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Was ist FastSpring?

FastSpring stattet Unternehmen mit modernen Check-out-Funktionen aus, die zur Steigerung des Umsatzes und zur Reduzierung von Kundenabbrüchen beitragen. Steigere deine Konversionen und erstelle nahtlosere Einkaufserlebnisse für deine Kunden, indem du Funktionen wie lokalisierte Produktseiten und flexible Check-out-Abläufe nutzt. Mit FastSpring kannst du dein eCommerce-Geschäft ganz einfach von einem zentralen Konto aus starten, ausbauen oder optimieren.

Wer verwendet FastSpring?

Die Plattform bietet eCommerce für digitale Produkte und Dienstleistungen, einschließlich SaaS, Online-Videos, eNewsletter, Spiele usw. Das Unternehmen bietet keinen Service für Kunden an, die physische Produkte verkaufen.

FastSpring Software - 1

Du bist nicht sicher, ob FastSpring das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

FastSpring

FastSpring

4,4 (33)
Keine Preise gefunden
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
80
42
3,8 (33)
4,1 (33)
4,2 (33)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
0,00 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
371
14
4,0 (857)
4,0 (857)
3,7 (857)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu FastSpring

Odoo
Am besten bewertete Funktionen
Arbeitsauftragserstellung
Fondsrechnung
Kontrolle des Genehmigungsprozesses
SubscriptionFlow
Am besten bewertete Funktionen
Abonnementverwaltung
Online-Zahlungen
Zahlungsabwicklung
Nexway
Am besten bewertete Funktionen
Online-Zahlungen
Wiederkehrende- / Abonnement-Abrechnung
Zahlungsabwicklung
Recurly
Am besten bewertete Funktionen
Online-Zahlungen
Rechnungshistorie
Zahlungsabwicklung
Stax Bill
Am besten bewertete Funktionen
Abrechnung & Rechnungsstellung
Debit-/Kreditkartenverarbeitung
Zahlungsabwicklung
EQUP
Am besten bewertete Funktionen
Email-Kampagnen-Management
Kontakt-Datenbank
Kontaktmanagement
Expedite Commerce
Am besten bewertete Funktionen
Angebote / Schätzungen
Preis- und Kostenkalkulationen
Produktkonfigurator
keylight
Am besten bewertete Funktionen
Für dieses Produkt wurden noch keine Funktionen durch Nutzer bewertet.
Maxio
Am besten bewertete Funktionen
Abrechnung & Rechnungsstellung
Forderungen
Wiederkehrende- / Abonnement-Abrechnung

Bewertungen über FastSpring

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,4
Benutzerfreundlichkeit
3,8
Kundenservice
4,2
Funktionen
3,9
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,1

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
73%
4
12%
3
3%
2
3%
1
9%
nobert
Geschäftsführer in Deutschland
Chemikalien, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Abonnement Falle

1,0 vor 4 Wochen Neu

Kommentare: Meine Erfahrung ist das gekaufte Artikel keinen Vorteil bezgl. Umsatz bringen

Vorteile:

Die Tutorials sind soweit ok wenn auch mit viel Text und wenig Inhalt

Nachteile:

Man bestellt einen Artikel und bekommt einen, zunächst, kostenlosen Artikel dazu. Diesen Kostenlosen Artikel muss man aber kündigen sonst ist er nach 14 Tagen kostenpflichtig

Alex
Alex
Owner in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Verlagswesen, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

FastSpring Has Provided Steady Support for my Small Business for More than Eight Years

5,0 vor 6 Jahren

Kommentare: I sell books that I publish in paperback and ebook versions. For the ebook versions, I use FastSpring to handle sales through my own website. FastSpring has been a very reliable company for this purpose, handling payment processing and downloads. Their customer support operation is outstanding.

Vorteile:

FastSpring has been completely dependable in providing a way for me to sell ebooks through my website. Once each book is set up as a new product, I rarely have to take any further actions; I can attend to other aspects of my business, secure in the knowledge that FastSpring is taking care of all aspects of sales, including processing payments, taking care of sales taxes in many countries, and handling downloads of the books by the customers.

Nachteile:

When I first started using FastSpring, I found it somewhat tricky to set up a new product. It took me a while to understand how to construct the template for the email message a customer receives after purchasing an ebook. However, FastSpring's support team helped me through that process, and now it is very easy to set up each new product, using a template that has been saved to my account, which provides multiple file downloads so the customer can download the book in three versions (PDF, ePub, and Kindle). The only other problem I sometimes encounter is when a customer contacts me to say they have not received an ebook they paid for. On several occasions, the problem was caused when the customer entered their email address incorrectly. I wish the FastSpring system would somehow verify that the email address is correct when entered.

Allan
Allan
Senior Technical Writer in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Verteidigung & Raumfahrt, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Best of the the Bunch

5,0 vor 6 Jahren

Kommentare: With FastSpring, I can provide purchasing environments for any country on the planet, and in any currency. Their rapid-response Support is a significant advantage over any other online monetary system. If you make the decision to utilize FastSpring, you will rejoice in that choice, both when you need help - and when you get paid for our sales!!

Vorteile:

The learning curve on the FastSpring store environment is easy to master. On first exposure, the features and capabilities can seem to be a bit overwhelming to initially understand. But with careful reading of all of the Help topics you will soon have enough knowledge to begin designing your store structure. Anytime, you discover a feature or function that doesn't understandable, go to Support and submit your questions and intended results that you want to achieve. The folks will rapidly respond and do everything possible to provide information.

Nachteile:

I would like to be able to sort products and offerings into more easily manageable groups. For example, being able to add sorting tags to a single product, and generate individual store fronts by simply defining the contents by the assigned tags.

Justin
Justin
Co-founder & COO in UK
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Computer-Software, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Poor user experience, terrible platform to navigate, way too expensive and awful refund management

1,0 vor 6 Jahren

Kommentare: none

Vorteile:

none that I can think of, we use a number of payment gateways/merchants etc. and FastSpring is never one we would choose, we inherited it from an acquisition.

Nachteile:

Poor user experience, terrible platform to navigate, way too expensive and awful refund management, Reporting is terrible.

Antwort von FastSpring

vor 6 Jahren

Hi Justin - We are sorry to hear about your experience. We reviewed your account and see you are transacting via our ¿classic¿ commerce solution. Our platform has evolved over the years and all new customers are on-boarded to our modern contextual commerce solution. This product has a very high customer satisfaction rate, improved user experience, navigation and reporting. We hope you consider migrating over to the newest version.

Alexander
Alexander
Founder in Brasilien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Fotografie, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Reliable payment solution with great choice of payment options for my customers

5,0 vor 6 Jahren

Kommentare: I've been with FastSpring for about 3 years or so, and I've never had any issues, and neither had my customers. Great and responsive support team. Most recommended!

Vorteile:

- Fast and responsive support team. - Wide choice of payment and currency options for my customers. - Very flexible with features covering almost all of my business needs.

Nachteile:

- Can sometimes be a bit unfriendly in terms of the interface. Looks like the coders are in charge of usability. - Design of the user checkout and options to change it are a bit outdated and need to be modernized. - Could have integrations (or apps) with web and eCommerce platforms: Wix, Ecwid, etc. - A bit hard to setup more complex elements such as shopping cart, etc. Needs to offer some visual way to do it (without coding).