Wir helfen Unternehmen seit 17 Jahren,
bessere Software zu finden

FMIS Fixed Asset Management

FMIS Fixed Asset Management

Was ist FMIS Fixed Asset Management?

Nimm Abschreibungen auf Sachanlagen vor, verfolge und pflege sie in einer einzigen Lösung. Das System ist ideal für mittlere bis große Unternehmen in jeder Branche. FMIS Fixed Assets ist eine leistungsstarke und dennoch einfach zu verwendende Lösung für Sachanlagenbuchhaltung und -verfolgung mit der Flexibilität, komplexe Anforderungen bewältigen zu können. Berechne und prognostiziere Abschreibungen für einzelne oder mehrere Unternehmen auf einfache Weise und verfolge Anlagen von der Akquisition bis zur Entsorgung. Parallel dazu kannst du die Einhaltung der IFRS-, lokalen GAAP- und aller relevanten Buchhaltungsstandards sicherstellen.

Wer verwendet FMIS Fixed Asset Management?

Die Software eignet sich ideal für mittlere bis große Unternehmen in den meisten Branchen, einschließlich Werbung und Einzelhandel, Fertigung, Finanzen, tertiärer Bildung, Ausrüstungsleasing und Gesundheit.

FMIS Fixed Asset Management Software - 1
FMIS Fixed Asset Management Software - 2
FMIS Fixed Asset Management Software - 3
FMIS Fixed Asset Management Software - 4
FMIS Fixed Asset Management Software - 5

Du bist nicht sicher, ob FMIS Fixed Asset Management das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

FMIS Fixed Asset Management

FMIS Fixed Asset Management

4,5 (27)
4.500,00 $
einmalig
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
100
5
4,3 (27)
4,4 (27)
4,6 (27)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
0,00 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
370
14
4,0 (979)
4,1 (979)
3,8 (979)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu FMIS Fixed Asset Management

Odoo
Am besten bewertete Funktionen
Arbeitsauftragserstellung
Kontrolle des Genehmigungsprozesses
Vorlagen
monday.com
Am besten bewertete Funktionen
Auftragsabwicklung
Bestandsverfolgung
Produktkennzeichnung
Asset Panda
Am besten bewertete Funktionen
Inventarverwaltung
Mobiler Zugriff
Verfolgen von Vermögensanlagen
Bloomberg Tax Fixed Assets
Am besten bewertete Funktionen
Abschreibungsmanagement
Anlagenrechnung
Entsorgungswirtschaft
Bulbthings
Am besten bewertete Funktionen
Aktivitäts-Verfolgung
Dokumentenmanagement
Inventarverwaltung
UpKeep
Am besten bewertete Funktionen
Arbeitsauftragsverwaltung
Bestandskontrolle
Kalenderverwaltung
Acumatica Cloud ERP
Am besten bewertete Funktionen
Abrechnung & Rechnungsstellung
Auftragsmanagement
Hauptbuch
NetSuite
Am besten bewertete Funktionen
Aktivitäts-Dashboard
Duplizierte Zahlungswarnung
Gewinn-und Verlustrechnung
Limble CMMS
Am besten bewertete Funktionen
Arbeitsauftragsverwaltung
Vorbeugende Wartung
Wartungsplanung

Bewertungen über FMIS Fixed Asset Management

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,5
Benutzerfreundlichkeit
4,3
Kundenservice
4,6
Funktionen
4,6
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
52%
4
44%
3
4%
James
James
I.T Applications Analyst (MCITP, MCSA) in UK
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Non-Profit-Organisation Management, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Great product, Superb value for money and excellent customer support

5,0 vor 6 Jahren

Vorteile:

So easy to use, a small piece of software the manages depreciation on our assets superbly. Customer support is very good! cant be beaten on value for money.

Nachteile:

A few extra features would help but I believe they are on the roadmap

Antwort von FMIS

vor 6 Jahren

Hi James, Thank you for the great feedback. We are always looking for good ideas to add to the product, so please get in touch with us to let us know what you would like to see.

Adrian
Managing Director in UK
Informationstechnologie & -dienste, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

System has taken our company to the next level

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: To get the system to function how we wanted it to, required a great deal of communication with FMIS, and I'm glad to say that from the very beginning, they were interested, reactive, and innovative, when creating workarounds and improvements to the solution. Nothing was too much trouble.

Vorteile:

I liked that the system could be adapted to our working methods. Most software applications are 'out of the box' solutions, where you need to adapt to it's methods.

Nachteile:

The background admin menu's are a little tricky to use at first but you soon get the hang of it

Antwort von FMIS

vor 2 Jahren

Hi Adrian, thank you so much for sharing your experience here. It has been great working with your team and I am glad we have been able to help.

Trevor
Controller in USA
Öl & Energie, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Review from Total Directional

3,0 vor 2 Jahren

Kommentare: New User. Still learning the product.

Vorteile:

The software allowed us to organize and track our assets with depreciation.

Nachteile:

The software is very picky on how it runs items. If you run depreciation, you must undo this to adjust assets.

Antwort von FMIS

vor 2 Jahren

Hi Trevor, Thanks for taking the time to leave feedback for us. I am sorry that you have not had a great experience with the software. I have spoken with your project team, but I would be keen to understand what we could have done differently.

Elaine
Finance executive in UK
Gastgewerbe, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

We use the FMIS software as integral part of our purchasing and asset management

4,0 vor 6 Jahren

Kommentare: Our invoice processing time has been cut considerably and we now have an asset register that we have confidence in.

Vorteile:

The order processing and goods receipting is easy to use for the non financial staff. The Fixed Asset management system deals with our extensive assets and the support from FMIS when implementing the software, some bespoke was excellent.

Nachteile:

The system does not deal with incorrect stock purchases very well. It is easy for stock buyers to make errors on the purchase orders and goods receipting which if not spotted in time require several steps to correct.

Antwort von FMIS

vor 6 Jahren

Hi Elaine, Thank you for taking the time to review FMIS. I'm glad the software is saving you time on invoices and goods receipt. Correcting stock purchases can be a hassle, but I know the team had a couple of ideas that might help if you would like to call in and have a chat with them. Best Regards, John.

Jessica
Operations Analyst in USA
Lagerung, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Excellent product, incredibly user friendly

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: This has been a tremendous experience from the first interaction. Tons of excellent information shared to determine if the program was right for our company, very responsive service, detailed training.

Vorteile:

The customization available and ease of use. Super user friendly and able to be managed and altered based on your own individual needs.

Nachteile:

Only con would be not being able to quickly see if an asset has an attachment associated to it from the main asset view screen. Not major, but would be nice to see. My representative is sharing that feedback for possible implementation in a future release.

Antwort von FMIS

vor 2 Jahren

Hi Jessica, Thank you for taking the time to leave this great feedback. It really is appreciated, and I will pass it on to the project team.