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Was ist Gainsight CS?

Die leistungsstarke Plattform wurde speziell dafür entwickelt, diverse Kundendaten aus mehreren Quellen in Erkenntnisse und Maßnahmen umzuwandeln, die messbare Geschäftsergebnisse für deine Kunden generieren. Mit den Anwendungen von Gainsight kannst du die Kundenergebnisse in all deinen Kundensegmenten programmgesteuert vorantreiben. Die angebotenen Anwendungen umfassen Erkenntnisse, Feedback, Zusammenarbeit, Engagement und Ergebnisse.

Wer verwendet Gainsight CS?

Nicht vom Anbieter bereitgestellt

Gainsight CS Software - 1
Gainsight CS Software - 2
Gainsight CS Software - 3
Gainsight CS Software - 4
Gainsight CS Software - 5

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Gainsight CS

Gainsight CS

4,4 (49)
Keine Preise gefunden
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
31
16
4,0 (49)
4,1 (49)
4,5 (49)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
Keine Preise gefunden
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
67
23
4,8 (108)
4,9 (108)
5,0 (108)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu Gainsight CS

Custify
Am besten bewertete Funktionen
Aufgabenmanagement
Berichterstattung / Analyse
E-Mail-Management
Front
Am besten bewertete Funktionen
Filesharing
Inbox-Management
Mobiler Zugriff
Snowflake
Am besten bewertete Funktionen
Berichterstattung / Analyse
Datenspeicher-Management
Sichere Datenspeicherung
Salesforce Platform
Am besten bewertete Funktionen
Aufgaben-Fortschrittsverfolgung
Automatisierung von Geschäftsprozessen
Zugriffskontrollen / Berechtigungen
ChurnZero
Am besten bewertete Funktionen
Aufgabenmanagement
Kundenbindung
Kundensegmentierung
SmartKarrot
Am besten bewertete Funktionen
Aktivitäts-Verfolgung
Gesundheitswerte
Kundenmanagement
Vitally
Am besten bewertete Funktionen
Gesundheitswerte
Kundensegmentierung
Überwachung
Zendesk Suite
Am besten bewertete Funktionen
Echtzeit-Chat für Kunden
Supportticket-Management
Ticket-Management
Upzelo
Am besten bewertete Funktionen
Abwanderungsraten-Management
Echtzeit-Daten
Wiederkehrende- / Abonnement-Abrechnung

Bewertungen über Gainsight CS

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,4
Benutzerfreundlichkeit
4,0
Kundenservice
4,5
Funktionen
4,4
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,1

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
53%
4
33%
3
12%
2
2%
Elizabeth
Elizabeth
Sr. Customer Success Program Manager in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Computer-Software, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

So pleased with how effortlessly everything works

5,0 vor 3 Jahren

Vorteile:

I like how simple Gainsight has been to use and implement. We have been able to accomplish more with Gainsight in 3 months than we did with Strikedeck in 3 years.

Nachteile:

The cost is high on a per license basis. Gainsight is very heavy on the resource side when it comes to implementation.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
E-Learning, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

The best tool to manage your clients as a Customer Success team member

4,0 vor 2 Jahren

Kommentare: I am very happy because I can finally manage my clients in an easy way, check their customer journey status, they health, the notes from previous calls and the interactions.

Vorteile:

It is super flexible. The reporting capabilities as very advanced, the support team is always able to help, and it's possible to get anything important in a couple of clicks. The interface is clear and easy to understand.

Nachteile:

The tool is very powerful so it's not so easy to use at first. There are so many components that could make your life easier, and it's important to carefully go through the documentation (spending A LOT of time) to be able to understand how it works. Don't try to use it without having studied, it will be a terrible mistake

Rodrigo
Senior Customer Success Partner in Irland
Computer-Software, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Amazing tool for Customer Success team

5,0 letzten Monat Neu

Kommentare: very positive experience so far with Gainsight and I look forward to using and learn more about how to use it in full power in my day to day with customer success tasks.

Vorteile:

I love that we can see how well our customer are doing based in their usability of their dashboard, health score, etc.. every time before I speak to a customer I check insight to get the insights I need.

Nachteile:

I think there is a lot to be explore so have found something that I dont like yet.

James
Revenue Ops Manager in UK
Informationstechnologie & -dienste, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Gainsight admin review

3,0 vor 4 Wochen Neu

Kommentare: Overall, I haven’t had the best experience with Gainsight. The onboarding process was poor, the system feels old fashioned compared to the likes of Hubspot, Salesloft and Salesforce, and what features are redeeming about it are complicated to get working due to the nature of the system

Vorteile:

The features offered by gainsight such as the C360 account view, timeline tracker, analytics and CTA rule engine do provide great ability to track and digest what’s going on with our customer base

Nachteile:

The set up is very long winded and not user friendly. Once you have gotten to grips with how information integrates with gainsight and how to build CTAs in the rule engine it isn’t particularly hard, however there are tons of hidden system limitations and nuances that just make the system feel old, out dated and clunky.

Chad
Chad
Vice President, Client Success in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Internet, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

The product delivers

4,0 vor 5 Jahren

Kommentare: I was pleased overall with the product and the service. I feel the product continues to evolve to serve the needs of CS management, the CSMs and other functions in the organization such as Sales.

Vorteile:

I had recently rolled out Gainsight at our organization. The tool is extremely powerful and allowed us to take advantage of our unique data model to achieve business outcomes. This included getting more visibility into the health of our customers and the ability to send targetted emails with dynamic data to our customers.

Nachteile:

The recorded training was very long and painful. This needs to be improved. There are some strange glitches and lack of user alerts that can be very annoying. The good news is that the Support and CSM team are extremely helpful.