BigChange

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von BigChange

Wer verwendet BigChange?

BigChange is used in over 60 industries including Field Service, HVAC, Plumbing, Transport & Logistics, Construction, Waste, Public Sector and Equipment Hire. Ask us for a case study in your sector.

Was ist BigChange?

**Run a more Productive, Efficient and Profitable service business with BigChange** It's the only 5-in-1 Mobile Workforce and Job Management system. It connects your back-office, mobile workers and customers together seamlessly. It replaces manual planning and paperwork and lets your team deliver exceptional service from beginning to end. Create quotes, schedule and dispatch work, invoice, take payments and manage every step of the workflow on the mobile app + track your vehicles & assets.

BigChange – Details

BigChange

http://www.bigchangeapps.com

Gegründet 2013

BigChange – Preisübersicht

BigChange ist verfügbar ab 70,95 $/Monat. BigChange bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion. Weitere Preisinformationen für BigChange findest du unten.

Startpreis

70,95 $/Monat

Preisinformationen

FREE Vehicle Tracking included

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Nein

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

24/7 (Live Vertreter)

Online

BigChange Funktionen

Auftragsmanagement Software
Angebote / Schätzungen
Arbeitsauftragserstellung
Bestandskontrolle
Job-Management
Kundendatenbank
Routing
Terminplanung
Versandmanagement
Vertragsmanagement
Vorbeugende Wartung
Wiederkehrende Termine
Abrechnung & Rechnungsstellung
Anlagegegenstand-Management
Arbeitsauftragsverwaltung
Auftragskostenrechnung
Compliance Management
Dokumentenmanagement
Geräteinstandhaltung
Kundendatenbank
Projektmanagement
Service-Anfragen-Management
Vertragsmanagement
Anlagegegenstand-Management
Arbeitsauftragsverwaltung
Bestandskontrolle
Besuchermanagement
Für Schulen
Geräte-Management
Gewerbliche Immobilien
Inspektions-Management
Kreditplanung
Lieferanten-Management
Raumverwaltung
Störfallmanagement
Vorbeugende Wartung
Wohnimmobilien
Zimmer-Planung
Abrechnung & Rechnungsstellung
Inventarverwaltung
Kalibriermanagement
Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
Mobiler Zugriff
Schlüssel & Schloss-Management
Techniker-Management
Vorbeugende Wartung
Abrechnung & Rechnungsstellung
Angebote / Schätzungen
Arbeitsauftragsverwaltung
Für gewerbliche und/oder industrielle Elektroinstallateure
Kundenmanagement
Mobiler Zugriff
Terminplanung
Vertragsmanagement
Zeitverfolgung
Arbeitsauftragsverwaltung
Bestandskontrolle
Garantie-Nachverfolgung
Gerätenachverfolgung
Job-Management
Wartungsplanung
Abrechnung & Rechnungsstellung
Angebote / Schätzungen
Arbeitsauftragsverwaltung
Elektronische Unterschrift
Inventarverwaltung
Kontakt-Datenbank
Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
Mobiler Zugriff
Online Stempeluhr
Routing
Terminplanung
Versenden
Vertragsmanagement
Zahlungseinzug im Außendienst
Arbeitsauftragsverwaltung
Auftragskostenrechnung
Geräte-Management
Gewerbliche Immobilien
Job-Management
Kundendatenbank
Routing
Terminplanung
Verfolgen von Vermögensanlagen
Versandmanagement
Wartungsplanung
Wohnimmobilien
Abrechnung & Rechnungsstellung
Angebote / Schätzungen
Arbeitsauftragsverwaltung
Elektronische Unterschrift
Inventarverwaltung
Mobile Zahlungen
Versandmanagement
Zahlungsabwicklung
Zeitverfolgung
Abrechnung & Rechnungsstellung
Angebote / Schätzungen
Arbeitsauftragsverwaltung
Auftragskostenrechnung
Dokumenten-Abbildung
Inventarverwaltung
Kundenmanagement
Leadmanagement
Terminplanung
Berichtsvorlagen
Fotos in Berichten
Gerätenachverfolgung
Kundendatenbank
Spracherkennung
Subunternehmen-Management
Terminverwaltung
Versandmanagement
Vor Ort drucken
Abrechnung & Rechnungsstellung
Arbeitsauftragsverwaltung
Inventarverwaltung
Kalibriermanagement
Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
Mobiler Zugriff
Prädiktive Wartung
Schlüssel & Schloss-Management
Techniker-Management
Terminplanung
Verfolgen von Vermögensanlagen
Vorbeugende Wartung
Auftragsverfolgung
Fahrer-Management
Für Fracht
Für Kurierdienste
Geschätzte Fahrer-Ankunftszeit
Kundenportal
Routing
Terminplanung
Umfragen & Feedback
Unterschriften-Erfassung
Versandmanagement
für Restaurants
Auftragnehmer-Management
Bedarfsplanung
Budgetierung/Prognosen
Fähigkeiten-Nachverfolgung
Lebenszyklus-Management für Mitarbeiter
Leistungskennzahlen
Mitarbeitereinsatzplanung
Personalbeschaffungs-Management
Variable Mitarbeiter
Zeit- und Anwesenheitsmanagement
Alarmfunktion / Benachrichtigungen
Automatisierte Terminplanung
Echtzeit-Planung
Gruppen-Terminplanung
Klassenterminplanung
Kreditplanung
Mehrere Standorte
Mitarbeitereinsatzplanung
Ressourcen-Planung
Terminplanung
Zimmerbuchungsverwaltung
Abrechnung & Rechnungsstellung
Angebote / Schätzungen
Arbeitsauftragsverwaltung
Bestandskontrolle
Job-Management
Kundendatenbank
Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
Mobiler Zugriff
Routing
Techniker-Management
Terminplanung
Versand
Wartungsplanung
Abrechnung & Rechnungsstellung
Angebote / Schätzungen
Arbeitsauftragsverwaltung
Inventarverwaltung
Job-Management
Kundendatenbank
Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
Mobile App
Routing
Techniker-Management
Terminplanung
Versandmanagement
Abrechnung & Rechnungsstellung
Angebote / Schätzungen
Bestandskontrolle
Flottenmanagement
Immobilien-Layout
Kundendienst-Historie
Mobiler Zugriff
Pestizidengebrauch-Nachverfolgung
Schädlings-Aktivitäten-Nachverfolgung
Terminplanung
Versandmanagement
Abrechnung & Rechnungsstellung
Auftragskostenrechnung
Garantie-Nachverfolgung
Gerätenachverfolgung
Inventarverwaltung
Kundenmanagement
Terminplanung
Versandmanagement
Vertragsmanagement
Abrechnung & Rechnungsstellung
Arbeitsauftragsverwaltung
Bestandskontrolle
Job-Management
Kundendatenbank
Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
Mobiler Zugriff
Routing
Self-Service Portal
Techniker-Management
Vertragsmanagement
Arbeitsauftragsverwaltung
Aufgabenliste
Einkauf
Erinnerungen
Inspektions-Management
Lieferanten-Management
Mobiler Zugriff
Prädiktive Wartung
Wartungsplanung
Zustandsüberwachung

