ALICE Receptionist

ALICE Receptionist

von ALICE Receptionist

Wer verwendet ALICE Receptionist?

Gesellschaften, Großunternehmen, Behörden und KMUs. Unternehmen oder Agenturen jeder Größe können ALICE Receptionist verwenden.

Was ist ALICE Receptionist?

ALICE ist eine äußerst fortschrittliche und umfassende Besuchermanagementlösung auf dem Markt. Die umfangreichen Produktfunktionen bieten ALICE-Kunden mehr Fähigkeiten als andere Technologien in diesem Bereich. Echtzeitkommunikation, sichere Beschäftigung, Besucherbearbeitung und Inhaltsanzeige sind nur einige der Funktionen, die ALICE bietet. Finde heraus, warum sich immer mehr große Unternehmen und Regierungsbehörden für ALICE entscheiden.

ALICE Receptionist – Details

ALICE Receptionist

http://www.alicereceptionist.com/

Gegründet 2011

ALICE Receptionist – Kostenübersicht

ALICE Receptionist bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von ALICE Receptionist ist ab 239,00 $/Monat verfügbar.

Startpreis

239,00 $/Monat

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Nein

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Installiert - Windows

Training

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

24/7 (Live Vertreter)

Support während der Geschäftszeiten

Online

ALICE Receptionist Funktionen

Besuchermanagement Software
Abzeichen-Management
Alarmfunktion / Benachrichtigungen
Ausweis-Scan
Besucher-Nachverfolgung
Dokumentenmanagement
Merkliste
Registrierungs-Management
Self-Check-in
Vorabregistrierung

ALICE Receptionist – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 26 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,5/5
Benutzerfreundlichkeit
4,4/5
Kundenservice
4,6/5
Funktionen
4,3/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,2/5
Joseph L.
IT Manager
Computer-Software, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 2.10.2018

"Alice Saved Us $$$"

Kommentare: Been 2 years now and still going strong.

Vorteile: Great support. Setup everything for us and checks in.

Nachteile: Manual updates and no wireless option at the time.

Antwort des Softwareanbieters

von ALICE Receptionist an 8.11.2018

Thank you for being a loyal customer!

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 2.10.2018
Philip A.
SVP, HR & Training
Immobilien, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 20.6.2016

"Your Next Receptionist is a Computer"

Kommentare: Alice is a virtual receptionist system that eliminates the need to have somebody watch the front door for visitors. In our offices, we don't have a lot of visitors and by nature, receptionists are people who like to communicate with others. Unfortunately, the design of our office space separates them from everybody else, so over time, they leave their desks more and more. Whether the time they are away from the front is warranted or not, the door is left unattended which is both a service and security issue.

Vorteile: Easy to use and provides a positive first impression of the company without the need to hire and train the right person. Also, since it doesn't need breaks, vacations, or sick time, it is always there to great your guests.

Nachteile: While we really like the idea of the system being triggered by motion, unfortunately our employees go past the system many times everyday triggering it. As a result, we turned off that feature. Also, be aware of ADA accessibility requirements.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 20.6.2016
David B.
Operations Manager
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    1/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    1/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    1/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    1/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    Nicht bewertet
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 30.4.2018

"Constant bugs and poor customer support "

Vorteile: When it's working all is fine, which is rarely, the problem is that you have limited licences on set up and it's not made easy to purchase these or to renew them after their expiry

Nachteile: Constantly have to check the system is working, high purchase cost, ongoing licence costs and extra costs for purchasing more licenses, customer support is very poor and system is full of bugs

Antwort des Softwareanbieters

von ALICE Receptionist an 12.7.2018

Hello David,

We are sorry that your experience has not been exceptional. We do not have customers reporting issues like you are stating. We also have no reported issues with our customer support team. We would love the opportunity to make your experience better. Please feel free to contact the ALICE support team to address what issues you are experiencing.

Thank you.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 30.4.2018
Bill L.
sys admin
Chemikalien, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 2.10.2018

"hey Alice"

Kommentare: Alice has very neatly replaced the live receptionist we lost in the 2008 crash. We went a couple years with a note and a phone but Alice is a much more engaging solution and we have gotten quite a few compliments from visitors.

Vorteile: Alice receptionist is just what it claims to be, it is refreshing to buy a product that does what it claims without a lot of add ons required to get the functionality listed in the marketing info.

Nachteile: She tends to hang on updates from time to time. Not a huge deal but I have to endure the "cute" comments about waking Alice back up.

Antwort des Softwareanbieters

von ALICE Receptionist an 8.11.2018

Thank you! We are so pleased that ALICE meets your needs.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 2.10.2018
John O.
I.T. Manager
Industrieautomation, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 2.10.2018

"Alice at Tozour"

Kommentare: Using ALICE at Tozour has eliminated the need for a human receptionist.

Vorteile: Setup easy. Making necessary adjustments is made easy by their great tech support.

Nachteile: Didn't like the custom hardware as much. We switched the main unit to a Dell micro PC so in the event of a hardware failure, replacement should be easy.

Antwort des Softwareanbieters

von ALICE Receptionist an 25.10.2018

Thank you so much for your wonderful review! We are so pleased that our support staff was able to assist you with anything you need!

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 2.10.2018