Wir helfen Unternehmen in Deutschland
seit 15 Jahren bei der Softwareauswahl

Was ist Gainsight CS?

Die leistungsstarke Plattform wurde speziell dafür entwickelt, diverse Kundendaten aus mehreren Quellen in Erkenntnisse und Maßnahmen umzuwandeln, die messbare Geschäftsergebnisse für deine Kunden generieren. Mit den Anwendungen von Gainsight kannst du die Kundenergebnisse in all deinen Kundensegmenten programmgesteuert vorantreiben. Die angebotenen Anwendungen umfassen Erkenntnisse, Feedback, Zusammenarbeit, Engagement und Ergebnisse.

Wer verwendet Gainsight CS?

Nicht vom Anbieter bereitgestellt

Gainsight CS Software - 1
Gainsight CS Software - 2
Gainsight CS Software - 3
Gainsight CS Software - 4
Gainsight CS Software - 5

Du bist nicht sicher, ob Gainsight CS das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

Gainsight CS

Gainsight CS

4,4 (47)
Keine Preise gefunden
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
31
16
4,0 (47)
4,1 (47)
4,5 (47)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
Keine Preise gefunden
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
67
23
4,9 (98)
5,0 (98)
5,0 (98)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu Gainsight CS

Custify
Am besten bewertete Funktionen
Aufgabenmanagement
Berichterstattung / Analyse
E-Mail-Management
Front
Am besten bewertete Funktionen
E-Mail-Management
Filesharing
Inbox-Management
Salesforce Platform
Am besten bewertete Funktionen
Aufgaben-Fortschrittsverfolgung
Automatisierung von Geschäftsprozessen
Zugriffskontrollen / Berechtigungen
ChurnZero
Am besten bewertete Funktionen
Aufgabenmanagement
Kundenbindung
Kundensegmentierung
Snowflake
Am besten bewertete Funktionen
Berichterstattung / Analyse
Datenspeicher-Management
Sichere Datenspeicherung
SmartKarrot
Am besten bewertete Funktionen
Aktivitäts-Verfolgung
Gesundheitswerte
Kundenmanagement
Vitally
Am besten bewertete Funktionen
Gesundheitswerte
Kundensegmentierung
Überwachung
Upzelo
Am besten bewertete Funktionen
Abonnementverwaltung
Leistungskennzahlen
Stornierungsmanagement
Zendesk Suite
Am besten bewertete Funktionen
Echtzeit-Chat für Kunden
Supportticket-Management
Ticket-Management

Bewertungen über Gainsight CS

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,4
Benutzerfreundlichkeit
4,0
Kundenservice
4,5
Funktionen
4,4
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,1

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
53%
4
34%
3
11%
2
2%
Elizabeth
Elizabeth
Sr. Customer Success Program Manager in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Computer-Software, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

So pleased with how effortlessly everything works

5,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

I like how simple Gainsight has been to use and implement. We have been able to accomplish more with Gainsight in 3 months than we did with Strikedeck in 3 years.

Nachteile:

The cost is high on a per license basis. Gainsight is very heavy on the resource side when it comes to implementation.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
E-Learning, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

The best tool to manage your clients as a Customer Success team member

4,0 letztes Jahr

Kommentare: I am very happy because I can finally manage my clients in an easy way, check their customer journey status, they health, the notes from previous calls and the interactions.

Vorteile:

It is super flexible. The reporting capabilities as very advanced, the support team is always able to help, and it's possible to get anything important in a couple of clicks. The interface is clear and easy to understand.

Nachteile:

The tool is very powerful so it's not so easy to use at first. There are so many components that could make your life easier, and it's important to carefully go through the documentation (spending A LOT of time) to be able to understand how it works. Don't try to use it without having studied, it will be a terrible mistake

Pranav
RevOps Manager, Analytics in Indien
Computer-Software, 501–1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Easy to use Customer Success Management & Analytics Tool

3,0 letztes Jahr

Kommentare: We have integrated Gainsight for our customer success workflows, and the experience has been a mixed bag. The ability to demonstrate customer health, automate surveys, creation account plans are some of the impactful features, however, the challenges with reporting, and real-time bidirectional sync with Salesforce make a life for admins challenging.

Vorteile:

Gainsight provides solutions for most customer success workflows like account health, advocacy, customer satisfaction surveys, NPS, and account plans. The UI is user-friendly and self-serving

Nachteile:

The lack of real-time bidirectional sync with Salesforce and complex rules engines make life slightly challenging for admins configuring the tool

Rebecca
Sr Manager in USA
Informationstechnologie & -dienste, 501–1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Great platform to engage with customers

4,0 vor 4 Monaten

Vorteile:

I like the ability to track communications and get a more accurate temperature read on the customer satisfaction

Nachteile:

Would love to use it more for customer advocacy but haven't had the chance

Chad
Chad
Vice President, Client Success in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Internet, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

The product delivers

4,0 vor 4 Jahren

Kommentare: I was pleased overall with the product and the service. I feel the product continues to evolve to serve the needs of CS management, the CSMs and other functions in the organization such as Sales.

Vorteile:

I had recently rolled out Gainsight at our organization. The tool is extremely powerful and allowed us to take advantage of our unique data model to achieve business outcomes. This included getting more visibility into the health of our customers and the ability to send targetted emails with dynamic data to our customers.

Nachteile:

The recorded training was very long and painful. This needs to be improved. There are some strange glitches and lack of user alerts that can be very annoying. The good news is that the Support and CSM team are extremely helpful.