BigChange – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 67 Nutzerbewertungen

Gesamt
4.6/5
Benutzerfreundlichkeit
4.4/5
Kundenservice
4.6/5
Funktionen
4.2/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4.4/5

Big Change Revolutionised My Business

Bewertet am 23.10.2019
Jordan W.
Founder
Bau, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: I have dealt with all levels withing the business and found 99% of the people amazing to deal with! They have guided, trained and been far more accommodating then any other mobile resource software provider out there.

Vorteile: The facility to invoice live and make cash flow through the business improve.

Nachteile: The schedule does not have dynamic scheduling

Antwort des Softwareanbieters

von BigChange an 28.10.2019

Delighted to hear about your amazing experience with the BigChange system. We designed it to be 'Revolutionary' for everyone, for you the business owner, for your team for your customers and your cashflow. Nothing gives us more satisfaction than hearing great success stories like this.
Thank you once again for taking the time to leave a review.

All the best,
Team BigChange

Excellent CMS and Staff Management Tool

Bewertet am 27.1.2020
Kathy B.
General Manager
Sicherheit & Untersuchungen, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: This software allows seamless management of client details and remote workers to allow for greater levels of efficiency and customer service.

Vorteile: Intuitive to use, ease of setting up, integration with vehicle trackers, integration with remote worker's tablets, excellent support, excellent options for adding additional information to client records

Nachteile: Relatively few reports come as standard and there is a cost (time and money) to request the creation of additional bespoke reports

Antwort des Softwareanbieters

von BigChange an 4.2.2020

What a fantastic review thank you for taking the time to do this!
We love to hear how our valued customers benefit from their system.
Likewise we appreciate hearing how we can do even better and am pleased to inform you that we are currently working on increasing our library of reports.
Thank you once again.

From ''No Change'' to ''BigChange''

Bewertet am 21.12.2019
Alexandros E.
Sales
Sicherheit & Untersuchungen, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: We were increasingly worried, as the company was growing, jobs were increasing.

