.
Centage Planning Maestro ist eine Budgetierungs- und Planungsplattform, die die Art und Weise verändert, wie KMUs das Budget planen sowie Prognosen und Berichte erstellen.
Einfach bereitstellbare webbasierte Lösung, die deine vorhandenen Excel-Tabellen zwecks schnellerer Implementierung und höherer Nutzerakzeptanz nutzt.
Als vertrauenswürdiger Marktführer in Analysen hilft Tableau Menschen und Organisationen dabei, sich mehr auf Daten zu verlassen.
DataRails ist eine Lösung zur Verwaltung von Tabellenkalkulationen für Finanzorganisationen. Sie ermöglicht FP&A-Profis ein ganz neues Arbeiten.
Cloudbasierte Lösung für einen kostengünstigen, schnellen und zuverlässigen Zugriff auf die Finanzdaten deines Unternehmens zu jeder Zeit und von überall aus.
Führende Buchhaltungssoftware und Finanzmanagementlösung. Von Finanzexperten*innen für Finanzexperten*innen entwickelt
Nutzerfreundliches System für mittelständische Unternehmen, welche die Rechenschaftspflicht mit mehreren Budgetmanagementfachleuten ohne finanziellem Hintergrund verbessern und erhöhen möchten.
Kostengünstige, flexible und skalierbare Budget- und Prognosesoftware. Mit QuickBooks, Xero und Excel kompatibel. 30 Tage kostenlos testen.

Bewertungen über Budgyt

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,8
Benutzerfreundlichkeit
4,6
Kundenservice
4,8
Funktionen
4,7
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,9

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
82%
4
16%
3
2%
Tom
Tom
Controller in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Non-Profit-Organisation Management, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Elegant, User-friendly Budgeting & Reporting Tool that I would highly recommend

5,0 vor 11 Monaten

Kommentare: We adopted Budgyt first and foremost as a new budgeting solution to replace manual, Excel-based process. It quickly became obvious that Budgyt delivers much more, and has become our tool of choice for financial reporting, forecasting, and analysis. Our experience has been overwhelmingly positive. It is the only finance tool that our non-finance users regularly come to me with compliments and positive feedback about.

Vorteile:

Love the Budgyt platform! Very intuitive and easy to use, with capabilities that allow users to get more detailed and complicated as needed. Allows us to enter data in detail (or summary) in a way that makes it incredibly accessible and easy to read for non-finance users, which is ultimately a huge time saver for our finance team. Everyone on the Budgyt team that I have spoken to or worked with from sales to support (including the [sensitive content hidden] who took one of my training/implementation calls) has been awesome. The training was great (the video academy might be my single favorite & most-used/recommended training feature in any program ever), onboarding and implementation were made super easy (as far as those things go), and ongoing support (on the rare occasions it's been needed; it's been mostly out-of-the-box questions/ideas that I've brought up post-go-live) is excellent & very personable - huge shout-out to "budgyt guru" Aileen who has been immensely helpful from day 0 to the present, anticipating our needs at times before we even did.

Nachteile:

My only 'complaint' is that of several additional features that have been implemented since we began using Budgyt (dashboards, cash flow, balance sheet) I am anxiously-awaiting the #1 item on my wishlist - live integration with Sage Intacct API to eliminate manual import of actual data. But I'm confident that when it arrives it will work correctly.

In Betracht gezogene Alternativen: Datarails und Sage Intacct

Gründe für den Wechsel zu Budgyt: We moved to Sage Intacct (from Microsoft Dynamics GP) at the same time, and strongly considered their Planning solution. We also began considering other comparable products, but once we saw the capability and ease of use in action, at Budgyt's price point it became a no-brainer.

Jason
Senior Director, Finance & Accounting in Kanada
Non-Profit-Organisation Management, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Cloud budget consolidation

5,0 vor 4 Jahren

Kommentare: We have made it easier for budget holders to submit their budgets using this tool. They find it enjoyable to use (and we’re talking budgets here). Budget holders can access the tool anywhere they have internet. The instant scenario consolidation dramatically improved the quality of budget discussions, leading to better business decisions. Using this tool helped make out finance team more efficient, by reducing effort to consolidate.

