Wer nutzt diese Software?

AroFlo services thousands of users across the trades, construction and field services industries including Electrical, Plumbing, HVAC, Facilities Maintenance, Solar, Painting, Cleaning, Security+ more

Durchschnittliche Bewertung

52 Bewertungen
  • Gesamt 4 / 5
  • Benutzerfreundlichkeit 4 / 5
  • Kundenservice 4.5 / 5
  • Funktionen 4 / 5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis 4 / 5

Produktdetails

  • Startpreis $150/Monat
  • Kostenlose Version Nein
  • Kostenlose Testversion Nein
  • Einsatz Cloud, SaaS, Web
    Mobile - iOS Native
    Mobile - Android Native
  • Training Persönlich
    Live Online
    Webinare
    Dokumentation
  • Kundenbetreuung Support während der Geschäftszeiten
    Online

Angaben zum Hersteller

  • AroFlo
  • http://www.aroflo.com/
  • Gegründet 2001

Über AroFlo

Built by a former tradesman, AroFlo has been turning around field service businesses since 2001. Our system was built for the cloud right from the start so it's fast, reliable and incredibly powerful. Everything you need can be accessed and processed using practically any mobile device, in any location. Scheduling, timesheets, job tracking, quotes, inventory, workplace safety, GPS tracking, document storage, invoices, customer payments, accounting integrations and more. Request a demo today.

AroFlo Funktionen

  • Automatisierte Angebotserstellung
  • Katalogmanagement
  • Kontaktmanagement
  • Kundenportal
  • Kundenspezifisches Branding
  • Preismanagement
  • Produktkonfigurator
  • Rabattmanagement
  • Angebote / Schätzungen
  • Aufgabenmanagement
  • Bestandskontrolle
  • Job-Management
  • Kundendatenbank
  • Routing
  • Terminplanung
  • Versandmanagement
  • Vertragsmanagement
  • Vorbeugende Wartung
  • Wiederkehrende Termine
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Angebote / Schätzungen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Elektronische Unterschrift
  • Kundendatenbank
  • Mobiler Zugriff
  • Terminplanung
  • Vertragsmanagement
  • Zeitverfolgung
  • kommerziell / Industriell
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Angebote / Schätzungen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Elektronische Unterschrift
  • Inventarverwaltung
  • Kontakt-Datenbank
  • Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
  • Mobiler Zugriff
  • Routing
  • Stempeluhr
  • Terminplanung
  • Versenden
  • Vertragsmanagement
  • Zahlungseinzug im Außendienst
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Angebote / Schätzungen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Bestandskontrolle
  • Bewässerungs-Nachverfolgung
  • Grünanlagenpflege/Platzwart
  • Job-Management
  • Kundendatenbank
  • Landschaftsdesign
  • Lohn- und Gehaltslisten-Management
  • Mobiler Zugriff
  • Pflanzen-Datenbank
  • Routing
  • Terminplanung & Termine
  • Versandmanagement
  • Vertragsmanagement
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Angebote / Schätzungen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Bestandskontrolle
  • Job-Management
  • Kundendatenbank
  • Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
  • Mobiler Zugriff
  • Routing
  • Techniker-Management
  • Terminplanung
  • Versandmanagement
  • Angebote / Schätzungen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Bestell-Management
  • Bestellungen ändern
  • Kostenplanung und Prognosen
  • Material-Rechnung
  • Produktionskosten-Nachverfolgung
  • Rechnungsmanagement
  • Verfolgung der Kosten bis zur Fertigstellung
  • Verfolgung des Prozentsatzes bis zur Fertigstellung
  • Zeitverfolgung
  • Überschuss-Berichterstattung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Automatisierte Terminplanung
  • Echtzeit-Planung
  • Gruppen-Terminplanung
  • Klassenterminplanung
  • Kreditplanung
  • Mehrere Standorte
  • Mitarbeitereinsatzplanung
  • Ressourcen-Planung
  • Terminplanung
  • Zimmerbuchungsverwaltung
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Angebote / Schätzungen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Bestandskontrolle
  • Job-Management
  • Kundendatenbank
  • Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
  • Mobiler Zugriff
  • Routing
  • Techniker-Management
  • Terminplanung
  • Versandmanagement
  • Wartungsplanung
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Bestandskontrolle
  • Call-Center-Management
  • Job-Management
  • Job-Nachverfolgung
  • Kundendatenbank
  • Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
  • Mobiler Zugriff
  • Routing
  • Self-Service Portal
  • Techniker-Management
  • Terminplanung
  • Vertragsmanagement

