Was ist Drift?

Drift ist eine dialogorientierte Marketingplattform. Kund*innen nutzen Drift, um ein modernes Einkaufserlebnis für potenzielle Kund*innen zu bieten, mehr qualifizierte Leads zu generieren und den Verkaufszyklus drastisch zu beschleunigen. Im Gegensatz zu herkömmlicher Marketing- und Vertriebssoftware, die auf Formulare, Cold Calls und unzählige Follow-up-E-Mails angewiesen ist, verbindet Drift Unternehmen mit Website-Besucher*innen in Echtzeit – mittels Bots und künstlicher Intelligenz.

Besuche die offizielle Website und fang noch heute kostenlos an.

Wer verwendet Drift?

Drift unterstützt jedes Unternehmen oder jede Einzelperson mit einer Website, das/die mehr Leads erfassen und mit Menschen in Echtzeit chatten möchte.

Wo kann Drift bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert, Android (mobil), iPhone (mobil)

Über den Anbieter

  • Drift
  • Ansässig in Boston, USA
  • 2015 gegründet
  • 24/7 Live-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Brasilien, China, Deutschland, Indien und 5 weitere

Sprachen

Chinesisch, Deutsch, Dänisch, Englisch, Finnisch und 14 weitere

Über den Anbieter

  • Drift
  • Ansässig in Boston, USA
  • 2015 gegründet
  • 24/7 Live-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Brasilien, China, Deutschland, Indien und 5 weitere

Sprachen

Chinesisch, Deutsch, Dänisch, Englisch, Finnisch und 14 weitere

Drift – Videos und Bilder

Drift Software - 1
Drift Software - 2
Drift Software - 3
Drift Software - 4
Drift Software - 5
6 weitere anzeigen
Videos zu Drift
Drift Software - 1
Drift Software - 2
Drift Software - 3
Drift Software - 4
Drift Software - 5

Kosten ähnlicher Produkte wie Drift vergleichen

Nicht verfügbar
Kostenlose Version
Gratis Testen
67,00 $/Monat
Kostenlose Version
Gratis Testen
10,00 $/Monat
Kostenlose Version
Gratis Testen
15,00 $/Monat
Kostenlose Version
Gratis Testen

Drift Funktionen

  • Abfragevorschläge
  • Abonnenten-Management
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Vorlagen
  • Augmented Analytics
  • Automatische Antworten
  • Automatisierte Terminplanung
  • Automatisiertes Routing
  • Befragungs-/Umfragemanagement
  • Berichterstattung / Analyse
  • Bestätigung / Erinnerungen
  • Chatbot
  • Code-Free Development
  • Dashboard
  • Daten-Import / -Export
  • Datenvisualisierung
  • Drip-Kampagnen
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail Marketing
  • Echtzeit-Chat für Kunden
  • Echtzeit-Daten
  • Echtzeit-Gespräche
  • Email-Kampagnen-Management
  • Engagement-Tracking
  • For Small Businesses
  • Geotargeting
  • Human Handover
  • KI/Maschinelles Lernen
  • Kalender-Synchronisierung
  • Kampagnenmanagement
  • Kontakt-Datenbank
  • Kontaktmanagement
  • Kundenbetreuung
  • Kundensegmentierung
  • Kundenspezifisches Branding
  • Lead Benachrichtigungen
  • Lead Segmentierung
  • Lead-Distribution
  • Lead-Erfassung
  • Lead-Qualifizierung
  • Leadmanagement
  • Listen-Management
  • Live-Chat
  • Marketing-Automatisierung
  • Mehrsprachig
  • Mobil-ootimierte E-Mails
  • Mobile Benachrichtigungen
  • Mobiler Zugriff
  • Multi-Channel-Kommunikation
  • Multichannel-Marketing
  • Offline-Formular
  • Online-Buchung
  • Onlineformulare
  • Personalisierung
  • Persönliche Nachrichten
  • Planungs-Tools
  • Priorisierung
  • Proaktiver Chat
  • Prozess-/Workflow-Automatisierung
  • Prädiktive Analytik
  • Push-Benachrichtigungen
  • ROI Tracking
  • Segmentierung
  • Spracherkennung
  • Transfer / Weiterleitung
  • Transkripte / Chatverlauf
  • Umfragen & Feedback
  • Verarbeitung natürlicher Sprache
  • Verfolgung von Interaktionen
  • Virtueller Assistent
  • Vorkonfigurierte Bots
  • Vorlagen-Management
  • WYSIWYG-Editor
  • Webbasierte Entwicklung
  • Websitebesucher-Nachverfolgung
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Zielgruppen-Targeting
  • Zielkontoerkennung
  • Zielseiten / Web-Formulare

