Wer nutzt diese Software?

Segment ist für fast jedes Unternehmen hilfreich, das Cloudservices für den Geschäftsbetrieb benötigt. Von mobilen Anwendungen über SaaS-Startups bis hin zum stationären Einzelhandel.

Durchschnittliche Bewertung

31 Bewertungen
  • Gesamt 4.6/5
  • Benutzerfreundlichkeit 4.4/5
  • Kundenservice 4.3/5
  • Funktionen 4.6/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis 3.8/5

Produktinformationen

  • Startpreis 100,00 $/Monat
    Preisinformationen
  • Kostenlose Version Ja
  • Gratis Testen Ja, Kostenlose Testversion
  • Einsatz Cloud, SaaS, Web
    Mobile - iOS Native
    Mobile - Android Native
  • Training Dokumentation
  • Kundenbetreuung Support während der Geschäftszeiten
    Online

Angaben zum Hersteller

  • Segment
  • https://segment.com/
  • Gegründet 2011

Über Segment

Segment macht es einfach, Daten von jedem Kundenberührungspunkt zu erfassen und diese Daten an jedes beliebige Tool zu senden, ohne jedes Mal eine neue API lernen, testen oder implementieren zu müssen.

Mehr als 15.000 große und kleine Unternehmen verwenden Segment, um ihre Daten besser auszunutzen.

Segment Funktionen

  • Analytik
  • Engagement-Überwachung
  • Fortschrittsverfolgung
  • Kampagnen-Personalisierung
  • Kundensegmentierung
  • Lead Scoring
  • Lead-Pflege
  • Planungs-Tools
  • Zielkontoerkennung
  • DSGVO-Compliance
  • Datenabgleich
  • Datenintegration
  • Kampagnenmanagement
  • Kundenprofile
  • Kundensegmentierung
  • Personalisierung
  • Prädiktives Modellieren
  • Verhaltensbezogene Analysen
  • Adressen-Validierung
  • Daten-Identifizierung
  • Daten-Profilierung
  • Datendeduplizierung
  • Match & Merge
  • Metadata-Management
  • Stammdatenverwaltung
  • Datenanalyse
  • Datenerfassung
  • Datenintegration
  • Datenmigration
  • Datenqualitätskontrolle
  • Datensicherheit
  • Information Governance
  • Kundendaten
  • Match & Merge
  • Stammdatenverwaltung
  • A/B-Tests
  • Abgebrochene Verkaufsprozesse wiederherstellen
  • Empfehlung-Maschine
  • Erfahrungsmanagement
  • Inhaltsanalytik
  • Kampagnen-Segmentation
  • Konten-basiertes Marketing
  • Kontextabhängige Zielansprache
  • Kundenprofile
  • Verhalten-basiertes Targeting
  • Website-Personalisierung
  • Beziehungs-Mapping
  • Data Masking
  • Data-Governance
  • Datenquelle-Integrationen
  • Hierarchiemanagement
  • Match & Merge
  • Metadata-Management
  • Multi-Domain
  • Prozessmanagement
  • Visualisierung

Die hilfreichsten Reviews für Segment

Segment - The Data Layer to Have

Bewertet am 2.9.2019
Jonny D.
Head of Sales Operations
Finanzdienstleistungen, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Segment solves the problem of add script once. Enable quickly.
Data flows and needs a pipe to steer it in the right direction. Segment makes this easy.
Create a data science team in seconds and connect to a wide and vast number of tools and connections from Adwords to Facebook all the way through to iOS and Android. This covers many bases.

Vorteile: Segment have built a best in class data layer and data management tool.
The tool is easy to set up and creating destinations and understanding sources is simple.
Add the code for Web, Mobile or a data warehouse. Then enable product and marketing teams to enable and disable marketing and product tools easily. The new personas feature is also incredibly powerful. Make collecting analytics .track and .page and .identify easy.

Nachteile: Segment does make data easy and because of the quality of the tool it does come at a cost. The benefit is it does scale with you because the price plan works on MTUs. But it really depends on the size of your business.
Beware not to over enable and connect too much if you are not using it. This will add un-necessary load which can impact mobile page speed.

Good tool for startups

Bewertet am 5.2.2019
Guruprasad H.
VP Engineering
E-Learning, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Overall, it helps you to start really fast. We at www.quiznext.in use segment to collect data from our app and send it to warehouse, firebase, fb etc.

Vorteile: Easy setup, Easier to collect data and send to warehouse. Integration with other tools is easy.

Nachteile: Not all integrations are seemless. Many integrations require client side app installation, which just reduces the code a bit. Once you start attracting decent users, it turns out to be expensive and need to look for alternative tools.

Great tracking hub

Bewertet am 3.1.2020
Verifizierter Rezensent
Director of Product
Informationstechnologie & -dienste, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
3/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4/5
Kundenbetreuung
3/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Segment is great - great support & documentation. It's very reliable, covering all your third-party integrations. It saved us a lot of time and stress.

Vorteile: + works like a hub (midware software) for all you tracking events/properties
+ reliable
+ great monitoring
+ great retry policies if destination is down
+ good documentation
+ great support

Nachteile: - premium features like Event segmentation only on Enterprise plan (expensive)

A reliable tool for event tracking and syncronization

Bewertet am 24.10.2019
Tamás S.
Data Analyst
Informationstechnologie & -dienste, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: In our organization Segment is mostly used to track events from the website backend. There are other feature rich alternatives for frontend tracking but server-side tracking is not a priority for them. Segment really saves a lot of software, devops and data engineer hours alike by reliable continuous data delivery.

Vorteile: - Intuitive UI.
- Event tester on the UI.
- Several client libraries.
- You can sync even your backdata, e.g. when setting up a new warehouse.
- Pricing is based on users not events.

Nachteile: - Custom schedule for synchronisation or event validation is only available in higher packages.
- Some integrations just don't support a moderately sophisticated setup. E.g. if you don't want 1 million API calls a day you should construct specific Segment calls to update Salesforce leads.

Data loss and bad customer support

Bewertet am 4.4.2016
Or P.
CTO and Co-founder
Internet, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Quelle des Nutzers 
Quelle: GetApp
1/5
Gesamt
3/5
Benutzerfreundlichkeit
Eigenschaften & Funktionalitäten
1/5
Kundenbetreuung
1/5
Preis-Leistungs-Verhältnis

Kommentare: At first it sounds great, one stop shop for all you analytics needs. What they don't tell you is:
1. Segment API is far less reliable than any of the underlying analytics tools. I've never had any data loss with mixpanel, since I switched to segment I had 3 severe data loss incidents, one was a segment server failure, one was a result of Segment's API and the 3rd is still under investigation.
2. It's literally impossible to get proper support for urgent issues. no matter how much I emphasize the urgency, they'll send 1 reply a day, with the most useless information and ask the same basic questions over and over and over again.

Vorteile: Reduce the amount of code that handles analytics and tracking
No real alternative

Nachteile: Unreliable.
Bad customer support.

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