Die hilfreichsten Reviews für AroFlo

AroFlo used in a field service environment

Mit Google übersetzen Bewertet am 26.10.2018
Robert L.
National Service Manager
Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
4 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: We have 8 field technicians attending dozens of service jobs a day, using many spare parts. AroFlo allows us to maintain control of all these jobs through the many different stages that each job progresses through. I like the integration of service job creation and allocation, with spare parts inventory control, job status monitoring and finally invoicing.

Vorteile: It does most things reasonably well. Allows us to create service jobs, allocate the jobs to service techs and to monitor progress in the field. It combines this with basic inventory/spare parts management for our warehouse and field service vans. We use its ability to upload photos and video to share information with office based service staff and we also use its ability to automatically email on the creation of a Task Note, to send spare part replenishment requests to our spare parts department. It also allows us to create invoices and Purchase orders in AroFlo. Its ability to link prior jobs through the Asset history is extremely valuable to review the history of problematic machines. All in all, it provides a fairly seamless one stop system.

Nachteile: 1. That it's inventory management is basic. While you can set min. stock level alerts there is no ability to set stock reorder levels making restocking/ordering a very time consuming process.
2. We can only set one location per inventory item which means none of our fleet of service vehicles can have stock locations set at a van level making it difficult for service techs to find parts in their vans as we carry many hundreds of parts in each van.
3. Producing professional looking invoices, forms, quotes etc. in AroFlo is extremely difficult even if AroFlo themselves are engaged to produce RTF layouts it appears to be very restricted in what it is able to accomplish.
4. AroFlo insist on constantly tweaking layouts and moving things around. Sometimes it feels like everytime you open it up you have to relearn where things are. Stop changing things constantly AroFlo!

Antwort des Softwareanbieters

von AroFlo an 29.10.2018

Thank you for taking the time to review our product we will pass on your feedback on to development

Velocity Electrical

Mit Google übersetzen Bewertet am 29.3.2017
Michael B.
Director
Elektrische/elektronische Fertigung, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: From day 1 Aroflo changed my life and the way I conducted business in amazing ways. Paper was thrown out and all procedures were systemised and streamlined. Costs were identified and cut and the staff loved it. I had thoroughly investigated the competitors and cannot speak more highly of Aroflo.
I now live overseas for 6-8 months per year with my core operation more profitable than ever and starting multiple businesses as a result of this product. Please feel free to contact me for more info.
LOVE IT !

Vorteile: Start-to-finish job management record hours, materials, expenses and notes against tasks
Centralised dashboard view all tasks in `real time
Complete field mobility run your business remotely
Power scheduling calendar manage and assign staff to jobs from any location
Powerful and easy-to-use job estimating software instantly and accurately quote on-site
Real time invoicing immediately turn jobs into invoices, even out on the job
Accounting integration combine AroFlo with Xero, MYOB, Reckon, QuickBooks and SAASU
Purchase orders and stock control place orders from the field or office
Order direct from suppliers with integrated online supplier catalogues
Electronically manage timesheets increase billable hours
Assign customised checklists to tasks for OH&S and compliance requirements
GPS tracking assign your closest field worker to urgent jobs
Attach documents and upload photos directly to tasks
Full contractor management and optional contractor access
Optional remote client access 24/7 interface for clients to register service calls
Dynamic report with up-to-date tracking of your business
User friendly interface designed for hand-held devices and big, grubby hands

Nachteile: The odd work around which usually get fixed in good time.

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