Wer verwendet Abtrac?

Abtrac wird von Fachleuten für zeitbasierte Abrechnung hauptsächlich im AEC-Bereich verwendet. Architekten, Designer, beratende Ingenieure, Kostenkalkulatoren, Projektmanager, Planer und Landvermesser und andere.

Was ist Abtrac?

Abtrac ist das Projektmanagementsystem, das einen großen Unterschied macht. Vollständig cloudbasiert, von Fachleuten im AEC-Bereich ausgiebig genutzt. Es wird von Architekten, Designern, Ingenieuren aller Disziplinen, Kostenkalkulatoren, Landvermessern, Planern, Projektmanagern und mehr verwendet. Bei Abtrac geht es um Kundschaft, Aufträge, Etappen, Honorare, Zeitpläne, Unterberater, Zeit und Auslagen, Rechnungsstellung und effektive Berichterstattung für Fachleute, die wissen müssen, wie alles verfolgt wird.

Abtrac – Details

Abtrac

http://www.abtrac.com/

Gegründet 1990

Abtrac – Kostenübersicht

Abtrac bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Abtrac ist ab 60,00 $/Monat verfügbar.

Videos zu Abtrac
Play
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb

Startpreis

60,00 $/Monat

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Online

Abtrac Funktionen

  • Aufgabentafel
  • Berichterstattung / Analyse
  • Erstellen von Unteraufgaben
  • Gamification
  • Gantt-/Zeitstrahlansicht
  • Management wiederkehrender Aufgaben
  • Mobiler Zugriff
  • Tabellenansicht
  • To-Do-Listenansicht
  • Verfolgung des Prozentsatzes bis zur Fertigstellung
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Zeitverfolgung

Siehe die vollständige Aufgabenmanagement Tools Liste

  • Agile Methodiken
  • Anpassbare Vorlagen
  • Budgetmanagement
  • Gantt-Diagramme
  • Ideenmanagement
  • Kanban-Tafel
  • Kundenportal
  • Meilensteinverfolgung
  • Portfoliomanagement
  • Ressourcenmanagement
  • Traditionelle Methodiken
  • Verfolgung der Kosten bis zur Fertigstellung
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Zeit & Kosten Verfolgung

Siehe die vollständige Projektmanagement Software Liste

  • Abrechnungsportal
  • Anpassbare Rechnungen
  • Kontakt-Datenbank
  • Kontingenz-Abrechnung
  • Mahnwesen-Management
  • Mehrere Währungen
  • Mobile Zahlungen
  • Online-Abrechnung
  • Online-Zahlungen
  • Projekt-Abrechnung
  • Steuer-Rechner
  • Stündliche Fakturierung
  • Wiederkehrende Zahlungen / Abonnement-Abrechnung
  • Zahlungsabwicklung

Siehe die vollständige Rechnungsprogramme und Faktura-Software Liste

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Erstattungs-Management
  • Kostenverfolgung
  • Projekt-Nachverfolgung
  • Zeiterfassung pro Kunde
  • Zeiterfassung pro Projekt
  • Zeitverfolgung

Siehe die vollständige Zeit- und Spesenabrechnung-Software Liste

Abtrac Alternativen

Mehr Alternativen zu Abtrac

Abtrac – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 12 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,3/5
Benutzerfreundlichkeit
4,3/5
Kundenservice
5/5
Funktionen
4,5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,8/5
Cindy M.
Office Manager
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    Nicht bewertet
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 6.12.2017

"It is a simple and intuitive product that enables us to track time on projects and keep to budget."

Vorteile: We have employees with a range of computer skills, it's important that we had software that was easy to use and Abtrac comes to the party with professional setup, training and support. Abtrac's time tracking software allows us to manage projects, track employee hours and monitor expenses easily you don't need an extensive education to use this software it is easy to use with the added benefit of being web-based. You can generate standard reports or filter reports to your required specifications for time spent on projects, tasks, budgets, hours, expenses and invoice virtually putting together whatever you require from the reporting functions. I have no hesitation in recommending this software, we have been using Abtrac for over 15 years and moved to the web based system over a year ago and although Abtrac was completely re-written for the web based system our staff have had no problems re-learning their way around.

Nachteile: To be honest there really isn't much that I don't like about Abtrac and I struggle to think of any cons. The only thing I can come up with would be that being web based you rely on the speed of the internet for opening new tabs or when entering details at data entry speed it can sometimes be a hindrance but for the every day user I'm not sure this would not affect them and the functionality certainly out weighs this.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 6.12.2017
Ann G.
Office Administrator
Tiefbau, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 3.12.2017

"Really enjoy using ABTRAC, have done so for a number of years now so it's very familiar to me"

Kommentare: Having a reliable package and knowing if you have a problem the help desk is always there and only too happy to help out with anything or find a solution

Vorteile: Getting to everything, enjoying the Cloud version now I'm used to it. It all flows really well and enjoying not having to jump in and out of functions, opening a new browser is really good.

Nachteile: Sometimes a bit of a pause when the internet isn't going well. Having to log in when you've been doing something else is a bit of a pain at times.

Antwort des Softwareanbieters

von Abtrac an 27.4.2018

Hi Ann,
Thanks for your review. We have now implemented the quick login screen so that you don't lose any work if you have been logged out of the system. I wish we could but unfortunately we can't do anything about the internet speed in your offices. Please contact us if you have anything else.
Thanks
Will

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 3.12.2017
Marion H.
Office Manager
Architektur & Planung, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 6.12.2017

"It has transformed the way we record time and expenses, and prepare invoices ."

Kommentare: Saves time when preparing invoices, and includes disbursements automatically.

Vorteile: Able to generate invoices from timesheet comments
Easy to use client data base
Keeps a record of employees' time: leave, admin, seminar, etc.
Easy program for new employees to use
Costs/disbursements are automatically added to invoices
Employee time can be added or subtracted when preparing invoices, and holds unbilled time

Nachteile: The system "saves" too often -e.g. when entering timesheet entries, disbursements
The desk top version had a report that is not available in cloud version: Fees Earned by Employee and JOB and Invoice.
Adding addresses is confusing - e.g. if you use the post code line, it does not come up in the address

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 6.12.2017
Caroline G.
Practice Manager
Architektur & Planung, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 14.2.2018

"Very flexible software system with great customer support and loads of reporting options."

Kommentare: Accurate project costing against budget.

Vorteile: Captures all data relating to a project in one place; flexible invoicing by time engaged or % complete on a customised invoice; good tracking and reporting on budgets and sub-consultant costs.

Nachteile: It does save a bit too often on time sheet entry, and can run a bit slow over the internet sometimes when querying the database.

Antwort des Softwareanbieters

von Abtrac an 27.4.2018

Hi Caroline, thanks for your review

As I mentioned on the phone there is the setting at the bottom of all the different time-sheet pages that allows you to select the frequency of saving with a simple tick box.
I hope this helps and feel free to call if you want.
Regards
Will

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 14.2.2018
Deborah W.
Office Manager
Architektur & Planung, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 29.11.2017

"I couldn't recommend Abtrac highly enough. Invaluable timekeeping software. Excellent service."

Kommentare: Reporting / time keeping / project staff & team planning and programming / profitability analysis / resource management / WIP analysis / unbilled time capturing / improved profitability. Biggest benefit - control!

Vorteile: Ease of use. Capturing every billable minute. Allowing us to gauge profitability of both projects and people enables programming, and resource allocation. We are only just beginning to realize the potential of this invaluable tool. Wonderful Abtrac staff to work with.
The technical staff are excellent - professional, knowledgeable, patient, efficient and extremely helpful.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 29.11.2017