Scan2x

Scan2x

von Avantech Software

Wer verwendet Scan2x?

Jede Organisation, die eine konsistente Dokumentenerfassung für jedes Mitglied der Organisation benötigt, indem eine Scanlösung im Kiosk-Stil, die einfach und intuitiv zu bedienen ist, angeboten wird.

Was ist Scan2x?

Eine Front-Office-Dokumentenscanner-Lösung für mehrere Nutzer mit Nutzerauthentifizierung, Audit, OCR, OMR, ICR für Datei, Cloud, DMS und mehr. Die ScanStation basiert auf dem Konzept eines Bankkassenautomaten und ermöglicht Nutzern, die keine Kenntnisse über das Scannen von Dokumenten haben, die Papierdokumentation zu einem möglichst frühen Zeitpunkt des Prozesses zu erfassen – auf Knopfdruck. Die Administratorkonfiguration erfordert kein technisches Wissen, wird zentral verwaltet und macht die Dokumentenerfassung zum Kinderspiel.

Scan2x – Details

Avantech Software

http://www.avantechsoftware.com

Gegründet 1988

Scan2x – Preisübersicht

Scan2x ist verfügbar ab 800,00 $/einmalig. Scan2x bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Weitere Preisinformationen für Scan2x findest du unten.

Startpreis

800,00 $/einmalig

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Installiert - Windows

Training

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Online

Scan2x Funktionen

Dokumenten-Management-Systeme
Compliance-Verfolgung
Dateitypumwandlung
Dateiwiederherstellung
Dokument-Indexierung
Dokumentaufbau
Dokumentenarchivierung
Dokumentenaufbewahrung
Elektronische Unterschrift
Offline-Zugriff
Optische Zeichenerkennung (OCR)
Versionskontrolle
Werkzeuge zur Zusammenarbeit

Scan2x – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 5 Nutzerbewertungen

Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
4.8/5
Kundenservice
5/5
Funktionen
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4.7/5
Steve C.
Director
Unternehmensberatung, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 13.6.2016

"Scanning Software that really makes your physical documents work for you!"

Kommentare: Anyone who has worked with digitizing physical documents will tell you that getting consistent quality OCR'd scans can be a challenge.
Add to this the fact that you need it to be fast and simple for all of the end users to use.
And that you want the documents to actually go 'somewhere' after you have scanned them.
And you get the main reasons that I think the ScanStation software is really a must have for anyone who wants to get a good document management solution project off the ground.

Vorteile: Works with any Twain Scanner which connects to Windows and can manage 4 at a time allowing for one station to manage multiple document types at the same time. (Maps and Passports and Contracts)
Customisable ATM style interface. Allowing the user to press a button drop the document and go. Allowing OCR and processing to happen in the background.
Starts workflows automatically depending on choice or document recognition.
Connects to Office365 and Microsoft SharePoint out of the box!
Allows you to teach document recognition for OCR scans - using templates.

Nachteile: For administrators and system integrators their are a lot of features, options and utilities. Can be daunting to set this up at first.
However I have found the support excellent so far and the online help and videos are getting better at covering the more advanced features.

Antwort des Softwareanbieters

von Avantech Software an 14.6.2016

Hi Steve - thanks for your feedback. Nick

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 13.6.2016
Elliot C.
Corporate IT Manager
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    Nicht bewertet
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    Nicht bewertet
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 8.6.2016

"Avantech ScanStation - fool-proofing Document Management System scanning"

Kommentare: Pros:
Easy to use (for the end-users)
Easy to set up job types (for the administrators)
Customisable profiles
In-depth scanning options available
Same ScanStation can be used with a number of different scanners
Regularly updated
Excellent integration with Document Management Systems, e.g. Canon Therefore, Microsoft SharePoint, etc
Cons:
Some simple features missing (e.g. scanning a number of sheets into separate documents), but most of these can be implemented by the developers.
The Avantech ScanStation can be set up as a kiosk-type scanning system which facilitates the scanning of documents into your Document Management System (or folders, emails, etc...). Each user is presented with their own GUI containing different scanning profiles dependant on that user's requirements & permissions. These are set up by an administrator and are quite fool-proof.

Antwort des Softwareanbieters

von Avantech Software an 8.6.2016

Hi Elliot. Many thanks for your positive feedback. We are pleased to advise that ScanStation has multiple options for scanning a number of sheets and splitting them automatically into separate documents, all configurable per job. These can be found under the Document Splitting tab within the Job Configurator. Don't hesitate to get in touch if you need further clarification or assistance. :)

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 8.6.2016
Rebecca F.
Staatsverwaltung, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 13.6.2016

"Exceptional and Easy to Use Product complimented by Sterling Support "

Kommentare: Having integrated this product into our new system changeover, we can easily say that we were very happy with the results and especially with the hands on support when it came to customer care support! Product is extremely user friendly and efficient!

Vorteile: One stop shop system experience, easy to use, user friendly GUI with a fully customisable menu and touchscreen. Interactive tabs show your shared docs, scanned docs & easily upload to different locations or network sites with a simple click. Limitless features, integrated document conversion to readable text (OCR), solid document manageability with regular updates. No particular knowledge is required for operability; inarguably a big plus for busy environments with heavy document loads. Excellent overall support and service.

Nachteile: None so far.

Antwort des Softwareanbieters

von Avantech Software an 13.6.2016

Thanks for the feedback Rebecca

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 13.6.2016
Aleksander B.
Solution Consultant
2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 13.6.2016

"Scanstation Adria Office"

Kommentare: Very easy to use - clear information supported also by video material. Dedicate scanning relate to business processes very transparent and clear, without any extra time consuming.
Great support of DMS and Sharepoint.

Vorteile: Large and clear user buttons - single point of operation.
Security settings - my job buttons belongs to me only.
A4, A3 and flatbed from single point of stand and use.
Identity and Passport verification for any organization dealing with identity check, without any additional setting!

Nachteile: none from user point of view. From administrating part - not enough expirience to share at this point. New user manual is available - once this is digested, would be more clear.

Antwort des Softwareanbieters

von Avantech Software an 13.6.2016

Thank you for your feedback Saso

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 13.6.2016
Jesmond C.
IT Senior Manager
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    Nicht bewertet
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    Nicht bewertet
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 6.6.2016

"Simplicity, efficiency, reliability peace of mind"

Kommentare: The ScanStation software helped us improve our business overall experience thanks to the simplicity of use, improved efficiency in document scanning together with reliable retrieval. We can now dedicate more time to our customers as opposed to slow traditional scanning solutions. The ScanStion offers a fully customisable state of the art interface with touch screen functionality, super fast double sided scanning together with data validations, workflow and low administration costs; very easy to set up. This solution is cost effective with a quick return on investment. This outstanding unique software is backed up with a dedicated team of professionals where Customer Service is at the top of their agenda.

Antwort des Softwareanbieters

von Avantech Software an 8.6.2016

Hi Jesmond
Thank you for your positive review. We are very proud to have been trusted with the document capture and management solutions for Bank of Valletta and we look forward to further cooperation.
Nick

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 6.6.2016