Wer verwendet Segment?

Segment ist für fast jedes Unternehmen hilfreich, das Cloudservices für den Geschäftsbetrieb benötigt. Von mobilen Anwendungen über SaaS-Startups bis hin zum stationären Einzelhandel.

Was ist Segment?

Segment macht es einfach, Daten von jedem Kundenberührungspunkt zu erfassen und diese Daten an jedes beliebige Tool zu senden, ohne jedes Mal eine neue API lernen, testen oder implementieren zu müssen.

Mehr als 15.000 große und kleine Unternehmen verwenden Segment, um ihre Daten besser auszunutzen.

Segment – Details

Segment

https://segment.com/

Gegründet 2011

Segment – Kostenübersicht

Segment bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Segment ist ab 100,00 $/Monat verfügbar.

Startpreis

100,00 $/Monat
Preisinformationen

Kostenlose Version

Ja

Gratis Testen

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Online

Segment Funktionen

Account Based Marketing Tools
Analytik
Engagement-Überwachung
Fortschrittsverfolgung
Kampagnen-Personalisierung
Kundensegmentierung
Lead Scoring
Lead-Pflege
Planungs-Tools
Zielkontoerkennung
DSGVO-Compliance
Datenabgleich
Datenintegration
Kampagnenmanagement
Kundenprofile
Kundensegmentierung
Personalisierung
Prädiktives Modellieren
Verhaltensbezogene Analysen
Adressen-Validierung
Daten-Identifizierung
Daten-Profilierung
Datendeduplizierung
Match & Merge
Metadata-Management
Stammdatenverwaltung
Datenanalyse
Datenerfassung
Datenintegration
Datenmigration
Datenqualitätskontrolle
Datensicherheit
Information Governance
Kundendaten
Match & Merge
Stammdatenverwaltung
A/B-Tests
Abgebrochene Verkaufsprozesse wiederherstellen
Empfehlung-Maschine
Erfahrungsmanagement
Inhaltsanalytik
Kampagnen-Segmentation
Konten-basiertes Marketing
Kontextabhängige Zielansprache
Kundenprofile
Verhalten-basiertes Targeting
Website-Personalisierung
Beziehungs-Mapping
Data Masking
Data-Governance
Datenquelle-Integrationen
Hierarchiemanagement
Match & Merge
Metadata-Management
Multi-Domain
Prozessmanagement
Visualisierung

Segment – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 32 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,6/5
Benutzerfreundlichkeit
4,4/5
Kundenservice
4,3/5
Funktionen
4,6/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,8/5
Jonny D.
Head of Sales Operations
Finanzdienstleistungen, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 2.9.2019

"Segment - The Data Layer to Have"

Kommentare: Segment solves the problem of add script once. Enable quickly.
Data flows and needs a pipe to steer it in the right direction. Segment makes this easy.
Create a data science team in seconds and connect to a wide and vast number of tools and connections from Adwords to Facebook all the way through to iOS and Android. This covers many bases.

Vorteile: Segment have built a best in class data layer and data management tool.
The tool is easy to set up and creating destinations and understanding sources is simple.
Add the code for Web, Mobile or a data warehouse. Then enable product and marketing teams to enable and disable marketing and product tools easily. The new personas feature is also incredibly powerful. Make collecting analytics .track and .page and .identify easy.

Nachteile: Segment does make data easy and because of the quality of the tool it does come at a cost. The benefit is it does scale with you because the price plan works on MTUs. But it really depends on the size of your business.
Beware not to over enable and connect too much if you are not using it. This will add un-necessary load which can impact mobile page speed.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 2.9.2019
Tamás S.
Data Analyst
Informationstechnologie & -dienste, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 24.10.2019

"A reliable tool for event tracking and syncronization"

Kommentare: In our organization Segment is mostly used to track events from the website backend. There are other feature rich alternatives for frontend tracking but server-side tracking is not a priority for them. Segment really saves a lot of software, devops and data engineer hours alike by reliable continuous data delivery.

Vorteile: - Intuitive UI.
- Event tester on the UI.
- Several client libraries.
- You can sync even your backdata, e.g. when setting up a new warehouse.
- Pricing is based on users not events.

Nachteile: - Custom schedule for synchronisation or event validation is only available in higher packages.
- Some integrations just don't support a moderately sophisticated setup. E.g. if you don't want 1 million API calls a day you should construct specific Segment calls to update Salesforce leads.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 24.10.2019
Or P.
CTO and Co-founder
Internet, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    1/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    Nicht bewertet
  • Kundenbetreuung
    1/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    1/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    Nicht bewertet
  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: GetApp
  • Bewertet am 4.4.2016

"Data loss and bad customer support"

Kommentare: At first it sounds great, one stop shop for all you analytics needs. What they don't tell you is:
1. Segment API is far less reliable than any of the underlying analytics tools. I've never had any data loss with mixpanel, since I switched to segment I had 3 severe data loss incidents, one was a segment server failure, one was a result of Segment's API and the 3rd is still under investigation.
2. It's literally impossible to get proper support for urgent issues. no matter how much I emphasize the urgency, they'll send 1 reply a day, with the most useless information and ask the same basic questions over and over and over again.

Vorteile: Reduce the amount of code that handles analytics and tracking
No real alternative

Nachteile: Unreliable.
Bad customer support.

  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: GetApp
  • Bewertet am 4.4.2016
Guruprasad H.
VP Engineering
E-Learning, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 5.2.2019

"Good tool for startups"

Kommentare: Overall, it helps you to start really fast. We at www.quiznext.in use segment to collect data from our app and send it to warehouse, firebase, fb etc.

Vorteile: Easy setup, Easier to collect data and send to warehouse. Integration with other tools is easy.

Nachteile: Not all integrations are seemless. Many integrations require client side app installation, which just reduces the code a bit. Once you start attracting decent users, it turns out to be expensive and need to look for alternative tools.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 5.2.2019
Christopher S.
Head of Product
Lebensmittelproduktion, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 25.4.2018

"Great software to remove the burden of countless API integrations"

Kommentare: Saved a ton of dev time

Vorteile: It takes the burden off of our own teams to manage a slew of API integrations. This saves us a ton in developer costs in time, and makes it very easy to vet new tools for our analytics and marketing stacks.

Nachteile: Like any abstraction layer, not everything is plug-and-play. As you start to use more integrations, this becomes more complicated in it's own right, and you sometimes need to regress back to a standard API integration.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 25.4.2018