Was ist Budgyt?

Budgyt ist eine teambasierte, nutzerfreundliche Budgetierungssoftware für die meisten Unternehmen oder gemeinnützigen Organisationen, erhältlich ab 199 $ pro Monat (erste 5 Abteilungen). Die Preise basieren ausschließlich auf der Anzahl der Abteilungen (15 $/Monat) mit unbegrenzten Nutzern.

Spare laut Hersteller 80 % der Zeit und Ausgaben für das Erstellen und Verwalten mehrerer Abteilungen oder Projektbudgets im Vergleich zu Tabellenkalkulationen. Budgyt ist eine äußerst anpassungsfähige cloudbasierte Budgetierungs- und Berichterstattungslösung, die sowohl für Finanz- als auch für Nicht-Finanzmitglieder deines Teams äußerst nutzerfreundlich ist.

Wer verwendet Budgyt?

Kleine bis mittlere Unternehmen und gemeinnützige Organisationen, die nach einer erschwinglichen und nutzerfreundlichen Budgetierungssoftware suchen, die das Risiko und die Schwierigkeit der Verwendung von herkömmlichen Tabellenkalkulationen eliminiert.

Budgyt – Details

Budgyt

2012 gegründet

Budgyt Kosten

Startpreis:

399,00 $/Monat
  • Ja, kostenloser Test verfügbar
  • Keine Gratisversion

Budgyt bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Budgyt ist ab 399,00 $/Monat verfügbar.

Preismodelle Kostenlose Testversion

Budgyt – Details

Budgyt

2012 gegründet

Budgyt – Videos und Bilder

Videos zu Budgyt
Budgyt Software - 1 - Vorschau
Budgyt Software - 2 - Vorschau
Budgyt Software - 3 - Vorschau
Budgyt Software - 4 - Vorschau
Budgyt Software - 5 - Vorschau

Budgyt – Bereitstellung und Support

Kundenbetreuung

  • E-Mail/Helpdesk
  • FAQ/Forum
  • Wissensdatenbank
  • Telefon-Support
  • 24/7 Live-Support
  • Chat

Einsatz

  • Cloud, SaaS, webbasiert

Training

  • Persönlich
  • Live Online
  • Webinare
  • Dokumentation
  • Videos

Funktionen von Budgyt

  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Angebote / Schätzungen
  • Anlagegegenstand-Management
  • Audit Trail
  • Auftragsmanagement
  • Automatische Abrechnung
  • Belegmanagement
  • Bestandsverfolgung
  • Bestell-Management
  • Buchhaltung
  • Budgetierung/Prognosen
  • CPA-Firmen
  • Compliance Management
  • Dokumentenspeicher
  • Drittanbieter-Integration
  • Einkauf & Empfang
  • Einkommen & Bilanz
  • Erinnerungen
  • Finanzberichterstattung
  • Finanzmanagement
  • Fondsrechnung
  • Forderungen
  • Gemeinnützige Organisationen
  • Hauptbuch
  • Inventarverwaltung
  • Kontenabgleich
  • Kontrolle des Genehmigungsprozesses
  • Kostenverfolgung
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Lohn- und Gehaltslisten-Management
  • Mehrere Standorte
  • Mehrere Währungen
  • Mobiler Zugriff
  • Prognosen
  • Projektbuchhaltung
  • Projektmanagement
  • Rechnungsmanagement
  • Spesenabrechnungen
  • Statusverfolgung
  • Steuermanagement
  • Umsatzsteuer-Management
  • Verbindlichkeiten
  • Wiederkehrende- / Abonnement-Abrechnung
  • Wirtschaftsprüfung-Management
  • Workflow-Management
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen
  • für Regierung

