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Was ist Optsy?

Optsy ist ein führendes Softwareprogramm für das Außendienstmanagement für kleine bis mittlere Unternehmen.

Die Optsy-Software wurde erfolgreich in einer Vielzahl von Dienstleistungsbranchen implementiert. Einschließlich Branchen im Außendienst, wie Elektroinstallation, HLK, Sanitär und Dachdeckerunternehmen.

Bietet Außendienstlösungen für die Verwaltung von routinemäßigen Serviceanrufen, Servicevereinbarungen, erweitertes Projektmanagement und mehr.

Wer verwendet Optsy?

Das Unternehmen bietet maßgeschneiderte Außendienstlösungen für kleine und mittlere Unternehmen in Branchen wie HLK, IT und Telekommunikation.

Optsy Software - 1
Optsy Software - 2
Optsy Software - 3

Du bist nicht sicher, ob Optsy das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

Optsy

Optsy

3,9 (14)
139,00 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
15
Keine Integrationen gefunden
3,5 (14)
3,4 (14)
3,5 (14)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
45,00 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
183
24
4,6 (1.333)
4,5 (1.333)
4,7 (1.333)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu Optsy

UpKeep
Am besten bewertete Funktionen
Arbeitsauftragsverwaltung
Bestandskontrolle
Kalenderverwaltung
Verizon Connect
Am besten bewertete Funktionen
Echtzeit-Monitoring
Fahrzeug-Nachverfolgung
GPS
Salesforce Service Cloud
Am besten bewertete Funktionen
Kontakt-Datenbank
Kundenhistorie
Warteschlangenmanagement
Housecall Pro
Am besten bewertete Funktionen
Abrechnung & Rechnungsstellung
Rechnungshistorie
Terminplanung
RazorSync
Am besten bewertete Funktionen
Echtzeit-Planung
Kundendatenbank
Terminplanung
ServiceTrade
Am besten bewertete Funktionen
Kundendatenbank
Mobiler Zugriff
Terminplanung
FieldEdge
Am besten bewertete Funktionen
Mobiler Zugriff
Terminplanung
Versandmanagement
Smart Service
Am besten bewertete Funktionen
Abrechnung & Rechnungsstellung
Kundendienst-Historie
Terminplanung
BigChange
Am besten bewertete Funktionen
Echtzeit-Planung
Mobiler Zugriff
Terminplanung

Bewertungen über Optsy

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
3,9
Benutzerfreundlichkeit
3,5
Kundenservice
3,5
Funktionen
3,4
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,4

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
36%
4
29%
3
21%
2
14%
Mark
Bookkeeper in USA
Einzel- & Familiendienstleistungen, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

We use this software to run a small home services business with around 15 employees and 2 users

5,0 vor 6 Jahren

Kommentare: It helps keep our business organized.

Vorteile:

This software does everything we need it to - scheduling, invoicing, routing, keeping track of labor and parts - I rated the ease of use a little low since it did take a while to get up to speed. But once you learn it, there's nothing it can't do. I've seen a couple reviews complaining about search, but all screens have a 'data view' which allows it to be exported to Excel, and from there a search can be done.

Nachteile:

Not cloud based.

Rick
VP in USA
Bau, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

over all pretty good

4,0 vor 6 Jahren

Vorteile:

I'lI like it for the options to be able to do thing. They are helpful 95% of the time. Most of the time they respond quickly. Their executives are always happy and always willing to help.

Nachteile:

The update use to be more often. We have an issue that they can't fix. There is times on technical questions that we don't get a very quick responds.

Amber
Accounting Admin in USA
Hausmeisterservice, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Optsy Field Service Software - Functional and Never Flashy

3,0 vor 5 Jahren

Kommentare: Optsy has enabled my company to have a clear picture of our profit and loss by effectively scheduling, creating and billing work orders for our field technicians. It is a workhorse that provides a day to day software that is fairly easy to use and manipulate. While the finer points are lost on Optsy, it manages to provide the basic functions with ease. Small errors and too many windows can reduce productivity if not implemented correctly. Training of users is definitely necessary and it would be very difficult to just pick up and go with this product.

Vorteile:

Optsy provides syncing ability to our accounting software (QuickBooks) with relative ease. It also provides every facet of field service management; scheduling, work order creation, billing, purchase orders, etc. It has a fairly simple interface that is user friendly, with no flashy, unnecessary accouterments. The Optsy Mobile App is great for our field service technicians and dispatching staff.

Nachteile:

Optsy's reporting function is difficult to use and the default report templates are generic and often unhelpful. We have often run into connection issues with this software for desktop and mobile users. There have been many little catches in the programming that throw off errors that are often difficult to diagnose and clear up without very technical knowledge or support that end up wasting time for the end user.

stacy
office manager in USA
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Pretty easy for the most part, there are some functions that are hidden a little.

4,0 vor 6 Jahren

Kommentare: Keeping records of what was done at each customer's job site.

Vorteile:

ease of scheduling/ able to handle both computer and mobile. It's nice to be able to customize the schedule board.

Nachteile:

certain functions are hidden and have to really search for it such as when you have to right click for hidden drop down menus. A new user may not know about these functions.

kim
Purchasing in USA
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

The support staff has always been super knowledgeable and helpful.

5,0 vor 6 Jahren

Vorteile:

I love how user friendly this software is. It took me less than a day to be good at navigating around in the software.

Nachteile:

It takes several clicks to print some things. For example, when I create a PO, I have to approve the PO before I can print it. Sometimes I don't want it to ask me that question.