Logiwa WMS

Logiwa WMS

von Logiwa Corp

Wer verwendet Logiwa WMS?

Logiwa WMS wird für E-Commerce-Unternehmen, Großhandel und auch 3PL-Fulfillment-Zentren angeboten, die Dienstleistungen für Einzelhandels- und E-Commerce-Marktteilnehmende anbieten.

Was ist Logiwa WMS?

Logiwa WMS verwaltet die Lagerhaltung und Auftragsabwicklung in den Branchen Einzelhandel, E-Commerce, Großhandel und 3PL. Mit Logiwa kann die Kundschaft Gutes erzielen, indem sie Kosten optimiert, den Kundenservice verbessert und die Amortisierungszeit verkürzt. Mit Logiwa können Einzelhändler mehr verkaufen, indem sie das Inventar und Bestellungen über mehrere Vertriebskanäle hinweg synchronisieren, Betriebskosten sparen und die Margen steigern.

Logiwa WMS – Details

Logiwa Corp

https://www.logiwa.com/

Gegründet 2004

Logiwa WMS – Kostenübersicht

Logiwa WMS bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion.

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Persönlich

Live Online

Dokumentation

Kundenbetreuung

24/7 (Live Vertreter)

Support während der Geschäftszeiten

Online

Logiwa WMS Funktionen

Auftragsverwaltungssoftware
Auftragsabwicklung
Auftragserfassung
Auftragsverfolgung
Inventarverwaltung
Katalogmanagement
Retourenmanagement
Rückstandsverwaltung
Spezielles Auftragsmanagement
Versand-Management
Wiederkehrende Bestellungen
Alarmfunktion / Benachrichtigungen
Berichterstattung / Analyse
Bestandsoptimierung
Bestückung
Einzelhandel-Lagerverwaltung
Fertigungsbestandsmanagement
Lagerhaus-Management
Lieferanten-Management
Mobiler Zugriff
Multichannel-Management
Nachbestellungen verwalten
Produktkennzeichnung
Prognose
Artikelverwaltung
Barcode / RFID
Bestandsoptimierung
Bestandsverfolgung
Check-in/Check-out
Kostennachverfolgung
Lieferanten-Management
Nachbestellungen verwalten
Prognose
SKU-/UPC-Codes
Seriennummern-Nachverfolgung
3PL-Management
Auftragsmanagement
Barcode / RFID
Echtzeit-Synchronisierung
Einkauf
Inventarverwaltung
Mehrere Standorte
Prognose
Qualitätsmanagement
Retourenmanagement
Versand-Management
Wareneingangs- / Einlagerungsverwaltung
3PL-Management
Auftragsmanagement
Barcode / RFID
CRM
Cross Docking (Kreuzverkupplung)
Flottenmanagement
Inventarverwaltung
Lieferanten-Management
Transportmanagement
Versand-Management
Absatzplanung
Auftragsabwicklung
Elektronischer Datenaustausch
Import-/Export-Management
Inventarverwaltung
Lagerhaus-Management
Lieferanten-Management
Transportmanagement
Versand-Management
Vertrieb- & Abwicklungplanung
Containerverschiffung
Import/Export
Konnossement
Lagerhaus-Management
Lieferpreisberechnung
Luftfracht
Paketversand
Seefracht
Sendungsverfolgung
Spedition
Versand auf dem Landweg
Versandservice-Integration

Logiwa WMS – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 32 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,7/5
Benutzerfreundlichkeit
4,3/5
Kundenservice
4,8/5
Funktionen
4,6/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,7/5
Hakan O.
President
Lagerung, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 20.11.2018

"We've tried the most, and are sticking with Logiwa"

Vorteile: We've have used quite a few solutions before like Shiphero, iTracker, 3pl central and few other 3pl (WMS) / Order management software. Unlike others we’ve used before, Logiwa offers the features that are essential to run a business included in their solution. Pricing is by far the best, literally fractions of what we have paid to previous solutions. Implementation was smooth, they have made few modifications on billing and customer pricing modules as per our pricing model. Very responsive and knowledgeable staffs working at their IT dept.

