Wir helfen Unternehmen seit 17 Jahren,
bessere Software zu finden

Was ist Dotdigital?

dotmailer ist eine Marketing-Automatisierungslösung, dank welcher Vermarkter Ergebnisse erhalten können. Mit Email-Marketing als Kernstück, bietet dotmailer Funktionen wie Kundensegmentierung, Datenimport und Kampagnen-Automatisierung und Reporting.

Wer verwendet Dotdigital?

Marketing-Teams von kleinen bis hin zu großen, fortgeschrittenen Teams.

Dotdigital Software - 1
Dotdigital Software - 2
Dotdigital Software - 3
Dotdigital Software - 4
Dotdigital Software - 5

Du bist nicht sicher, ob Dotdigital das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

Dotdigital

Dotdigital

4,3 (188)
150,00 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
71
12
4,2 (188)
4,1 (188)
4,3 (188)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
1.250,00 €
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
162
8
3,8 (502)
3,8 (502)
3,9 (502)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu Dotdigital

Salesforce Marketing Cloud
Am besten bewertete Funktionen
Berichterstattung / Analyse
Email-Kampagnen-Management
Kampagnenmanagement
Drip
Am besten bewertete Funktionen
Email-Kampagnen-Management
Marketing-Automatisierung
Mobiloptimierung
Emarsys
Am besten bewertete Funktionen
A/B-Tests
Kundensegmentierung
Multichannel-Marketing
Marketo Engage
Am besten bewertete Funktionen
Abonnenten-Management
Email-Kampagnen-Management
Kampagnenplanung
Constant Contact
Am besten bewertete Funktionen
E-Mail Marketing
Email-Kampagnen-Management
Kontakt-Datenbank
Mixpanel
Am besten bewertete Funktionen
Berichterstattung / Analyse
Datenvisualisierung
Nutzungsverfolgung/-analyse
Klaviyo
Am besten bewertete Funktionen
E-Mail Marketing
Email-Kampagnen-Management
Mobiloptimierung
Tableau
Am besten bewertete Funktionen
Datenanalyse-Werkzeuge
Datenqualitätskontrolle
Drag-and-Drop
Jira
Am besten bewertete Funktionen
Aufgabenmanagement
Problemmanagement
Ticket-Management

Bewertungen über Dotdigital

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,3
Benutzerfreundlichkeit
4,2
Kundenservice
4,3
Funktionen
4,2
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,1

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
49%
4
36%
3
11%
2
2%
1
2%
Jennifer
Jennifer
Donor Messaging Strategist in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Religiöse Einrichtungen, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

As a new user of the Dotmailer software, I quickly found that it is user-friendly and robust .

5,0 vor 7 Jahren

Kommentare: I was quickly able to build my skill in creation of emails, reach a wider audience, and push relevant content to the email list.

Vorteile:

I enjoy the drag-and-drop campaign builder and segmentation that are offered, I find that our organization can go back regularly to templates and rebuild similarly styled emails. I also find that Dotmailer helps us reach our audience in the most sophisticated way through Programs that are uniquely tailored to the email subscriber.

Nachteile:

I would like for there to be a few tweaks to the address book and segment functionality. I feel in some ways the system requires you to choose one or the other, when I'd like to be able to use a segment vs. an address book. I also would like it to be easier to select campaigns in the segment builder-- i.e. pin selected campaigns at the top.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Essen & Trinken, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Excellent Software for Email Marketing

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Overall experience was good. Best software for data testing and sending in email marketing.

Vorteile:

I'm using this software from last 2 years and i found its features very interesting and helpful. It's a brilliant software for customer engagement in digital marketing and email marketing. It's has best feature like messages, data testing, sending to customer, auto replies extra.

Nachteile:

I find the price issue in that software, overall there are some features which should be updated. Hopefully, new version has some new features.

James
Director in UK
Druck, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Careful of the rolling 2yr contract

2,0 vor 3 Jahren

Kommentare: Not good. Found the software clunky and hard to use. GUI not the best.

Vorteile:

Integration for Magento 2 took nearly 2 weeks to do. Something i did myself in 15 minutes with Klaviyo.

Nachteile:

The fact you are put into a 2yr rolling contract (this was never mentioned during the sale) If your software is good, then why do you feel that you have to tie people into it?

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Marketing & Werbung, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

My go to for all things email!

5,0 vor 3 Monaten

Kommentare: Fantastic, been my go to for email campaigns for year, only reservation is really the integrations setup that could be easier.

Vorteile:

Campaigns management, easy to organize; their internal drag-and-drop systems is a game changer for quick emails, also the email tags management is brilliant

Nachteile:

Integrations could be easier, as they are not easy to setup without using their API, unlike other similar platforms

Katie
Communications Manager in USA
Darstellende Künste, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Integration with ticketing software is useful, but overall could use some improvements

4,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

I like the ability to make templates. I like how customizable the software is as well. I also like that Dot Digital integrates with our ticketing software; it makes communicating with our ticket buyers simpler.

Nachteile:

I don't like how difficult the photos section is to navigate within the email editor. It would be nice if you could search your photos in the sidebar instead of having to go to "manage." I also think the software could be more user-friendly. The ability to customize as much as you can is nice, but you have to be very comfortable with the software to get it to do what you want and some of our staff members have some difficulty with it. I also don't like when the system times out, but still allows you to make edits. I only know I've timed out when I go to save and it tells me to log in again, but then I lose all my progress. I also don't like that if I copy a template, I can't get back to the page to edit the subject line and forwarding emails.