Siehe die vollständige Buchführungsprogramme Liste

  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Ad-hoc-Berichterstattung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Anpassbare Berichte
  • Asset Lifecycle Management
  • Belegmanagement
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestell-Management
  • Buchhaltung
  • Budgetierung/Prognosen
  • Budgetkontrolle
  • Cash Management
  • Cash-Flow-Management
  • Dashboard-Erstellung
  • Daten-Import / -Export
  • Datenvisualisierung
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Echtzeit-Analytik
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Einkommen & Bilanz
  • Finanzanalyse
  • Finanzmanagement
  • Gewinn-und Verlustrechnung
  • Hauptbuch
  • Integration in die Buchhaltung
  • Konsolidierung / Roll-Up (Reporting)
  • Kontenplan
  • Mehrere Abteilungen / Projekte
  • Mehrere Währungen
  • Mischkonzern
  • Planungs-Tools
  • Prognose
  • Prognosen
  • Rechnungsmanagement
  • Self-Service-Reporting
  • Spesenmanagement
  • Strategische Planung
  • Szenarioplanung
  • Verkaufsprognose
  • Versionskontrolle
  • Visuelle Analytik
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Workflow-Management
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen
  • „Was wäre wenn“-Szenarien

Siehe die vollständige Budgeting Software Liste

  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Vorlagen
  • Audit Trail
  • Belegmanagement
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestell-Management
  • Buchhaltung
  • Budgetierung/Prognosen
  • Cash Management
  • Cash-Flow-Management
  • Compliance Management
  • Dashboard-Erstellung
  • Daten-Import / -Export
  • Datenvisualisierung
  • Drittanbieter-Integration
  • ERP
  • Echtzeit-Analytik
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Einkommen & Bilanz
  • Elektronische Zahlungen
  • Finanzanalyse
  • Finanzmanagement
  • Gewinn-und Verlustrechnung
  • Hauptbuch
  • Integration in die Buchhaltung
  • Konsolidierung / Roll-Up (Reporting)
  • Kontenabgleich
  • Kontenabstimmung
  • Kontrolle des Genehmigungsprozesses
  • Kostenverfolgung
  • Mehrere Währungen
  • Mischkonzern
  • Planungs-Tools
  • Prognose
  • Prognosen
  • Rechnungsmanagement
  • Rechnungsverarbeitung
  • Szenarioplanung
  • Visuelle Analytik
  • Wirtschaftsprüfung-Management
  • Workflow-Management
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen
  • Überwachung
  • „Was wäre wenn“-Szenarien

Siehe die vollständige Financial Reporting Software Liste

Alternativen für Budgyt

Mehr Alternativen zu Budgyt

Erfahrungen mit Budgyt

Alle 21 Nutzerbewertungen lesen

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,9
Benutzerfreundlichkeit
4,5
Kundenservice
4,8
Funktionen
4,9
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,8

Nutzerbewertungen nach Bewertung

5
18
4
3

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Aileen Z.
Aileen Z.
Consultant in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

So easy to learn! It's like the crystal ball for budgeting!

5 vor 4 Jahren

Vorteile:

In the past I juggled several spreadsheets for budgeting, each with different formulas and variables to manage each line item by location. With Budgyt, I can type the formulas directly into the software and everything carries over with the appropriate detail and notes! If I insist on having a spreadsheet to share with the team, I can simply store spreadsheet in the software and tell it which line to read. It not only saved me from a multitude of excel tabs but also gave me the ability to budget and forecast in a fraction of the time and energy! I started using this when our business was just an idea and now we have 4 open retail stores for Everafter and 1 + 2 upcoming for The Westside. Budgeting between the brands under the parent company has been surprisingly simple with Budgyt's ability to customize and target formulas and inputs to certain groups.

Jason K.
Senior Director, Finance & Accounting in Kanada
Non-Profit-Organisation Management, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Cloud budget consolidation

5 letztes Jahr

Kommentare: We have made it easier for budget holders to submit their budgets using this tool. They find it enjoyable to use (and we’re talking budgets here). Budget holders can access the tool anywhere they have internet. The instant scenario consolidation dramatically improved the quality of budget discussions, leading to better business decisions. Using this tool helped make out finance team more efficient, by reducing effort to consolidate.