Nachteile: Certain features need minor modifications to make it easier for the users.

Antwort des Softwareanbieters

von Logiwa Corp an 24.5.2019

Thank you for your review Hakan! We look forward to a longlasting partnership with NEX Worlwide Express and will keep improving our platform.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 20.11.2018
Serkan Y.
Owner
Lagerung, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 26.9.2018

"so many features, fair pricing and great customer service "

Vorteile: Everything can be customized based on your business. User interface is so easy to learn. It has so much features and that's why it may look complicated at the beginning however support team make sure you are up and running quickly. This company takes customer feedback very seriously and improving their software based on feedback. I get emails almost every week for new integrations and features and they even added new feature to make the software even more user friendly speficially for ecommerce businesses. Even though I provide 3PL services, my background is coming from ecommerce so since I always used ecommerce multichannel inventory sofftwares I needed certain features to feel comfortable and run business faster. Account manager and one of their developer scheduled meeting with me, listened my suggestion for 15-20 minutes to make sure they understand whats needed and they coded what I needed less than 2-3 weeks.

Nachteile: I would have said that it may not be fit for smaller ecommerce businesses until few weeks ago but now I really don't see any negative side of this software after all the new features they added in last couple weeks. Support alone worth more than what you will pay.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 26.9.2018
Verifizierter Rezensent
Sales Manager
Finanzdienstleistungen, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    1/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    1/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    2/5
  • Kundenbetreuung
    1/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    2/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    0/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: GetApp
  • Bewertet am 22.9.2018

"Implementations has been a Nightmare!"

Vorteile: The pricing is what made us decide to go with Logiwa, but it seems to be too good to be true.
“The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten." -Benjamin Franklin

Nachteile: They do not have a customer service phone number and any support you need must be done through email. We have spent the last 3 months trying to go live with the software but we cannot get in touch with our Support rep to train us properly on how to use it. There is NO Documentation or Tutorials to refer to. The UI is confusing and usability is unorthodox (Having to hit "Enter" to get a dropdown menu to work). I could tolerate the UI if we could simply get it to work, but we have had no such luck. Please disregard all other reviews on this website because I cannot believe they are legitimately from users of the Logiwa software. I'm sorry Logiwa, but this is a nightmare I cannot wake up from.
IF WE COULD GET ANY USABILITY OUT OF THE SOFTWARE I MAY BE WILLING TO CHANGE THIS REVIEW... but until then business deserve to know.

  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: GetApp
  • Bewertet am 22.9.2018
Gonca D.
COO
Einzelhandel, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 23.8.2016

"Advanced functionality for E-commerce Fulfillment"

Kommentare: I've implemented and have been using LA WMS in our e-commerce fulfillment operations. I implemented LA WMS in my previous jobs in 2 different 3PL - fulfillment companies.

Vorteile: It's a highly configurable and adaptable solution. It can manage fulfillment operations for various products such as food and beverage, electronics, apparel and fashion. You can setup new operations super fast and easily.

Nachteile: They could have a BI tool within the application. But they added it last year and it's super cool.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 23.8.2016
Richard Y.
Warehouse Operations Manager
Lagerung, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 18.10.2018

"The Most Flexible SCM System in the Market"

Kommentare: Our inventory has became very accurate. Increase in sales due to 99% shipping accuracy. Logiwa is our central hub to all platforms.

Vorteile: It is the perfect inventory management system for our business. Support is prompt and reliable. Our process around the warehouse has become very efficient and easy to use. Once you understand the software, you can customize the process to meet your needs.

Nachteile: Very Minor bugs that get resolved when you contact support.

Antwort des Softwareanbieters

von Logiwa Corp an 24.5.2019

We're so glad that we can support you in getting 99% inventory accuracy and that our support team has been able to respond to all your inquiries.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 18.10.2018