Panopta

Panopta

von Panopta

Wer verwendet Panopta?

Netzwerk-ops, DevOps Ingenieure, Managed-Service-Provider, Hosting-Unternehmen, E-Commerce, SaaS und Enterprise-Tier-Unternehmen.

Was ist Panopta?

Panopta bietet erweitertes Netzwerk-Monitoring für Service-Provider, Hosting-Unternehmen, E-Commerce, DevOps-Teams und Sysadmins. Überwache die Verfügbarkeit und Geschwindigkeit auf öffentlich zugänglichen Servern oder nutze unsere virtuelle OnSight-Appliance zur sicheren Überwachung von Servern in einem privaten Netzwerk hinter einer Firewall. Feinkörnige Kontrollen mit Ping-Paketverlust und Timeout Spezifikationen für HTTP / S überprüft.

Panopta – Details

Panopta

http://www.panopta.com/

Gegründet 2007

Panopta – Preisübersicht

Panopta ist verfügbar ab 6,00 $/Monat. Panopta bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Weitere Preisinformationen für Panopta finden Sie unten.

Startpreis

6,00 $/Monat

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Online

Panopta Funktionen

IT-Management-Software

Der Softwareanbieter hat diese Information nicht vervollständigt.

Der Softwareanbieter hat diese Information nicht vervollständigt.

Bandbreiten-Überwachung
Baseline-Manager
Dashboard
IP-Adressen-Überwachung
Internet-Benutzungsüberwachung
Netzwerk-Ressourcenmanagement
Netzwerkdiagnose
SLA-Überwachung
Server-Überwachung
Uptime-Überwachung
Web-Traffic-Berichterstattung
Alarmfunktion / Benachrichtigungen
Echtzeitüberwachung
Ereignisprotokolle
FTP-Überwachung
Leistungskennzahlen
Mail-Server-Überwachung
Transaktion-Überwachung
Uptime-Berichterstattung
Verfügbar
Wartungsplanung

Panopta – Nutzerbewertungen

5 von 57 Nutzerbewertungen angezeigt

Gesamt
4.5/5
Benutzerfreundlichkeit
4.3/5
Kundenservice
4.6/5
Funktionen
4.4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4.4/5

Quick setup and relatively easy monitorying

Bewertet am 12.12.2018
Verifizierter Rezensent
Adjunct Faculty - College of Business & Economics
Hochschulbildung, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
3/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Overall they have been great to work with

Vorteile: Panopta’s support was very helpful in getting us up and running. So far it has been able to scale with our infrastrutures and is very user friendly when it comes to monitoring.

Nachteile: We've had some false positive alerts, but haven't had those in a while so we think it was a bug that they fixed or we didn't have it configured properly out the gate.

Solid, reliable and configurable monitoring and alerting solution

Bewertet am 15.12.2016
Rafe H.
VP Engineering
Finanzdienstleistungen, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: We started using Panopta over a year ago after having continual problems with some of the other better-known monitoring solutions; continual false-negative reports and convoluted interfaces were causing continual problems for us. Panopta's service has proven to be very reliable, allowing us to configure the points from which our servers are monitored which mean we're getting alerts from regions very close to our users, and we've been able to extend this past simple 'ping' type tests. Their alerting services are easily configurable and adaptable, meaning our staff receives alerts promptly when necessary. We have also had no issues with simple integrations via API to any services we've wanted so far. A couple of times we haven't been able to figure out issues on our own their support has proven to be very fast to respond and diligent with following up on any lingering concerns. Happy to recommend Panopta to anyone looking for a reliable, robust monitoring solution.

Vorteile: Ease of use; reliability; configurability; alerting systems; easily integrated with other systems

Nachteile: They don't have as many 'out of the box' integrations as some of the better-known solutions, however, it hasn't proven to be a big hurdle with a little work.

Just the right amount of monitoring

Bewertet am 6.12.2016
Andy F.
CTO
Computer-Software, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: We use Panopta as our front-line monitoring system at Nutshell, a SaaS product. In particular, we needed a tool that would notify the team via phone call, for late-night coverage. Panopta made this easy. We struggled with the iPhone app at first, but they've launched a new version which works great for us. It's nice to get an iPhone notification as a heads-up before we escalate to phone/text. The UI to attach notification schedules to services is a bit unwieldy, but they've made significant progress. We lean toward a simple configuration, ("Is the app up?"), and put members into several escalation groups (iPhone -> text -> phone). The effort, cost, and overhead of PagerDuty haven't proven necessary. Panopta's actual core monitoring platform has been bulletproof for us: no false positives, immediate notifications. It helpfully covers things like SMTP, DNS, and SSL expiry, too. We use other monitoring platforms, but Panopta is the source of truth, for both the operations team and the rest of the company!

Vorteile: Phone call alerting, bulletproof monitoring, straightforward monitoring of an HTTPS endpoint

Nachteile: The UI to add a new team member to an existing schedule is a bit kludgy

Solid performance, mostly

Bewertet am 6.12.2016
Karl H.
Technical Director
Internet, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
3/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
3/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
2/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Overall we're happy - all outages seem to be notified. The issue we do have is false notifications, that tend to wake up engineers in the middle of the night for no reason.

Vorteile: Mostly accurate

Nachteile: False positives.

Great System Monitoring Solution

Bewertet am 6.12.2016
Jonathan D.
Owner
Computer-Software, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Panopta has been wonderful for providing server monitoring for our applications. The ability to add custom dashboards to show key metrics and add alerts when those metrics are out of policy has been key to monitoring our physical infrastructure and has allowed us to focus on running our products vs running our systems. I would highly recommend to anyone looking to monitor public/private cloud and physical systems.

Vorteile: - Cheaper than competitors
- More features than competitors of similar price
- Very robust dashboard an alert system

Nachteile: - Dashboards can be a bit difficult to change
- Not all features are obvious and can take some getting used to

Antwort des Softwareanbieters

von Panopta an 19.12.2016

Hi Jonathan,
We agree, the current dashboard has some faults. Keep an eye out for our Dashboard revamp coming in the beginning of January! Let us know what you think and send us some feedback so we can continue to make improvements.