Vorteile:

This product automatically consolidates budget holders’ submissions, replacing error prone, labour intensive spreadsheet work. Budget managers find it easy to use, and they focus on business decisions, not managing complex spreadsheets. Consolidation is instant, dramatically more efficient for the finance team. Because results are instant, decision makers can see the impact of various scenarios instantly, facilitating impactful discussion on the future of the business and better decisions. Set up is easy thanks to excellent customer support. We import and export data to and from Microsoft GP, and use the budgyt.com tool for budget variance reporting. Budget managers can access information anywhere they have internet.

Nachteile:

The nature of budgeting tools is that the data is displayed in tabular fashion. Although the site renders on mobile devices, it can be hard to read on smaller phones.

In Betracht gezogene Alternativen: Prophix und PlanGuru

Warum Budgyt gewählt wurde: We needed a tool that was more efficient and less error prone for budget consolidation.

Zuvor genutzte Software: Microsoft Excel

Gründe für den Wechsel zu Budgyt: For the scope & scale we needed the price point was excellent value for money. High quality customer service was evident from the first demo.

Mark D.
Business Manager in USA
Religiöse Einrichtungen, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

We got the functionality we needed at a reasonable cost.

4 letztes Jahr

Kommentare: It's been a big step forward that has solved a number of pain points. We've solved the problem of finding a robust but affordable solution that works with QuickBooks. We've eliminated the distribution of monthly reports and budget information by e-mail or spreadsheet and simply have our recipients login to Budgyt. We've overcome the limitations that QuickBooks Online has with budgeting, which are major. We love that there are no limits on the number of users.

Vorteile:

Even as a small organization, we have many departments and projects, which in our case are QuickBooks Online Classes and Sub-Classes. Budgyt was the only affordable solution we could find that allows us to do financial reporting, budgeting, and forecasting at the Sub-Class level. It's easy and flexible to see and analyze data for classes or groups of classes.

Nachteile:

The newly released version of the API with QuickBooks Online has been problematic. We'd have preferred to wait until it was more thoroughly tested and developed.

Matthew H.
Finance Manager in USA
Non-Profit-Organisation Management, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Great Budget and Forecasting Tool

5 vor 2 Monaten

Kommentare: It has been very positive. They are continually making updates and improvements, and they are always quick to respond to any inquiries I may have. Forecasting and personnel updates are what I primarily use the software for.

Vorteile:

I started utilizing Budgyt in 2019 when I started at my non-profit organization. I was looking for a budget and forecasting software that was user friendly, allowed us to create and update multiple budgets, provided streamlined forecasting, had canned budget and actual reports, and one we could manage our payroll through. My expectations were exceeded with Budgyt. Throughout my time with Budgyt they have continuously made software updates and improvements which benefit the customer. Recommendations I have made have been implemented and really benefited me. There are many useful tutorials and [SENSITIVE CONTENT], and the support team, are always available and quick to respond to inquires. The software now has updates which link directly to QBO and made my job as Finance Manager much easier. I could highly recommend Budgyt.

Nachteile:

In the beginning the personnel portal was missing some dimensions that would have been helpful. I was able to work with [SENSITIVE CONTENT] and Budgyt's support team and they were able to add in the dimensions I needed.

Dale C.
CFO in Kanada
Non-Profit-Organisation Management, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Use Budgyt to Improve Budgeting over Excel Spreadsheets

5 vor 2 Jahren

Kommentare: It used to take about 40 hours to get our annual budget spreadsheets updated for use each year; now it takes less than 5 minutes. We have been using for 2 budget years now, and each year we have added more available features like staffing and benefit costs to save on other excel spreadsheets. It was super easy to prepare 5 year forecasts the Board demanded.

Vorteile:

Quick setup, easily import actual results, forecast multiple years, easily understood by non financial managers, quick and easy changes to revise or copy formulas

Nachteile:

Not a lot of cons, other than it does take a few times copying and preparing a budget to understand that everything, including actual budgets, actual results and forecasts are deemed budgets and need to be attached to each year for comparison if needed. That is where the copy feature comes in real handy.

In Betracht gezogene Alternativen: Prophix und Planning Maestro

Gründe für den Wechsel zu Budgyt: Ease of use and setup and more reasonable pricing for a 5 user $ 20 Million non profit