By 2018, we were averaging over 500 jobs a month, these jobs, had to be assigned to a Technician according to his skill and geographical position of the customer. Everything was on an excel spread sheet that had to be kept safe and readable, as it was the whole business schedule.
And now this is a True story called Big Change today
The Paperless way to Plan, Manage, Schedule and Track your Mobile workforce

How our daily routine for all of us has changed.
Incoming calls are scheduled to the perfect available Technician, which meets the job requirements automatically.
Jobs are received instantly on a tablet, and our technicians have all the information needed to deliver fantastic service, with no delays. They can also view customer previous job history; we can upload file attachments, such as sales orders, Invoices & Floor Plans for them to access at ANY time.
My Back office is connected LIVE at all working hours, and my after-sales coordinator knows the exact location and progress of each job. While technicians are on-site, they have all the required worksheets in digital form and those are completed simply by tapping on the screen. We even automatically guide them step by step through the workflow. After completing the job, the process is confirmed with the customer’s signature. The customer then receives a copy of the JOB CARD & WORKSHEETS automatically without any delays.

Nachteile: Big CHANGE Desk This is Handys Today

∙ Environmental Friendly (no paper use)
∙ saving cost of Paper, printer and toner expenses
∙ 2 extra jobs completed per day technician
∙ Automatic Time-Sheet
∙ 24 hours of Admin saved per week
∙ 15 % Fuel saved per month
∙ 1 hour per day traveling time saved per technician
∙ No Incomplete jobs
∙ The customer received clear information of work carried out instantly

Buyer beware

Bewertet am 20.6.2019
Paul A.
General Manager
Hausmeisterservice, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Quelle des Nutzers 
3/5
Gesamt
1/5
Benutzerfreundlichkeit
1/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
2/5
Kundenbetreuung
1/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: The training was poor to say the least - we were told four different ways to process jobs in four separate training sessions , the support has been average - if you're gong to purchase this system, you need to get used to being told that any problem that you are experiencing cannot be replicated at their end - that's the tech equivalent of eeee, I dunno! We aren't at all satisfied with the product and BigChange have lost interest in the issues that we are having so we are stuck with it for the 5 year contract.

Vorteile: We liked the promises that were made when we purchased JobWatch. It sounded perfect for us.

Nachteile: It doesn't work in the way we were promised. Recurring the jobs doesn't work for anything not done on a set day, the invoicing only seems to work if you have a price list, which we don't. The worksheets that govern which RAMS the operatives will see when starting the job keep disappearing and, despite repeatedly reporting this issue, the problem persists. This was supposed to replace our manual system of CRM but we are having to use our old manual system to check that JobWatch is as it should be. Purchasing this product has meant that we are spending nearly twice as long processing jobs and invoices.

Antwort des Softwareanbieters

von BigChange an 21.6.2019

Paul, we are sorry to hear that you are dissatisfied with these functions of JobWatch and the service we have provided. We will be in touch today to arrange to come see you, listen to your concerns, ensure we have an accurate understanding of your business scenarios and seek ways in which we can help. We are committed to finding a suitable way forward.

Big Change Review

Bewertet am 22.1.2020
Ben B.
Director
Erholungseinrichtungen & -dienstleistungen, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
2/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4/5
Kundenbetreuung
3/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: It has been good but not amazing, although the team missed a lot of setting up consistencies which were highly frustrating as then I had to find all the inconsistencies and report them back one at a time. It gets boring after you have pointed out the same mistake for the 7th time in a different area of the system. Very disappointed in the taking of deposits which you cannot do with any clarity or traceability.

Vorteile: Worksheets
Tracking (to a small degree)
Working from tablets
Adaptability with forms, templates and worksheets

Nachteile: A lot of software inaccuracies (customer statements, vehicle and resource availability).
Visuals are complicated (quotes marked as accepted that are overdue are highlighted in red which is very confusing).
Changes to template forms cannot be done (design of documents, certificate of completion etc)
Taking deposits has no clarity or traceability and has made things very hard on that front

Antwort des Softwareanbieters

von BigChange an 24.1.2020

Thanks for taking the time to leave a detailed review of your BigChange experience.
I'm pleased to say that we are about to launch a 'template add-in' feature that allows you to quickly and easily create your own custom design which should directly respond to your requirement for this. With regards to the way you take deposits, we'd like to learn more about your process and I am going to contact you now to arrange a call to discuss this further and work together on a solution. We really appreciate your input as a valued customer.