Alternativen für Drift

Ein fortschrittliches Marketing- und Vertriebssystem, das zur Automatisierung der personalisierten Kommunikation und zur Optimierung der internen Prozesse beiträgt.
EngageBay ist ein All-in-one-CRM mit Marketing-, Vertriebs- und Serviceautomatisierungsfunktionen in einer einzigen Plattform. Erfahre mehr über EngageBay
Hochwertige Lösung für effektive Zusammenarbeit, Kommunikation, Social Networking, Workflow und Wissensmanagement. Erfahre mehr über Bitrix24
Führende Marketingplattform für kleine und mittlere Unternehmen! KOSTENLOSE Marketing-Demo
Unternehmen erhalten kostengünstige dialogorientierte KI-Lösungen für Chat, E-Mail und Sprache zur Transformation der Interaktion mit ihren Kunden.
Zoho CRM bietet Unternehmen eine komplette Lösung für das Kundenbeziehung-Lebenszyklus-Management Erfahre mehr über Zoho CRM
SAS Customer Intelligence uses analytically driven contextual personalization to help marketers elevate the customer experience.
Gehen Sie neue Wege im Vertrieb – mit der weltweit führenden CRM-Lösung. Verwalten Sie jede Phase Ihrer Kundenbeziehun. Erfahre mehr über Salesforce Sales Cloud
Voll funktionsfähige digitale Marketing-Plattform für Marketingagenturen
Saphyte leads in technological disruption with its most advanced and innovative features designed to help your business grow.
Smith.ai Live Chat combines live agents & AI to provide 24/7 virtual receptionist service for chats & texts — for all businesses.
Agile CRM ist eine komplette Verkaufs-, Marketing- und Service-Suite, die es Kleinen und mittleren Unternehmen ermöglicht, wie die Fortune 500 zu verkaufen und zu vermarkten. Erfahre mehr über Agile CRM
MailChimp bietet dir das Marketing-Tool, um auf höherem Niveau zu agieren.

Bewertungen über Drift

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,5
Benutzerfreundlichkeit
4,4
Kundenservice
4,3
Funktionen
4,3
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,1

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
65%
4
26%
3
5%
2
2%
1
2%
Rob
Rob
Content & SEO Specialist in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Computer-Software, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Expensive but awesome

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: With two substantially different audiences being targeted by our business, and a general need to do a better job of quickly connecting with promising leads, we've been quite pleased so far with Drift. We've already had several great opportunities arise thanks to the tool, and still have a large number of new bots to roll out, plus refinements to make based on our learnings from using the tool. As a supplement to our other inbound marketing efforts, I foresee chat through Drift being a substantial asset for a long while to come.

Vorteile:

With Drift, you can create customized chat experiences for users based on all sorts of criteria - the page they're on, the number of times they've visited, the channel they used to get to your site - and to target specific businesses with targeted messaging. Building the chat flows (Drift calls them "Playbooks") is generally quite easy, allowing you to quickly build out new bots once you get a hang of the platform. Drift also includes support chat built right into the product, meaning every time I get stuck, I'm able to reach out and get a hand from one of their product experts right away.

Nachteile:

We haven't been using Drift for that long, and there have already been a number of instances where I or one of the other users in the company have attempted to do something that seems obvious, only to find out the tool doesn't allow us to do so. We're always told that a feature request has been submitted, but there's no way to know how long it will take before we get whatever little tweak we're looking for in order to provide a smoother, more pleasant chat experience on our site.

Antwort von Drift

vor 2 Jahren

Hi Rob, Thanks for taking the time to share all of this detail. It's really helpful. Our feature request process is something we're improving this quarter, I agree this has not been the best experience to date. Thanks again for sharing, and if we can be helpful to you with you 2020 plans, please let us know how we can support you! All the best - Julie Hogan, VP - Customer Experience

Verifizierter Rezensent
Assistant Manager Marketing in Indien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Informationsdienst, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Drift-The new way of conversational marketing!

