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Was ist Attribution?

Full-funnel-Conversion und Umsatz-Tracking-Lösung für deine Marketing-Kanäle. Die einzige Lösung, die Kohortenanalyse von Kanälen und mehrtägigen ROAS (ROAS) zur Verfügung stellt. Du wirst wie nie zuvor deine Kosten, Besuche, Conversions und Umsätze durch den Kanal sehen. Direkt verbinden mit Adwords, Facebook, Bing, Twitter, Linkedin, Outbrain, AdRoll und vielem mehr. Einfache Einrichtung, entweder standardmäßig oder über Segment, Streifen, Shopify oder Recurly, Marketo, Hubspot, Salesforce und vieles mehr.

Wer verwendet Attribution?

Unternehmen, die ihr Return on Ad Spend (ROAS) verstehen müssen.

Attribution Software - 1
Attribution Software - 2
Attribution Software - 3

Du bist nicht sicher, ob Attribution das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

Attribution

Attribution

4,7 (12)
Keine Preise gefunden
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
27
16
4,5 (12)
5,0 (12)
4,9 (12)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
599,00 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
111
33
4,7 (48)
4,9 (48)
4,9 (48)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu Attribution

Dreamdata
Am besten bewertete Funktionen
Cross Channel Attribution
Multi-Touch-Attribution
ROI-Tracking
Jahia
Am besten bewertete Funktionen
Content-Management
Optionen zur Inhaltsveröffentlichung
Website-Management
Marketing 360
Am besten bewertete Funktionen
Leadmanagement
Verhaltensanalysen
Workflow-Management
Bloomreach
Am besten bewertete Funktionen
Email-Kampagnen-Management
Kontakt-Datenbank
Mobil-ootimierte E-Mails
Improvado
Am besten bewertete Funktionen
Daten-Connectors
Datenbank-Umwandlung
Datenspeicher-Management
Factors.ai
Am besten bewertete Funktionen
Aktivitäts-Dashboard
Konversion-Tracking
Leistungskennzahlen
Marketo Engage
Am besten bewertete Funktionen
Berichterstattung / Analyse
Email-Kampagnen-Management
Listen-Management
Semrush
Am besten bewertete Funktionen
Keyword Monitoring
Keyword-Recherche Tools
SEO-Management
Funnelll
Am besten bewertete Funktionen
Kampagnen-Tracking
Konversion-Tracking
Leistungskennzahlen

Bewertungen über Attribution

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,7
Benutzerfreundlichkeit
4,5
Kundenservice
4,9
Funktionen
4,4
Preis-Leistungs-Verhältnis
5,0

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
75%
4
17%
3
8%
Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Internet, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Incredible multi-touch attribution platform with outstanding support

5,0 vor 4 Jahren

Kommentare: Incredible experience. Highly recommend to anyone looking for a powerful multi-touch Attribution platform with unmatched levels of quality customer support.

Vorteile:

The Attribution platform is one of the most simple, yet robust platforms I've personally had the experience of using. The clarity and granularity it has given us into the success of our marketing channels and paid marketing campaigns are incomparable to any attribution platform I've used prior.

Nachteile:

Due to how much data we are processing, there are some instances where the platform is slower than we'd like. But those are few and far between over the course of a week, where myself and our team us their platform daily.

Jeff
Partner in USA
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Has been the easiest & fastest way to clearly understand CAC and Campaign ROI across channels.

5,0 vor 7 Jahren

Vorteile:

Automated integration to pull cost data from ad partners. Seamless integrations from segment.com and payment gateways for conversion & revenue data. Also, the UI is geared to making decisions about where campaign spend is performing best/worst to make changes on the fly. Finally, the new ROI feature shows the real-time breakeven day for all campaigns - which is priceless.

Nachteile:

It is a product that does attribution and only attribution. I like this simplicity, but some may look for more features.

Alex
Strategy & Ops in USA
Computer-Software, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

So laggy

3,0 letztes Jahr

Vorteile:

I like the data and info that is in the software since it would be really helpful

Nachteile:

It is very laggy and difficult to use because it always overloads and stops working - huge time wasted. Also it is difficult to access the underlying data

Jimmy
Head of Product in USA
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Really impressive multi-attribution software. Nothing else like it exists at this price range.

5,0 vor 6 Jahren

Vorteile:

The ease with which you can understand multi-attribution is very impressive. It allows you to easily understand revenue per digital channel, which is so, so important for us to be able to invest in campaigns that are profitable.

Nachteile:

For those not deep in the world of analytics and attribution, one can constantly forget what the different attribution models mean. The interface doesn't easily help you understand this. You can also run into issues if you have campaigns that overlap in some way. They only attribute a sale once in the dashboard, so sometimes it can be confusing that one campaign is not showing a sale even though it could potentially be attributed to it, because it's already been counted in another campaign.

Catalin
CEO in Rumänien
Marketing & Werbung, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Attribution is one of the best solutions to track your online efforts and see what really works!

5,0 vor 7 Jahren

Kommentare: A clear view-sight into what actually makes our ads work and the involvement of each channel that we run ads through as an overall.

Vorteile:

I loved the ease of use and the dashboard that was incredibly easy to understand. It gives us a clear insight into what actually causes our efforts to convert and what is the involvement of each channel.

Nachteile:

I really don't see a lot of bad parts about Attribution. Of course there's a lot to improve and their team is already working on that but for what we need this tool is just the best fit.