Wer verwendet BlueCart?

Das Unternehmen arbeitet mit Gastronomieunternehmen jeder Art und Größe zusammen: von kleinen handwerklichen Höfen über von Familien betriebene kleine Cafés bis hin zu Großhändlern und nationalen Restaurantketten.

Was ist BlueCart?

BlueCart rationalisiert und modernisiert den gesamten Beschaffungsprozess durchgängig, reduziert Fehler und verbessert gleichzeitig das Endergebnis für Restaurants und Lieferantenunternehmen. Kochprofis nutzen BlueCart, um ihren Bedienbereich von einer Web- und mobilen Plattform aus mit Funktionen wie Bestellung, Bestandsverwaltung, Budgetierung und Bestellungsprüfung zu verwalten. Lieferantenunternehmen verwenden BlueCart, um ihre eingehenden Bestellungen automatisch zu organisieren, ihre Kundschaft zu verwalten und ihre Lieferungen zu organisieren.

BlueCart – Details

BlueCart

http://www.bluecart.com

Gegründet 2014

BlueCart – Preisübersicht

BlueCart bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Weitere Preisinformationen für BlueCart findest du unten.

Kostenlose Version

Ja

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

24/7 (Live Vertreter)

Support während der Geschäftszeiten

Online

BlueCart Funktionen

Gastronomie Software
Abrechnung & Rechnungsstellung
Berichterstattung / Analyse
Integrierte Buchführung
Inventarverwaltung
Küchenmanagement
Menüverwaltung
Mitarbeitermanagement
Reservierung-Management
Tabellenverwaltung
Verkaufspunkt POS
Wartelisten-Management
Angebote / Schätzungen
Auftragsmanagement
Einkauf
Import / Export-Management
Inventarverwaltung
Kalkulation
Kommissionierung & Routing
Kundenmanagement
Lagerhaus-Management
Lieferanten-Management
Lieferposten-Nachverfolgung
Rückverfolgbarkeit
Einkauf
Ernährungswerteanalyse
Für Gesundheitseinrichtungen
Für Kantinen
Inventarverwaltung
Kalkulation
Kostenlose / Reduzierte Mahlzeiten
Menü-Planung
Online-Zahlungen / Funding
Rezept-Management
Schulen
Tray-Nachverfolgung
Verkaufspunkt POS
Auftragsmanagement
Barcode / RFID
Einkauf
Import / Export-Management
Inventarverwaltung
Lagerhaus-Management
Retourenmanagement
Verkaufsprognose
Versand-Management

BlueCart – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 28 Nutzerbewertungen

Gesamt
4.3/5
Benutzerfreundlichkeit
4.3/5
Kundenservice
4.5/5
Funktionen
4.3/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4.3/5
Amy A.
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    Nicht bewertet
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    Nicht bewertet
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    Nicht bewertet
  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: GetApp
  • Bewertet am 28.3.2019
  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: GetApp
  • Bewertet am 28.3.2019
Amanda B.
Sales Manager & Assistant Ops manager
Lebensmittelproduktion, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 14.9.2017

"Customer service is very good. "

Kommentare: Benefits: a user friendly platform that all of our admin and fulfillment team can access. Customers get a reminder email when their order gets placed, which drives down phone calls.

Vorteile: Customers are able to place their orders directly through the app which has driven down phone calls. We are able to archive orders in a digital platform that is accessible to our admin team.

Nachteile: I don't really have any complaints about the actual ordering process. We are however anxiously waiting for Blue Cart to be compatible with QuickBooks (desktop version) At the moment we are actually adding more time to our accountant team, who has to manually enter orders.

Antwort des Softwareanbieters

von BlueCart an 17.4.2018

Thank you for the review and feedback. We recently made improvements to our accounting export functionality so that you can utilize accounting software import/export tools.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 14.9.2017
Kimberly W.
Marketing Director and Catering Sales
Restaurants, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 5.12.2017

"BlueCart has transformed the order process for my managers! I highly recommend it!"

Vorteile: The software is incredibly straightforward and easy to use. It is very beneficial to have all of our various suppliers on one single platform making the order process efficient and expeditious. The cost effectiveness and labor-savings have been substantial; totally worth the investment!

Nachteile: I wish every supplier that we ordered through was on the platform so we could continue to streamline our order process and benefit from the savings.

Antwort des Softwareanbieters

von BlueCart an 27.4.2018

Thanks for the review and we're glad to have you as a customer! We're trying our best to spread the word and get suppliers on BlueCart as quickly as possible.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 5.12.2017
Philip R.
Purchasing Manager
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    Nicht bewertet
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 14.9.2017

"User friendly software with a lot of glitchiness"

Vorteile: I like that it can be used from a cell phone and is very user friendly. It seems very adaptable to the supplier to change things they want changed. Very good customer support from Montana, Dave Lee and the others.

Nachteile: There were a lot of glitches when we first started using it (i.e. invoices printing blank, dollar amounts printing where the quantity amount should be, printed delivery dates were different than date on actual order, HTML code printing on the invoices) We still cannot use the numerical pad to enter amounts on orders.

Antwort des Softwareanbieters

von BlueCart an 9.5.2018

Thanks for the review. Our Customer Success team was thrilled to know you appreciate their hard work. Our product team has fixed the problems you mentioned and is continually improving the functionality and user experience in BlueCart, we hope you like what we've done.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 14.9.2017
Lloyd O.
Co-Owner
Lebensmittelproduktion, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 20.11.2017

"Bluecart is essential for the continued growth of our banana pudding wholesale business. "

Kommentare: My productivity has increased dramatically thanks to Blue. On the processing side, I'm able to place or take orders on a weekly basis and edit them if needed. Any communication that needs to happen between my partner and myself can be done in each order so we have reference points. Analytics are vital for any business to effectively measure their performance and grow. Thanks to Bluecart I can see which partner performs well month-to-month, and I can find any areas for improvement to increase our sales with each partner. The real time updates from "Processing" to "In-Transit" to "Fulfilled" allows my team to be on the same page as our partners. The fact we can use it on our mobile devices or our laptop makes Bluecart the best app on the market.

Vorteile: The analytics and the easy-to-use aspects of the software are what I like most. I'm able to track my orders in real time, view how each partner performs and compare them month-to-month, and communicate with my wholesale partners effectively and efficiently.

Nachteile: Only thing I could complain about is that I get logged out randomly from time to time. I'm sure it's a minor bug they'll fix soon, but if this is the only complaint I have it shows how useful the app is.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 20.11.2017