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Was ist Geekbot?

Geekbot ist ein Slackbot-Assistent, der Benutzern hilft, in Slack echte asynchrone Standup-Meetings einzurichten. Mit der Lösung können Mitarbeiter den Überblick behalten, auf dem neuesten Stand bleiben und sich mit dem Rest ihres Teams abstimmen. Die Einrichtung eines StandUp-Meetings mit deinem Team dauert nur wenige Minuten. Geekbot erstellt einen unaufdringlichen Prozess, damit sich Teams ganz auf ihre Aufgaben konzentrieren können. Jede Abteilung kann eine über eigene Zeitleiste verfügen. Das hilft bei besonders komplexen Projekten.

Wer verwendet Geekbot?

Teams und Unternehmen, die Slack verwenden und ein Tool für asynchrone Online-Standup-Meetings benötigen.

Geekbot Software - 1
Geekbot Software - 2
Geekbot Software - 3
Geekbot Software - 4
Geekbot Software - 5

Du bist nicht sicher, ob Geekbot das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

Geekbot

Geekbot

4,9 (149)
3,00 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
21
1
4,9 (149)
4,7 (149)
4,9 (149)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
10,99 €
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
235
92
4,4 (12.489)
4,4 (12.489)
4,3 (12.489)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu Geekbot

Asana
Am besten bewertete Funktionen
Aufgabenmanagement
Projektplanung/Terminierung
Termin-Fristenmanagement
ClickUp
Am besten bewertete Funktionen
Aufgabenmanagement
Notizen verwalten
Projektplanung/Terminierung
ALICE
Am besten bewertete Funktionen
Front Desk Management
Instandhaltungsmanagement
Mitarbeitermanagement
15Five
Am besten bewertete Funktionen
Management von Performance-Auswertungen
Selbstbeurteilung
Zielsetzung/-verfolgung
Zapier
Am besten bewertete Funktionen
Automatisierung von Geschäftsprozessen
Drittanbieter-Integration
Integrationsmanagement
Standuply
Am besten bewertete Funktionen
Aktivitäts-Dashboard
Umfragen & Feedback
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Slack
Am besten bewertete Funktionen
Echtzeit-Chat
Mobiler Zugriff
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Trello
Am besten bewertete Funktionen
Aufgabenmanagement
Projektplanung/Terminierung
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
monday.com
Am besten bewertete Funktionen
Dashboard
Datensicherheit
Mitarbeitermanagement

Bewertungen über Geekbot

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,9
Benutzerfreundlichkeit
4,9
Kundenservice
4,9
Funktionen
4,7
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,7

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
88%
4
11%
3
1%
Alex
Alex
Founder & CEO in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Computer-Software, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

A less intrusive team check-in for remote teams that's easy to use

5,0 vor 4 Jahren

Kommentare: Geekbot allows for us to have more regular check-ins and stand-up meetings with employees on a remote team. Being on a remote team is quite lonely at times and having Geekbot be a non-committal daily check-in really helps us stay on the same page with our team. The other reports are interesting and I'm excited to collect more datapoints over-time to get a nice gauge on how the team is feeling as a whole.

Vorteile:

The interface is incredibly easy to use and the onboarding/setup was super clean. I have used other players in the space like Standuply and felt somewhat overwhelmed with functionality. Geekbot has a far better UI/UX and reporting process. We have found our home with Geekbot.

Nachteile:

That there is no free tier. We are a small team and many of their competitors have a free tier for small teams. It has gotta be tough competing with that, but they are definitely taking a step in the right direction with their simplicity and superior UX. I do wish that you could default the manual "report" check-in functionality as we have a daily check-in and a bi-weekly retrospective. 99.9% of the time you are going to do the daily check-in manually by typing "report", but it has you select which of the 2 reports you want to report on.

Antwort von Venturegeeks

vor 3 Jahren

Appreciated the time spent and your kind words here Alex :) Hope that we will continue to fill the high standards you set for us!

Andrew
Founder in USA
Marketing & Werbung, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

It works great

5,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

We use Geekbot to do a virtual daily standup on Slack instead of needing to have daily meetings. It saves us time and helps us understand what our colleagues are working on and what they need help with.

Nachteile:

I have no complaints about Geekbot. It's very straightforward.

Digvijay
Digvijay
Product Manager in Indien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Informationstechnologie & -dienste, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Geekbot review from an Agile scrum POV

3,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

This is an asynchronous way to run your team's huddle or standup. This is best suited for small teams or smaller companies with no more than 5-6 people in a team. This helps you save time and get to uncover very quickly where you team is blocked on and what they have been up to.

Nachteile:

As mentioned above, it is okay for teams no more than 6 people. If more, it becomes quite cluttered and overwhelming to handle so many updates at once. This application is best for asynchronous updates and not task or project management. One can get only a daily view but not a weekly or monthly view for medium to large-sized projects. To get a bigger picture view for a Manager, this application should be best used with a ticketing software like Asana, Jira or Linear.

Shy
Head of Engineering in Italien
Computer-Software, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Efficient and Intuitive Team Coordination Tool

5,0 vor 4 Monaten

Vorteile:

Smart scheduling is based on the local time of the participants. And the price :)

Nachteile:

Nothing in particular; it's simple and easy to use

Mathieu
Head of Strategy in Kanada
Telekommunikation, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Easy, quick and just what we needed

5,0 vor 3 Jahren

Vorteile:

So easy to deploy, manage and customize to our needs, this is exactly what we needed in this pandemic. We are now 9 people working remotely and Geekbot just makes things so easier for us in this context. Slack integration is as easy as it is a lifesaver!

Nachteile:

We've only tested the basic features but are priced for the full thing. Segmented pricing options would be great for small startups like ourselves, maybe?

Antwort von Venturegeeks

vor 3 Jahren

Thanks for letting us know how we can improve Mathieu :) It's always nice to get some real feedback!