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Was ist SpinOffice?

Bleibe mit deinen Geschäftskontakten in Verbindung, arbeite als Team zusammen und bringe deine Kunden, Interessenten und andere Interessengruppen mit all deinen Kommunikationsmitteln, Aktivitäten, Dokumenten und Dateien in einer gemeinsamen Datenbank zusammen.

Wer verwendet SpinOffice?

Für jedes wachsende Unternehmen, das eine zuverlässige, gemeinsame Datenbank für alle kundenbezogenen Informationen benötigt.

SpinOffice Software - 1
SpinOffice Software - 2
SpinOffice Software - 3
SpinOffice Software - 4
SpinOffice Software - 5

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SpinOffice

SpinOffice

4,6 (27)
27,50 €
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
51
9
4,6 (27)
4,6 (27)
4,8 (27)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
20,00 €
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
205
70
4,1 (6.652)
4,3 (6.652)
4,1 (6.652)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu SpinOffice

Zoho CRM
Am besten bewertete Funktionen
CRM
Hilfe Desk-Management
Produktkatalog
Pipedrive
Am besten bewertete Funktionen
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Leadmanagement
Sales-Pipeline-Management
Bitrix24
Am besten bewertete Funktionen
Kundendatenbank
Marketing-Automatisierung
Online-Buchung
Microsoft Outlook
Am besten bewertete Funktionen
Archivierung & Aufbewahrung
E-Mail-Überwachung
Inbox-Management
Pagico
Am besten bewertete Funktionen
Aufgabenmanagement
Aufgabenplanung
Projektplanung/Terminierung
Salesforce Sales Cloud
Am besten bewertete Funktionen
Für Vertriebsteams/ -organisationen
Gemeinsame Kontakte
Kundennachverfolgung
OnePageCRM
Am besten bewertete Funktionen
Kontaktmanagement
Leadmanagement
Verfolgung von Interaktionen
Spotler CRM
Am besten bewertete Funktionen
CRM
Kontakt-Datenbank
Kontaktmanagement
Accelo
Am besten bewertete Funktionen
Aufgabenmanagement
Aufgabenplanung
Projektplanung/Terminierung

Bewertungen über SpinOffice

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,6
Benutzerfreundlichkeit
4,6
Kundenservice
4,8
Funktionen
4,5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
59%
4
37%
3
4%
Paul
Paul
Owner in UK
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Informationstechnologie & -dienste, Selbstständig
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

What fantastic software package

5,0 vor 3 Jahren

Vorteile:

The way it links everything together! So simple to find anything, your emails all in one pace, along with your contacts, your tasks, a gorgeous Kanban board for planning your time. All in all its fa bulls!

Nachteile:

In general no. The software works just as it says on the box. I would like the IOS applications to be a little more refined perhaps, but that's not a major when you have a brilliant application like this on the Mac.

Antwort von Mulberry Garden B.V.

vor 3 Jahren

Thanks, Paul!

Trevor
Director in Australien
Geschäftsbedarf & -einrichtung, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Contact Management

5,0 letztes Jahr

Kommentare: We have been using SpinOffice for over 5 years and it has met or exceeded our expectations.

Vorteile:

We chose this software as we needed a central repository of all email contacts with customers / prospects / suppliers and staff that was accessible to all users. We are a small staff that needs access to the history of correspondence.

Nachteile:

As we are in a timezone very different from Europe we sometimes wait a day for support email responses.

Trond
Trond
General Manager in Norwegen
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Erneuerbare Energien & Umwelt, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Spinoffice is a typical small business CRM system

3,0 vor 4 Jahren

Kommentare: Overall the system worked ok for me in the time I used it as my main CRM system, but when I started discovering its flaws things started getting difficult. In the aftermath I regret choosing the Spinoffice as my system mostly because I am not in charge of my data and they dont help me transfer data to me.

Vorteile:

The system is easy to use and somewhat intuitive to learn.

Nachteile:

Spinoffice have big limitation in a typical BtoB type of sales. Its not possible to organize contacts in more than one level up. The only way around this is to make a normal relation between them, but if you have many contacts this will become very unorganized. Also when I said I will stop using it there is no way to transfer data to a new system, and the system turn very slow if you want to maintain the data acquired into Spinoffice. The only way is to manually transfer the data, in 2019???? Not satisfactory and dangerous for most businesses.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Bildungsmanagement, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Perfect for our small business

5,0 vor 5 Jahren

Kommentare: Customer support is excellent and we were able to migrate a number of operational spreadsheets into one place. Having this CRM has enabled us to put the majority of customer/supplier data in on place and saved lots of time managing our day-to-day operations. The cost of the licences, although already low, are more than offset by the improved efficiencies.

Vorteile:

I like the fact that you can customise the fields to make them relevant to our needs. Integrated SMS is very useful for texting simple confirmation messages, and the mail merge is very simple, with user templates very easy to set up. The calendar function allows us to book and easily view delegates for our training courses. Also, the viewing screens are very clean and clear , and we have the system set up so that delegates, contacts, suppliers etc screens are different colours - a small detail but a nice touch.

Nachteile:

The reports are perfectly usable but the column titles don't always replicate the user-defined fields. It's not a huge issue as we know what the data in each column means.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Bildungsmanagement, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

An easy to use, customisable CRM system

5,0 vor 5 Jahren

Kommentare: Very good. It fits our needs perfectly, has paid for itself in saved time an effort and, most importantly, the customer service has been excellent.

Vorteile:

It's customisable so we were able to take the basic product and make its fields and functions fit our business needs. It has integrated email, SMS and letters and we were able to build our own letter templates and a simple mail merge function pulls all of the key information into the letters which saves us time and effort. For us as a small training company it fits our needs perfectly and we can adapt it as we go along. We can also create separate client types such as customers, suppliers etc and have them distinct from each other within the system and, if we do have issues, the customer support has always been quick and effective.

Nachteile:

It is simple to use, but once you have changed the names of the fields they don't always show under their new names when selecting those fields to run reports. This is minor as familiarity helps adjustment but initially it was an issue.

Antwort von Mulberry Garden B.V.

vor 5 Jahren

Thank you for sharing your experiences!