5,0 letztes Jahr

Kommentare: Overall I can say we are satisfied with their services. It ultimately filters genuine leads from the universal traffic on the website and that too with high buying intent. Chat bot, Playbooks, Analytics and Integrations are just icing on the cake.

Vorteile:

-Playbooks- Setting up of chat bot and customizing it based on the page and target market becomes very easy with drift's playbook feature. You can very easily set up chat bot and start receiving genuine leads. -Analytics and Integrations- The deep analysis of the tool always keeps you on your toes and helps in pointing out various scope for improvement. You can also measure the efficiency of your chat agents as well. Also, it provides integration with your marketing CRM as well for lead handling purpose. -Customer Service- You are facing any issue with drift? Do not worry. Customer service is just a chat ping away. They are always attentive and help you proactively

Nachteile:

-Price- This was the main concern while evaluating various chat tools. Drift is follows a premium pricing which might not make it suitable for Small businesses. -No Forms- Drift takes pride on omitting the forms from the chat and enabling their conversational way of marketing. I think, they should make that optional. They should forms as well. -They should also have a feature in which chat transcripts can be emailed as well.

Antwort von Drift

letztes Jahr

Hi there, Thanks for taking the time to write such a thoughtful review for Drift! It sounds like you're having a great experience on the product and we're thrilled to hear it. We'll absolutely take your feedback into account and hope you continue to provide us feature suggestions in the future. - Sarah Haberman, Senior Customer Advocacy Manager

Verifizierter Rezensent
Owner in Indonesien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Internet, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Live Chat Platform that suits my needs.

5,0 vor 4 Wochen Neu

Kommentare: There has been a lot of platform development in recent years.
Newer look and better android app for example. I remember when the Drift android app had quite a lot of bugs, but now many have been fixed.
I am confident in future development and still choose Drift as my primary choice of Live Chat Platform.

Vorteile:

Live chat and Playbook work well, and widgets are easy to install.

Nachteile:

There are no problems with functionality, but in my opinion, the customization options are still not enough. I would like more widget customization options, such as the ability to add a background image to the Live Chat widget.

Antwort von Drift

vor 3 Wochen

Thank you for the feedback! Love that you're having a positive experience using Drift. I would highly recommend reaching out to your CSM about more customization options so that they can relay this information to the product team.

Verifizierter Rezensent
CEO in Israel
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Computer-Software, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Drift could be Intercom, but it isn't...

3,0 vor 2 Jahren

Kommentare: We decided to use Drift as means to provide support, but once we grow bigger than a single user, we'll have to move to a better platform.

Vorteile:

We use Drift as an in-app messaging platform and it's decent at that. We considered using it for marketing automation, customer engagement and on-boarding, but it doesn't cut it.

Nachteile:

Even as an in-app messaging platform for support, there's room for improvement. A few months ago, they removed the option to "close a conversation" (which is essentially used to close a "support ticket"). For whatever reason, they think that it should be more like Whatsapp with an endless list of conversations that you can "archive". Only conversations sometimes come back (not because of new messages), they are sorted wrong so you may miss conversations with new messages, and you don't always get real time notifications in the mobile app.

Antwort von Drift

vor 2 Jahren

Hi there, Thank you so much for taking the time to share this. I'm sorry we haven't delivered on what you expected from us. I'm more than happy to chat live and learn more about how we can make your experience better. Feel free to reach out at jhogan@drift.com. All the best, Julie Hogan, VP - Customer Experience

Mark
Mark
Head of Marketing in Australien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Computer-Software, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

I use the free version for my consultancy

4,0 vor 3 Monaten

Kommentare: I have a side-hustle consultancy, and needed a way for my website visitors to get in touch. This was a really simple, free solution.

Vorteile:

Really simple setup, haven't had to touch a thing since implementing it.

Nachteile:

Having to switch between the app and the browser for different functionality - either have it all in app or dont.

Antwort von Drift

vor 3 Monaten

Hi Mark, glad to hear you got Drift up and running without a hitch. Appreciate your feedback on our app vs. browser functionality I'll make sure this gets in the right hands. Thanks for your review! - Sarah Haberman, Senior Customer Marketing Manager