Wir helfen Unternehmen in Deutschland
seit 15 Jahren bei der Softwareauswahl

Was ist Zoho Writer?

Textverarbeitung der nächsten Generation mit Live-Collaboration und MS-Word-Integration. Schreibe, bewerte und veröffentliche deine Dokumente mithilfe eines einzigen Tools – und dazu noch kostenlos! Ein leistungsstarkes Online-Textverarbeitungsprogramm, mit dem du deine Dokumente von überall und jedem Gerät aus erstellen, bearbeiten, bewerten und veröffentlichen kannst.

Wer verwendet Zoho Writer?

Für Freiberufler, große, mittelständische und kleine Unternehmen

Zoho Writer Software - 1
Zoho Writer Software - 2
Zoho Writer Software - 3
Zoho Writer Software - 4

Du bist nicht sicher, ob Zoho Writer das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

Zoho Writer

Zoho Writer

4,4 (40)
0,01 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
52
26
4,5 (40)
4,6 (40)
4,4 (40)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
159,99 $
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
15
5
4,6 (2.135)
4,4 (2.135)
4,2 (2.135)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu Zoho Writer

Microsoft Word
Am besten bewertete Funktionen
Dokumentenmanagement
Dokumentenspeicher
Offline-Zugriff
Microsoft 365
Am besten bewertete Funktionen
Dokumentenspeicher
E-Mail-Management
Filesharing
Google Docs
Am besten bewertete Funktionen
Dokumentenerstellung
Filesharing
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Legito
Am besten bewertete Funktionen
Elektronische Unterschrift
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Zugriffskontrollen / Berechtigungen
PACTA
Am besten bewertete Funktionen
Digitale Unterschrift
Dokumentenmanagement
Elektronische Unterschrift
OnBase
Am besten bewertete Funktionen
Dokumentenspeicher
Workflow-Konfiguration
Zugriffskontrollen / Berechtigungen
Avokaado
Am besten bewertete Funktionen
Dokumentenspeicher
Für Juristen
Vertragsgestaltung
LogicalDOC
Am besten bewertete Funktionen
Dokumentenspeicher
Filesharing
Zugriffskontrollen / Berechtigungen
Centralpoint
Am besten bewertete Funktionen
Für dieses Produkt wurden noch keine Funktionen durch Nutzer bewertet.

Bewertungen über Zoho Writer

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,4
Benutzerfreundlichkeit
4,5
Kundenservice
4,4
Funktionen
4,4
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
55%
4
35%
3
8%
2
3%
Rick
Rick
Director in Argentinien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Considerably more powerful than Google Docs and just as free

5,0 vor 6 Jahren

Vorteile:

Any frustrated user of Google Docs should run not walk to check out Zoho Writer, a free online collaborative writing tool that equals Docs in every way and surpasses it in many others. Yes, you can collaborate with others on a document, just like Docs, which means you can comment, contribute together, and write together in real time. It's also easier to track and see changes in Zoho Writer than it is in Docs. You can publish to a Wordpress blog. Seriously I would need to write a blog post to over Zoho Writer's features than Docs can't match, but here's a few that I like and use: Templating (any doc you create can become a template for new docs); built-in mail merge; electronic signatures, importing documents from other cloud drives; saving to other cloud drives; per document offline mode; exporting as epub, open document (or Word, of course); a well-designed interface with color icons; personal dictionary; Quick Text (autotype of sorts); built-in thesaurus; endnotes and footnotes; table of contents; extensive formatting and printing tools.... OK, I'll stop. The feature list is extensive. If there's something Zoho Writer lacks, I haven't noticed it yet.

Nachteile:

It runs a little slow on underpowered machines, like the Chromebook I'm writing on now. Also, it wasn't immediately apparent how to turn off seeing and tracking changes.

Tejas
CEO in Singapur
Unterhaltung, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Wonderful Free Product

5,0 vor 5 Monaten

Kommentare: I use it because of its simplicity and the fact that sharing and downloading your document in multiple formats is much easier than with Google Docs or Microsoft Word on Android.

Vorteile:

Zoho writer is an excellent, completely free document editor with an elegant design and awesome export options.

Nachteile:

I have only found three small issues with Zoho writer: 1) Onboarding within the Android app is slow and often crashes the app 2) Copy Paste from other apps is slightly strange and loses all formatting, including paragraph breaks. 3) There is no markdown support

Antwort von Zoho

vor 5 Monaten

Hi Tejas, Thank you for appreciating Zoho Writer. Regarding the onboarding issue you've mentioned we're actively working on resolving them and it should be available soon. Also we would like to let you know that Zoho Writer supports markdown in its web version: https://help.zoho.com/portal/en/kb/writer/user-guide/editing-formatting/working-with-text/articles/working-with-text#Introduction_to_Markdown_in_Zoho_Writer. If you can share any sample text where the formatting is lost after copy paste it will help us drill down the issue. Please contact us at support@zohowriter.com with your suggestions and feedback. Thanks!

Davide
ceo in Italien
Konsumgüter, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Kostenlose Testversion
Herkunft der Bewertung

Nothing new under the sun

3,0 letzten Monat Neu

Vorteile:

The software works well, nothing to say about it, but it have really anything more than google docs?

Nachteile:

it's expensive and do nothing significant more than free alternatives

Rashmi
Rashmi
Social media consultant in Kanada
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Marketing & Werbung, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Completely customisable and easy to use

4,0 vor 2 Jahren

Kommentare: It is completely amazing, I love working on Zoho writer and my whole team can simultaneously have a look at my work and edit it. Also, the tracking feature is great.

Vorteile:

The way we can create our own template for all our future documents and how it is so easy to directly publish WordPress blogs makes it much better when compared to its competitors.

Nachteile:

Well, it's free software with so many features and there is hardly anything I dislike about it. Just that it sometimes gets stuck!

Wulliams
Wulliams
Coordinador de Promoción y Gestión Patrimonial in Venezuela
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

A software for simultaneous modification of documents in the cloud that can be improved

4,0 vor 6 Jahren

Kommentare: Zoho Writer is an acceptable software to work with documents in the cloud. It is important to take advantage of this software how intuitive it can be, it is quite useful to autocomplete certain functions saving time and effort, in addition to its functions with the sources and presentation of the document, which are quite good. I think that this software can be improved in order to consider a more close competition with other softwares with the same characteristics.

Vorteile:

When I did my tests looking for the best editor of text documents in the cloud I got with the company Zoho and its software compendium. Among those was Zoho Writer, which offers you the option to modify documents in the cloud in real time and collaboratively. Zoho Writer has an excellent intuitive platform, which offers autocompletion options and use of fonts according to the aesthetics of the document. Allows you to export documents to other software without losing the format

Nachteile:

In spite of being an acceptable software it has some defects that diminish it in front of the competition: - You can not modify master documents. -You can not organize documents in folders or you can customize them. -It has no spell checker. Although these aspects seem minor, other softwares do, leaving Zoho Writer on a different level