Panopta

von Panopta

4.5 / 5 57 Bewertungen
Panopta

Wer nutzt diese Software?

Netzwerk-ops, DevOps Ingenieure, Managed-Service-Provider, Hosting-Unternehmen, E-Commerce, SaaS und Enterprise-Tier-Unternehmen.

Durchschnittliche Bewertung

57 Bewertungen
  • Gesamt 4.5 / 5
  • Benutzerfreundlichkeit 4.5 / 5
  • Kundenservice 4.5 / 5
  • Funktionen 4.5 / 5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis 4.5 / 5

Produktdetails

  • Startpreis $6/Monat
  • Kostenlose Version Nein
  • Kostenlose Testversion Ja
  • Einsatz Cloud, SaaS, Web
    Mobile - iOS Native
    Mobile - Android Native
  • Training Live Online
    Webinare
    Dokumentation
  • Kundenbetreuung Support während der Geschäftszeiten
    Online

Angaben zum Hersteller

  • Panopta
  • http://www.panopta.com/
  • Gegründet 2007

Über Panopta

Panopta bietet erweitertes Netzwerk-Monitoring für Service-Provider, Hosting-Unternehmen, E-Commerce, DevOps-Teams und Sysadmins. Überwache die Verfügbarkeit und Geschwindigkeit auf öffentlich zugänglichen Servern oder nutze unsere virtuelle OnSight-Appliance zur sicheren Überwachung von Servern in einem privaten Netzwerk hinter einer Firewall. Feinkörnige Kontrollen mit Ping-Paketverlust und Timeout Spezifikationen für HTTP / S überprüft.

Panopta Funktionen

  • Bandbreiten-Überwachung
  • Baseline-Manager
  • Dashboard
  • IP-Adressen-Überwachung
  • Internet-Benutzungsüberwachung
  • Network Diagnosis
  • Network Resource Management
  • SLA-Überwachung
  • Server-Überwachung
  • Uptime-Überwachung
  • Web-Traffic-Berichterstattung
  • Echtzeitüberwachung
  • Ereignisbasierte Benachrichtigungen
  • Ereignisprotokolle
  • FTP-Überwachung
  • Leistungskennzahlen
  • Mail-Server-Überwachung
  • Transaktion-Überwachung
  • Uptime-Berichterstattung
  • Verfügbar
  • Wartungsplanung

Die hilfreichsten Reviews für Panopta

Solid, reliable and configurable monitoring and alerting solution

Mit Google übersetzen Bewertet am 15.12.2016
Rafe H.
VP Engineering
Finanzdienstleistungen, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
4 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: We started using Panopta over a year ago after having continual problems with some of the other better-known monitoring solutions; continual false-negative reports and convoluted interfaces were causing continual problems for us. Panopta's service has proven to be very reliable, allowing us to configure the points from which our servers are monitored which mean we're getting alerts from regions very close to our users, and we've been able to extend this past simple 'ping' type tests. Their alerting services are easily configurable and adaptable, meaning our staff receives alerts promptly when necessary. We have also had no issues with simple integrations via API to any services we've wanted so far. A couple of times we haven't been able to figure out issues on our own their support has proven to be very fast to respond and diligent with following up on any lingering concerns. Happy to recommend Panopta to anyone looking for a reliable, robust monitoring solution.

Vorteile: Ease of use; reliability; configurability; alerting systems; easily integrated with other systems

Nachteile: They don't have as many 'out of the box' integrations as some of the better-known solutions, however, it hasn't proven to be a big hurdle with a little work.

Just the right amount of monitoring

Mit Google übersetzen Bewertet am 6.12.2016
Andy F.
CTO
Computer-Software, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
4 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: We use Panopta as our front-line monitoring system at Nutshell, a SaaS product. In particular, we needed a tool that would notify the team via phone call, for late-night coverage. Panopta made this easy. We struggled with the iPhone app at first, but they've launched a new version which works great for us. It's nice to get an iPhone notification as a heads-up before we escalate to phone/text. The UI to attach notification schedules to services is a bit unwieldy, but they've made significant progress. We lean toward a simple configuration, ("Is the app up?"), and put members into several escalation groups (iPhone -> text -> phone). The effort, cost, and overhead of PagerDuty haven't proven necessary. Panopta's actual core monitoring platform has been bulletproof for us: no false positives, immediate notifications. It helpfully covers things like SMTP, DNS, and SSL expiry, too. We use other monitoring platforms, but Panopta is the source of truth, for both the operations team and the rest of the company!

Vorteile: Phone call alerting, bulletproof monitoring, straightforward monitoring of an HTTPS endpoint

Nachteile: The UI to add a new team member to an existing schedule is a bit kludgy

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