Vorteile:

This product automatically consolidates budget holders’ submissions, replacing error prone, labour intensive spreadsheet work. Budget managers find it easy to use, and they focus on business decisions, not managing complex spreadsheets. Consolidation is instant, dramatically more efficient for the finance team. Because results are instant, decision makers can see the impact of various scenarios instantly, facilitating impactful discussion on the future of the business and better decisions. Set up is easy thanks to excellent customer support. We import and export data to and from Microsoft GP, and use the budgyt.com tool for budget variance reporting. Budget managers can access information anywhere they have internet.

Nachteile:

The nature of budgeting tools is that the data is displayed in tabular fashion. Although the site renders on mobile devices, it can be hard to read on smaller phones.

In Betracht gezogene Alternativen: Prophix und PlanGuru

Warum Budgyt gewählt wurde: We needed a tool that was more efficient and less error prone for budget consolidation.

Zuvor genutzte Software: Microsoft Excel

Gründe für den Wechsel zu Budgyt: For the scope & scale we needed the price point was excellent value for money. High quality customer service was evident from the first demo.

Brendan
Brendan
Admin Analyst in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Staatsverwaltung, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung
Quelle: GetApp

Easy to use but a bit cumbersome

3,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Decent product but the customer service relies heavily on online videos and there are some weaknesses in the reporting.

Vorteile:

Easy to build budgets with this software.

Nachteile:

The reporting features are lacking and the import from quickbooks time consuming .

Kathleen
Financial Controller in Kanada
Erholungseinrichtungen & -dienstleistungen, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Budgyt is the BEST!

5,0 vor 3 Monaten

Kommentare: It has been excellent, we are just rolling it out to users and those who have seen it are as excited as I am. A huge improvement

Vorteile:

Love Budgyt’s business model which enabled use to try it out with our data and most of the setup without paying up front. Budgyt is so much better than my bulky multi company, multi department Excel spreadsheet. Great that we can upload detailed actual GL data for users to see. Awesome that we easily see prior year monthly actuals, and budget on the data sheet for a gut check. The formulas and excel linking files work like a charm. Implementation was very smooth and haven't needed to contact customer support yet. You can tell this product was designed by a [sensitive content hidden], and is easy enough to use by a non-financial manager. We just started using it, for monthly re-forecasting and will use for our annual budget. Much easier to get input from department heads. Users range from those only responsible for one expense, to managers responsible for multiple departments. With the GL import feature it allows users to see prior actual data without accessing our accounting program. Allows us to forecast how the year will end up compared to budget. Easily run various reports on the dashboard and print to Excel. Options to add comments on data sheet. Approval process - easy of viewing what needs to be approved.

Nachteile:

Couldn't restrict a users access to Payroll module by department. Can't have approvals feature if using Balance sheet (something we are considering.

In Betracht gezogene Alternativen: Prophix und BudgetPak

Gründe für den Wechsel zu Budgyt: Very well priced with all the features we want, and even more than we expected. Easy to setup and use.

Jennifer
Director of Finance and Administration in USA
Non-Profit-Organisation Management, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Answers to my prayers

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: No doubt one of the best experience with a software and a software vendor I have ever had. They are prompt with responses when I need help and just the perfect example of what a software vendor should be!!

Vorteile:

I spent years doing our budget in Excel and printing out pages and pages for the managers to manually make changes that I then had to go back into Excel and make changes. The most frustrating part of all of this was budgeting payroll and benefits. It took 6-8 weeks to come up with our budget and the payroll side of the budget was never accurate. Budgyt solved all of that!!

Nachteile:

First, the learning curve was really steep, but Budgyt patiently and expertly held my hand through all of it. Additionally, I used Quickbooks Desktop and the import to Budgyt from Quickbooks is kinda rudimentary and there is no option to export the Budgyt budget into Quickbooks. I know that Budgyt is almost finished with a solution to this.